Nepřečtené příspěvky | Zobrazit aktivní témata



Odpovědět na téma Stránka 93 z 108    Přejít na stránku Předchozí  1 ... 90, 91, 92, 93, 94, 95, 96 ... 108  Další
Autor Zpráva
Offline
Uživatelský avatar

720
10 bře 2006 20:56
Brno- Stará Líšeò
461 by bylo znízkopodlažnění 460 ??? není výhodnější koupit rovnou nízkopodlažní vůz.... ?? spíš bych ale (když už) znízkopodlažnil 560, ať máme něco nízkopodlažního na JM... na ostravsku a v okolí Prahy jsou ešusy, okolo Ústí 460, tak tam možná něco dát...


Offline
Uživatelský avatar

588
20 říj 2006 16:11
Újezd u Brna
tr píše:
Protoze: A) to tak jednoduhe neni (napr. dosti znacna vaha a rozmery trafa, izolace, ruseni), B) ciste stridava je blbost - uvazuje se pouze o dvousystemovych, C) stejnosmerna je docela o hodne levnejsi (vyrobne jednoduzsi - viz.A), D) CD sidli v Praze a prednostne modernizuji prazskou IDS (i kdyz uprimne receno 451 jsou vyrazne vetsi vraky jak "zanovni" 560), E) tak velke vozidlo by se uplatnilo jen v Brne, kde o nej objednavatel dopravni sluzby nema zajem.

471 mají střídavé motory,takže i ss trakce musí mít taky trafa a střídače,nevím jak to funguje u lokomotiv,ale obecně platí transformace za vyšších frekvencí proudu umožnuje zmenšit rozměry trafa a tudíž i jeho hmotnost spolu s měniči se to pak celé nazývá invertor


Offline
Uživatelský avatar

720
10 bře 2006 20:56
Brno- Stará Líšeò
tr: v Heršpicích jsem viděl stát akorát 850 008 031 032 048 a 060 038 a 060 040


Offline
488
07 úno 2006 10:26
Izidor píše:
Zajímalo by mě proč se jednotky 471 dělají jen v 3000V ss, nemuseli by nic pak navrhovat z gruntu a mohli by variantně montovat i výzbroj na 25kV 50Hz ,nebo případně dvousystémovou,to už by snad takové problém nebyl :-?


Protoze: A) to tak jednoduhe neni (napr. dosti znacna vaha a rozmery trafa, izolace, ruseni), B) ciste stridava je blbost - uvazuje se pouze o dvousystemovych, C) stejnosmerna je docela o hodne levnejsi (vyrobne jednoduzsi - viz.A), D) CD sidli v Praze a prednostne modernizuji prazskou IDS (i kdyz uprimne receno 451 jsou vyrazne vetsi vraky jak "zanovni" 560), E) tak velke vozidlo by se uplatnilo jen v Brne, kde o nej objednavatel dopravni sluzby nema zajem.


Offline
488
07 úno 2006 10:26
RIS píše:
píši, že realita je někde jinde... ano, ok, vozy 560 mají v interiéru nové Altro, osvětlení a textilní potahy sedaček... je škoda, že se třeba neudělá dvojité zasklení oken, nové obložení, protože ten starý počmáraný umakart to tam docela kazí, ale co chcete, když si to lidi kazí, asi nechcou jezdit pěknými a čistými vozy, co se dá dělat... rekonstrukce interiéru je podle mne vůz 054.2, 560 a 060 jsou taková "částečná obnova"

po reko jsou jednotky 560 003-560 004, 560 007-560 008, 560 021- 560 022, 560 023 a 560 024, na reko se nyní nachází jednotka 560 025-560 026, kdysi prošla jako první rekonstrukcí jednotka "šedý vlk" 560 027- 560 028, ale ta má změnu pouze ve výzbroji, nikoli obnovený interiér...


Je treba vzdy uvazit jak moc dukladna moderzizace se u starych vozu vyplati. Ja osobne bych nakoupil nizkopodlazni Desira, Talenty ci neco podobneho od Skodovky a vubec bych v techto zastaralych vysokopodlaznich soupravach neumrtvoval penize. Realita (a politicka vule) je ovsem takova, ze se investuje do oprav a pochybnych modernizaci a tim podporuje zamestnanost v domacih ZOSkach... Logiku to samozrejme ma, ale do budoucna to dobry tah neni. Kazdopadne modernizace rad 560 nebo 854 jeste maji ve svem rozsahu svuj vyznam a ekonomickou navratnost. Co ale naprosto nepochopim, je "zrudicka" rady 814/914 a hlavne pripravovany projekt rady 461.

