Nepřečtené příspěvky | Zobrazit aktivní témata



Toto téma je zamknuté. Nemůžete posílat nové příspěvky ani odpovídat na starší. Stránka 116 z 146    Přejít na stránku Předchozí  1 ... 113, 114, 115, 116, 117, 118, 119 ... 146  Další
Autor Zpráva
Offline
Uživatelský avatar

3725
28 úno 2006 19:00
P.S. Kolegové - tramvajáci mi říkali,že co tramvaj - to originál!Takže při nějakém častém střídání vozů(a bylo by to "narychlo a ve stresu")by akorát přibylo najetí a pod.,protože by si řidič před přestávkou navykl na jiné pořadí ovladačů,jiné brzdy apod.,a po přestávce by mohl něco "zrušit",kdyby to brzdilo míň atd.


Offline
Uživatelský avatar

3725
28 úno 2006 19:00
PvvS píše:
d-2 do obran je trochu skoda, mozna by stacilo nektery spoje koncit na mostecky, a nektery u mostu. Zbyvajici usek by klidne zvladly i abusy.

Stridany prestavky az tak nepomuzou, akorat znamenaji navyseni personalu. Ja v tom problem nevidim. Na nekterych linkach jsou dnes jednotny typy voidel, nebo alespon stale vypravovany typy. Pri trose snahy se da i tohle vyresit drobnou zmenou vypravy . Tim by se omezily problemy s opravnenim na typy vozu. Takova d-8 je na to jak delana. d-2, d-4 taky. Staci napsat do vykazu kdo s tim aktualne jede. On stojici vuz znamena pouze vydaje navic. Jak energii, tak platy ridicu . Cim min vozu se bude muset vypravit tim min bude najetych vzkm.
U abusu a trbusu s tim neni zadny problem. Pouze by si ridici prestali z vozu delat balkansky vozitka a prasit je CDckama, polepovat novinama....

Sorry,pane admin,ale já jako řidič na to mám úplně jiný názor!Stačilo,aby mi můj přidělený vůz na pár dní vzali(z nepochopitelného důvodu)a už silně mlátí přední náprava,je odřený levý bok a nedolitý Fridex!Z a-busů by byly zanedlouho úplné vraky!!!Podívejte se na ty nepřidělené-katastrofální stav+špína!!!Ápropos:žádná CDéčka ani jiné blbosti tam nemám
,ale aspoň tam mám čisto,takže nejezdím jako čuně!A navíc,1 minuta při střídání je taky nesmysl:nestihnu si ani nastavit sedačku,zrcátka a probrat změny na trati??Směšné!!Asi dostanu žlutou,ale je to tak!Něco jiného je být sotouš a něco jiného řidič,který má o "svůj" vůz zájem!!!


Offline
Uživatelský avatar

3221
14 čer 2004 18:56
blekfild
Je pravda, že střídání vozů zní rozumně a logicky - bohužel odbory budou zřejmě tou příčinou, proč to dosud nebylo zavedeno. Kromě toho by na každé konečné muselo být aspoň nějaké zázemí, težko si představit, že v zimě vysadíme člověka na Stránské skále a necháme ho tam 20 minut čekat.

Co se týká d-2 v Obřanech - samozřejmě jsem nemyslel, že by se tam tahaly všechny vozy. Ideálně K2 Maloměřický most - Modřice a sólo T3 Obřany - Ústřední hřbitov (int. 6/4 min.). K tomu d-6 do Modřic, aspoň nějaká směrová nabídka - k hlavnímu nádraží stejně jede vlak.


Offline
Uživatelský avatar

9306
10 čer 2004 11:19
d-2 do obran je trochu skoda, mozna by stacilo nektery spoje koncit na mostecky, a nektery u mostu. Zbyvajici usek by klidne zvladly i abusy.

Stridany prestavky az tak nepomuzou, akorat znamenaji navyseni personalu. Ja v tom problem nevidim. Na nekterych linkach jsou dnes jednotny typy voidel, nebo alespon stale vypravovany typy. Pri trose snahy se da i tohle vyresit drobnou zmenou vypravy . Tim by se omezily problemy s opravnenim na typy vozu. Takova d-8 je na to jak delana. d-2, d-4 taky. Staci napsat do vykazu kdo s tim aktualne jede. On stojici vuz znamena pouze vydaje navic. Jak energii, tak platy ridicu . Cim min vozu se bude muset vypravit tim min bude najetych vzkm.
U abusu a trbusu s tim neni zadny problem. Pouze by si ridici prestali z vozu delat balkansky vozitka a prasit je CDckama, polepovat novinama....


