Nepřečtené příspěvky | Zobrazit aktivní témata



Odpovědět na téma Stránka 167 z 255    Přejít na stránku Předchozí  1 ... 164, 165, 166, 167, 168, 169, 170 ... 255  Další

Co bude dřív ?
kloubové šráky 45%  45%  [ 81 ]
tramvajová trať ke kampusu 34%  34%  [ 62 ]
metro 17%  17%  [ 30 ]
odsunuté nádraží 4%  4%  [ 7 ]
Celkem hlasů : 180
Autor Zpráva
Offline
26
17 říj 2006 14:23
Záchytná parkoviště jsou sice pěkná věc (souhlas s nimi), ale je potřeba tam mít odpovídající infrastrukturu (kolejová MHD). Dále by byly potřeba lepší vozidla, ve kterých by si člověk sedl atd. Představa, že by člověk přestoupil u Olympie do autobusu mi nepřijde moc lákavá.


Offline
Uživatelský avatar

483
22 srp 2006 12:35
Bohunice
Aby se neřeklo, že nepříspívám k plodné diskusi, tak jsem shrnul své nápady, jak zlepšit cestování brněnskou MHD. Některé by šlo uskutečnit přes noc, jiné by si vyžádali větší (až přímo obrovské) či menší časové a finanční investice. Zdaleka to není kompletní; popsal jsem, co znám, sami určitě přijdete s vlastními návrhy. Kdo chce, hledá způsoby. Kdo nechce, hledá důvody.

- omezit vjezd do historického jádra: povolení pouze pro ZTP a nájemníky (1 byt = 1 parkovací místo), zásobování v pracovních dnech 6:00-9:00 (o víkendu bez omezení), taxi pouze na vybraná stanoviště

- v okolí centra vysoké parkovné (sazba klidně i přes 100 Kč/h), dohled nad dodržováním předpisů a vyhlášek (práce pro MP), vysoké pokuty za nezaplacené parkovné (1000 Kč za každou započatou hodinu) a parkování v zakázaných místech (5000 Kč + odtah a 500Kč za každou započatou hodinu stání na „policejním“ parkovišti) – tady si nejsem jistý, do jaké částky smí město pokuty uložit

- ulice Veveří a Pekařská: zavést (placené) podélné parkování na chodníku a zakázat stání na silnici

- vytvořit hlídaná záchytná parkoviště na okraji města u komunikací s již existující sítí MHD poblíž (zastávky vybavit minimálně přístřeškem a plánem sítě MHD), např. Olympia Modřice (D2), BBPark Vídeňská (R52), Slatina (Exit D1 Vyškov), atd.
Princip: zaplatím parkovné 50 Kč na celý den a k daňovému dokladu obdržím navíc (zdarma) celodenní jízdenku MHD (šlo by vymyslet i nějaké kolektivní jízdenky, např. rodinná apod., ale nesmělo by to celou záležitost zkomplikovat).

- zatravnit tramvajový pás kde je to možné a účelné (Vídeňská, Veveří, …), samozřejmě vyjma křižovatek a přechodů pro chodce

- ulice Úvoz a Kotlářská: vyhrazený jízdní pruh pro trolejbusy

- ulice Údolní: společný jízdní pruh pro tramvaje a trolejbusy (t-38 a t-39 by tak místo zastávky Úvoz zastavovaly na Obilném trhu)

- ulice Kounicova (úsek mezi křižovatkami s ulicemi Šumavská a Nerudova-Zahradníkova): ustanovit jeden jízdní pruh pro IAD, druhý pro (placené) podélné parkování, třetí vyhrazený jízdní pruh společný pro tramvaje a trolejbusy oddělený od IAD půlkulatým obrubníkem (cca h = 15 cm), před MZK (a tím pádem i MMB) zřídit novou zastávku (moje představa jejího stavebního provedení) s provozem od 19 do 9 hod. na znamení

- úsek Poříčí-Mendlovo náměstí: než by se zavedla aktivní preference, tak pro začátek vyzkoušet řešení, jaké mají v Bratislavě

- aktivní preference MHD na SSZ (priorita: tramvaje 1, trolejbusy 2, autobusy 3)

- výstavba a opravy tramvajových tratí, pořízení moderních vozidel (finančně nejnáročnější položka)

A na závěr:
UDI Praha o preferenci v Mnichově píše:
Pokud v důsledku preference tramvají někde došlo k částečnému zhoršení plynulosti provozu automobilů, město to považuje z dopravně politických důvodů za přijatelné, neboť:
- Upřednostňování MHD před automobilovou dopravou je dopravně politickým zájmem města.
- Přírůstek zdržení automobilů, vzniklý při preferování MHD, je zcela zanedbatelný ve srovnání s celkovým zdržením automobilů, způsobeným vysokou hustotou provozu na městské komunikační síti.
- Vzhledem ke čtyřicetinásobně až stonásobně vyšší obsazenosti tramvají ve srovnání s automobily se při preferování tramvají celkové zdržení všech účastníků dopravy na křižovatce (cestujících v MHD i automobilech) vždy významně sníží.
Kdo chce vědět víc: http://www.udi-praha.cz/novinky/prefmnich.htm

