Nepřečtené příspěvky | Zobrazit aktivní témata



Odpovědět na téma Stránka 110 z 112    Přejít na stránku Předchozí  1 ... 107, 108, 109, 110, 111, 112  Další
Autor Zpráva
Tak to byl možná on - R972 odj. z Brna 13:41 do Blanska - svého času jediný rychlík zařazený do IDS JMK. Ale pohledem do současného jř zjišťuju, že jsem opět mystifikoval a těch rychlíků naopak přibylo :shock:. Všechny na trati do Blanska, ale jsou to vlaky, které byly vloni v kategorii Sp, letos jsou to pro změnu rychlíky, čili se vpodstatě nic nezměnilo..


Offline
279
29 říj 2004 11:26
Brno-Tuøany, Vítìzná 8
ZIP píše:
nevím, vlakem zatím moc nejezdím (až od července muséím povinně) ale myslím že tarif IDS platí na nějaké rychlíky do Blanska. Jinak asi ne, že ?


Já jsem takovým jel do Blanska, ale už je to mnoho měsíců, takže docela věřím i tomu, že už nezbyl zádný (musel bych se podívat do JŘ) :idsjmk1:


Offline
279
29 říj 2004 11:26
Brno-Tuøany, Vítìzná 8
pd píše:
Ani pár rychlíků není, byl jen jeden, teď už není žádný. Ale potkal jsem nějakého dědulu v rychlíku do Ostravy (tenhle vlak nebyl zařazený do IDS) a měl taky jízdenku z Chrlic a šalinkartu. Průvodčí si tu průkazku chvíli prohlížel, pak řekl něco o nových vymoženostech a děda na to, že je to dobrá věc, že takhle jezdí často...


No, pokud to v dobrém smyslu zpopularizuje IDS, třeba by to mohli tolerovat i nadále :mrgreen:


nevím, vlakem zatím moc nejezdím (až od července muséím povinně) ale myslím že tarif IDS platí na nějaké rychlíky do Blanska. Jinak asi ne, že ?


Ani pár rychlíků není, byl jen jeden, teď už není žádný. Ale potkal jsem nějakého dědulu v rychlíku do Ostravy (tenhle vlak nebyl zařazený do IDS) a měl taky jízdenku z Chrlic a šalinkartu. Průvodčí si tu průkazku chvíli prohlížel, pak řekl něco o nových vymoženostech a děda na to, že je to dobrá věc, že takhle jezdí často...


Offline
279
29 říj 2004 11:26
Brno-Tuøany, Vítìzná 8
pd píše:
Ale někteří to už vědí... když si kupuju na hlavním nádraží jízdenku na vlak, tak docela často ti přede mnou, za mnou nebo u vedlejšího okénka žádají jízdenky typu z Chrlic někam, ze Slatiny, z Heršpic atd. s tím, že mají průkazku. Výhoda je, že se to dá využít i pro cesty mimo IDS. Dokonce někteří jezdí na šalinkartu i rychlíkem (a prý často) :lol:


Ono je pár rychlíků, které v rámci IDS fungují, jednou jsem jel na jízdenku IDS rychlíkem do Blanska :-)) Ale jinak se obávám, že až na tyto výjimky se rychlíků IDS netýká...

A ještě k těm Chrlicím - jsou i lidé, bydlící v okolí chrlického nádraží, kteří se naučili jezdit domů vlakem, sám jsem pár takových viděl. (A pak jsou ještě blázni jako já, kteří jsou schopni občas jet do Tuřan pomocí S2, a-63 a a-78 :lol: )


Ale někteří to už vědí... když si kupuju na hlavním nádraží jízdenku na vlak, tak docela často ti přede mnou, za mnou nebo u vedlejšího okénka žádají jízdenky typu z Chrlic někam, ze Slatiny, z Heršpic atd. s tím, že mají průkazku. Výhoda je, že se to dá využít i pro cesty mimo IDS. Dokonce někteří jezdí na šalinkartu i rychlíkem (a prý často) :lol:


K tarifu IDS: Opravdu je dost složitý. Ale perlou pro mě zůstává jak bylo nedávno napsáno v novinách že většina (90%) Brňanů neví, že již rok můžou jezdit s jízdenkou MHD (tedy IDS) i vlakem !


Offline
279
29 říj 2004 11:26
Brno-Tuøany, Vítìzná 8
On tu relativní složitost zřejmě trochu dělá i zónový (a ne pásmový) systém, u nás myslím také poměrně ojedinělý, aspoň v tomto rozsahu. Zato velmi podobný existuje ve Vídni, jak jsem si všiml minulý týden, zasahuje až do Lávy (Laa) nad Dyjí, tedy značně daleko.

