Nepřečtené příspěvky | Zobrazit aktivní témata



Odpovědět na téma Stránka 29 z 29    Přejít na stránku Předchozí  1 ... 25, 26, 27, 28, 29
Autor Zpráva
Offline
279
29 říj 2004 11:26
Brno-Tuøany, Vítìzná 8
Z píše:
No nezdá se mi že si cestující vybírají zastávky podle toho zda je na návsi či centru, vždycky si myslím že chodí na nejbližší zastávku ! , která je však obsloužena stejným počtem spojů.
Vizuelně to tak sice může vypadat (vždyť na návsi vystoupí vždy nejvíce lidí ,že?). Ale na druhou stranu problém zapomenutých zastávek je spíše v systému MHD-který právě dělí zastávky na 1. a druhé kategorie(2. kat- na znamení). Příměstské linky (dnes bohužel IDS) které dříve provozovali ČSAD apod. zastávky na znamení nemívaly.


Oficiálně na znamení nebyly, ale stejně tam ty busy zastavovaly podle toho, jak se jim zachtělo. Lidi pak instinktivně pro jistotu radši chodili na tu náves. Lidi vůbec nedůvěřují zastávkám na znamení, a zvlášť ne novým zastávkám, i ve městě. Vím o osobě, která v Tuřanech chodí na a-48 kolem zastávky Dvorecká až na zastávku Hanácká :lol:


No nezdá se mi že si cestující vybírají zastávky podle toho zda je na návsi či centru, vždycky si myslím že chodí na nejbližší zastávku ! , která je však obsloužena stejným počtem spojů.
Vizuelně to tak sice může vypadat (vždyť na návsi vystoupí vždy nejvíce lidí ,že?). Ale na druhou stranu problém zapomenutých zastávek je spíše v systému MHD-který právě dělí zastávky na 1. a druhé kategorie(2. kat- na znamení). Příměstské linky (dnes bohužel IDS) které dříve provozovali ČSAD apod. zastávky na znamení nemívaly.


Offline
279
29 říj 2004 11:26
Brno-Tuøany, Vítìzná 8
Ono je to trochu i o tom, že mnohde lidi jak ovce chodí na autobus na náves, takže ty zastávky v okrajových částech obcí jsou málo využité. Jednak si koledují o to, aby někoho napadlo jim ty zastávky zrušit, jednak to pak vede právě k tomu efektu zapomenutých zastávek na znamení. A leckde si ani nezvykli na to, že díky IDS mohou jet busem i v časech, kdy dřív nic nejelo. Na druhé straně tam, kde IDS opravdu vedla ke zvýšení zájmu lidí o cestování (například o víkendech na lince 201, tam to ovšem dělají hlavně brněnští výletníci) nedokázali dopravci (respektive systém) odpovědět na poptávku odpovídající nabídkou. Což je škoda. Ale to už se pouštím do příliš širokých úvah.


Na těch linkách jezdí většinou C9xx, sem tam starší C734. Městské B9xx myslím že ne.

Jednodenní jízdenka je pochopitelná snad jen tehdy, když na ni jede jeden člověk. Horší je to o víkendu, kdy na ni může jet víc lidí. Fakt je, že by to na ní mělo být jasně napsané, a ne jen takový malý piktogram s pěti postavičkama. No, někteří řidiči na rovinu přiznali, že tyhle nové jízdenky moc neznají, jiní je podrobně zkoumali a celkem dost řidičů hledalo nápovědu na druhé straně jízdenky (nic nenašli)...

Ale zpět k těm panelům - je jich víc než jsem si myslel a většinou se dokonce používají i pro ty příští zastávky. Fakt je, že s přesností plusminus 2 zastávky, ale aspoň něco. Věřím, že časem na to bude větší spoleh. I u DPMB bylo hlášení zástávek dřív taky často mimo, hlavně kvůli zapomenutým zastávkám na znamení, ale teď se mi zdá, že už je to lepší.


