Nepřečtené příspěvky | Zobrazit aktivní témata



Odpovědět na téma Stránka 165 z 255    Přejít na stránku Předchozí  1 ... 162, 163, 164, 165, 166, 167, 168 ... 255  Další

Co bude dřív ?
kloubové šráky 45%  45%  [ 81 ]
tramvajová trať ke kampusu 34%  34%  [ 62 ]
metro 17%  17%  [ 30 ]
odsunuté nádraží 4%  4%  [ 7 ]
Celkem hlasů : 180
Autor Zpráva
Offline
Uživatelský avatar

3221
14 čer 2004 18:56
blekfild
Eda píše:
Když se dostatečně vyřeší větrání, tak klima vůbec není potřeba.


I kdyby to vozidlo bylo celé otevřené, při stání a pomalé jízdě tam pořád bude na chcípnutí - tam prostě větrání nepomůže. Ceny klimatizací stále klesají - časem se z toho určitě stane standard (když už si ji objednávají i do pobaltských provozů...)


Eda: logiku to má, ale náklady nevzrostou o 100%. Náklady na energie jsou asi 30% celkových nákladů (mzdy jsou asi 40%, odpisy kolem 20% z celkových nákladů, zbytek nějaké drobnosti).

Takže když by spotřeba stoupla dvojnásobně, tak celkové náklady vzrostou o 30% a jízdné by při nezměnění dotací podražilo o 60%. Ale 2x větší spotřeba je taky nesmysl, už jenom proto, že klima by určitě neběžela celý rok...

Pane kolego, to nebylo "jentak obrazně", to byla skoro demagogie :twisted:


Offline
Uživatelský avatar

1378
26 úno 2005 04:51
Brno soukromně / Ostrava studijně
manil: Irisbus uz velka posuvna okna nekam do CR dodaval jen si nevzpomenu kam...v zasade dodavaji vyklopky (uzke), posuvky (uzke) a posuvky (tretina skla) coz je to s cim se tu asi ukazou...

Uzke posuvky na Citibusu:
http://website.lineone.net/~capitalomnibus/irisbus-agoraline-23sep03.jpg

Vetsi posuvky na Citelisu:
http://ratb.stfp.net/Data/L/x/5301-Dp-D9:2.jpg


Offline
Uživatelský avatar

Administrátor
6672
26 říj 2005 00:04
Brno-Bohunice
Kapusta píše:


Ne, ne. Toto: http://bmhd.goo.cz/foto.php?T2_vrak_cistici_tram:20050710 :-)

pd: Počítal jsem, že náklady vzrostou o 100% a že původně byla doprava dotovaná 50% ceny dopravy (zbytek z jízdného), která by ale nenarostla (ta dotace), tj. nárůst by byl 2x 50, to je 150% původní ceny jízdného a to je 3x 50% původní dopravy. Stejně to bylo jentak obrazně, ale když se v tom chceš rýpat, tak logiku to má...

O klimatizacích si myslím, že je to za hodně peněz málo muziky. Když se dostatečně vyřeší větrání, tak klima vůbec není potřeba.


Offline
Uživatelský avatar

11624
07 bře 2005 23:57
Brno
pd:
Nejsem odpůrce klimatizace, to chraň Bůh, pouze uvádím fakt, že stejně výkonná klimatizační jednotka na třídveřovém městském autobuse, který každé 2 minuty otevírá a zavírá dveře, bude mít mnohem menší účinnost než na zájezdovém autobuse nebo železničním vagónu.
Na druhou stranu v plynovém Citaru testovaném v Brně bylo v parných dnech velice příjemně.

Klimatizace v MHD v ČR dle mého názoru ještě dlouho standardem nebude, zatím téměř žádná nová vozidla pro dopravní podniky po české republice nejsou klimatizovaná. Překvapivá byla reakce DP Bratislavy na stížnosti cestujících na větratlnost 25Tr: do nové dodávky objednali klimatizace.