Univerzální jízdenka je bezvadná věc, ale musí se jí přijít na kloub a na chuť. Já ji hájím třeba jako velmi užitečný předmět do skautských batůžků: rodiče nemusí uvažovat, kolikazónovou jízdenku dítěti přbalit, a dokonce vedoucí akce může podle počasí modifikovat trasu bez nebezpečí, že jízdenky budou nevyužité nebo naopak nebudou stačit. Přitom jízdenky tak snadno nevyklouznou z batohu jako nějaké mince (teď porovnávám s variantou, kdy si výprava jízdenky kupuje u řidiče), o časové úspoře označení jízdenky proti jejímu kupování ani nemluvě.

Naopak co se týče celodenních celosíťových (nebo celosíťových mínus 100+101) jízdenek, připadají mi málo využitelné, vyplatí se mi leda když se vypravím přes Pernštejn do Blanska, a zpátky přes Jedovnice, Vyškov a Křtiny (ovšem při často neexistujících tangenciálních přestupních návaznostech dost pochybuji, že se to dá za den stihnout :lol: )


ds píše:
Aha, já zapomněl že se jedná o IDS JMK a snažím se do toho vnášet logiku :oops: . Takže důchodci můžou a ostatní ne, protože těm je povolena jen kombinace předplatní jízdenky a jízdenky jednorázové. V oficiálním výkladu kombinace jízdních dokladů není ale vysvětleno, co to vlastně je předplatní jízdenka - znamená to nepřenosná s fotkou? Pokud ano, stejně je to nespravedlivé, když bych měl jízdenku na 24 hodin, nemohl bych nakombinovat třeba pro cestu do Šlapanic... Zajímalo by mě, kolik revizorů vůbec ten tarif dokonale zvládá...

24 hodinová jízdenka je taky předplatní, takže když se u té kombinace nic nepíše o přenosnosti, tak i ta 24 hod. jízdenka jde použít jako kombinovaná.

Mě tarif IDS JMK připadne celkem logický, i když o něco složitější než je v našich krajích obvyklé. Bodejť by taky ne, když v jiných IDS (v ČR) nemají ani univerzální ani kombinované jízdenky a leckdy ani 24 hodinové celosíťové... Různé nelogičnosti do toho vnášejí důchodci se svými odlišnými výhodami v městské a regionální dopravě.


Já taky kombinuju... :-D


Offline
279
29 říj 2004 11:26
Brno-Tuøany, Vítìzná 8
tak už vím, byl to nějaký momentální výpadek na mém počítači, omlouvám se


Offline
279
29 říj 2004 11:26
Brno-Tuøany, Vítìzná 8
Ja zkusenosti se seniorpasem nemam. Ale mohu rici, ze pokud kombinuji rocni predplatni jizdenku pro zony 100 + 101 a dve univerzalni jizdenky (protoze na jedne uz mi nezbyva dost poli), vidim v ocich kontrolujicich (spise ovsem pruvodcich CD a ridicu mimomestskych busu), ze spise veri, ze to tak ma byt, nez ze by tomu rozumeli :lol:

(Pisu bez diakritiky, protoze mi to najednou nektere znaky nebere, ackoli vzdycky bralo - nevite proc?)


Offline
Uživatelský avatar

948
14 říj 2004 16:45
Úsuší
ds píše:
Aha, já zapomněl že se jedná o IDS JMK a snažím se do toho vnášet logiku :oops: . Takže důchodci můžou a ostatní ne, protože těm je povolena jen kombinace předplatní jízdenky a jízdenky jednorázové. V oficiálním výkladu kombinace jízdních dokladů není ale vysvětleno, co to vlastně je předplatní jízdenka - znamená to nepřenosná s fotkou? Pokud ano, stejně je to nespravedlivé, když bych měl jízdenku na 24 hodin, nemohl bych nakombinovat třeba pro cestu do Šlapanic... Zajímalo by mě, kolik revizorů vůbec ten tarif dokonale zvládá...


Abych řekl po pravdě tak jsi myslím že to nezvládají ani papaláši na kordisu kteří to vymyslely.Je to dost složitý co jsem si četl v tomto fóru a co jse týče přepravních podmínek tak 3 vysoké školy by na to nestačily.LADA


Offline
Uživatelský avatar

3223
14 čer 2004 18:56
blekfild
Aha, já zapomněl že se jedná o IDS JMK a snažím se do toho vnášet logiku :oops: . Takže důchodci můžou a ostatní ne, protože těm je povolena jen kombinace předplatní jízdenky a jízdenky jednorázové. V oficiálním výkladu kombinace jízdních dokladů není ale vysvětleno, co to vlastně je předplatní jízdenka - znamená to nepřenosná s fotkou? Pokud ano, stejně je to nespravedlivé, když bych měl jízdenku na 24 hodin, nemohl bych nakombinovat třeba pro cestu do Šlapanic... Zajímalo by mě, kolik revizorů vůbec ten tarif dokonale zvládá...


pd píše:
Ale ty rady pro seniory... přece 10 min. jízdenka se pro kombinované jízdenky počítá jako jednozónová. Takže ze dvou takových jízdenek (4+8 Kč) by podle mě měla vzniknout pouze 2 zónová s platností 40 minut nebo ne?


