Nepřečtené příspěvky | Zobrazit aktivní témata



Odpovědět na téma Stránka 1 z 143    Přejít na stránku 1, 2, 3, 4, 5 ... 143  Další
Autor Zpráva
Offline
Uživatelský avatar

288
18 kvě 2009 18:38
Pardubice
No tak paráda, záhada vyřešena. A alespoň se tu kapku rozproudila diskuze.

_________________________________
14Tr a 15Tr


Offline
149
20 lis 2006 13:21
Brno
Odpovědi poskytuje článek z časopisu Městská doprava 5/2002: https://i.imgur.com/JWNZvsg.jpeg ;-)


Offline
Uživatelský avatar

9324
10 čer 2004 11:19
Je hodně variant. Slyšel jsem o několika :

1) článek pro Brno, Zbylý rámy pro krajní články prý skončily v Krnově a zrepasoval se s nim ten bouranej ostravskej a ex košice.
2) novovýroba Pars, tak aby měli variantu pro Krnovský články.
3)údajně jedna z variant pro Manillu. Než se to změnilo na variantu bez schodů.

Za mě to je spíš zkušební článek z ČKD. Jestli najdu někde lepší fotky z čel, tak tam pokud vím navzájem neseděly navařený výztuhy v rozích kloubu. Takže možná na pevnostní zkoušky.


Offline
Uživatelský avatar

Moderátor
6185
11 dub 2010 15:05
Juliánov
TMB píše:
Ne krnováci, ale PARS Šumperk - jak správně píše somnius.

Samozřejmě. Díky za opravu.

Možná tehdejší PARS přeceňuju, ale moc se mi nezdá, že by jako vlastníci dokumentace nevěděli, že ten článek nebude pasovat.

_________________________________
Šotouš bez foťáku, je jako tělo bez duše. :-)

"fejsbůk" BMHD.cz


Offline
Uživatelský avatar

7000
15 dub 2008 16:23
Žlutý kopec
A nebo tak mohla mít 1 enková kachna 2 NP články.


Offline
Uživatelský avatar

1905
01 srp 2006 14:13
Bezkov
Pravdou je, že těch KT8D5N bylo z ČKD objednáno 20 a zvládli jich dodat pouze 7.

ParsNova vlastní, resp. tehdy vlastnil licenci na výrobu nových skříní tramvají z ČKD. Co si pamatuji, tak na webu tehdy nabízel novostavbu všech hranatých skříní z ČKD plus K1 a K2.
Diskutovalo se na tomto fóru, že Pars vyrobil tento článek nově a nabízel ho k modernizaci VP kachen. Jenže se zjistilo, že do starých Kachen nepasuje - jinak řešené kabelovody, možná i jiný kloub. Pokud ho nesešrotovali, tak možná někde čeká, až ho nějaká brněnská KT8D5N bude potřebovat.


Offline
9992
15 led 2005 23:41
Nejsem si jist historií, ale zcela jistě nejde o článek z produkce KOS Krnov a nemyslím, že by PARS vyrobil jen tak NP článek, když tou dobou už běžel program modernizací vozidel KT8 v Krnově, leda snad jako alternativu, ale pro pár vozů v republice - proč? Proti tomu, když jsem se tím před mnoha lety zabýval, mi nikdo nikdy nebyl schopen potvrdit (ale vlastně ani vyvrátit) původ z ČKD jakožto třeba onen přebytek z výroby a nebo zamýšlení pro další výrobu KTN či pro úplně jiný typ tramvaje. Ostatně, i fotek z výroby v ČKD se pohybuje po internetu i mezi sběrateli hodně a byť jsou na nich různé vozy v různém stádiu rozpracovanosti, i třeba prototypy, tak ten střední článek na žádné fotce není. Proti tomu mělo být vozidel KT8N vyrobeno původně více, snad možná i objednáno, to by jistě někdo znalejší potvrdil, takže je klidně možné, že to je pozůstatek po nedodělaném voze, který už výrobce nebyl schopen dokončit. Kde se ale v tom případě nachází zbytek tramvaje? Proč by byl vyroben jen jeden článek v hrubé stavbě a proč by se s tím PARS následně chvástal a složitě zajišťoval dopravu na veletrh? Celkem by historii toho článku napomohlo, kdyby někdo odborně posoudil, zda se nějak zásadně konstrukčně liší od středních článků ve vozech KT8N, z té fotky, na kterou odkazuje sominius, by se dalo leccos poznat, je focena z mnohem lepšího úhlu než ta, co mám v archivu já.


Offline
831
25 led 2006 09:46
Ne krnováci, ale PARS Šumperk - jak správně píše somnius.


Offline
Uživatelský avatar

Moderátor
6185
11 dub 2010 15:05
Juliánov
Nejjednodušší vysvětlení by bylo, že ten článek byl nějaký přebytek z výroby ČKD, který krnováci získali při rozprodeji majetku ČKD.

_________________________________
Šotouš bez foťáku, je jako tělo bez duše. :-)

"fejsbůk" BMHD.cz


Offline
Uživatelský avatar

288
18 kvě 2009 18:38
Pardubice
Dotaz pro znalé: Na webu Brňák.net vyšly fotografie vozidel vystavovaných na výstavišti a v roce 2002 tam Pars vystavoval nízkopodlažní článek pro KT8, dle tvaru oken pro KT8D5N, ale ty už byly všechny vyrobeny a dodány. Neví někdo víc?
https://www.brnak.net/obr/031254.jpg
https://www.brnak.net/index.php?cely=1& ... ktivni=999

_________________________________
14Tr a 15Tr


Offline
7424
27 úno 2010 07:40
1719 to po dnešní srážce na Moraváku s dalšími dvěma kolegyněmi asi bude mít celkem nahnuté.


