Nepřečtené příspěvky | Zobrazit aktivní témata



Odpovědět na téma Stránka 2 z 136    Přejít na stránku Předchozí  1, 2, 3, 4, 5 ... 136  Další
Autor Zpráva
Offline
7484
27 úno 2010 07:40
Ještě bych přidal Bubeníčkovu


Offline
355
21 dub 2009 20:30
Ono to s těmi letošními opravami tramvajových tratí bude zajímavé. Od 18. května:
- Oprava Kounicovy
- Rekonstrukce Vídeňské od Bohunické k Modřicím

K běžící Údolní se možná přidá ještě o prázdninách Pořící. Proběhne likvidace vlečky, což by mohlo znamenat na pár dní i zastavení provozu tramvají.

A jako bonus zavřená trať po viaduktem na nádraží (U hlavního nádraží železničáři budou opravovat blízký viadukt, město k tomu pod ním zrekonstruuje vodovod. Úplná uzavírka pod mostem bude od 25. března pro auta a trolejbusy, od 18. května se připojí i úplná výluka tramvají. Omezení se dotkne i křižovatky Křenová x Koliště.) - viz zde


Offline
Uživatelský avatar

452
10 bře 2006 08:34
u Gagarina, Armstronga a Remka
Chléb: Pěkná práce, díky za to!

Předpokládám, že obdélníček u královopolského nádraží je natrolejovací stříška (nebo jak se tomu říká), asi bych zvážil dat to do legendy. A potom možná jestli u Nemocnice Bohunice nezvýraznit plným kolečkem u kolejí, že je tam oboustranná nástupní hrana, ale to je nepodstatné.

_________________________________
Moravská národní obec - od roku 1985 Za Moravu!


Offline
50
02 čer 2012 19:24
Ještě k rekonstrukci Kounicovy. Tak mě napadlo, že to bude dopravní peklo, protože když je zavřená i Údolní, tak se všechna doprava do centra bude soustředit na Veveří. A pokud nepřenastaví semafory na Tivoli tak jak byly, aby se alespoň rámcově dalo projíždět, tak si to nedokážu představit... Jsem zvědavý, kudy povede náhradní doprava.


Offline
3
25 črc 2024 22:00
urbonaut - Opraveno, dík
Ondra K. - Spojka tam je, jenom není moc vidět, zviditelněno

Aktuální verzi mám zde, nechci sem nahrávat moc souborů


Offline
Uživatelský avatar

Moderátor
6195
11 dub 2010 15:05
Juliánov
Před smyčkou KPN je taky kolejová spojka. Mimochodem, letos by mělo dojít k fyzickému zrušení vlečky BVV cca v úseku od viaduktu Opuštěná po vjezd do areálu BVV.

_________________________________
Šotouš bez foťáku, je jako tělo bez duše. :-)

"fejsbůk" BMHD.cz


Offline
Uživatelský avatar

3794
08 čer 2005 23:12
Ve smyčce Ústřední hřbitov je po rekonstrukci za výstupní zastávkou spojka z vnější koleje na vnitřní


Offline
3
25 črc 2024 22:00
Falkon píše:
Dotaz:

existuje ještě ten člověk, co kdysi dělal kolejová schémata na stránky doprava.unas.cz ? Poslední aktualizace jeho stránek je skoro před 10 lety, ale zajímalo by mě, jestli třeba on nebo někdo jiný je schopen vytvořit aktuální brněnské kolejové a trolejové schéma v podobném duchu, jako to, co je na uvedených stránkách? Těch změn není zase tak moc, ale např. smyčka Zvonařka už neexistuje; nejezdí se po Dornychu, nýbrž Plotní, proto už šalina nemá zastávky Kovářská, Svatopetrská, atd., ale Železniční, pak samozřejmě přetrasování či znovuzrození linek 7 a 10, vznik trasy k bohunické nemocnici a pár dalších věcí, stejně tak ty změny u trolejbusů…


Já u sebe suším přiložený plánek docela dlouho, nikde zatím není. Chyby se v něm vyskytují hlavně v prostoru vozoven, není tam veřejný přístup a ani satelitní snímky nepomohu. Klidně mi to zkritizujte že to je celý špatně, kritice se nebráním.
Za nalezenou chybu máte bezvýznamné plus


Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.


Offline
Uživatelský avatar

1908
01 srp 2006 14:13
Bezkov
K vozovně Komín:
Bude probíhat nějaká architektonická soutěž, nebo se po demolici postaví de facto replika stávající vozovny?