Offline
Uživatelský avatar

3221
14 čer 2004 18:56
blekfild
Nutnost spojení s nádražím je uměle udržovaný mýtus. Už říkám po x-té, že je výrazně lepší zavést spojení do uzlu Česká místo přecházení přes Husovu. Z Malinovského nám. na nádraží toho jezdí dost. Navíc konečně odpadne nesmyslně odlišná trasa pro každý směr a jako bonus se ušetří nějaká ten kilometr. Na náměstí Svobody se dá vrátit vždycky, ale to by nesměla opruzovat ta historická parodie. Jinak linka složená z NP vozů přes centrum je dobrá myšlenka, ale v tom případě bych navrhoval prohodit konečné linek 2 a 4 - netřeba tahat zánovní NP vozy dlouhou trasou do Obřan, kde snadno dojdou k úhoně.

Co se týká toho střídání vozů na konečných, myslím že by tě s tím odbory hnaly tak, že bys nestačil utíkat :lol: Přeci jen odpovědnost za vůz, administrativa s tím spojená, atd. Lepší by bylo zavést střídané přestávky ve stylu některých pražských linek - ono takové popojíždění třeba v Bystrci zrovna přestávkou není...


Offline
Uživatelský avatar

9306
10 čer 2004 11:19
d-2 bude mit za chvili vyznam, uzel IDS v modricich se bude vyuzivat cim dal vic .
Linka d-4 je zrala na nasazeni NP vozidel a hnani pres centrum. Do centra nema smysl vracet jakoukoliv linku do okamziku, kdy tam budou instalovany zvysene zastavkove pole. Ted se snazit dostat z chodniku primo do K2/T3 je dost neprijemny i pro zdravy lidi, pro ostatni je to obcasi nemozny.
Jinak d-4 pres Rooseveltovu je pekny, vytvorilo by se spojeni ceska-mendlak, ale zase by se ztratolo spojeni s nadrazim.
Ono lecktery zmeny narazeji i na to ze budto je nedostatek vozu nebo ridicu. Nebyt to v brne a s jeho 32 typama vozu, tak bych zavedl to co je nekde uz obvykla praxe (viden) .
Vuz dojede na konecnou, ridic si jde udelat prestavku a na jeho vuz nastupuje ridic z predcoziho kurzu a ihned odjizdi na trasu. Pro poctech vozu co prestavkuji na konecnych by se dalo usetrit dost a dalo by se i hodne zlepsit. Dvojcat by se dalo umistit podstatne vic. Navic by odpadla neprijemna povinnost pojizdeni na konecnych .


Offline
Uživatelský avatar

3221
14 čer 2004 18:56
blekfild
VS: pojmenování stavu je naprosto přesné a zde nelze než souhlasit. Stejně tak člověk kroutí hlavou nad zdůvodněním DP, že provázanost. Asi nejsem jediný, komu tenhle argument přijde postavený na hlavu. DP si může mnout ruce, jak mu všechno do sebe pasuje, přitom na přestupech ve městě to poznat není a v prázdninových jízdních řádech vznikají naprosto absurdní situace (např. interval 6-18 minut v sedle na Lesné).

Navržené řešení je ale opravdu extrémní. Skutečně si myslím, že bez vlivu na ostatní linky lze posunout odjezdy d-12 o minutu zpět a d-13 o minutu dopředu. Mezi to lze vložit jednu linku s 10 min. intervalem, nejlépe d-10, u které můžou vybrané spoje jet jen na Zvonařku. Rozsah provozu stačí 7-18 hod., se zbytkem linkového vedení netřeba hýbat. S odsunem d-4 na Rooseveltovu plný souhlas.


Offline
868
10 pro 2004 20:53
Brno
ds píše:
manil: provázanost je kvalitní výmluva, ale myslím že pro to už cestující tuplem nebudou mít pochopení. Místo nějakých posilových P12 by samozřejmě stačilo prodloužit 53 na Českou (třeba místo 32, stejně je málo trolejbusů).


