Nepřečtené příspěvky | Zobrazit aktivní témata



Odpovědět na téma Stránka 166 z 255    Přejít na stránku Předchozí  1 ... 163, 164, 165, 166, 167, 168, 169 ... 255  Další

Co bude dřív ?
kloubové šráky 45%  45%  [ 81 ]
tramvajová trať ke kampusu 34%  34%  [ 62 ]
metro 17%  17%  [ 30 ]
odsunuté nádraží 4%  4%  [ 7 ]
Celkem hlasů : 180
Autor Zpráva
Offline
1710
22 led 2006 12:56
Brno
PvvS píše:
Individuelni gumokolni dopravu utlumit NELZE.


Utluimit ji nelze, ale lze nastolit podmínky pro jiné možnosti. Kvalitní a prosazovaná MHD, cyklistické stezky,.... A to se v Brně moc nenosí.

Třeba teď Pisárky a opravený Hlinky. Cyklistickou stezku udělali jen po ulici Lipovou a dál už se budou cyklisti zase proplitat mezi auty, trolejbusy,.... Ten metr širokej chodník, co pokračuje od Lipové směrem k hlavnímu vchodu na výstaviště nestačí ani pro pěší s kočárkem, natož pro obousměrný provoz pěších, cyklistů, bruslařů,.... . (auta parkují až do půlky toho chodníku) Přitom to byla šance dotáhnout cyklistickou stezku až na Mendlák.


Offline
Uživatelský avatar

9305
10 čer 2004 11:19
Emperror píše:
Každopádně pdporuji radši podzemní tramvaj než metro. Brno má clkem dobrou tramvajovou síť - velký počet segregovaných tras než Praha a je to i příjemnější než trčet celou dobu pod zemí. Navíc i severojižní diametr by se svou bystrckou větví nořil do země až za vozovnou Komín před Žabinama a zbytek by zůstal původní. Na základě tohoto principu by pak stačilo,aby se d-1 nořila do země třeba za mostem u Výstaviště nebo třeba d-8 za zastávkou Vsetínská. Přijde mi to levnější a pro cestujícího příjemnější řešení než metro. Navíc se většinou vyuívá stávajících tras, zanořených jen v centru. :wink:

JJ to by bylo dobry reseni, krajovy segregovany useky sou idealni


Offline
Uživatelský avatar

573
04 bře 2006 12:01
Starý Lískovec
Každopádně pdporuji radši podzemní tramvaj než metro. Brno má clkem dobrou tramvajovou síť - velký počet segregovaných tras než Praha a je to i příjemnější než trčet celou dobu pod zemí. Navíc i severojižní diametr by se svou bystrckou větví nořil do země až za vozovnou Komín před Žabinama a zbytek by zůstal původní. Na základě tohoto principu by pak stačilo,aby se d-1 nořila do země třeba za mostem u Výstaviště nebo třeba d-8 za zastávkou Vsetínská. Přijde mi to levnější a pro cestujícího příjemnější řešení než metro. Navíc se většinou vyuívá stávajících tras, zanořených jen v centru. :wink:

_________________________________
Vědění je moc, moc je svoboda.


Offline
Uživatelský avatar

9305
10 čer 2004 11:19
Individuelni gumokolni dopravu utlumit NELZE.
jakmile by to jakykoliv politik , jakakoliv strana skusily, tak brzy skonci. Lidi berou auto jako zivotni poterbu a jezdeni jako pravo.
Nic je nedonutiprestat jezdit. Auta se zdrazily, benzin je za poslednich 10-15 let na dvojnasobku ceny a zacpy jsou cim dal vetsi.