Offline
Uživatelský avatar

3311
24 úno 2006 20:32
Brno
Myslím, že když už se u DPMB bere jako téměř standardní výbava kabiny řidiče klimatizací (osvěžovačem či zvlhčovačem vzduchu - neberte mě za slovo). Stejně tak by tomu mělo být i v prostoru pro cestující...posunovací (otvíratelné) okénko je v 21. století trochu out, ne?


Offline
2824
01 úno 2006 10:39
v létě za sklem kabiny na sedadle ridice je mozne namerit i 55-60stupnu, coz je docela sila....


Offline
Uživatelský avatar

1410
29 dub 2006 12:26
Sebrowitz
pd píše:
Hlavně, když vevnitř nebude víc jak venku.
Nebo aspoň stejně... Ne jako v Anitrách a jinejch cool moderních vozech.

_________________________________
… účastníkům provozu v tomto pořadí důležitosti - chodci, veřejná osobní doprava, cyklisté, motorová vozidla.


Offline
Uživatelský avatar

6349
11 říj 2005 14:03
Brno - Kohoutovice
pd píše:
Ty segedínské dvojité posuvky mají sice něco do sebe, ale průvan přímo do ksichtu taky nemusí být dvakrát příjemný...

Mě by teda byl, kdybych jel autobusem, ve kterým je tak 40°C a na chcípnutí...


Eda píše:
Hlavní argument proti klimatizaci je dvojnásobná spotřeba paliva. Radši bych to nechal tak, než abych platil 3x víc a měl plnoklimo vozy.

Dvojnásobná spotřeba a platit 3x víc? To dělá to horko, co? :roll:
(i když já bych za plnoklima vozy klidně platil i 3x víc... škoda že neexistuje 1. třída v MHD...)

Ty segedínské dvojité posuvky mají sice něco do sebe, ale průvan přímo do ksichtu taky nemusí být dvakrát příjemný... Klimatizace by už měla být podobným standardem jako je topení. Jel jsem jak klimatizovanou tramvají, tak i klimatizovaným autobusem MHD, normálně to funguje i při častém otvíraní dveří, co tlumočí paní Pohanová jsou akorát něčí kydy... Jasně že ve voze není o 10°C míň, to by nebylo dobré ani z toho zdravotního hlediska, stačí ten 5 stupňový rozdíl. Hlavně, když vevnitř nebude víc jak venku. A okýnka bývají zamykací na čtyřhran, to taky není problém.


Offline
Uživatelský avatar

483
22 srp 2006 12:35
Bohunice
ds píše:
Zanikne přestupní bod mezi linkami 26 a 39 - velmi důležitý.
Pokud by se na Úvoze realizovaly vyhrazené jízdní pruhy pro trolejbusy, nic by nebránilo přesunu zastávky před vchod VUT. "Vyhrazenost" by nemusela být celodenní, stačila by o pracovních dnech v době ranní a odpolední špičky (v MHD).

Co se týče vjezdu do centra: netvrdím, že mám patent na rozum a některé věci jsem skutečně přepískl (na taxíky a zásobování mám od jisté doby pifku). Ale vadí mi, že se z centra stává jedno velké parkoviště (Dominikánské nám., Veselá, Moravské nám., Jezuitská, Dvořákova atd.). Přece se do centra nejezdí (na úřady) nakupovat něco, na co potřebuji auto. Chci město pro lidi a ne pro auta: ulice zaskládaná auty nepřiláká pěší chodce=zákazníky => žádné obchody a restaurace => ulice je "mrtvá".
Zlaťák píše:
No tak já bych třeba klidně jezdil do školy, do práce na kole. jen se tam nějak trošku blbě jede mezi těma kolonama aut ...
Přesně tak, třeba já mám strach jet po Husově. A když tam jel kamarád po chodníku, tak ho sprdli policisté.
PvvS píše:
Zatravneni neodstrani auta. Navic to znamena kompletni prekopani cely trate, jiny podlozi, zavedeni zavlahy. ...
http://www.ifs-designatelier.de/HTML-Dateien-english/Portfolio/Bahn/Bewasserung%201.htm
PvvS píše:
Klima je sice nadherna vec, ale jenom do chvile nez se z ni vyleze ven. Ochlazeni o vic jak 10 stupnu a nasledny vylez na horky slunko, to si clovek koleduje o poradnou anginu.
Pokud by byla rozumně nastavená (ochlazení o takových 5°C by stačilo bohatě), tak by problém s teplotním šokem nebyl tak horký (resp. studený :wink:).
PvvS píše:
... Ovsem utlumovy schopnosti otevrenyho svrsku, sterkovyho svrsku a travnatyho se lisi jenom malo. Podstatne vic udela podbiti trate,odstraneni vlnkovitosti(prebrouseni) ...
V Berlíně prý připravují nějaké "šeptající koleje". Ale nevím, co si pod tím mám představit...

