Nepřečtené příspěvky | Zobrazit aktivní témata



Odpovědět na téma Stránka 3 z 136    Přejít na stránku Předchozí  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 136  Další
Autor Zpráva
Offline
512
24 lis 2017 11:40
MartinV píše:
Jako cestující MHD tam mám pocit většího bezpečí, protože z tramvaje vystupuji rovnou na chodník. Žádná Vídeň, žádný ostrůvek. Můžu zamířit rovnou do obchodu atp. bez toho, aniž by mě ovlivňovala automobilová doprava.

To je paráda, že nemusím silnici přecházet třeba z ostrůvku ... ale co, když jdu na druhou stranu ulice? :-k
Zastávkový mys by btw tomuto požadavku měl vyhovovat.

Nerudovu ale vidím s cyklovídní. A Kounicovu, pokud nepůjde rozšířit pruh pro auta, tak cyklupruhy a auta na kolejovéj pás dostatečné šířky, abych měl kola dál od kolejnic...

zast. MZK: není tam přístřešek směrem do centra, škoda.


Offline
92
29 lis 2017 11:29
No já nevím, ale odhadem v dobré polovině Nerudovy žádný zákaz zastavení není, takže nevidím důvod proč by tam někdo nemohl vyložit náklad.


Offline
Uživatelský avatar

3794
08 čer 2005 23:12
mnadenicek píše:
Kdyby tam někdo z baráků třeba potřeboval nakládat?
mnadenicek píše:
Stání tam nejsou, ale častokát tam, někdo potřebuje zastavit - však stačí kouknout na streeview na mapách.

Jo, tak pokud se nebavíme v rámci zákonů, zejména tedy Zákona č. 361/2000 Sb. o provozu na pozemních komunikacích, tak máš asi pravdu.

Já totiž zapomněl, že pokud něco potřebuju, tak nemusím dodržovat zákony.


Offline
Uživatelský avatar

1415
29 dub 2006 12:26
Sebrowitz
poslední výkres té zastávky u MZK mám tenhle, tak uvidíme

Příloha:
MZK.png


Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.

_________________________________
… účastníkům provozu v tomto pořadí důležitosti - chodci, veřejná osobní doprava, cyklisté, motorová vozidla.


Offline
Uživatelský avatar

7020
15 dub 2008 16:23
Žlutý kopec
TMB: párkrát do roka cestuju do Zagrebu, autem, a pohybuji se ve městě. Nemám teda ten pocit, který popisuješ, celkem jsem si na to zvykl. Ale samozřejmě mohou nastat různé situace (a v Bělehradu to může být zase o něco jiné).
Je to nezvyk? Je, protože v Brně nic takového nemáme. Ale myslím, že by si na to člověk rychle zvykl.
Že tramvaje blokují auta? No někdy je to i naopak, ale v tom prvním případě: kterou dopravu vlastně preferujeme?

Jako cestující MHD tam mám pocit většího bezpečí, protože z tramvaje vystupuji rovnou na chodník. Žádná Vídeň, žádný ostrůvek. Můžu zamířit rovnou do obchodu atp. bez toho, aniž by mě ovlivňovala automobilová doprava.


Offline
Uživatelský avatar

3743
28 úno 2006 19:00
TMB píše:
Koleje po stranách ulice byly v Brně i na Moravském náměstí a dále směr Semilasso.

Pamatuju i zbytek původní koleje v ulici Veveří, směr Bystrc, u botanické zahrady.


Offline
7484
27 úno 2010 07:40
V Plzni to stále je na Slovanské. V jednom směru je mezi chodníkem a kolejemi pruh pro parkování, v opačném se spokojeně stojí na výstražných světlech v pravém pruhu vlevo od kolejí... ](*,)


Offline
837
25 led 2006 09:46
Koleje po stranách ulice byly v Brně i na Moravském náměstí a dále směr Semilasso. Ale že by to bylo lepší řešení? Asi předkové věděli, proč je přemístili do středu ulice. Zajeďte se podívat do Záhřebu nebo Bělehradu, tam to ještě v mnoha ulicích je. Tramvaje blokují v křižovatkách auta, odbočující vpravo, parkuje se ve středu silnice, oblouky doprava mají malý poloměr - místy si odbočující kolej musí nadjet vlevo a překřížit přímý směr. A pro šotouše - blbě se tam fotí.


Offline
512
24 lis 2017 11:40
Když to vezmu z opačné strany, co by to vlastně přineslo krom průjezdu aut?

Stání tam nejsou, ale častokát tam, někdo potřebuje zastavit - však stačí kouknout na streeview na mapách. Jak by třeba dole fungoval semafor, buď by musel zvláš´t pustit tramvaj doleva nebo dát zelenou autům - to asi přidává další čas do cyklu a vzhledem k tomu, že zastávka je před a je navíc na znamení, jak by fungovala preference - jak by se to spouštělo? Nahoře vlastně obdobně. Pak mě napadá co z chodci, kteří budou přebíhat před tramvají...