Offline
47
22 úno 2021 17:01
Dnes dopoledne Vlhká


Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.


Offline
70
19 úno 2013 13:02
ráno NB

Příloha:
20240820_090142.jpg


Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.


Offline
Uživatelský avatar

1678
10 čer 2006 20:45
Hrubšice
Dnes poprvé v provozu 1714 po reko, tak jestli ji budete někdo dnes mezi 14.21 a 18.51 fotit tak rovnou prosím o fotku

_________________________________
Připravte si prosím jízdenky a průkazy na slevu!


Offline
Uživatelský avatar

9324
10 čer 2004 11:19
Která Nko kachna nakonec měla tu zkušební výzbroj ?
https://smlouvy.gov.cz/smlouva/5573671?backlink=1jemu


Offline
Uživatelský avatar

194
15 zář 2017 18:12
Hustopeče
To nevím, ale jízda s některými R.N2 je retro zážitek už teď. e_smile
Ale mohla by být časem nějaká s původním prostředním článkem.

_________________________________
Celovozové reklamy jsou moje vášeň :D


Offline
282
04 bře 2013 22:47
Když se opravovala kačena 1701, tak jsem myslel, že z ní bude retro a ona se naopak paradoxně zmodernizovala. Tak jsem čekal, že retro bude 1702, nevíte někdo, která bude retro nebo muzejní? Pokud by byly opět obě, tak jsem původně uvažoval 1701, jako nejstarší, jenže ta je předělaná a k tomu některá 1729 až 1735, jako poslední výrobní verze.


Offline
Uživatelský avatar

3346
13 lis 2004 11:58
Ne, čeká až bude volno na šrotační koleji, B článek už tam čeká..


Offline
Uživatelský avatar

3736
28 úno 2006 19:00
U 1702 dojde k výměně jednoho krajního článku s některou z vyřazených KT8? Stojí totiž před halou, roztržená jak žába. :-k


Offline
43
24 led 2021 13:49
PvvS píše:
Vzhledem k jejich stavu bych o tom pochyboval. Před 3-4 roky se uváděla cena pražský reko KT okolo 20 mega. Dneska to minimálně 25-30 mega. O tom zdražení od Schadewerku si myslím svý. Nějak jsem nedohledal, že by si dovolili zdražit zahraniční dodávky, zato tady jim to jde jedna radost.





Fotku údajné 1714 článek A jsem našel zde:
https://alltransua.com/gallery/photo/115956
Takže nejspíš se dělá


Offline
Uživatelský avatar

9324
10 čer 2004 11:19
Minimálně by mohl být za rozumnej peníz k mání Inekon Superior.
20x 45T by mohlo pokrýt d-8, tím se uvolní KT8. Když budu realista, tak to by v té době mohlo být tak 20 provozních kousků.
Optimisticky:
Kdyby se odkoupily všechny 45T, tak to je 25 kousků na další linky. To nahradí 25 souprav. K tomu zbývající kachny a dvojčata. Tou dobou už by mělo být dokončovaný výběrko minimálně na 100x 32-40m šalin.

Realisticky:
Na části nejmíň shnilých KT8 a T6 se uděla "rozšířená" VP a vydrží další kolo. Pak výběrko na 20 kousků 32m a možná pár T3R.P z Prahy...


Offline
Uživatelský avatar

Moderátor
6185
11 dub 2010 15:05
Juliánov
Počty mluví jasně:
K nahrazení zbývá 59 tramvají délky 30 m (23x šlapací KT8, 13x dvojice T6 ex Praha, 11x dvojice T3 TV8, 12x dvojice T3 progres). A to jsem "velkoryse" nepočítal ruční KT8, 1701, 1714 a 1737 po GO, T6 po GO a T3R.EV a dlouhodobě odstavený 1806 a 1808.

Aktuálně je zasmluvněno 21 tramvají (15x 45T a 6x EVO2) + předpoklad dalších 6x EVO2.

Je zjevné, že ani optimistická varianta nákupu všech 45T a všech EVO2 nebude na obnovu vozového parku stačit.

Pokud nemá dojít k citelnému snižování počtu vozů bude muset dojít k odebrání všech 45T a EVO2 plus nákupu dalších nových tramvají nebo rozjetí GO ve velkým, či případně kombinaci obojího. Ač je GO KT8 pracná a hraničí pomalu s novostavbou, pořád dává mnohem větší smysl jak GO T3/T6.

_________________________________
Šotouš bez foťáku, je jako tělo bez duše. :-)

"fejsbůk" BMHD.cz


Offline
831
25 led 2006 09:46
Otázka zní - bude v dohledné době tolik 45T, případně EVO2, aby nahradily všechny KT8, T3 a pražské T6? Pokud ne, něco z toho musí na GO.


Offline
Uživatelský avatar

9324
10 čer 2004 11:19
Tak to je všeobecně známá skutečnost.
Furt nějak nemá smysl mít starej střep za cenu 1/3 novýho vozu. Navíc v Praze to byla skoro novostavba krajních článků. U nás by k tomu přibyla GO/novostavba středního článku. A navíc si nejsem jistej, jestli je v dílnách volno.


Offline
282
04 bře 2013 22:47
Kolem mě prošlo, že cena vozů 1765 a dál by měla být ne 59, ale 70 mega.


Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 3556 ]  Přejít na stránku 1, 2, 3, 4, 5 ... 143  Další

Nepřečtené příspěvky | Zobrazit aktivní témata


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Přejít na:  
Právě je 01 úno 2025 01:42
Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]
Fórum běží na systému phpBB
Pro BMHD.cz vytvořil mceza | © 2011-12 [mceza.com]