Jsou 2 zpusoby jak uklidnet dopravu :

1) vybudovat dalsi mestsky okruhy a vhodnyma smerama na ne nalakat lidi
2) presunout dopravu nad/pod zem

Hodne z tech co blokuji zidenice/uvoz/dornych a jiny casti brna jsou parve mimobrnensti , kteri do brna dojizdi za praci, vyletem, obchodem. Ty z auta maloco dostane.I kdyz IDS je peknej system tak hodne lidi proste ani dneska nema vhodny spojeni. Pokud bydli dal jak 20-30 km od brna, pripadne v nejaky mensi vesnicce ,tak se proste nemaji jinou moznost jak dostat na smeny do prace jak autem. A pokud v nem sedi, tak uz je nic nedonuti z nej nekde vystoupit a presedat. Jde jim jak o usporu casu, tak i pohodli.A pokud jich jezdi v aute trebas vic a neni to stara skodovka se spotebou 10l/100km, tak je to dohromady i levnejsi jak jizdenka na IDS.
A nejni to jenom o mimobrne. Pokud mam pracoviste pres cely brno, tak taky zacnu uvazovat o aute , pac nemusim cekat na nocaky, abych se tam dostal vcas (pocitam obvykly smeny 6-14 / 14-22 / 22-6).Nebudu se honit a radsi pojedu autem i kdyz me to ve vysledku vyjde draz. Cas na spanek , nebo odpocinek za to stoji.

A vetsina lidi radsi bude viset v aute v zacpe , nez v MHD ve stejny zacpe. Bohuzel oblibenost MHD v brne ji mozna i ublizuje. Ve spicce plny spoje zrovna nelakaji k ceste. Predstava ze se nekde budu 20-30 minut nekde mackat v trbuse/tram me zrovna nelaka. To se radsi budu potit v aute.

Klimu ve vetsine vozu cekat nemuzem, prazdnejsi vozy asi taky tezko, intervaly na nekterych linkach uz dneska jsou na dohled, takze podle myho zbyva zacit pracovat na novym NOSNYM systemu . Jestli to bude metro, podzemni tramvaj, nebo light raïl uz je jedno. Hlavni je segregace od IGK, pokud mozno nezavislost na ostatnich systemech MHD, a atraktivni smery spolu s vhodnou prepravni kapacitou.
On severojizni tramvajovy diametr neni nesmysl, ale vcelku dost propracovany system. Bohuzel, nektery jeho nasledky na povrchovou dopravu by nebyly nejlepsi. Ale vse se da doladit.


Offline
1710
22 led 2006 12:56
Brno
PvvS píše:
No tady by mohlo byt zajimavy dostavet ten tramvajovy tunel z mendlaku tusim k cervenymu kostelu. Jako zaklad podzemky by to mohlo stacit


No to jo. Ale mně šlo jednak o zkvalitění hromadné dopravy a jednak o utlumení automobilové dopravy. Zácpy, hluk,... jsou tu na denním pořádku.


Offline
Uživatelský avatar

9305
10 čer 2004 11:19
No tady by mohlo byt zajimavy dostavet ten tramvajovy tunel z mendlaku tusim k cervenymu kostelu. Jako zaklad podzemky by to mohlo stacit


Offline
1710
22 led 2006 12:56
Brno
goldfinger píše:
Kapacitě MHD v Brně by nejvíc pomohl SJKD, případně tunel pod Špénou. Rád bych, aby se začalo něco dělat s hlukem, asi nejlepší je zatravnit trať, v pisoáreckém tunýlku to nad trávníkem jenom ševelí, jak to přejede na panely, je z toho neskutečný randál. Na všech radiálách to asi nejde, ale např. na křečkovické by problém být nemusel, stejně tak na Křence.


Párkrát jsem si říkal, jaké by to bylo, kdyby se na Úvoze provedlo to stejné, co na Rennéské. Ty auta už tu jsou k nevydržení. jenže to asi nikdy vzhledem k MMO nehrozí.


Offline
Prznitel češšššššštiny
Uživatelský avatar

Prznitel češšššššštiny
1977
07 dub 2006 09:03
Kapacitě MHD v Brně by nejvíc pomohl SJKD, případně tunel pod Špénou. Rád bych, aby se začalo něco dělat s hlukem, asi nejlepší je zatravnit trať, v pisoáreckém tunýlku to nad trávníkem jenom ševelí, jak to přejede na panely, je z toho neskutečný randál. Na všech radiálách to asi nejde, ale např. na křečkovické by problém být nemusel, stejně tak na Křence.