Aha, ono se to počítá jako platnost té druhé (tj. nezlevněné) jízdenky + "natvrdo" 2 zóny. Takže je to skutečně 90 minut.


ds píše:
Ještě jedna perlička s 8 korunovou jízdenkou - inspirovaly mě k tomu rady pro seniory na stránkách IDS. Radí tam, že vydá-li se majitel seniorpasu do Modřic, má si koupit zlevněnou jízdenku na 10 min. za 4 Kč (pro Brno) a standardní za 8 - vznikne kombinace na 3 zóny (první jízdenka je na 2, druhá na 1) s platností 90 minut. Budiž. A co když nemám seniorpas? Kombinací 2 jízdenek za 8 Kč mám tedy 3 zónovou s platností 90 minut. Celkem 16 Kč, tedy úspora 3 Kč! Kdo si potom tedy koupí standardní 3 zónovou jízdenku? Zřejmě pouze méně průbojní jedinci, kteří nemají sílu hádat se s revizory :twisted:


Pozor, ds, až to budeš zkoušet, tak v tarifu se píše něco v tom smyslu, že jiné kombinace jednorázových jízdenek nejsou povoleny (jedině ta kombinace pro důchodce). On by o tom některý revizor třeba mohl vědět..

Ale ty rady pro seniory... přece 10 min. jízdenka se pro kombinované jízdenky počítá jako jednozónová. Takže ze dvou takových jízdenek (4+8 Kč) by podle mě měla vzniknout pouze 2 zónová s platností 40 minut nebo ne?


Offline
Uživatelský avatar

3223
14 čer 2004 18:56
blekfild
Bacil píše:
pd píše:
8 korunová je nepřestupní všude - ve vlaku i MHD. Na dopravním podniku to asi nějak popletli...
Lejstro mají tady http://www.idsjmk.cz/tarif/Tarif.pdf a může se hodit i to druhé http://www.idsjmk.cz/tarif/Prepravni%20podminky.pdf :wink:


Existuje jeden případ, kdy osmikorunová jízdenka je přestupní - pokud totiž se nepoužije samotná, ale v kombinaci, např. se "šalinkartou". Když jedu z centra např. do Želešic a mám "šalinkartu" na zóny 100 + 101, stačí mi přikoupit si osmikorunovou. Pokud si ji cvaknu už v centru (například ve dvojce odjíždějící z hlavního nádraží), platí v kombinaci se "šalinkartou" jako devadesátiminutová přestupní - mohu tedy v Modřicích přestoupit na 510ku a dojet do Želešic.


Ještě jedna perlička s 8 korunovou jízdenkou - inspirovaly mě k tomu rady pro seniory na stránkách IDS. Radí tam, že vydá-li se majitel seniorpasu do Modřic, má si koupit zlevněnou jízdenku na 10 min. za 4 Kč (pro Brno) a standardní za 8 - vznikne kombinace na 3 zóny (první jízdenka je na 2, druhá na 1) s platností 90 minut. Budiž. A co když nemám seniorpas? Kombinací 2 jízdenek za 8 Kč mám tedy 3 zónovou s platností 90 minut. Celkem 16 Kč, tedy úspora 3 Kč! Kdo si potom tedy koupí standardní 3 zónovou jízdenku? Zřejmě pouze méně průbojní jedinci, kteří nemají sílu hádat se s revizory :twisted:


Ta MHD zadarmo, to je velmi dobrá myšlenka, podle mě je taky nesmysl dotovat takhle napůl, ale v dnešní kapitalistické době tato sociální myšlenka neuspěje:-(

S těma kartama - kdyby to nepřečetlo, tak by o tom cestující věděl, to by se dalo ohlídat - takové systémy fungujou třeba v lyžařských střediscích celkem bez problémů.

Asi by ty karty musely být pro nekonkrétní osoby, vždy s nezáporným vkladem. S tím že by bylo možný doplatit aji u řidiče za ňáký manipulační poplatek.

Tak různé úseky se můžou účtovat různě, někdy bude km levnější, jinde dražší...