Sedy vlk se s tim vubec nada srovnavat, natoz ho povazovat za modernizovany. Prosel pouze upravou (nahradou) nekterych agregatu za zcela jinych podminek a v jine dobe. Jinak jednotka 560.025+026 se jeste zdaleka v Prasu nenachazi. Pulka ji stoji v Herspicih...


Offline
Uživatelský avatar

588
20 říj 2006 16:11
Újezd u Brna
Včerejší a minulou neděli jsem se na lince S41 svezl ,pro naše končiny, z brusu novým motorákem 854 ve vlaku táhl vždy po dvou 050 a obě mašinky dostaly i ženská jména. Prvně to byla Terezka a včera Vlaďka :-D Udělaly na mě celkem dojem, vnitřni vybavení je ala 843


Offline
Uživatelský avatar

588
20 říj 2006 16:11
Újezd u Brna
Zajímalo by mě proč se jednotky 471 dělají jen v 3000V ss, nemuseli by nic pak navrhovat z gruntu a mohli by variantně montovat i výzbroj na 25kV 50Hz ,nebo případně dvousystémovou,to už by snad takové problém nebyl :-?


Offline
Uživatelský avatar

720
10 bře 2006 20:56
Brno- Stará Líšeò
tr píše:
A jak to chces spojit?


píši, že realita je někde jinde... ano, ok, vozy 560 mají v interiéru nové Altro, osvětlení a textilní potahy sedaček... je škoda, že se třeba neudělá dvojité zasklení oken, nové obložení, protože ten starý počmáraný umakart to tam docela kazí, ale co chcete, když si to lidi kazí, asi nechcou jezdit pěknými a čistými vozy, co se dá dělat... rekonstrukce interiéru je podle mne vůz 054.2, 560 a 060 jsou taková "částečná obnova"

po reko jsou jednotky 560 003-560 004, 560 007-560 008, 560 021- 560 022, 560 023 a 560 024, na reko se nyní nachází jednotka 560 025-560 026, kdysi prošla jako první rekonstrukcí jednotka "šedý vlk" 560 027- 560 028, ale ta má změnu pouze ve výzbroji, nikoli obnovený interiér...


Offline
488
07 úno 2006 10:26
RIS píše:
řada 671 není zatím ani navrhnuta, ...


To je nesmysl.

RIS píše:
řada 560 prochází rozsáhlými rekonstrukcemi s výměnou výzbroje a kapku se opraví interiér (textil na sedačky...)


Kapku? To je dosti zavadejici. Co nova elektroinstalace, osvetleni, ALTRO atd.?

RIS píše:
JMK chce mít nízkopodlažní jednotky, myslím si, že by se hodily, zkuste si představit jak někdo tahá vozíček do řady 560.... do 810 je to ještě horší, ale tam je náhrada řada 814+914.Např. v Sasku (okolí Drážďan) jezdí lokomotiva+ vložený+vložený+ řídící vůz (patrové jednotky), myslím si, že by i na JM šly provozovat jednotky ve složení 362+071+071+971 ... ale realita je zatím někde jinde...


A jak to chces spojit?


Offline
488
07 úno 2006 10:26
adam_r píše:
A na to si prisel jak?


To je jedno a stejne by to zde neslo resit. Ale rekneme "od pramene".

adam_r píše:
Moje otazka pro znalce: existuje vubec 671? A je schvalena k provozu na tratich SZDC? Co ja vim, tak se kupuji akorat 471, ktere se ted slavnostne zacali davat i do Ostravy. O 5/671 jsem jen cetl v nejakem tom CD-zadarmo-casopisu, s poselstvi "chteli bysme je pro Brno".

Jak bylo napsano na odkazu, ktery si dal, tak hlavnim duvodem modernizaci je snaha udrzet stavajici vozidla v provozu a zajistit alespon trochu rozumny interier pro cestujici.


Samozrejme neexistuje. A zel asi ani nebude. Je na ni ale hotovy projekt, takze kdyby CD mely zajem a slozily patricne penize... Otazka zda ma pro stridavou trakci tak velke vozidlo vyuziti, aby se zaplatilo. Brno jich nepotrebuje tolik a pro ostatni mesta ve 671 moc velka. Mnohem uzitecnejsi by bylo vetsi mnozstvi mensich jednotek. A zadratovani trate do Namesti nad Oslavou, pipadne i Bucovic.