Co se týče kapacity MHD: postupoval bych od menších (jednodušších a levnějších) úprav ke složitějším a dražším. Metro či SJKD považuji až za úplně poslední možnost.

_________________________________
Chůze = doprava 21. století.


Offline
214
03 srp 2006 06:41
Brno, CR
goldfinger píše:
Na ty čísla hlučnosti se docela těším, možná to byl subjektivní pocit, ale když jsem slyšel šalinu vyjíždějící z pisáreckého tunelu, vydávala příjemné zvuky, kdežto nad panely už tak libé nebyly, možná i jiná frekvence.


Jezdím pisáreckým tunýlkem denně, a často si těch zvuků při přejíždění různých povrchů všímám. Řekl bych, že je dost velkej rozdíl mezi trávníčkem (tam je to parádně tiché), pak částí s panely/kostkami nahoře před tunýlkem (to je tak někde uprostřed, normálka, taky je to nedávno obnovené) a vůbec nejhorší je část úplně dole v tunelu, tam je jen hrubý štěrk, a to je hodně hlasité (nevím, snad že to málo upěchovali či co, trochu k tomu určitě přidává jak se to v tom tunelu rozléhá).

Pak je to ovšem taky ještě modifikované stavem podvozku projíždějící šaliny, některé T3 jsou pozoruhodně klidné i po výjezdu ze zatravněné rampy nahoru, a to i při docela slušně vysoké rychlosti...


Offline
1710
22 led 2006 12:56
Brno
ds píše:
dvojnásobek je totální nesmysl. u osobáku je to 5-10% navrch, u autobusu to může být max. 25%. Jinak pokud to vozidlo spíš stojí než jede (třeba 26, 44, 67), pak jsou všechna otvírací okna k ničemu.

No to bude asi tím, že do osobáku vlezeš, zavřeš se tam a seš zavřenej jen ty a klima, dokud nedojedeš do cíle.
Kdežto MHD v jednom kuse otevírá dveře,....


Offline
Prznitel češšššššštiny
Uživatelský avatar

Prznitel češšššššštiny
1977
07 dub 2006 09:03
Na ty čísla hlučnosti se docela těším, možná to byl subjektivní pocit, ale když jsem slyšel šalinu vyjíždějící z pisáreckého tunelu, vydávala příjemné zvuky, kdežto nad panely už tak libé nebyly, možná i jiná frekvence. S tou Křenovou jsem ujel, ale jenom proto, že jsem nechtěl tak natvrdo propagovat svou domovskou křečkovickou radiálu. Ale fakt je, že třeba Lidická by mohla být zatravněná celá a přejezd by byl pouze na Burešově, Smetanově a Antonínské (poslední kvůli nočním busům) a Štefánikova a Palackého by taky šly zatravnit s tím, že by se omezila možnost přejezdů např. na Šumavskou, Domažlickou, možná Dobrovského a Husitskou.


Offline
Uživatelský avatar

3724
28 úno 2006 19:00
ds píše:
dvojnásobek je totální nesmysl. u osobáku je to 5-10% navrch, u autobusu to může být max. 25%. Jinak pokud to vozidlo spíš stojí než jede (třeba 26, 44, 67), pak jsou všechna otvírací okna k ničemu.

Přesně tak to je!V jiných zemích EU asi ví,co dělají...


