Nepřečtené příspěvky | Zobrazit aktivní témata



Odpovědět na téma Stránka 107 z 112    Přejít na stránku Předchozí  1 ... 104, 105, 106, 107, 108, 109, 110 ... 112  Další
Autor Zpráva
Offline
214
03 srp 2006 06:41
Brno, CR
Izidor píše:
"Zónová platnost: je dána součtem platnosti zón jízdenky předplatní (včetně zóny nástupní) a zónové platnosti jízdenky jednorázové. U předplatní jízdenky se počítají pouze zóny, kterými cestující projede po označení jednorázové jízdenky."
a zárověň :
"jednorázovou jízdenku si u řidiče zakoupí nebo v označovači označí již při zahájení cesty"

A teď příklad: jedu z Líšně linkou 8 (nastupuju na Jírové) dále pak přestupuju na hlaváku na vlak S41 do Moravských Bránic. Jelikož mám předplatní jízdenku na zóny 100+101 tak přikoupím jednorázovou jízdenku na 3 zóny (za 19Kč),abych vytvořil kombinovanou jízdenku na 5 zón,které potřebuju.
V čem je zakopané pes? Líšeň je ve 101 a hlavas ve 100. Mám-li označit jednorázovku při zahájení cesty tedy na Jírové (101),pak ale u předplatní se počítají do kombinace pouze ty zóny,které projedu od označení jednorázovky -tedy pouze zóna 101, po Brně to není problém-revizorovi stačí ukázat jen předplatní,ale jak se bude pak tvářit průvodčí ve vlaku,že mám dle pravidel kombinace platné vlastně 4 zóny místo 5.(Jako bych nastupoval Heršpicích ,kde je taky 101) A z toho plyne otázka: Jsou cesty v trase-nástup Jírova 101-100-101-410-427-437Mor.Bránice výstup a v trase- nástup H.Heršpice 101-410-427-437 v oblasti kombinace jízdních dokladů v něčem jiné? Já si myslím,že ne ,protože mám šalinkartu na 100+101 a lístek na 3zóny za 19Kč ,na kterým je v obou případech vyražena zóna 101.


Já v tom tedy problém nevidím, zdá se mi to jednoduché:

Když nastoupíš na Jírové, označíš jízdenku, vznikne ti kombinace ve které ti ze šalinkarty platí ty zóny které projedeš, tedy 100 a 101. Vznikne kombinace s platností 2 + 3 = 5 zón, což je právě to co potřebuješ.

Když označíš na hlaváku je to to samé.

Když nastoupíš v Heršpicích, počítá se ti ze šalinkarty jen 101, vzniklá kobinace má tedy 1 + 3 = 4 zóny, což je opět to co potřebuješ ne?


Offline
214
03 srp 2006 06:41
Brno, CR
Zlaťák píše:
Mně zas příjde trošku divné, když už mají jízdenky omezenou platnost časově, tak proč jsou aj na zóny? Na zóny by měly být snad jen šalinkarty. jakej je rozdíl v tom, když Jedu třeba od Intersparu na Vídeňské do Modřic (cesta trvá cca 15 minut) a tím, když bych na 40minutový lístek jezdil sem a tam? Tak proč si můsím kvůli jedné zastávce kupovat další, když by mně ten 40 minutový lístek platil ještě 25 minut??


No osobně bych řekl že když pominu rozdíly v rychlosti jednotlivých dopravních prostředků (za stejnou dobu ujedu různou vzdálenost) tak by to vyžadovalo minimálně vydat sady jízdenek s podstatně jemněji odstupňovanými časy (např. 10 - 20 - 30 - 45 - 60 atd). Ale stejně by to asi nešlo, co by se udělalo s přestupy? To bych jako když dýl čekám na přestupu musel bych zaplatit víc? Nebo se odštípávat ještě i při vystupování? Ne, tak by to prostě nešlo. Zóny jsou způsob jak relativně jednoduše aproximovat ujetou vzdálenost (a tedy přibližně cenu), a vcelku to i funguje. Pokud vím nic lepšího zatím nikdo nevymyslel... (teda když pominu systém "mýtné brány" kterej ovšem vyžaduje dost velké investice na stranách provozovatele i uživatelů, a tudíž by se nevyplácel pro platby v rozsahu jednotek korun).