Offline
Uživatelský avatar

1443
15 zář 2005 13:43
čtvrť s největší koncentrací rozjezdů v Brně
A v Praze v T6kách sou taky 2+1 v těch novějších sériích, asi věděli proč..


Offline
1710
22 led 2006 12:56
Brno
PvvS píše:
Ja bych byl spis pro opacny reseni a to z K3 vyhazet jednu radu sedadel a mit ji v provedeni 1+1. 1+2 je prezitek z K2.


V opět už tolikrát vzpomínané Bratislavě jezdí aji některé T3 s uspořádáním 2+1

Mimochodem tam to mají u hodně tramvají opačně 1+2 na straně dveří. Těžko říct, co je lepší.


Offline
Uživatelský avatar

3221
14 čer 2004 18:56
blekfild
Za předpokladu většího počtu souprav, lepšího umístění zastávek a aktivní preference pořád kapacitu zvýšit lze! S oblibou tu čítám jak Veveří už nepojme další tramvaj - se stejnou oblibou taky připomínám, že ještě v roce 1988 tudy jezdilo ve špičkách jezdilo 8 linek - tedy interval 1,5 minuty...

Průjezd centrem je taky řešitelný, vedou 3 tratě. Tady stačí chtít. Všechny úpravy jsou pořád o dost levnější než podzemka.


PvvS: Brno je moc malé na podzemku (ale měly by tu možná smysl kratší podzemní úseky pro tramvaje)... Zvýšit kapacitu tramvají je asi nejlevnější zavedením delších souprav (40 m, ale dokázal bych si představit i 45 nebo 50 metrové tramvaje)


Offline
Uživatelský avatar

573
04 bře 2006 12:01
Starý Lískovec
2+1 mám rád protože, když se člověk zašije k okýnku tak většinou ani při natřísklý tramvaji nemusí nikoho pouštět. a navíc je víc míst k sezení. 8-)

_________________________________
Vědění je moc, moc je svoboda.


Offline
Uživatelský avatar

9305
10 čer 2004 11:19
V ove je taky pokud vim nizsi vytizenost mhd. I jejich intervaly o necem mluvej.
Brno je v nekterych proudech zraly na podzemku. Bez ni / lepsi reseni to holt nebude kulturni mhd, ale preprava substratu. Kapacity sou uz maly a zkracovat intevaly moc dobre nejde.


Přesně tak, 2+1 není přežitek! Akorát by ty dvojsedačky měly být na straně dveří, aby naproti dveřím bylo víc místa. Ostatně takhle to bylo i v prvních sériích T3 CS, v SU až do 80. let. A v Ostravě se při modernizacích T3 taky dosazují dvojsedačky (bo tam je opravdu možne všecko...). Drtivá většina evropských tramvají je taky 2+1 (když vynecháme sockoidnosti typu 105N a pod.)


Offline
Uživatelský avatar

Administrátor
6672
26 říj 2005 00:04
Brno-Bohunice
2+1 rozhodně není přežitek! Jelikož ale v Brně (a obecně v ČR) musíme řešit nedostatek kapacity tramvajové a jiné MHD, bylo by toto řešení optimální.


Offline
Uživatelský avatar

9305
10 čer 2004 11:19
Ja bych byl spis pro opacny reseni a to z K3 vyhazet jednu radu sedadel a mit ji v provedeni 1+1. 1+2 je prezitek z K2.


Offline
1710
22 led 2006 12:56
Brno
Emperror píše:
Pro zkvalitnění by třeba bylo dobré mít víc vozů podobných K3R-n - dostatek sedadel i kapacity, nebo zkusit montovat dvojsedadla do T3 taky by to bylo zajímavé.


A co takhle mít třeba v A vozech dvojsedadla jako v K3 a v B vozech jednosedadla jako teď?