Offline
Uživatelský avatar

3221
14 čer 2004 18:56
blekfild
Eda píše:
Hlavní argument proti klimatizaci je dvojnásobná spotřeba paliva. Radši bych to nechal tak, než abych platil 3x víc a měl plnoklimo vozy.

dvojnásobek je totální nesmysl. u osobáku je to 5-10% navrch, u autobusu to může být max. 25%. Jinak pokud to vozidlo spíš stojí než jede (třeba 26, 44, 67), pak jsou všechna otvírací okna k ničemu.


Offline
Uživatelský avatar

11624
07 bře 2005 23:57
Brno
Klimatizace je v MHD trochu kontraproduktivní, při neustálém otevírání a zavírání dveří. Odsávací ventilátory jsou taky celkem k ničemu (viz. VV60LF, Anitra...). Ideální způsob odvětrávání je mít okna dle Szegedských T6A2H (celé okno rozděleno v polovině, horní i spodní část posuvná. V praxi člověk může při sezení na sedačce mít hlavu vystrčenou ven z okna). Jsem zvědavý, s čím příjde do Brna Irisbus :)


Offline
Uživatelský avatar

Administrátor
6672
26 říj 2005 00:04
Brno-Bohunice
Hlavní argument proti klimatizaci je dvojnásobná spotřeba paliva. Radši bych to nechal tak, než abych platil 3x víc a měl plnoklimo vozy.


Offline
Uživatelský avatar

9305
10 čer 2004 11:19
No nejsem proti klime, ale kolik procent parku se tim da vybavit ? Navic staci jedno otevreny okno a je po klime. Ucinnejsi i v nasich podmïnkach jsou spis foliovy polepy oken, lepsi vetrani, Mozna i ventilatory ve strese pro lepsi odsavani horkyho vzduchu.
Klima je sice nadherna vec, ale jenom do chvile nez se z ni vyleze ven. Ochlazeni o vic jak 10 stupnu a nasledny vylez na horky slunko, to si clovek koleduje o poradnou anginu.
Kdyz vylezu z haly , kde je trvale 22 stupnu ven na slunko , kde je 35 na slunci , nebo obracene, tak to je vzdycky jak rana mezi oci.

Skoda ze na k-reportu uzneni k nalezeni clanek od jenkiho o nakladech na provoz klimy na jednotlivych trakcich.
Kdyz koukam do papiru, tak u trollin je zaskokovy menic pro vsechny pohony vozidla o vykonu 10kW a samostatny pro klimatizaci o vykonu 25kW. To uz je poradny rozdil a zatez na baterie. Vaha kompletni klimy, vcetne kompresoru je okolo 3/4 tuny. K tomu baterie, menic a hned je vozidlo o 2 tuny tezsi. A to uz je u abusu , trbusu poznat.


Offline
Uživatelský avatar

6349
11 říj 2005 14:03
Brno - Kohoutovice
pepola píše:
Toto je jeden z velkých argumentů Hany Pohanové z asi před tří let.Prý se nebudou nakupovat vozy s klimatizací prostoru pro cestující,protože se "otvírají často dveře"...Toto je sice OT,ale ve Valencii jezdí vozy s klimatizací,taky se tam otvírají dveře a je to velice poznat!.Ve vozech je velmi příjemně,i když digitální teploměry ve městě ukazují 33 st. C. ...
Viz třeba pučenej mercedes loni...


Obávám se, že to není argument paní Pohanové, ale někoho, koho ona tlumočí. Já si osobně myslím, že nejlepší klimatizace jsou pořádný větrací okýnka - třeba jako na 14Tr, na T3, prostě velký posuvný díly.


Offline
Uživatelský avatar

3724
28 úno 2006 19:00
PvvS píše:


Klimu ve vetsine vozu cekat nemuzem...

Toto je jeden z velkých argumentů Hany Pohanové z asi před tří let.Prý se nebudou nakupovat vozy s klimatizací prostoru pro cestující,protože se "otvírají často dveře"...Toto je sice OT,ale ve Valencii jezdí vozy s klimatizací,taky se tam otvírají dveře a je to velice poznat!.Ve vozech je velmi příjemně,i když digitální teploměry ve městě ukazují 33 st. C. ...