Jen ať podávají lidi víc stižností, třeba se DP konečně pokusí problém d-12 vyřešit.

Napíšu zde krátkou historii dopravy do Kr.Pole, červínkova(střelnice) a na Husové. Snad to nebude tak dlouhý :roll: .

V r.1990 jezdily po Husové od nádraží linky 5,10,13 a později taky 22, ta zpočátku jezdila přes nám.Svobody. Po zavedení d-22 na husovou tam byl interval 3 min,. do kr.Pole jezdila ještě i d-16 z Židenic. Na všech linkách do Kr.Pole jezdily K2, na Husove byla d-10 jedina v 2xT. Po r.1995 došlo k OMEZENÍ počtu linek, ale taky k prodloužení intervalu na Husove od nádraží na 4 min. a to byla d-13 v 2xT ale na d-12 pouze K2. Od r.1997 se objevují na některých kurzech d-12 T3R, jenže spíš stojí. V r.1999 se na d-12 poprve dostávají 3 2xT z medlánek místo T3R, který jsou na d-13.
V r.2000 jdou na d-12 2xT s vyjímkou 012/02, kde jezdí K2 a dojde k nesmyslnýmu prodloužení na 5 min.(mimo ranní špičku). pak se na d-12 vystřídají ještě dvojce K2 jedoucí 2 min. po sobě což nevede k ničemu dobrýmu a tak konči na d-4.
Od tebe trvá současný stav, studenti přibývají a d-12,13 jsou čim dál plnější a DP děla, že o nic nejde. K dalšímu zhoršení již tak hrozné situace vdelo přesměrování t-36 přes Makovského nám. a přestup lidí z oblasti Záhřebské. Většina studentu není z Brna,takže to DP nevadí. Pokud si někde důchodci jako potenciální voliči stěžují, snaží se jim vyhovět, tady ne! Asi to už lidi bydlící na trase naštvalo a já se jim nedivím, jelikož sem nucen d-12,13 denně používat.

Řešení v podobě vleků je pouze částečný a navíc jedna či dvě trojce jsou málo. K čemu je lidem provázanost, když se mnohdy do šaliny ani neostanou nebo stojí na schodech. V jiných oblastech d-2 ke hřbitovu či d-4 do Obřan jezdí šaliny poloprázdný. Jelikož vedení d-12 po 4-6 min. s provázaním s d-13 na 3-4 min. není úplně nejlepší, napadlo mě vedení d-12 i 13 po 6 min. s ukončením každé druhé d-13 na Geislerove a nasazení částečně K2. d-9 bych ukončil mimo špičku na Zvonařce a d-4 vedl přes Roosveltovu. K uštření vzkm ještě d-2/7 v trase St.Osada-nádraží-Václavská-Mendlák-Česká-Kr.pole, nádraží se změnu linkování na BUSE po 20h a o víkendě u každýho druhýho spoje d-2.
Snad je to aspoň trošku dobrej návrh. Btw: Jestli se prodlouží d-12,13 s napojením medlánek, tak tam snad vznikne pořádná smyčka, kde se vleze více šalin. Co sem slyšel, tak se má začít stavět již na jaře 2007. kdy má být hotovo?


Offline
Uživatelský avatar

3725
28 úno 2006 19:00
manil píše:
Pro zátah by byl ideální prázdný zadní transparent. Stejně tak pro zatahující vozy by byl lepší roztažený nápis "vozovna *****" přes celé tablo (minimálně po sjetí ze své trasy - týká se hlavně tramvají).


Sohlasím,ale takhle alespoň legálně vytáčíme cestující,přestože používáme oficiální program "SLUŽBA".Alespoň,co se autobusů týče!Koukají,co kolem nich profrčelo bez zastavení a když se otočí, a uvidí číslo,jsou naštvaní ještě víc.(I když třeba za 2 minuty jede pravidelný kurz.)


Offline
Uživatelský avatar

627
14 úno 2005 15:12
Bystrc
ds píše:
Jinak důvod pro nezavádění písmenek do číslování může být zkušenost s linkou 46A...

Svatá pravda. Jen doplním, že po nějakou dobu dokonce existovala i linka 46B jako posila 46, ale v té době zase nejezdila 46A. Zkrátka zma(e)tek.