Offline
Uživatelský avatar

925
14 čer 2004 18:43
Brno - Bystrc
Fixi píše:
No....zajímavé je také například to, že pro cestu Ivančice-Brno vlakem si v pohodě koupím v Ivančicích lístek za 24,-, štípnu, dojedu do Brna a tam už mi platí šalinkarta. Zpátky to ale použít nejde - nemám možnost si lístek štípnout v první mimobrněnské zóně, protože ve vlacích nejsou označovače...
Prave proto je v prepravnim radu zavedeny "kombinovany jizdni doklad". Jizdenku si cvaknes uz v Brne na perone (nebo treba i v saline) a plati az do Ivancic. Zrovna nekolik prizpevku zpet se resili nejak "detaily" tykajici se teto veci.


Offline
1710
22 led 2006 12:56
Brno
Mně zas příjde trošku divné, když už mají jízdenky omezenou platnost časově, tak proč jsou aj na zóny? Na zóny by měly být snad jen šalinkarty. jakej je rozdíl v tom, když Jedu třeba od Intersparu na Vídeňské do Modřic (cesta trvá cca 15 minut) a tím, když bych na 40minutový lístek jezdil sem a tam? Tak proč si můsím kvůli jedné zastávce kupovat další, když by mně ten 40 minutový lístek platil ještě 25 minut??


Offline
Uživatelský avatar

3059
15 čer 2004 08:24
No....zajímavé je také například to, že pro cestu Ivančice-Brno vlakem si v pohodě koupím v Ivančicích lístek za 24,-, štípnu, dojedu do Brna a tam už mi platí šalinkarta. Zpátky to ale použít nejde - nemám možnost si lístek štípnout v první mimobrněnské zóně, protože ve vlacích nejsou označovače...


Offline
1095
09 lis 2006 18:16
Já bych 10 minutové jízdenky udělal přestupní, IDS je přece založen na přestupech - např. když pojedu z Habrůvky do Březiny (případně jenom do zastávky Křtiny, kino) a pojede mi linka 201 (těch pár spojů co tam zajíždí), tak zaplatím za úsekovou jízdenku 6 Kč. Ale normálně musím linkou 216 do Křtin a přestoupit na linku 201, ale to zaplatím 13 Kč (respektive 12 Kč za 2 úsekovky). Určitě se na to najdou lepší příklady.


Offline
Uživatelský avatar

588
20 říj 2006 16:11
Újezd u Brna
pd píše:
Průvodčí ve vlaku ti nemůže vytknout nic, ani v zóně 100, protože celou cestu ve všech zónách až do Bránic máš platnou jízdenku.

ad ad ad 1) to by ti revizoři museli být skoro do každého vozu, to by se asi moc nevyplatilo
ad ad ad 2) ajo, na ty úsekové jízdenky jsem zapomněl, ale třeba s pokladnama taky přijdou..

To nemůže,ale vidíš ten paradox v pravidlech kombinace. A to nemluvím o důchodcích invalidních a do 70 , pokud nemají šalikartu tak mají seniorpas+zlevněnou jednorázovku+celou(mimo 100+101) :lol:
ad ad ad ad 1) máš recht,asi fakt ne,šlo mi o zrychlení nástupu a výstupu,ale můžu ti říct není vždy tak jak píše kordis(kterými dveřemi a kterým směrem),záleží dopravce od dopravce,nebo dokonce řidič od řidiče.
ad ad ad ad 2) jj pořádek musí být a všude měřit stejným metrem :idsjmk1:


Průvodčí ve vlaku ti nemůže vytknout nic, ani v zóně 100, protože celou cestu ve všech zónách až do Bránic máš platnou jízdenku.

ad ad ad 1) to by ti revizoři museli být skoro do každého vozu, to by se asi moc nevyplatilo
ad ad ad 2) ajo, na ty úsekové jízdenky jsem zapomněl, ale třeba s pokladnama taky přijdou..


Offline
Uživatelský avatar

588
20 říj 2006 16:11
Újezd u Brna
pd píše:
A ještě k těm 2 režimům:
ad 1) Kdyby v Brně mohli do autobusů směrem mimo Brno nastupovat lidi všemi dveřmi, tak by zcela jistě velmi poklesla platební morálka cestujících..
ad 2) přesně takhle to funguje, ne? ;) (i když nejsem si jistý těma pokladnama, jestli ji teď nemají všechny busy jezdící mimo 100+101, tak v celkem blízké budoucnosti by ji mít měly)

ad ad 1) poklesla by,ale zase by tu mohli kontrolovat brněnští revizoři,nebo revizoři toho dopravce-či by se mohli zřídit nějací celosíťoví IDS revizoři pod Kordisem
ad ad 2) funguje ,až na ty pokladny( např.:na 78 , 49 nejsou a 43 viz pepola, taky ne) i dpmb by tak mimo 100+101 mohl vydávat to úsekové jízdné že :wink:


