ds píše:
No, zkusit to můžu, i když si dokážu domyslet co mi asi odpoví... Třeba že...
"linka 402 zajišťuje základní dopravní obslužnost v obcích Popůvky a Troubsko, náhrada těchto výkonů by vyžadovala dodatečné náklady. Vámi požadované spojení navíc není podloženo adekvátní poptávkou ze strany MČ Žebětín...."
S těmi argumenty, že neexistuje poptávka je to podle mě složitější, protože dost lidí si vůbec neuvědomí, že se jim takové spojení může hodit. Jako příklad bych určitě uvedl a-78 - dříve linka s velmi omezeným provozem, pouze ve špičkách, v podstatě napaječ k Zetoru, dnes je to plnohodnotná tangenciální spojnice, stejného významu jako třeba a-50. A úplně exemplání příklad je t-25/26....
No právě! A při tom všem je potřeba počítat s nepružností lidí, takže když se takové spojení zavaede, první dva měsíce bude vozit vzduch, než se ho lidi naučí používat. Jenže se taky může stát, že mezi tím někdo poukáže na to, že vozí vzduch, a v okamžiku, kdy se nové spojení začne plnit (a ulehčovat jiným), bude už v běhu jeho plánované zrušení...
Mimochodem (trochu od tématu, omlouvám se): kdyby někdo přišel např. s návrhem na častější a pravidelněšjí provoz MHD v Blansku, blanenští radní by ho měli určitě za blázna: autobusy blanenské MHD jezdí často poloprázdné. Jenže já myslím, že takové jezdí právě proto, že mají dlouhé a chaotické intervaly (nehledě na to, že vůbec nenavazují na vlaky od Brna), takže lidi chodí radši pěšky. Kdyby blanenská MHD dostala nějaký systém, začali by ji lidi používat... a tak je to se vším.