_________________________________
Chůze = doprava 21. století.


Offline
Uživatelský avatar

483
22 srp 2006 12:35
Bohunice
ds píše:
Kapusta: takový postup je cestou do pekel. MHD musí v první řadě být konkurenceschopná, tedy pohodlím, rychlostí a nabídkou spojů. Pokud se uplatňuje postup - "tam jezdí hodně lidí, dáme tam 2xT3" a všichni cestující třeba 30 minut stojí, stává se MHD naprosto podřadnou sockou. Pokud bych měl na výběr, zaplatím si za parkování klidně stovku, ale tomuto se vyhnu. Šikanování řidičů aut může být až následným krokem jen u nás se to stále zaměňuje...
Kapusta píše:
... Pokud chci preferovat MHD oproti IAD, je potřeba (samozřejmě spolu se zlepšením kvality MHD) ...

_________________________________
Chůze = doprava 21. století.


Offline
Uživatelský avatar

3221
14 čer 2004 18:56
blekfild
Kapusta: takový postup je cestou do pekel. MHD musí v první řadě být konkurenceschopná, tedy pohodlím, rychlostí a nabídkou spojů. Pokud se uplatňuje postup - "tam jezdí hodně lidí, dáme tam 2xT3" a všichni cestující třeba 30 minut stojí, stává se MHD naprosto podřadnou sockou. Pokud bych měl na výběr, zaplatím si za parkování klidně stovku, ale tomuto se vyhnu. Šikanování řidičů aut může být až následným krokem jen u nás se to stále zaměňuje...


Offline
Uživatelský avatar

483
22 srp 2006 12:35
Bohunice
ds píše:
... zařvala by tím navíc parkovací místa před budovou.
Tím líp. Pokud chci preferovat MHD oproti IAD, je potřeba (samozřejmě spolu se zlepšením kvality MHD) ztrpčovat IAD život rušením parkovacích míst a mastnými parkovacími poplatky za ta zbývající (a pokutami za špatné parkování).
A navíc, za ÚS už jedno parkoviště mají...

_________________________________
Chůze = doprava 21. století.


Offline
Uživatelský avatar

3221
14 čer 2004 18:56
blekfild
Taky si říkám že tohle by mohl být problém, zařvala by tím navíc parkovací místa před budovou.


Offline
Uživatelský avatar

3724
28 úno 2006 19:00
ds píše:
Součástí přeskládání zastávek na české by logicky muselo být zrušení zastávky naproti knihkupectví. Pak by byly jen 3 zastávky, na začátku každé tratě. Druhá možnost je trojkolejka, ale to už je myslím zbytečně složité.

Nevím ale,jak by se k tomu postavil Ústavní soud.Občas tam "zavítá" nějaký představitel,a to pak policisté,kteří to mají hlídat venku,jsou dosti nervní...(ne tak jim tam ještě udělat zastávku i ve směru Husova,to by asi nerozdýchali...)


Offline
Uživatelský avatar

469
09 kvě 2007 14:55
Daleko
Emperror: no preste tak vypadá ideál :-)

_________________________________
Jsem mladý, krásný, inteligentní recidivista :-)
Llama here, llama there, I see llamas everywhere.


Offline
Uživatelský avatar

573
04 bře 2006 12:01
Starý Lískovec
Kdyby se to takhle upravilo zbyla by jen zastávka před soudem, pro směr Moravské Náměstí by byla tam kde staví školní autobus a v ulici české by zůstala jen zastávka pro směr KR.Pole, žabiny d-12, d-13 by měly zastávku směrem do centra jen před soudem, současná zastávka by se taky zrušila. Každá linka tím pádem zastavuje jen jednou a to vždy až po odbočení. :wink:

_________________________________
Vědění je moc, moc je svoboda.


Offline
Uživatelský avatar

3221
14 čer 2004 18:56
blekfild
Součástí přeskládání zastávek na české by logicky muselo být zrušení zastávky naproti knihkupectví. Pak by byly jen 3 zastávky, na začátku každé tratě. Druhá možnost je trojkolejka, ale to už je myslím zbytečně složité.


Offline
1710
22 led 2006 12:56
Brno
manil píše:
Tento problém se tam sice vyskytuje, ale pokud by byla až za křižovatkou, odbavující tramvaje by zavazely d-12/13, navíc by překážely tramvaje čekající na čočky. Předpokládám, že průjezd vlaků skrze českou by se tím zpomalil.

Zavazely, to je dvojsečné. Zas pokud by to byla zastávka i pro 12,13, taky by tam stejně musela zastavovat.