Offline
2974
23 říj 2012 11:06
na křížení trolejbusu 25 s devítkou
On je osemaforovanej celej Tábor, asi aby to odrazovalo auta. Jinak zrovna na té křižovatce Pod Kaštany x Tábor jsou vlny jako na moři, vozovka napříč by potřebovala srovnat. Myslím to tak, že jsou vlny napříč, když jedu od výškáčů ven na ten kruháč nad tunely. Občas takhle vyjíždím z města, je to asi nejpohodlnější nájezd na okruh směr Žabiny a Pisárky.

_________________________________
Jaro, léto, podzim a zima: nejlepší podnební pás.


Offline
510
24 lis 2017 11:40
Hmm, schválně budu dávat pozor, občas tama jezdím. Možná jo, ale občas to stojí, ale to je ještě semafor na Pod KaštanyxTábor. Asi celej úsek strkám do jednoho plytle, 3 semafory mezi 2 zastávkama..


Offline
Uživatelský avatar

1414
29 dub 2006 12:26
Sebrowitz
Teda můžu se plést, jen občas chodím kolem, ale přijde mi že podržet zelenou pro trolejbusy křižovatka Zborovská/Tábor a Tábor/Jana Babáka&Kounicova umí. Aspoň mi to přišlo z toho, že občas tam v koloně aut (ze Zborovské doprava na Tábor např.) stojí trolejbus a ta zelená je tam pak podstatně dýl než má ten signální plán běžně.

_________________________________
… účastníkům provozu v tomto pořadí důležitosti - chodci, veřejná osobní doprava, cyklisté, motorová vozidla.


Offline
510
24 lis 2017 11:40
Bylo by to dobré, ale na nějaké seanci skrz plán mobility nebo co to bylo mě bylo řečeno, že přece maj šaliny předvěst, tak co řeším:) Asi koukám moc dopředu. Technicky jde všechno, ale s vůli je to vždycky horší, známe:)
Kolikrát jsem si všim, že preference asi je - vozidlo nestihlo o fous, červená se zkrátila a za chvíli vozidlo pustila, na 90 léta by to bylo dobrý. Ale musí zastavovat a rozjíždět. Přitom jak říkám, pár vteřin podržet dýl nic nenaruší a šlo by to podle mě už dávno, bez čekání na nějaký Ai řízení provozu apod.


Offline
2974
23 říj 2012 11:06
na křížení trolejbusu 25 s devítkou
@MNadenicek: poslal jsem ti soukromou zprávu, ať to tu dál neplevelíme.

_________________________________
Jaro, léto, podzim a zima: nejlepší podnební pás.


Offline
15
11 čer 2008 21:12
ad návěstní opakovač - brněnská firma přes SSZ se už před tak 7 lety chlubila, že v zakázce pro Ostravu takovou informaci umí z řadiče poslat na palubní počítač, předpokládám, že pak už není případně problém to převést i do akustické podoby.


Offline
510
24 lis 2017 11:40
Crakatit: Tohle už patří do jiného vlákna, ať to tu neplevelíme. Zas tak rozebírat jsem to neplánoval. Na Tomanově ZC je varovný pás i ze strany zastávky (tam kde není zábradlí).
Zdráhalka - auta přesahující vodící linii, chápu. Však se taky vystavují riziku, že dostanou holí. Není to ale asi stavební problém (nají-li dost místa zajet celý, na streetview jsou zrovna u Zdráhalky schovaný)
Venhudova DC, jasně, je tam původní přístřešek, který vystupuje přes linie a tvoří překážku, což se ale dělá často myslím. V normě třeba u autobusový zastávky přístřešek linii přerušuje, počítá se, že bude obejit, asi do nějaké vzdálenosti mezi stěnami přístřešku že je to přípustné, nevím ale. Koukám teď jen na obrázky (tam vodící linie před přístřeškem není) , musel bych to studovat zevrubněji. U vlaků je vodící linie trochu jinde. Každopádně, sloup funguje jako zarážka, není to zrádný případ, kdy u země není nic a o něco výš mimo dosah hole překvapení. A dál mimo zastáívku to asi je špatně, však to se nedělalo, opravovala se jen vozovka, TT a zastávky s bezprostředním okolí, jinak jsou chodníky až na výjimky původní

preference: taky mě štve, že by kolikrát stačilo podržet pár vteřin zelenou a niajk extra nerozhazovat další fáze, ale zatím v Brně jsem to moc nezaznamenal, že by to někde bylo takto dobře seřízený. Zajímavý by byl jakýsi návěstní opakovač, který by řidičům šaliny či MHD ukazoval odpočet, mohl by tak u zastávek mít víc info pro rozhodnutí. Ideál by byla i jakási indikace, že preference bude a např. čas zelené se protáhne, což by šlo negovat ze strany řidiče, pokud by např. věděl, že v zastávce se zdrží víc. Ale to už je fantazie. Kdesi jsem to plácl a myslím, že nechávat něco aktivně na řidičích - k tomu asi není vůle.