Jinak taková perlička (předem se omlouvám, že to není z Brna):
http://www.novinky.cz/zahranicni/evropa ... voedc.html


Offline
Uživatelský avatar

469
09 kvě 2007 14:55
Daleko
ds píše:
Rop: neviděl bych to tak radikálně. Některé Kapustovy náměty jsou naopak velmi prospěšné a rozumné, jen jsem chtěl vyhraněnou protiargumentací upozornit na to, že cesty do pekel bývají dlážděny dobrými úmysly...

Osobně proti jakémukoliv náznaku nebo návrhu na porušení základní listiny práv a svobod se musím radikálně ohradit. Určitě úmysl je dobrý ... a ten měl Marx nebo Lenin taky ... :-)

_________________________________
Jsem mladý, krásný, inteligentní recidivista :-)
Llama here, llama there, I see llamas everywhere.


Offline
Uživatelský avatar

573
04 bře 2006 12:01
Starý Lískovec
Určitě nejsou všechny Kapustovy návrhy úplně bez chyby, ale mě třeba taky děsně vadí parkování na Pekařské a Veveří na silnici Kolikrát to docela brzdí tramvaj. to už by bylo lepší kdyby stáli třeba v lese za městem :wink:
Pro zkvalitnění by třeba bylo dobré mít víc vozů podobných K3R-n - dostatek sedadel i kapacity, nebo zkusit montovat dvojsedadla do T3 taky by to bylo zajímavé.

_________________________________
Vědění je moc, moc je svoboda.


Offline
Uživatelský avatar

3724
28 úno 2006 19:00
LIDI K POUŽÍVÁNÍ MHD NELZE NUTIT!


Svatá pravda!I když současné vedení (nebo krátce minulé - msgr.Veselý)na to má jiný názor:Prý máme MHD nabízet!!!.Tj.Zastavit na zastávce "Na znamení" i tehdy,pokud se v přístřešku váli pozvracený opilec...Tak to bylo řečeno i na školení!!!Pokud bude benzín stát 40,-Kč za litr,určitě nebude žádné nabízení třeba...Ale nabídka kapacity vozidel bude žalostná!


Offline
489
13 čer 2004 23:04
Kapusta ty se ucis u soudruha ganeralisima Paroubka ?

Zakazy niceho nedoashnes.

Reseni je jinde - jmit dostatek peneze postavit takove komunikace a nebo takove druhy dopravy, kde IGK nebude omezovat MHD.

Proste pokud vytlacis obchodniky z centra zustanou tam jen Vietnamci a podobni. Doslo by tak k znehodnoceni centra.


Offline
Uživatelský avatar

3221
14 čer 2004 18:56
blekfild
Rop: neviděl bych to tak radikálně. Některé Kapustovy náměty jsou naopak velmi prospěšné a rozumné, jen jsem chtěl vyhraněnou protiargumentací upozornit na to, že cesty do pekel bývají dlážděny dobrými úmysly...


Offline
Uživatelský avatar

469
09 kvě 2007 14:55
Daleko
Kapusta: jsem rad ze se nasel nekdo kdo uprednostnuje porušování nejenom základních ekonomických zákonů (poptávky a nabídky) ale též právního řádu České republiky

Jedinou možností jak lidi přilákat do MHD je ji zkvalitnit ... udělat záchytné parkoviště tam, abych byl v centru dříve než autem ... např. když by se udělalo záchytné parkoviště nad mendláneckou vozovnou u nové smyčky tramvají tak tramvají jsem ve městě za 15 minut ... autem za 10 .... co použiju? .... V Brně je malé centrum a není zde metro aby se zde mohli dělat psí kusy s dopravou .... a ten tvůj socialismus s omezením zásobování by krásně zavalil práci ústavního soudu ... jo jo ... když nám podnikání neomezil soudruh Paroubek tak ho omezíme tím, že zrušíme možnost zásobování ....
Centrum města by se mělo rozrůstat ... toto by z centra udělalo odpočinkovou zonu pro důchodce .... :roll:

_________________________________
Jsem mladý, krásný, inteligentní recidivista :-)
Llama here, llama there, I see llamas everywhere.