Offline
Uživatelský avatar

11624
07 bře 2005 23:57
Brno
Pro zátah by byl ideální prázdný zadní transparent. Stejně tak pro zatahující vozy by byl lepší roztažený nápis "vozovna *****" přes celé tablo (minimálně po sjetí ze své trasy - týká se hlavně tramvají).


Offline
Uživatelský avatar

6620
21 pro 2005 17:01
Pak taky mají trajfy na table Voz. Komín, nebo Slatina a jedou jen po zastávku Hlavní/Černovičky.


Offline
Uživatelský avatar

9306
10 čer 2004 11:19
Bohate by stacilo kdyz uz cislo linky, tak pouzivat negativni zobrazeni..


On by stačil třeba vykřičník, který se používá u zkušební jízdy


Offline
Uživatelský avatar

6350
11 říj 2005 14:03
Brno - Kohoutovice
Verusha píše:
Největším problémem, který zodpovědné oddělení DP ještě nepochopilo, je pánové to, že vozy zatahující do vozovny jsou označeny stále svojí linkou, ze které zatahují. Opravdu nechápu proč, původní systém, kdy vůz měl prostě na čele a na boku napsáno "Vozovna Komín" a bez čísla, nebyl matoucí. Takhle je na pořadu dne to, že vůz má vzadu na malém tablu stále číslo 36, což je naprosto zavádějící. Když by vzadu nebylo nic, tak hned člověk ví, že to není obyčejný spoj.
Nebo kdyby tam bylo X, že...


Největším problémem, který zodpovědné oddělení DP ještě nepochopilo, je pánové to, že vozy zatahující do vozovny jsou označeny stále svojí linkou, ze které zatahují. Opravdu nechápu proč, původní systém, kdy vůz měl prostě na čele a na boku napsáno "Vozovna Komín" a bez čísla, nebyl matoucí. Takhle je na pořadu dne to, že vůz má vzadu na malém tablu stále číslo 36, což je naprosto zavádějící. Když by vzadu nebylo nic, tak hned člověk ví, že to není obyčejný spoj.


Offline
72
09 úno 2006 14:18
Brno
Na tablech se nejlépe každý zorientuje podle názvu konečné stanice. Když vím, že do Soběšic, Útěchova i Vranova se dostanu třiačtyřicítkou, mrknu na tablo a vše mi je jasné. Všelijaká písmenka za číslem jen matou. Myslím, že základním principem je, že kratší trasa musí být zcela totožná s příslušnou částí trasy delší. Výjimku bych připustil jen u občasných závleků. Proto mi vadí a-41, která jezdí v koncových úsecích po různých trasách (jako v minulosti a-40, kde už je to částečně napraveno vyčleněním a-48).


Offline
Uživatelský avatar

6620
21 pro 2005 17:01
Taky by nemuselo být špatný udělat třeba:
36Z - linka jede závlekem přes Vychodilovu (Komín - všechny EI vozy - lze)
49Z - linka jede závlekem přes St. Černovice (autobusy - všechny EI vozy - lze)
26Z - linka jede závlekem přes St. Osadu (Husovický 14Tr bez EI - nelze)
a mnoho dalších (abus) linek.
Z=závlek

Ono zase je to hned pod tím na table, ale třeba by to pomohlo cestujícím při hledání v JŘ, v net vyhledávači apod. Musíme taky brát ohled na 14Tr bez EI z VH, VS, T3 bez EI z VM, VP a K2 bez EI z VP.

Taky mně napadlo označení 43S, 43Ú, 43V (Soběšice, Útěchov, Vranov).


Offline
Uživatelský avatar

3221
14 čer 2004 18:56
blekfild
navazuji na diskusi o číslování linek z diskuse o T3 a prosím o případný přesun příspěvků

Ives: Tohle číslování by byl pěkný návrat ke kořenům - dovolím si krátký historický exkurz : v 80. letech takto číslování skutečně vypadalo: (1)37 a 37A (pozdějí 142, pak 37), (1)38 a 38A (později 143), (1)39 a 39A (později 144). Zajímavé je, že zrovna v Žabinách nic takového nebylo, tam byly jen linky 34,35,36, přičemž 35 byla prakticky zkráceninou 36. Konec historického exkurzu.