Offline
Uživatelský avatar

9305
10 čer 2004 11:19
Zatravneni neodstrani auta .

Navic to znamena kompletni prekopani cely trate, jiny podlozi, zavedeni zavlahy.
Navic krenova je nedavno rekonstruovana a myslim ze momentalne je na tom lip jak zbytek trati po brne.Navic by se tim zlikvidovala moznost jizdy trbusu po telese trate. Kor od pracaku k prednadrazi to ridici trbusu hodne vyuzivaji.
A kdyz vezm od prejezdu k nadrazi, tak by to bylo hoodne cuckovany, prvni silnicni prejezd je u tech staveb na miste masny . O par metru dal je krizovatka, dal zastavky , uvrat, o kus dal vyjezd ze smeralu. Pak delsi usek, krizovatka, za zatackou bocni vyjezd z ulice,, krizovatka, vjezd do mosilany, za zastavkou krizovatka, pak bocni vyjezd z ulice, a za chvili prednadrazi.Takze pokud pocitam by jenom na tomhle useku bylo 10 travnatych useku. Navic v mistech zastavek nejsou plnohodnotny 2 pruhy a ten bliz kolejim by se jeste o kus zuzil.

Asi jeden z mala useku vhodnych na zatravneni je renneska a nektery segregovany trate. Ovsem utlumovy schopnosti otevrenyho svrsku, sterkovyho svrsku a travnatyho se lisi jenom malo. Podstatne vic udela podbiti trate,odstraneni vlnkovitosti(prebrouseni).

Na pristi schuzi si z knohovny tramvajklubu pucim jednu publikaci, kde se provadely prave mereni hlucnosti v brne a to vcetne nekterych zde jmenovanych useku.


Offline
1710
22 led 2006 12:56
Brno
PvvS píše:
A kam z mendlaku ? Nevim cyklostezky bych bral spis pro vyletni ucely, okolo rek, mimo obvykly trasy a ne centrem.

A cim lip propagovat mhd ? Trebas narvana d-1. Vic spoju uz tam snad ani nejde, kapacitni vozy toho moc nevyresi.
Mhd holt je a bude cim dal vic omezovana IGK. Jedno z nich uhnout musi, a IGK to nebude.


No tak já bych třeba klidně jezdil do školy, do práce na kole. jen se tam nějak trošku blbě jede mezi těma kolonama aut.

Prostě mně to příjde jen, že každej, kdo využívá MHD a nebo třeba kolo, uvolňuje místo na silnicích (od aut).

Do práce je jasný, že se chce asi dostat každej co nejrychleji,.... ale třeba na výlet, já když jedu, tak jedině hromadnou dopravou, protože se nemusím vracet k autu,... ale prostě někam dojedu, pak někam dojdu a od tam se zas vracím. příklad MHD na Lesnou, pak někam pěšky a vlakem z Bílovic nazpět za 10 minut na hlavas.

Ale k věci: metro,... je zbytečně nákladné, ale třeba zatravnění tramvajového pásu na křenové si myslím, že by bylo vhod. Pořád tam zbývají dva pruhy na každé straně (nebo si to špatně vybavuju?)


Offline
Uživatelský avatar

9305
10 čer 2004 11:19
A kam z mendlaku ? Nevim cyklostezky bych bral spis pro vyletni ucely, okolo rek, mimo obvykly trasy a ne centrem.

A cim lip propagovat mhd ? Trebas narvana d-1. Vic spoju uz tam snad ani nejde, kapacitni vozy toho moc nevyresi.
Mhd holt je a bude cim dal vic omezovana IGK. Jedno z nich uhnout musi, a IGK to nebude.


Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 6361 ]  Přejít na stránku Předchozí  1 ... 162, 163, 164, 165, 166, 167, 168 ... 255  Další

Nepřečtené příspěvky | Zobrazit aktivní témata


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Přejít na:  
Právě je 19 lis 2024 20:45
Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]
Fórum běží na systému phpBB
Pro BMHD.cz vytvořil mceza | © 2011-12 [mceza.com]