Offline
Uživatelský avatar

588
20 říj 2006 16:11
Újezd u Brna
pd píše:
Z hlediska kombinace jsou oba příklady stejné, ale pozor na to, že označením jízdenky v zóně 101 (i kdyby už na Jírové) nezískáš 5 zónovou, ale jenom 4 zónovou jízdenku. Od toho se odvíjí její časová platnost, v tomto případě 90 minut. Pokud ji označíš v zóně 100, tak vznikne 5 zónová s platností 120 minut.

A o to právě jde,časová platnost je vždy bohatě předimenzovaná,ale co mi teda můze vytknout průvodčí ve vlaku pokud by mě kontroloval již v zóně 100 (mezi Hlavním a HH),když jsem postupoval přesně dle návodu na kombinaci jízdenek a jiné kombinace nejsou povoleny?A to je právě to slepé místo :-D


A ještě k těm 2 režimům:
ad 1) Kdyby v Brně mohli do autobusů směrem mimo Brno nastupovat lidi všemi dveřmi, tak by zcela jistě velmi poklesla platební morálka cestujících..
ad 2) přesně takhle to funguje, ne? ;) (i když nejsem si jistý těma pokladnama, jestli ji teď nemají všechny busy jezdící mimo 100+101, tak v celkem blízké budoucnosti by ji mít měly)


Izidor píše:
A z toho plyne otázka: Jsou cesty v trase-nástup Jírova 101-100-101-410-427-437Mor.Bránice výstup a v trase- nástup H.Heršpice 101-410-427-437 v oblasti kombinace jízdních dokladů v něčem jiné? Já si myslím,že ne ,protože mám šalinkartu na 100+101 a lístek na 3zóny za 19Kč ,na kterým je v obou případech vyražena zóna 101.

Z hlediska kombinace jsou oba příklady stejné, ale pozor na to, že označením jízdenky v zóně 101 (i kdyby už na Jírové) nezískáš 5 zónovou, ale jenom 4 zónovou jízdenku. Od toho se odvíjí její časová platnost, v tomto případě 90 minut. Pokud ji označíš v zóně 100, tak vznikne 5 zónová s platností 120 minut.


Offline
Uživatelský avatar

588
20 říj 2006 16:11
Újezd u Brna
A našel jsem ještě jeden paradox. V návodu jak kombinovat jízdné se píše:

"Zónová platnost: je dána součtem platnosti zón jízdenky předplatní (včetně zóny nástupní) a zónové platnosti jízdenky jednorázové. U předplatní jízdenky se počítají pouze zóny, kterými cestující projede po označení jednorázové jízdenky."
a zárověň :
"jednorázovou jízdenku si u řidiče zakoupí nebo v označovači označí již při zahájení cesty"

A teď příklad: jedu z Líšně linkou 8 (nastupuju na Jírové) dále pak přestupuju na hlaváku na vlak S41 do Moravských Bránic. Jelikož mám předplatní jízdenku na zóny 100+101 tak přikoupím jednorázovou jízdenku na 3 zóny (za 19Kč),abych vytvořil kombinovanou jízdenku na 5 zón,které potřebuju.
V čem je zakopané pes? Líšeň je ve 101 a hlavas ve 100. Mám-li označit jednorázovku při zahájení cesty tedy na Jírové (101),pak ale u předplatní se počítají do kombinace pouze ty zóny,které projedu od označení jednorázovky -tedy pouze zóna 101, po Brně to není problém-revizorovi stačí ukázat jen předplatní,ale jak se bude pak tvářit průvodčí ve vlaku,že mám dle pravidel kombinace platné vlastně 4 zóny místo 5.(Jako bych nastupoval Heršpicích ,kde je taky 101) A z toho plyne otázka: Jsou cesty v trase-nástup Jírova 101-100-101-410-427-437Mor.Bránice výstup a v trase- nástup H.Heršpice 101-410-427-437 v oblasti kombinace jízdních dokladů v něčem jiné? Já si myslím,že ne ,protože mám šalinkartu na 100+101 a lístek na 3zóny za 19Kč ,na kterým je v obou případech vyražena zóna 101.