Offline
Uživatelský avatar

720
10 bře 2006 20:56
Brno- Stará Líšeò
řada 671 není zatím ani navrhnuta, ale uvažovalo se o ni, jak projekt skončí je další věc...

řada 560 prochází rozsáhlými rekonstrukcemi s výměnou výzbroje a kapku se opraví interiér (textil na sedačky...)

JMK chce mít nízkopodlažní jednotky, myslím si, že by se hodily, zkuste si představit jak někdo tahá vozíček do řady 560.... do 810 je to ještě horší, ale tam je náhrada řada 814+914.Např. v Sasku (okolí Drážďan) jezdí lokomotiva+ vložený+vložený+ řídící vůz (patrové jednotky), myslím si, že by i na JM šly provozovat jednotky ve složení 362+071+071+971 ... ale realita je zatím někde jinde...


Offline
Uživatelský avatar

925
14 čer 2004 18:43
Brno - Bystrc
tr píše:
Jihomorasky kraj totiz nechce dvoupodlazni vozidla (rada 671).
A na to si prisel jak?

Moje otazka pro znalce: existuje vubec 671? A je schvalena k provozu na tratich SZDC? Co ja vim, tak se kupuji akorat 471, ktere se ted slavnostne zacali davat i do Ostravy. O 5/671 jsem jen cetl v nejakem tom CD-zadarmo-casopisu, s poselstvi "chteli bysme je pro Brno".

Jak bylo napsano na odkazu, ktery si dal, tak hlavnim duvodem modernizaci je snaha udrzet stavajici vozidla v provozu a zajistit alespon trochu rozumny interier pro cestujici.


Offline
488
07 úno 2006 10:26
Modernizace jednotek rady 560 je trosku slozitejsi. Hlavnim cilem je zajistit alespon trosku kulturni vozidlo pro IDS JMK. Jihomorasky kraj totiz nechce dvoupodlazni vozidla (rada 671). Coz nechapu. Hlavni casti modernizace je nahrada zastaralych prvku vyzbroje (nedostupnost nahradnich dilu) a modernizace interieru. Zel je to trosku znouzecnost, neb ani modernizovane vozy rady 560 nemohou rekuperovat. Podrobnejsi informace najdete treba zde (treti zprava):

http://spz.logout.cz/novinky/2005/leden05.html

Co se tyce pantografu, tak jde o docela usmevnou snahu usetrit naklady na udrzbu. Pravdou je, ze na stridave trakci opravdu neni nutne pantografy zdvojovat. Vzniklo to tak, ze tyto jednotky byly povodne projektovany na jako soupravy slozene: motorova hlava + vlozak (1 az dva) + nemotorovy ridici vuz. Mozna znate osudy vozu 050.001. V tuto chvili jsou modernizovany 4 soupravy z 9 a pata je odstavena za ucelem modernizace. Tusim, ze uz cast odjela do Prasu (nejde o preklep, ale vyjadreni remeslne urovne jiste firmy ze Sumperku).


Offline
Uživatelský avatar

3059
15 čer 2004 08:24
Víc než polovina jednotek 560 je po opravě a modernizaci v Parsu, kde mimojiné obdrží výzbroj s IGCT a přijdou o krajní pantografy.


Offline
Uživatelský avatar

925
14 čer 2004 18:43
Brno - Bystrc
Izidor píše:
Viděl jsem jich několik už dříve,prý se to spravuje v PARSu.Ale nevím na co mají stejně dva pantecy i lokomotivy,asi větší odběr proudu při rozjíždění hádám :?: :!:
Hlavni duvod pro 2 pantografy je, ze pri jeho poskozeni se da vetsinou nouzove odjet na druhy. A u nakladu se obcas pri rozjizdeni jede na oba kvuli vetsimu odberu proudu. U jednotky 560 se da nouzove odjet pouze na jeden ze 2 motorovych vozu, takze pantografy navic nejsou az tak moc potreba.


