adam_r píše:
PvvS píše:
pd píše:
To poptávkové otvíraní bylo funkční? Ono je i na starých citybusech, ale v Brně se asi nikdy nepoužívalo.
Je pouze na novy serii . Stary slinty ho nemely. A funkcni sem ho jeste nevidel, stejne jako nektery dali veci na slintaku.
Ja jsem ho funkcni videl, ale bylo to v Parizi (a to pouze na kloubove verzi). Funguje to trochu jinak, nez jsme u nas zvykli. Cestujici stiskne tlacitko, dvere se otevrou, za cca 10 sekund se dvere zavrou. V praxi to pak funguje tak, ze si cestujici
predavaji tlacitko dveri, dokud vsichni nevystoupi/nenastoupi, takze je tlacitko stisknute prakticky po celou dobu nastupu. Vyhoda je u kloubaku hlavne pro ridice, ze nemusi kontrolovat v zrcatku, jestli jeste nekdo nastupuje, a nebo ne. O mensim namahani dvernich mechanismu nemuze byt rec, nebot behem pobytu ve vyznamnejsi zastavce se tak 1-3 krat stane, ze se dvere zacnou zavirat a nasledne je opet stisknuto tlacitko.
Myslím, že bylo funkční, i když řidič většinou spíš otvíral všechny dveře. V těch starších Citybusech je to zařízení předělané, je tam cedulka "Nemačkejte zbytečně, dveře otvírá řidíč" a ta tlačítka jsou zevnitř předělaná na STOP tlačítka pro zastávku na znamení a zvnějšku jsou myslím taky nějak předělaná (ale nevím na co, možná na tlačítka pro vozíčkáře na vysunují plošiny). Naopak v těch nových Citybusech to vypadalo úplně stejně jako v trolejbusech a zdálo se, že to i stejně funguje. Ale možná jen, že řičič ve chvíli, kdy jsem já nebo někdo zmáčkl tlačítko, otevřel dveře sám, co já vím - nestačil jsem si všimnout, jestli se otevřely i ostatní dveře.