Nedělám si iluze na přemrštěné znalosti všech průvodčích,ale já to řeším tak,že cvakám až na perónu u vlaku,tedy ve 100. To je z toho ze zóna 101 je v rámci IDS trochu netypická a někdy se projíždí v rámci jedné cesty 2x nevimco


Offline
Uživatelský avatar

588
20 říj 2006 16:11
Újezd u Brna
pepola píše:
Myslím si,že IDS bylo zavedeno,aby se zjednodušil systém jízdenek,aby se mohlo na jízdenku vydanou jedním přepravcem jet i u jiného přepravce,zkrátka,aby se celý systém sjednotil...Ale je to opravdu tak?Mají všichni cestující všude rovné podmínky?NEMAJÍ!Vysvětlím na jednom příkladu:Budu chtít jet na Vranově úsek mezi zastávkami Vranov,myslivna a Vranov,křižovatka,a nebudu mít s sebou nic,kromě peněženky.
Řidič linky 43 mi prodá na tuto jednu zastávku jízdenku v hodnotě 15,-Kč
Řidič linky 310 mi prodá na tuto jednu zastávku jízdenku v hodnotě 6,- Kč!!!
Tak kde je ta rovnost celého systému?(Je fakt,že tento příklad je trochu přitažený za vlasy,ale je to tak!)Pak se nedivím stížnostem cestujících.

Jo jo,jsou tam slepá místa a nejen v tarifu Já bych byl pro dodržování 2 režimů: 1) nazvu technicky "brněnský"(tedy 100+101),kde by autobusy všech dopravců (dpmb i ostatní) měli stejný režim jízdného ,ale i nastupování,vystupování a brněnských revizorů(ti by kontrolovali v rámci 100 a 101 i autobusy s č. vyšším 100)-ala Brno - pak 2) nazvu ho "linkový"(tedy mimo 100+101),kde by autobusy všech dopravců (dpmb+ostatní) měli režim ala linkový provoz-tedy pokladny=plný sortiment jízdenek,nástup předními a výstup zadními( a to jak do Brna ,tak z města),jízdné kontroluje řidič při nástupu-vozy dpmb všech linek jedoucí za brněnské zóny by pak byly vybaveny pokladnou.
Toť můj návrh.


Offline
Uživatelský avatar

1662
10 čer 2006 20:45
Hrubšice
lidi, kdy se bude zase zdražovat?


Offline
Uživatelský avatar

3221
14 čer 2004 18:56
blekfild
Nemám nic proti důchodcům, ale systém, kdy seniorpasy platí v pracovní dny od 9 hodin (běžně uplatńovaný v mnoha městech), není žádná diskriminace. Bohužel, důchodci jsou nezanedbatelnou částí voličů ČSSD, takže populismus bude zřejmě vítězit i nadále....


Offline
Uživatelský avatar

9306
10 čer 2004 11:19
Usekovy nerusit. Jsou dost vyuzivany. Neni jednodussi u ridicu technekolika dotcenych linek zavest BEZDOPLATKOVY prodej usekovych listku ?
Slevy 0-6 zadarmo, pouze v doprovodu, kde doprovodu by stacil detsky, slevy 70+ nesouhlasim. Jeden duchodce s 3 igelitkama zabere 2 sedadla a jeste misto na stani. At normalne platej.


Offline
Uživatelský avatar

631
14 úno 2005 15:12
Bystrc
Takhle to opravdu jako pritazene za vlasy vypada.

Ale system normalnich jizdenek je jednotny (pro 2, 3, 4 zony, atd.).
Usekova jizdenka je jen jakasi "obchodni nabidka" KORDIsu na regionalnich bus linkach mimo Brno pro cesty na velmi kratke vzdalenosti.

Jak psal uz ds, ohledne tarifu a slev je to jasne, MHD=100+101.
Linky 40, 43 aj. mimo Brno jsou jen vyjimky v tom, ze na nich neplati usekove jizdenky a cestujicimu je doporuceno si jizdenku zakoupit v predprodeji (automatu). Dneska treba uz ale i na a-48 ridic proda jakoukoliv jizdenku, tak je to jen "technicky" problem prodeje jizdenek (a patrene i duvod, proc nejsou usekove jizdenky na linkach <100 mimo Brno).

Muj navrh, aby "bylo vse jednoduche":
- zrusit usekove jidzdenky
- v zonach 100+101 zrusit veskere slevy (do 6 a od 70 let zadarmo, 6-70 let plne jizdne, tady je to v kompetenci mesta Brna, zadny vymer MF tu snad vysi slev nenarizuje).
Tohle zjednoduseni neni pritazene za vlasy?