Krom mysů mě tady ještě napadá jako prospěšná cyklovídeňská, nevím kolik tady je cyklistů, ale relativně klidá ulice by se měla využít.
Hlavně by bylo dobré doplnit nějaký předěl mezi oběmi kolejemi - bumlík nebo dělící ostrůvek, aby trochu krotil nepřizpůsobivé řidiče, co rádi předjíždí stojící šalinu..


Offline
Uživatelský avatar

7020
15 dub 2008 16:23
Žlutý kopec
Vím, že by to byl krátký úsek, ale zrovna Nerudova by se k tomu hodila. Na silnici stejně nejsou parkovací stání, a pruhy pro silniční dopravu by se akorát přesunuly doprostřed. A vzhledem k nastavení okolních semaforů by ani nemuselo docházet k nějakým kolizním situacím, tedy by se situace pro řidiče aut zlepšila (nebyli by zdržováni tramvajovými vozy v zastávce).


Offline
2976
23 říj 2012 11:06
na křížení trolejbusu 25 s devítkou
Ehm, Plzeň je velmi specifická v tomhle, v Brně se takhle navrhovalo nově zřízení trati na Lesnou, proti kterému se na Seifertce zvedla vlna odporu, o tom jsme se tu už bavili víckrát.
Nerudova je na tohle dost úzká a krátká, nedává tu smysl navrhovat koleje u chodníku, vyšel by pak uprostřed zřejmě jenom jeden pruh.

_________________________________
Jaro, léto, podzim a zima: nejlepší podnební pás.


Offline
512
24 lis 2017 11:40
Kdyby tam někdo z baráků třeba potřeboval nakládat? V tom Insbrucku je to docela specifickej případ. Je to jednosměrka. Šířky pruhů jsou jakési podivné. Vpravo šaliny parkují auta, jak jsem říkal, to se dnes nenavrhuje, jen toleruje při rekonstrukcích. Nekříží se tedy pruh pro auta s kolejema. Nástupní hrana přerušena vjezdy - špatně. Potřeba zastavovat před intersparem asi není to co, před obytnými domy. V ulici za rohem vidím, že je tam cyklopruh a tam se nějak bezkonfliktně auta vměstnají. To obecně by mě zajímalo, jestli by prošel cyklopruh na oddělení tramvajového pásu a parkování - to by se krásně dalo aplikovat na Kounicově..


Offline
Uživatelský avatar

3794
08 čer 2005 23:12
Proč by mělo auto zastavovat u krajnice?

Funguje to krásně třeba v Innsbrucku, kde mají i zastávkový mys se snížením v místě vjezdu do domu. Viz video


Offline
512
24 lis 2017 11:40
Crakatit: U zemědělské si myslím, že důvod je šikana automobilové dopravy. Pro řešení vjedzů a sjezdů stačí ta nepojížděná verez vídně - vypadá stejně, ale auta přes ni nejezdí (pokud nejdeou do vjezdu/sjezdu). Jako na Tomanove DC (stejně bych to řešil i u Zemědělské), kvůli vjezdu. ZC může být mys, bo do parku vjezd není.

MartiV: Jako že jízdní pruhy by se svedli do prostřed mezi koleje, které by v místě zastávky zvětšily osovku a zajeli k chodníku jako bus do zálivu? V případě, že průběžný pruh pro auta je na koleji (což se nově nesmí navrhovat) atk by to šlo, v opačném případě by docházelo k nežádoucímu křížení. V Plzni někde myslím byla taková ale celá ulice, kde to bylo takhle prohozený, ale tohle je dost atyp a je asi dost dobrých důvodů, proč se to neujalo (zastavení auta u krajnice např.)


Offline
Uživatelský avatar

7020
15 dub 2008 16:23
Žlutý kopec
Mnadenicek: pak by bylo řešením, a mně osobně by se líbilo, uliční uspořádání chodník - TT - AD - TT- chodník, tedy styl á la Plzeň či Zagreb.