Offline
Uživatelský avatar

3221
14 čer 2004 18:56
blekfild
Předem prosím aby můj příspěvek nebyl brán jako nějaký osobní útok, jen jako pohled z druhé strany (tedy člověka, kterému je MHD celkem fuk).

LIDI K POUŽÍVÁNÍ MHD NELZE NUTIT!

Představy typu "zdražíme, zakážeme" a oni si dají říct nefungují a je to celkem snadno ilustrovatelné na slavném bodovém systému. Už dnes je cesta autem do centra nesrovnatelně dražší než MHD. Řidiči jsou dostatečně zdaňování spotřební daní a výnosem z DPH za pohonné hmoty. I z těchto částek je dotována MHD. Pokud má být IAD ve městě ostrakizována, musí výrazně stoupnout přepravní výkony MHD - z čeho se zaplatí? Z těch pár stovek navíc vybraných od milionářů za parkování v centru? To sotva....


Kapusta píše:
Některé by šlo uskutečnit přes noc, jiné by si vyžádali větší (až přímo obrovské) či menší časové a finanční investice.


To je ten problém. Lze za noc šmahem zakázat vjezd aut tam, kde to orgán prohlásí za vhodné. Zkvalitnění MHD do podoby, kdy lze podobné restrikce vůči IAD provést, bude v českých podmínkách trvat několik desítek let.

Kapusta píše:
omezit vjezd do historického jádra...

Ano, podnikatelé, kteří provozem svých živností dávají centru život a přitahují do něj lidi, si přivstanou a přes den mají smůlu. Ideální způsob jak přispět k suburbanizaci a přesunu těchto aktivit do obchodních center na okraji města. Někteří nájemníci auto nemají, někteří naopak mají 2, ale připlatit si za druhé místo nemohou? Socialismus jako řemen...

Kapusta píše:
Drahé parkování, vysoké pokuty...

Růst korupčního prostředí, skutečně bohatým to bude jedno, bič dopadne na neznalé návštěvníky města. Město nemůže svou vyhláškou stanovovat vyšší pokuty než umožňuje zákon.

Kapusta píše:
Pekařská, Veveří...

Z okraje centra, kde to není takový problém, auta vytěsním na Pekařskou a Veveří, čímž zatarasím chodníky.... Nejsou dostatečně široké, aby se na nich dalo parkovat. Mimochodem na Veveří a Pekařské se nesmí parkovat ani teď (vzdálenost mezi kolejnicí a parkujícím autem)

Kapusta píše:
Záchytná parkoviště...

To by měla být (na dlouho..) úplně první věc, ale MHD tyto plochy obsluhující musí mít dostačující kapacitu, směrovou nabídku a rychlost. V Praze toto snadno plní metro, v Brně si lze představit třeba parkoviště v Ivanovicích u Globusu, se železniční zastávkou a celodenním intervalem 15 min.

Kapusta píše:
Údolní, společných pruh trolejbusů a tramvaje

Zanikne přestupní bod mezi linkami 26 a 39 - velmi důležitý.

Takže shrnuto, pokud by se tyto představy chytly za správný konec, nakonec drakonická opatření v okolí centra ani nebudou nutná.
ALE Za situace kdy město nedokáže ani posílit nejzatíženější tratě na důstojnou kapacitu, lze těžko ještě zvyšovat zatížení MHD.
Pak se nabízí jedině řešení konfiskovat obyvatelům Brna automobily a za utržené peníze financovat rozvoj MHD. Toho bych se opravdu dožil nerad...


Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 6361 ]  Přejít na stránku Předchozí  1 ... 163, 164, 165, 166, 167, 168, 169 ... 255  Další

Nepřečtené příspěvky | Zobrazit aktivní témata


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Přejít na:  
Právě je 19 lis 2024 20:32
Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]
Fórum běží na systému phpBB
Pro BMHD.cz vytvořil mceza | © 2011-12 [mceza.com]