A krom toho: na pozadani mi ridic na 310 proda i pro cestu po Vranove jizdenku treba za 19 Kc...


Offline
Uživatelský avatar

3730
28 úno 2006 19:00
Myslím si,že IDS bylo zavedeno,aby se zjednodušil systém jízdenek,aby se mohlo na jízdenku vydanou jedním přepravcem jet i u jiného přepravce,zkrátka,aby se celý systém sjednotil...Ale je to opravdu tak?Mají všichni cestující všude rovné podmínky?NEMAJÍ!Vysvětlím na jednom příkladu:Budu chtít jet na Vranově úsek mezi zastávkami Vranov,myslivna a Vranov,křižovatka,a nebudu mít s sebou nic,kromě peněženky.
Řidič linky 43 mi prodá na tuto jednu zastávku jízdenku v hodnotě 15,-Kč
Řidič linky 310 mi prodá na tuto jednu zastávku jízdenku v hodnotě 6,- Kč!!!
Tak kde je ta rovnost celého systému?(Je fakt,že tento příklad je trochu přitažený za vlasy,ale je to tak!)Pak se nedivím stížnostem cestujících.


Offline
Uživatelský avatar

6622
21 pro 2005 17:01
To je pochopitelné a a-40, 41, 42, 43, 48, 49... a linky jezdící do Brna ar-701, 702, 509... jsou asi vyjímky. Vyjímka potvrzuje pravidlo, v tomto případě 100+101=MHD, ostatní zóny=ne MHD


Offline
Uživatelský avatar

3221
14 čer 2004 18:56
blekfild
Protože pro MHD platí jiné vyhlášky a nařízení než pro veřejnou linkovou dopravu. V tomto ohledu má samospráva města autonomii a do tarifu jí ministerstvo dopravy nemá co mluvit.


Offline
Uživatelský avatar

6622
21 pro 2005 17:01
a jaktože, když jezdí do školy do Brna a bydlim v Brně, tak mám automaticky nárok na zlevněnou (stejná obec, zóny 100+101)? Proč se to nevztahuje na 100+101?


Offline
Uživatelský avatar

925
14 čer 2004 18:43
Brno - Bystrc
Kuba píše:
Žákovský průkaz je třeba jen na některé zóny (100 a 101 tam nepatří), stjně nechápu, k čemu má sloužit, proč jim nestačí potvrzení o studiu?

Zakovsky prukaz ma slouzit k prokazovani naroku na slevu. Je na nem napsano misto skoly a misto bydliste. A mezi temito misty lze vydat zlevnenou jizdenku. Muze byt vydan pouze, pokud obec bydliste je odlisna od obce skoly.

Pokud dopravce vyda tuto zlevnenou jizdenku, tak ma narok na kompenzaci rozdilu u ministerstva. Cele je to hodne slozite, a vyzaduje dalsi uredniky.

Navic neni nikde resene, co je to cesta do skoly. Je jizdenka Brno - Olomouc prec Prerov "spravna cesta do skoly"? A co treba kdyby pak nekdo chtel jet z Brna do Prerova vlakem, a pak do Olomouce autobusem. (napr. protoze je to rychlejsi). V takovem pripade by mozna u nekterych ridicu autobusu mel i smulu ... (berte to jen jako priklad).

Daleko jednodussi by bylo kazdemu adresne vyplatit prispevek na dopravu pres socialku a platit normalne plne jizdne. A at si kazdy s temi penezi dela co chce.


Offline
Uživatelský avatar

6350
11 říj 2005 14:03
Brno - Kohoutovice
Jasně, já to neřek, že mám šalinkartu na zóny 100 a 101 (když vidíte, že su Kohoutovičák, tak je to asi jasný, ale kdyby...) - sorry :wink: tož díky za odpověď


Offline
Uživatelský avatar

6622
21 pro 2005 17:01
Žákovský průkaz je třeba jen na některé zóny (100 a 101 tam nepatří), stjně nechápu, k čemu má sloužit, proč jim nestačí potvrzení o studiu?


Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 2776 ]  Přejít na stránku Předchozí  1 ... 104, 105, 106, 107, 108, 109, 110 ... 112  Další

Nepřečtené příspěvky | Zobrazit aktivní témata


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Přejít na:  
Právě je 11 pro 2024 23:11
Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]
Fórum běží na systému phpBB
Pro BMHD.cz vytvořil mceza | © 2011-12 [mceza.com]