Offline
2976
23 říj 2012 11:06
na křížení trolejbusu 25 s devítkou
@MNadenicek: zvýšená Vídeň je nejnověji na Zemědělské z centra a myslím si, že pravý důvod jsou těsně před i těsně za vjezd k baráku, jinak by se asi zvolilo řešení jako třeba na Tomanové, tj. nepojížděný rozšířený chodník.
Nerudova je poměrně úzká, chodníky má ze zámkovky na obou stranách, oba mají běžnou šířku lehce přes dva metry, jediný problém se zastávkama v téhle ulici spočívá právě v tom, že se vystupuje do silnice a ne na chodník, dvoumetrový osobák se vedle šaliny vleze a někdy směrem k Veveří nastává to, co kdysi na Pekařské na Šilingráku, že auto stojí vedle některých dveří a čeká, případně se vejde mezi dveře... na straně polikliniky by mohl být rozšířený chodník právě kvůli bezbariérovému nástupu, pojížděný netřeba, vjezd tam není žádný, parkoviště pro polikliniku je ve špici ulic, kde zatáčí šalina od Rohlíku vpravo.
Na protější straně bych asi zvolil pojížděný mys, protože je tam snad nějaký obchod a tuším, že i vjezd do dvora do bloku domů, myslím, že je ten vjezd na zadním konci zastávky, úplně přesně to nedokážu popsat.

_________________________________
Jaro, léto, podzim a zima: nejlepší podnební pás.


Offline
512
24 lis 2017 11:40
To že auta uplně nepochopitelně a zbytečně skáčou po rampách. Nějakej aslfalt opotřebují stejně a je lhostejno jestli ten u kolejí nebo vedle, na koleje to vliv nemá. Zhlediska provozu jsou si všehcny tyto zastávky (mysy, vklasická vídeň i její modifikace) rovny i stávající stav znamená (neporuším-li předpisy), tak stojím za šalinou, která dělá špunt. Není-li důvod (vjezdy/sjedzy nebo nutnavá poteba tzv. sklidňovat dopravu), nevidím důvod proč tam neudělat mys. Smysl vídňe vidím v tom, že se přes něja dostanou auta do vjezdů/sjezdů. Ale ty co jedou přímo, tak proč by v době, kdy tu šalina nestojí skákali? V Řečkovicích je to tragédie. Už to ale pochopily - viz Všetičkova, kde to pak přeeělali na systém ale Zdráhalova. Hluchý oprosotr? Jakej je rozdíl, esli tam bude chodník nebo vozovka? Nesmysl! A na chodníku tak bude místo pro přístřešek a lavičky (nebo jinej mobiliář či něco na víc), který nebudou tolik třeba narušovat cestu chodcům.
Podle mě klasická vídeň nemá odpodstatnění, snad jen někde v pěších zónách, historický centrech a pod pro spomalení, ale i to jde dělat jinak.


Offline
Uživatelský avatar

7020
15 dub 2008 16:23
Žlutý kopec
mnadenicek píše:
Tak snad to bude pravidelně nepojížděná vídeň, jako na Zdráhalově nebo Všetičkově. Ale vzhledem k tomu, že tam nejsou vjezdy, dávalo by smysl spíš zvolit zastávkové mysy.
Vtipné je, že v koordinaci výkopových prací svítí všechny ulice okolo, ale Kounicova ne. A zastávky Nerudova - to taky nemůžu najít:)

Proč pravidelně nepojížděná? To už bychom rovnou mohli ten chodník natáhnout až ke kolejím (což je tuším ten mys). Což je dle mě blbost. Jednak to vytváří hluchý uliční prostor, jednak to žene auta na TT, čímž se tato rychleji opotřebuje.

Je něco špatného na "klasické Vídni"?


Offline
Uživatelský avatar

1696
10 čer 2006 20:45
Hrubšice
Cracatit: nevím co nestíhá dvojka z Poříčí na sady, když vyjede včas tak pohoda, dvě minuty na Václavskou, minuta na Hybešku a tři minuty na sady, pohoda. Od Konečného na Rybkovu se plynule projede v případě, že se vyjede v momentě kdy padne volno, pak projede i pěkně dvanáctka

_________________________________
Připravte si prosím jízdenky a průkazy na slevu!


Offline
2976
23 říj 2012 11:06
na křížení trolejbusu 25 s devítkou
@Mekrydy: Václavská je extrém, Dobrovolný šalinář má na jednom videu, kde kroutí dvojku ze hřbitova na Starku (loni v létě) natočené, jak jede relativně normálně od Poříčí a nemá šanci to stihnout na Nové sady včas, nebo jednou jezdil s dvojičkou draků na jedničce někdy o víkendu a taky to nestihl, ale co si pamatuju asi jsem tu už sdílel, tak on nejvíc nadával na dvojici světel na Konečňáku pro šalinu, že s trojkou nebo desítkou málokdy mohl plynule projet až na Rybkovu.
Jinak já bych osobně Nové sady nerušil, protože minimálně na příchod k vlakům se ta zastávka dost hodí, když jede člověk třeba na Hodonín rychlíkem z pátého nástupiště, ale o víkendech a večer by ta zastávka spolu se Soukenickou mohla být na znamení, nejsem si jistý, jestli už není.