podjíždění: do toho bych taky nešel, spíš upravit JŘ jak píše Ojina třeba, aby se jelo případně s mírným zpoždění s vyrovnáním na nějakým logickým místě


Offline
Uživatelský avatar

452
10 bře 2006 08:34
u Gagarina, Armstronga a Remka
Já bych do podjíždění nešel, to se může snadno zvrhnout. Toto je spíš o tom, jaký jsme ochotní tolerovat běžný rozptyl v časech odjezdu spoje, a tam už je jedno, jestli je to -1 až 3 nebo 0 až 4. Pokud ten rozptyl chceme menší, tak je zkrátka potřeba přizpůsobit jízdní dobu s tím, že v některých případech se čeká do odjezdu. To by mělo být ideálně v místech s větší výměnou cestujících, v ostatních místech se to pak dá řešit posunem odjezdů o minutu dřív, pokud dochází často k čekání.
Samozřejmě je hlavně potřeba tu spolehlivost zvyšovat, ale to už vyžaduje investice, politická rozhodnutí apod.

_________________________________
Moravská národní obec - od roku 1985 Za Moravu!


Offline
837
25 led 2006 09:46
To čekání do času na zelenou mě taky irituje - typicky třeba Skácelova, Konečného náměstí nebo Tkalcovská, stačilo by třeba možnost odjet do - 30s. Jako pokud má vozidlo MHD náskok víc než 30 s, tak zase na tu druhou zelenou počkat může. Taky by to mohl řadič křižovatky zohlednit. Pořád se mluvilo o dynamické preferenci a nějak to není vidět.


Offline
Uživatelský avatar

7019
15 dub 2008 16:23
Žlutý kopec
Když se tu bavíme o preferencích, rychlosti výhybek atp., tak by taky na křižovatkách pomohly blikající zelená, případně odpočet času (do červené/zelené). Nyní jsem si o víkendu zase v Rakosuku připomněl, jak je blikající zelená fajn, a že když jsou na ni lidi zvyklí, tak funguje.


Offline
124
07 dub 2018 23:27
Mendelplatz
Pak by si lidi mohli na stejnou situaci stěžovat v čase –00:35 místo času –00:05.


Offline
21
19 srp 2013 15:04
100+101+575
mekrydy píše:
Když jsem za studií jezdil do MZK, chytal jsem se za hlavu, proč je ta zastávka tak daleko. Chytám se za hlavu i když jedu na magistrát.

Když tam každý den do knihovny chodí kolik, tisíce studentů? Tak je nesmysl tam tu zastávku nemít. Klidně bych ji zřídil i pro tramvaje.

Je to jako u nádraží muset vystupovat na Nových sadech. Úplný nesmysl. Kdybychom se místo odporu k zastávkám zaměřili na preference. Není normální jezdit z Mendláku na Václavskou kolikrát tři minuty. Za to nějaká MZK nemůže.


Řadu let jsem jezdil z privátu do školy trasu Dobrovského – Nerudova, tehdy věřím že by mě přidaná zastávka MZK spíš štvala. :-P
Ale obecně souhlas, základ jsou preference, křižovatky (a pomalé výhybky) zdržujou víc a hlavně zbytečně. Ta nová zastávka bude aspoň pro spoustu lidí užitečná.

Rychlosti MHD by ale taky prospělo nebazírovat při odjezdech na sekundách (to ovšem souvisí s těmi nepreferencemi). Je opravdu tristní, když je šalina připravena na odjezd a má volno, ale chybí 5 sekund do času, během kterých padne stůj, takže tam čeká další minutu a zpoždění už se vrší. Třeba v Budapešti jsem viděl přímo na zastávkových JŘ psáno, že pravidelný odjezd se může lišit o -1 až +3 minuty, takže ne že by to nešlo. Za mě by teda stačilo povolit odjezd do půl minuty před časem. (A to říkám jako notorický nestíhač a dobíhač.)