Offline
279
29 říj 2004 11:26
Brno-Tuøany, Vítìzná 8
Nevím, co to bylo na téch linkách 232, 231 a 201, kterými jsem jel 17. 11., ale myslím že nějaká B9xx nebo spíš C9xx to byla.

Jinak, i když trochu odbíhám od tématu, ještě k té kontrole jízdenek řidičem - fakt je, že jakási základní kontrola probíhá, myslím, že běžné časové jízdnenky řidiči znají, a věřím, že zvládnou třeba i jednodenní celosíťové, protože ty jsou na pochopení jednoduché. Ale co se týče univerzálních jízdenek, co si vzpomínám na řidiče autobusů, ale i průvodčí ve vlacích, měl jsem vždycky pocit, že spíš doufají, že si to cestující označil dobře, než že by byli schopni si to spočítat, zvlášť když někdo v autobusu z Blanska do Vysočan (232) ukazuje jízdenku označenou v Tuřanech. A to nemluvím o případu, kdy se kombinuje tramvajenka pro 100 + 101, univerzální jízdenka č. 1 (částečně použitá), na které jsou označena tři zbylá pole, a univerzální jízdenka č. 2 (nová), na které jsou označena čtyři další pole :lol:


Offline
Uživatelský avatar

3059
15 čer 2004 08:24
pd píše:
No, vnitřní informační panel jsem zatím viděl jen v jednom jediném autobusu - v té nové B952E na lince 151. Ale tam celou dobu svítilo jen číslo linky, nic víc.. To se teda divím, že to někde funguje líp (resp. že to umí používat).
Jinak to zapomenuté odhlášení zastávek je problém při přejezdu zón, protože označovač bude tisknout špatnou zónu. Třeba v tom Ochozu by mě na jízdence nepotěšila zóna 220, když Ochoz je už v 210. Navíc spousta lidí na to ani nevidí, aby si to zkontrolovali...


Už jezdí oba spoje 151 B952E!


Offline
Uživatelský avatar

925
14 čer 2004 18:43
Brno - Bystrc
pd píše:
Jo vlastně, když tam mají pokladnu, tak je to projené s ní. Teď už se ale jízdenky nevydávají z konkrétní zastávky, je tam jenom ze které je zóny.


Na jizdence jsem mel napsano ze zony XXX, ale na displayi pokladny byl nazev zastavky (jednalo se o bus CSAD Brno)


Jo vlastně, když tam mají pokladnu, tak je to projené s ní. Teď už se ale jízdenky nevydávají z konkrétní zastávky, je tam jenom ze které je zóny.


Ono to sem moc nepatří, ale ten vnitřní informační panel (červený jednořádkový -asi firma BUSE Blansko) používají autobusy ČSAD Kyjov a.s. V každé zastávce ukazuje čas a název zastávky. Mezi zastávkami-obcemi prolítává reklama (na zájezdovou dopravu )obvykle upoutávka na muzikál do Prahy. Tento dopravce však přes IDS jen projíždí (linky Ždánice-Brno a Kyjov-Brno).


Offline
Uživatelský avatar

925
14 čer 2004 18:43
Brno - Bystrc
Myslim, ze je to vse propojene dohromady se strojkem na vydej jizdenek. Tedy pokud nekdo nastupuje a ridic mu vydava jizdenku, tak je pak vse spravne, nebot jizdenku (alespon u vozu CSAD Brno) vydava z konkretni zastavky do zony XXX. Rozhodne tam nemaji nic dalsiho (pocitac buse, apod.), nebot ridic mackal jen tlacitka na tomto strojku.

K te kontrole jizdenek ridicem. Uz jsem potkal i ridice, ktery nahodne kontroloval jizdenky, co si cestujici sami oznacili s tim, ze rikal kolegovi, ze nekteri lide jizdenky strihaji, gumuji, prelepuji, ...