Offline
Uživatelský avatar

588
20 říj 2006 16:11
Újezd u Brna
Viděl jsem jich několik už dříve,prý se to spravuje v PARSu.Ale nevím na co mají stejně dva pantecy i lokomotivy,asi větší odběr proudu při rozjíždění hádám :?: :!:


Offline
Uživatelský avatar

3725
28 úno 2006 19:00
Všiml si někdo,že v rámci nějaké větší opravy byly sundány z motorových vozů řady 560 přední pantografy?Zatím jsem viděl jednu takovou jednotku,ale nevím číslo.Vypadá to ale dost divně :-x


Offline
Uživatelský avatar

9306
10 čer 2004 11:19
Hmm tak par zjisteni z oblasti rosic tetcic, neslovic, ivancic.

IDS tu jednoznacne vede. Ovsem v ranni spicce jsou vozy precpany a to jak spoje do tetcic na vlak , tak i primaky do brna. Mozna by stacilo rano pridat jeden dva pary spoju , stacilo by na osovou. Vecer zas chybi posledni spoje z brna. Mozna by to chtelo jeden navic nekdy o 3/4 na 9.
Spoje na hlinu jsou vcelku nevytizeny , mozna by pomohlo prodlouzeni pres hlinu dozadu.

Chtelo by to zastavku mezi ostrovacicema a silnici na rosice. Tam kde se napojuje mistni silnice. Tato zahradkarska oblast je uz vcelku zabydlena (15-20 domu trvale) . Stacilo by zastavku na znameni.


Offline
Uživatelský avatar

6620
21 pro 2005 17:01
Jinak pokud by vás zajímal návrh JŘ tratě 250, procházející přes Lesnou, tak na Psím webu se můžete podívat :-)
směr Břeclav
směr Praha


Offline
Uživatelský avatar

3725
28 úno 2006 19:00
jzb píše:
Vlak je docela z ruky oproti busové zastávce, ale nestojí v kolonách, tudíž minutový rozdíl IMHO vyjde podobný jak psal Kuba, reálná doba přepravy "z baráku" je vyšší v obou případech.

Mno,já už se těším,až budu moct konečně jezdit z této vlakové zastávky!Bydlím nahoře na Lesné,takže a-45,a-46 mi tam jede 4 minuty a dál už jedu vlakem.Žádné kodrcání narvanou a-44 potažmo a-84 zpět do Králova Pole,nádraží!!!(Jezdím občas do Chudčic).


Offline
520
03 dub 2006 14:42
Izidor píše:
Ale kolik je docházková doba na tuto zastávku od nejbližších baráků,jak se to rentuje pak :?: :idea:

Vlak je docela z ruky oproti busové zastávce, ale nestojí v kolonách, tudíž minutový rozdíl IMHO vyjde podobný jak psal Kuba, reálná doba přepravy "z baráku" je vyšší v obou případech.


Offline
Uživatelský avatar

588
20 říj 2006 16:11
Újezd u Brna
kuba píše:
Jenom doplním ještě k nádraží na Lesné:
Jízdní doba do Židenic 6 min (a-44, 84 9 min - na Starou Osadu)
Jízdní doba do Kr. pole 3 min (a-44 8 min, 84 9 min)
Jízdní doba na Hlavní nádraží 10 min (z Halasova nám. d-9 17 min)

Ale kolik je docházková doba na tuto zastávku od nejbližších baráků,jak se to rentuje pak :?: :idea:


Offline
Uživatelský avatar

6620
21 pro 2005 17:01
Jenom doplním ještě k nádraží na Lesné:
Jízdní doba do Židenic 6 min (a-44, 84 9 min - na Starou Osadu)
Jízdní doba do Kr. pole 3 min (a-44 8 min, 84 9 min)
Jízdní doba na Hlavní nádraží 10 min (z Halasova nám. d-9 17 min)


Offline
Uživatelský avatar

9306
10 čer 2004 11:19
novostavba vetsi casti vozu, schvalovani novyho typu (podstatne vyssi naroka jak u tram) , levnejsi by pomalu bylo ,koupit z rakouska jejich S-Bahn jednotky...


Offline
Uživatelský avatar

3059
15 čer 2004 08:24
a to je dobře nebo špatně??


Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 2676 ]  Přejít na stránku Předchozí  1 ... 90, 91, 92, 93, 94, 95, 96 ... 108  Další

Nepřečtené příspěvky | Zobrazit aktivní témata


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Přejít na:  
Právě je 22 lis 2024 15:51
Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]
Fórum běží na systému phpBB
Pro BMHD.cz vytvořil mceza | © 2011-12 [mceza.com]