Offline
2974
23 říj 2012 11:06
na křížení trolejbusu 25 s devítkou
@MNadenicek: odpovím i OT: Pokud je varovný pás, tak většinou jen ze strany chodníku, což je v pořádku, ale pokud je jen cyklopruh přes nástupní prostor, potřeboval bych nějakou varovnou čáru i z druhé strany (od šaliny) a to, bych řekl, se úplně nevyskytuje, nevím, jestli je to definované nějakou konkrétní normou.
Co se týká Zdráhalovy a Venhudovy: představ si, že jdeš od Jugoslávské nahoru po levém chodníku, přijdeš na rozhraní zahrádek a plochy pro auta, na které je oddělený chodník umělou vodicí čarou, čemu já říkám žlaby, nejspíš z keramiky nebo nějakého podobně hladkého povrchu, klasicky beton to asi nebude. Dobře, dojdeš na konec a zase jdeš podél rozhraní trávy, což je přirozený terén. Tady mi vadí auta, když si té linie někdo nevšimne, jinak je provedení v pořádku.
Dojdeš na křižovatku s boční ulicí, taky správná signálka k přechodu, přejdeš, máš zastávku směr Dětská nemocnice. U ní je vodicí čára.
Tady je terén skoro vzorový, kdežto u Venhudovy do centra je jen signálka z obou stran boční ulice pod parkem, navazuje signálka k prvním dveřím šaliny, ale o stojině přístřešku nebo boční stěně mi neřekne nic, žádný okraj signální čáry, žádný obrubník, prostě nic.
A na co narážím, že podél téhle zastávky přiléhající k parku Stanislava Krátkého: https://encyklopedie.brna.cz/home-mmb/? ... &load=1007
tady není podél zastávky žádná vodicí linie, tráva až za přístřeškem bez pořádného obrubníku se vstupem do parku a až k Mathonové úplně klasický starý asfalt, signální čára u ulice, na které je kavárna Krátký kafe je úplně blbě bokem bez přímé návaznosti na trasu, kterou jsem přišel. (obě zastávky mám za zády).
Na straně kavárny navíc signálka na přechod vede chodce do sloupu dopravní značky, děkuju nechci, takhle je to blbě, čára nesmí končit jakýmkoli sloupem, ani osvětlení, ani značky.

_________________________________
Jaro, léto, podzim a zima: nejlepší podnební pás.


Offline
510
24 lis 2017 11:40
Tomanova ZC není cyklovídeň ale spíš zastávkový mys s jakýmsi cyklobypasem jdoucím mezi chodníkem a nástupištěm. Podél vidím z oboustran varovný pás. u cyklovídně - v Praze to myslím někde mají - jjde cyklopruh po rampě, která je oproti vídni užší - kola jedou mezi nástupní hranou a prostorem pro čekání/chodníkem. Oproti mysům je výhoda, že tu cyklista nezdržuje auta (zvlášť do kopce) a v poklidu (nestojí-li tam šalina si šlape po zvýšené ploše oddělené od aut.

Na Venhudově koukám, že zámkovka nová vč. signálních a varovných jde až po křižovatku (nejblíž označníkům). Uplně nevím, co je špatně. Ale to už jsme mimo téma.


Offline
2974
23 říj 2012 11:06
na křížení trolejbusu 25 s devítkou
Jen jsem nestihl editovat: Myslím Zdráhalovu do centra, že tam je podél domu vodicí linie ze žlabů (asi keramika) a nad ním stojí auta, takže se podél nedá jít. Na Venhudové zase signálka od křižovatky dovede člověka k signálce od šaliny (první dveře) a v dalším prostoru i s přístřeškem si poraď s bílou holí, jak umíš, na nové dlažbě není žádný vodicí prvek, podél trávy se dá jít až za přístřeškem, kde je pak starý asfalt. Takže kvalita fakt výborná sarcastic :mrgreen: Co se týká cyklovídně, tak odstrašující je na Zvonařce u šaliny, tam je dost cyklistů i chodců a nevidomý/slabozraký má jen minimum šancí zjistit, kde ten pruh má a jak se mu vyhnout. Tolik za mě jako nevidomého pěšáka.

_________________________________
Jaro, léto, podzim a zima: nejlepší podnební pás.


Offline
2974
23 říj 2012 11:06
na křížení trolejbusu 25 s devítkou
Cyklovídeň, proč ne, jenom je to zase taková menší překážka pro nevidomé/slabozraké... třeba na Tomanové nemám jak poznat, že je tam ten cyklopruh. Jak říkám, nepojížděné mysy jsou v pohodě. Na Merhautce se ceklem povedly, co mi tam vadí mnohem víc, že auta parkující u domů trčí nad umělou vodicí linii v podobě žlabů na chodníku, které navíc nepokračují po změně na starý asfalt u Zdráhalovy, u Venhudovy je úplně starý asfalt, orientačně je tohle horší věc, než užší/širší chodník, ty změny povrchů někdy matou, protože prostě někdo (nejen město) chtěl ušetřit a tak ten chodník nedotáhl v zámkovce nebo jiné dlažbě k nejbližší křižovatce.

_________________________________
Jaro, léto, podzim a zima: nejlepší podnební pás.


Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 3396 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2, 3, 4, 5 ... 136  Další

Nepřečtené příspěvky | Zobrazit aktivní témata


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Přejít na:  
cron
Právě je 12 bře 2025 13:59
Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]
Fórum běží na systému phpBB
Pro BMHD.cz vytvořil mceza | © 2011-12 [mceza.com]