Jojo, taky myslím ten panel pod stropem. Že by nějaký autobus ČSAD a obdobných podniků měl boční panel s trasou a zastávkama, tak na to jsem ani nepomyslel :lol:
Označovače s panelem jsou propojené, resp. ty data do nich tečou z jednoho palubního počítače. Podle aktuální zastávky se určuje číslo zóny, které se bude tisknout.
O víkendu zkusím celosíťovou jízdenku, jsem zvědavý, jak se na to řidiči budou tvářit...


Offline
279
29 říj 2004 11:26
Brno-Tuøany, Vítìzná 8
Ještě mě napadlo - nevím, jestli jsem se správně vyjádřil (neznám terminologii) - nemyslím ten systém, který bývá v některých nových tramvajích a trolejbusech a kde je současně viditelných přes deset následujících zastávek (na bočním skle). Myslím ten starší systém, který je také k vidění i v brněnské MHD, kde nízký panýlek je zavěšený od stropu vpředu uprostřed vozu.


Offline
279
29 říj 2004 11:26
Brno-Tuøany, Vítìzná 8
Nejsem si jistý, jestli ten informační panel je propojený i s označovačem, i když by to bylo logické. Jinak bych řekl, že pokud cestující nechce přestupovat, tak ta špatně označená zóna nebude mít na nic vliv. Zdá se mi totiž, že řidiči sice teoreticky kontrolují jízdenky (proto pouštější cestující jen předními dveřmi), ale prakticky jsou rádi, že vědí, jaké jízdenky mají prodávat. (Používáme s celým skautským oddílem univerzální jízdenky a většina řidičů se na nás tváří jako na tvory z jiné planety, kteří třímají v ruce cosi podivného, v čem oni se nevyznají :lol: )

Horší ovšem je, když cestující přestupovat chce a ono mu to hodí o zónu víc...

Jinak ty autobusy, kterými jsem jel, vypadaly taky celkem nově, ale typ jsem nestačil během hlídání skautských svěřenců zkontrolovat (jsem člověk, kterého zajímají víc linky než typ vozidla :wink: )


No, vnitřní informační panel jsem zatím viděl jen v jednom jediném autobusu - v té nové B952E na lince 151. Ale tam celou dobu svítilo jen číslo linky, nic víc.. To se teda divím, že to někde funguje líp (resp. že to umí používat).
Jinak to zapomenuté odhlášení zastávek je problém při přejezdu zón, protože označovač bude tisknout špatnou zónu. Třeba v tom Ochozu by mě na jízdence nepotěšila zóna 220, když Ochoz je už v 210. Navíc spousta lidí na to ani nevidí, aby si to zkontrolovali...


Offline
279
29 říj 2004 11:26
Brno-Tuøany, Vítìzná 8
Tak jsem si všiml, že některá vozidla na linkách IDS mají nejen informační zařízení vně vozu (což byla tuším podmínka výběrového řízení), ale i dovnitř, například ve vozech ČSAD Blansko červeně bliká střídavě konečná stanice a příští zastávka. Řidiči ale často zapomínají systém v zastávce přepnout (zvlášť v zastávkách na znamení, kde nikdo nenastoupí a nevystoupí). Mám tuto zkušenost ze včerejška z linek 232, 231 a 201. V posledně jmenované se dokonce stalo, že systém ukazoval "Bžřezina, Táborská", ačkoli autobus už dávno vyjel nejen z Březiny, ale dokonce i z Ochozi :-)) Jaké mají zkušenosti další uživatelé IDS?


Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 715 ]  Přejít na stránku Předchozí  1 ... 25, 26, 27, 28, 29

Nepřečtené příspěvky | Zobrazit aktivní témata


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Přejít na:  
Právě je 21 lis 2024 14:56
Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]
Fórum běží na systému phpBB
Pro BMHD.cz vytvořil mceza | © 2011-12 [mceza.com]