Ono by nejjednodušší bylo, kdyby se jezdilo zadarmo. Stejně je už teď víc jak polovina ceny jízdného dotovaná. Něco by se ušetřilo na výdajích ohledně jízdného (automaty, předprodeje, atd...), ale hlavně by klesla intenzita automobilové dopravy ve městě - čili by se nemusely stavět nákladné dopravní stavby a ušetřené peníze by se použily na rozvoj MHD a ještě by zbylo..... Konec sci-fi :lol: (ale mám dojem, že někde už je MHD zdarma)

Tak, a teď zpátky na zem - karty - nojo, ale jak to bude ten nástup a výstup zaznamenávat? Kdyby byla u dveří nějaká čtečka, tak co když mě ta čtečka při výstupu náhodou nepřečte? To budu platit až na konečnou?
A pak ještě jedna věc - tyhlety systémy, kde se zaznamenávají konkrétní cesty pro konkrétní osobu, můžou být pro řadu lidí nepřijatelné a v konečném důsledku můžou vést k odlivu cestujících.

Když se zruší zóny, tak se bude muset účtovat nejspíš podle kilometrů, a to mě přijde ještě míň spravedlivé jak ty zóny.


Taxi říkám, jestli by u těch mimoměstkých busů nebylo jednodušší, kdyby cestující měli karty, na který by se zaznamenala počáteční stanice při nástupu a cílová při výstupu. A podle toho by to odečetlo příslušnou částku z karty. Dávali by se množstevní ceny (třeba každý 100. - 110. km zdarma, nebo podobně) a mohly by se zrušit ty nesmyslné zóny, automaty, jízdenky...Výroba takových čipových karet dneska musí stát úplný...Kdo by kartu neměl, platil by penězma, ale takových lidí, kteří jezdí mimo Brno třeba 1x za rok je asi minimum...


Otázka je, jestli mimo město vůbec revizoři v busech jezdí - možná pár celostátních, jejichž úkolem není ani tak kontrolovat cestující, ale spíš kontrolovat správné účtování jízdného dopravci. Jinak bych řekl, že nastupování předními dveřmi a ukazování jízdenek existuje právě proto, že revizoři mimo město nejsou. Osobně bych byl ale raději, kdyby existovali celoIDSoví revizoři, a odpadla nutnost prezentovat se u vstupních dveří. V případě dostatku automatů na zastávkách by mohl odpadnout i prodej jízdenek u řidiče (resp. jen za příplatek jako v Brně), a výsledkem by mohlo být podstatné urychlení dopravy.
robbie píše:
Ta sousednost by se dala zjistit jednoduse i z mapky pri jejim prekresleni tak, ze by se mezi zonami, ktere jsou vedle sebe a nejsou "sousedni" udelalo bile misto ... slozitejsi by to asi bylo i tak, ale lidi, co by to vyuzivali, by se to naucili ... a ostatni by platili draz ... vsak ja nerikam, ze vymyslim nejaky genialni system, vsechno ma svoje chyby.

Potkali jste uz nekdy revizora v buse mimo mesto?


pd píše:
8 korunová je nepřestupní všude - ve vlaku i MHD. Na dopravním podniku to asi nějak popletli...
Lejstro mají tady http://www.idsjmk.cz/tarif/Tarif.pdf a může se hodit i to druhé http://www.idsjmk.cz/tarif/Prepravni%20podminky.pdf :wink:


Existuje jeden případ, kdy osmikorunová jízdenka je přestupní - pokud totiž se nepoužije samotná, ale v kombinaci, např. se "šalinkartou". Když jedu z centra např. do Želešic a mám "šalinkartu" na zóny 100 + 101, stačí mi přikoupit si osmikorunovou. Pokud si ji cvaknu už v centru (například ve dvojce odjíždějící z hlavního nádraží), platí v kombinaci se "šalinkartou" jako devadesátiminutová přestupní - mohu tedy v Modřicích přestoupit na 510ku a dojet do Želešic.


8 korunová je nepřestupní všude - ve vlaku i MHD. Na dopravním podniku to asi nějak popletli...
Lejstro mají tady http://www.idsjmk.cz/tarif/Tarif.pdf a může se hodit i to druhé http://www.idsjmk.cz/tarif/Prepravni%20podminky.pdf :wink:


Zajímalo by mě zda za 8mi korunovou jízdenku můžu v MHD přestoupit (v rámci 10ti minut). Bylo mi řečeno na dopravním podniku že ano. nepřestupní je v případě že jedu vlakem. A dnes jsem potkala revizora a ten mi řekl že jízdenka je nepřestupní všude!
tak jak to teda je?

A kde můžu najít ke stažení Tarif MHD, nemyslím ceny jízdenek to jsem našla ale myslím celý to dlouhý lejstro :-)

Díky D.


Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 2785 ]  Přejít na stránku Předchozí  1 ... 107, 108, 109, 110, 111, 112  Další

Nepřečtené příspěvky | Zobrazit aktivní témata


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Přejít na:  
Právě je 30 led 2025 01:01
Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]
Fórum běží na systému phpBB
Pro BMHD.cz vytvořil mceza | © 2011-12 [mceza.com]