Offline
Uživatelský avatar

2109
20 zář 2006 19:51
Od 30.6 bude opravdu na víkendovou d-10 nasazen historickej vůz


Offline
Uživatelský avatar

11624
07 bře 2005 23:57
Brno
ds píše:
manil: ta "ideální" poloha pro mě často znamenala při sezení v zavřené d-11 smutně pozorovat stanicující d-4 před námi a po odbočení 10 min. čekání. Prostě zastávky, kdy některé tramvaje musí čekat jen na průjezd a pak teprve zastaví, mi zrovna ideální nepřijdou.

Tento problém se tam sice vyskytuje, ale pokud by byla až za křižovatkou, odbavující tramvaje by zavazely d-12/13, navíc by překážely tramvaje čekající na čočky. Předpokládám, že průjezd vlaků skrze českou by se tím zpomalil.


Offline
Prznitel češšššššštiny
Uživatelský avatar

Prznitel češšššššštiny
1977
07 dub 2006 09:03
Zastávka a67 na Jungmannově je pěkná broskvovina.Proč nemůže zastavovat na šalině jako na Kartouzské?!


Offline
Uživatelský avatar

573
04 bře 2006 12:01
Starý Lískovec
Já myslel, že se stím udělá něco už teď?! Výluka trvá dva měsíce a to je podle mě čas na mnohem víc než jen výměnu kolejí v trianglu a okolo něj. :-?

_________________________________
Vědění je moc, moc je svoboda.


Offline
Prznitel češšššššštiny
Uživatelský avatar

Prznitel češšššššštiny
1977
07 dub 2006 09:03
Ta nynějěí "ideální" poloha zastávky směr Mendlák/Údolni vznikla za komančů, kdy cestující, dobíhající šalinu,vrazil/srazil tehdejšího předsedu KNV Chabičovského a ten přikázal zastávku posunout od budovy dnešního ÚS před křižovatku. Pak se začalo argumentovat bezpečnostní ÚS, no snad během výluky nikdo nevrazí do Rychetského... Současná podoba nástupního ostrůvku je dlouhodobým provizoriem, jako by DPmB a město tušily, že něco není v pořádku, ale říznout do toho nikdo nechce, možná za rok za dva, až se bude rekonstruovat Joštova. Svého času se mluvilo o trojkolejce, ale to je podle mne blbost, ty šaliny se na trojúhelníku v pohodě vyhnou. Ani předchozí uspořádání nebylo ideální, protože d12/13 musely zastavovat dvakrát, takže jediné správné řešení je zrušit zastávku u ÚS směr centrum a posunout zastávky na Joštově až za křižovatku.


Offline
Uživatelský avatar

469
09 kvě 2007 14:55
Daleko
Přesně ... ideál je za křižovatkou .... jedna zastávka pro jeden směr ....

_________________________________
Jsem mladý, krásný, inteligentní recidivista :-)
Llama here, llama there, I see llamas everywhere.


Offline
Uživatelský avatar

3221
14 čer 2004 18:56
blekfild
manil: ta "ideální" poloha pro mě často znamenala při sezení v zavřené d-11 smutně pozorovat stanicující d-4 před námi a po odbočení 10 min. čekání. Prostě zastávky, kdy některé tramvaje musí čekat jen na průjezd a pak teprve zastaví, mi zrovna ideální nepřijdou.


Offline
Uživatelský avatar

11624
07 bře 2005 23:57
Brno
goldfinger píše:
A snad tam zůstane po výluce natrvalo.

Posuny ostrůvků by se údajně tento rok ještě neměly konat. Navíc myslím, že zastávka směr Mendlák/Náměstí Míru je v naprosto ideální poloze.


Offline
Prznitel češšššššštiny
Uživatelský avatar

Prznitel češšššššštiny
1977
07 dub 2006 09:03
A snad tam zůstane po výluce natrvalo.


Offline
Uživatelský avatar

3221
14 čer 2004 18:56
blekfild
otočení v trojúhelníku, nástupní zastávka bude před ústavním soudem.


Offline
48
31 črc 2006 13:43
Omlouvám se jestli se o tom už psalo jinde, nebo si sedím na vedení, ale d-5 pojede z Lískovce na Komenského náměstí a pak co? Otočení v trojúhelníku, nebo pokračování služebně na nám. Míru? :-)


Offline
Uživatelský avatar

3221
14 čer 2004 18:56
blekfild
ano, bude to jen jedna linka s "převlékáním kabátů" - předepsané vozy s Buse...


Offline
Uživatelský avatar

1653
10 čer 2006 20:45
Hrubšice
to asi budou na Rašínové přejezdy mezi 4 a x5, že?


Offline
Uživatelský avatar

1900
01 srp 2006 14:13
Bezkov
Jenomže v Praze je daleko víc šotoušů mezi zaměstnanci DP.


Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 6361 ]  Přejít na stránku Předchozí  1 ... 164, 165, 166, 167, 168, 169, 170 ... 255  Další

Nepřečtené příspěvky | Zobrazit aktivní témata


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Přejít na:  
cron
Právě je 19 lis 2024 22:48
Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]
Fórum běží na systému phpBB
Pro BMHD.cz vytvořil mceza | © 2011-12 [mceza.com]