Co se týká knihovny (MZK), tak nejvíc se k ní chodí z Nerudovy nebo Rybkovy podle toho, čím člověk jede, když jsem pracoval na magistrátu, tak spousta kolegů chodila z Rybkovy skrz Björnsonův sad a nejkratší cestou ke knihovně a tím bočním schodištěm, kudy se chodí na řidičáky.
Kdo dělal v horních patrech, tak šel po terase dozadu a hlavním vchodem. Bohužel ani z jedné strany ta terasa nemá bezbar nájezd, všude jen schody a výtah jenom u jedněch dveří na xkrát zvonění a domlouvání...
Co se týká vzdáleností, tak bych řekl, že Štouračova - Stará dálnice jsou od sebe hodně daleko, ale ani nahoru na Hájenku to není úplně blízko, takového 1,6 km to taky bude.

_________________________________
Jaro, léto, podzim a zima: nejlepší podnební pás.


Offline
130
18 srp 2019 17:01
Ještě blíže je Vaňkovo nám. - Žlutý kopec směr Úvoz. Tam je to asi nějakých 110 m.


Offline
124
07 dub 2018 23:27
Mendelplatz
Když jsem za studií jezdil do MZK, chytal jsem se za hlavu, proč je ta zastávka tak daleko. Chytám se za hlavu i když jedu na magistrát.

Když tam každý den do knihovny chodí kolik, tisíce studentů? Tak je nesmysl tam tu zastávku nemít. Klidně bych ji zřídil i pro tramvaje.

Je to jako u nádraží muset vystupovat na Nových sadech. Úplný nesmysl. Kdybychom se místo odporu k zastávkám zaměřili na preference. Není normální jezdit z Mendláku na Václavskou kolikrát tři minuty. Za to nějaká MZK nemůže.


Offline
Uživatelský avatar

3794
08 čer 2005 23:12
Ojin píše:
A samozřejmě taky Jugoslávská - Jugoslávská :)

Jenže touto dvojicí zastávek jezdí jen "doplňková" linka 7. Ostatní obsluhují jen jednu Jugoslávskou. To bychom pak třeba taky mohli říct Hlavní nádraží - Hlavní nádraží :mrgreen:

A co Vaňkovo náměstí - Žlutý kopec? A nejdelší na lince 41 Lelekovice, u kříže - Vranov, křižovatka (3,5 km)


Offline
Uživatelský avatar

382
03 črc 2007 20:00
IDS JMK, zóna 535
Ojin: Podle Mapy.cz 183 metrů, pravda. Kratšé úsek už ale asi sotva najdeme.

A když se nebudeme řídit tramvajovou dopravou a vztáhneme vzdálenosti mezi 2 zastávkami na ostatní linky MHD Brno, pak jeden z nejdelších úseků bude pravděpodobně Stará dálníce → Štouračova (1,7 km), v opačném směru Mapy.cz tvrdí dokonce 1,9 km. Je nějaký delší úsek? Nemohu už počítat úsek Borovník – Trobsko, Veselka (2,6 km), neboť už ji neprovozuje „městská“ linka (ona nikdy městská vlastně nebyla, ale minimálně měla městské číslování, teď už nemá).

V minulosti, ještě před vznikem IDS JMK, to mohla potenciálně být nějaká linka 59, pokud jezdila v trase bývalé linky 509, kdy od Hněvkovského nejela kolem Makra, nýbrž okolo Olympie?

Možná vlastně Hněvkovského → Skandinávská (2,7 km v tomto směru; 2,9 km v opačném). Myslím, že bychom se těžko dostali na delší úsek provozovaný městskými linkami?

A jeden z nejkratších úseků mimo šalinovou trať, by mohl být asi Kluchova → Raisova (137 m); v opačném směru je to malinko víc…


Offline
Uživatelský avatar

452
10 bře 2006 08:34
u Gagarina, Armstronga a Remka
Starý Lískovec, smyčka -> Dunajská směr centrum je cca. 200 metrů, ale to taky asi nebude cílový stav. A samozřejmě taky Jugoslávská - Jugoslávská :)

Co se týká rychlosti dopravy, tak zajímavým rekordem je podle mě úsek Ústřední hřbitov - Jugoslávská na lince 5, kde mezi každou dvojicí zastávek je aspoň jeden semafor (v opačném směru to "kazí" úsek Šilingrovo nám. - nem. u sv. Anny)

_________________________________
Moravská národní obec - od roku 1985 Za Moravu!


Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 3396 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 136  Další

Nepřečtené příspěvky | Zobrazit aktivní témata


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Přejít na:  
Právě je 14 bře 2025 10:27
Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]
Fórum běží na systému phpBB
Pro BMHD.cz vytvořil mceza | © 2011-12 [mceza.com]