Jinak důvod pro nezavádění písmenek do číslování může být zkušenost s linkou 46A. Původně posila pro páteřní linku z Lesné do Jiráskovy čtvrti v části její trasy, po zkrácení 46 na nádraží z toho vznikla linka, která se té původní ani nedotýkala... Místo logického přečíslování linky vznikla 51 a na větvi na Lesnou bylo škrtnuto "áčko".

Nesmělé pokusy s písmenkováním variant linky se tady v 90.letech objevovaly taky - pokud si dobře vzpomínám, bylo to u linky 49, které měla do roku 1994 tolik variant trasy, že jí to mohlo kde jaké ČSAD závidět. Písmenky se také odlišovala např. linka 47 v době velké letní výluky do Starého Lískovce, kdy se dělila na 2 části.

Otázkou je, jaký vlastně je smysl takového odlišení označení linky. Osobně nepovažuji za nutné vidět rovnou na displeji Buse písmenko za linkou, ale přimlouval bych se za lepší vyvedení jízdních řádů v knižní podobě a v pdf - tedy ke každé lince vypsat odjezdy z prodloužené varianty a ze společné nácestné zastávky zvlášť - např. u d-4 Obřany, Maloměřice, nám.Míru, u d-2 Modřice, ÚH, Nové sady, St.Osada, podobně Komín u d-3 a d-11, klasický příklad může být 41. Pro linky typu 43 je asi lepší variantou sloupcový jízdní řád, je to přehlednější. Sice takhle přibude papírů, ale aspoň budou k něčemu. Oobyčejný smrtelník se totiž těžko může zorientovat ve směsi písmenek a ještě do výpočtu kalkulovat např. zkrácení jízdní doby večer a o víkendu...


Offline
470
01 zář 2005 23:14
anarchia99 píše:
Ikdyž so hici, tak ty 11ky jezdí poloprázdný.


No to máš pravdu. Stačily by vždy jen dva kurzy.


Offline
Uživatelský avatar

1189
23 úno 2006 15:26
manil píše:
ano, d-12 budou 2xT a trojice
O víkendech při předpovědí pěkného počasí budou na d-3 a d-11 přes celé léto vypravovány dvojčata, kvůli vyšší poptávce po MHD na přehradě.

Ikdyž so hici, tak ty 11ky jezdí poloprázdný.


Offline
470
01 zář 2005 23:14
manil píše:
ano, d-12 budou 2xT a trojice
O víkendech při předpovědí pěkného počasí budou na d-3 a d-11 přes celé léto vypravovány dvojčata, kvůli vyšší poptávce po MHD na přehradě.


Na té d-11 by mohly aspoň dát dva kurzy dvojčat v PD.


Offline
Uživatelský avatar

11624
07 bře 2005 23:57
Brno
tramvaják píše:
A co na d-12? tam budou dvojčata a trojče?

A proč jezdijou překvapivě na d-11 o víkendu dvojčata + anitra?

ano, d-12 budou 2xT a trojice
O víkendech při předpovědí pěkného počasí budou na d-3 a d-11 přes celé léto vypravovány dvojčata, kvůli vyšší poptávce po MHD na přehradě.


Offline
470
01 zář 2005 23:14
manil píše:
mno, zůstane to zhruba zachované.
Na d-3 se budou nejspíš objevovat i kloubáky
d-9 jen kloubáky
d-13, při výlukách KT8


A co na d-12? tam budou dvojčata a trojče?

A proč jezdijou překvapivě na d-11 o víkendu dvojčata + anitra?


Offline
Uživatelský avatar

11624
07 bře 2005 23:57
Brno
tramvaják píše:
Jáké typy vozů budou jezdit o prázdninách na linkách 1 až 13?

mno, zůstane to zhruba zachované.
Na d-3 se budou nejspíš objevovat i kloubáky
d-9 jen kloubáky
d-13, při výlukách KT8


Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Toto téma je zamknuté. Nemůžete posílat nové příspěvky ani odpovídat na starší.  [ Příspěvků: 3649 ]  Přejít na stránku Předchozí  1 ... 113, 114, 115, 116, 117, 118, 119 ... 146  Další

Nepřečtené příspěvky | Zobrazit aktivní témata


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Přejít na:  
Právě je 23 lis 2024 15:36
Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]
Fórum běží na systému phpBB
Pro BMHD.cz vytvořil mceza | © 2011-12 [mceza.com]