Nepřečtené příspěvky | Zobrazit aktivní témata



Odpovědět na téma Stránka 2 z 247    Přejít na stránku Předchozí  1, 2, 3, 4, 5 ... 247  Další
Autor Zpráva
Offline
Uživatelský avatar

7000
15 dub 2008 16:23
Žlutý kopec
ProsteAlex: přesně, u linky 26 je krásně vidět, jak se prozákaznicky prodloužily intervaly. :mrgreen: Ranní špička na půlku spojů, sedlo na půlku spojů.

ZGHK: když to vezmu do detailu, máš tam interval 4 roky. A mezi 2023 a 2024 opět došlo na některých linkách k prodloužení intervalů. Vezměme si třeba 35/38/39: osekání špiček, osekání víkendů. Okružky šly taky o víkendech (a tuším sedla PD) s počtem spojů dolů.


Offline
3
14 pro 2022 16:21
urbonaut píše:
Pár linek DP tam už má JŘ od 15.12., ale některé mají JŘ platný před 15.12., některé výše popsané oznámení a některé JŘ z roku 2014.

Aspoň si můžou na Kamenném vrchu zavzpomínat, jak jim ráno jezdil tbus každé 4 minuty.


Offline
344
21 dub 2009 20:30
Skutečné dopravní výkony za rok 2019: 39 396 tis. vozkm
Skutečné dopravní výkony za rok 2023: 36 598 tis. vozkm

Podíl dopravních výkonů 2023/2019: 92,9 %

Zdroj: Výroční zprávy DPMB

Možná vedle dopravních a přepravních výkonů existují ještě nějaké jiné výkony. Pokud ano, tak se hluboce omlouvám, ale ještě jsem o nich nikdy neslyšel. Mohl bych tedy požádat o jejich definici a o výpočet jejich poklesu o 13 % za posledních pět let?


Offline
73
04 dub 2019 16:25
Blekfild (/ Пряшів)
ZGHK píše:
Podíl přepravních výkonů 2024/2019: 97,6 %

Ešte raz si, prosím, prečítaj, ako som definoval "výkony". Hádam Ti nie je divné, že diskutujeme o úplne iných hodnotách.

Iste, u miest veľkosti Brna nepopieram opodstatnenosť sledovania mkm (znova, viď moja predošlá II. veta) ale za vypovedajúcejšie považujem to, ako napríklad dlho budem čakať pri prestupovaní, ako sa prejaví vzhlukovanie spojov pre cestujúceho a pod.
Napríklad po okresaní okružiek počas víkendu z 10´ intervalu na 15´ interval síce mkm vyzerajú stále pekne ale realita je horšia presne v tých parametroch, aké popisujem vyššie.


Offline
Uživatelský avatar

3777
08 čer 2005 23:12
A na dpmb.cz mi ten JŘ 25 taky nějak nesedí... :-k


Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.


Offline
Uživatelský avatar

3777
08 čer 2005 23:12
Tak tohle je něco. V sekci jízdní řády na idsjmk.cz je místo JŘ 25 oznámení, že JŘ bude uveřejněn až po uveřejnění DP, ale třeba linky 26 a 27 tam JŘ mají, ovšem z roku 2014 :applause: ](*,) :mrgreen:

Pár linek DP tam už má JŘ od 15.12., ale některé mají JŘ platný před 15.12., některé výše popsané oznámení a některé JŘ z roku 2014.


Offline
344
21 dub 2009 20:30
Matej M. píše:
Nezabúdajme na to, že za posledných 5 rokov sme s výkonmi išli o cca 13 % nadol!


Nasmlouvané přepravní výkony na rok 2019: 4 402 616 tis. místokilometrů
Nasmlouvané přepravní výkony na rok 2024: 4 298 714 tis. místokilometrů

Podíl přepravních výkonů 2024/2019: 97,6 %

Zdroj: Dodatky č. 23 a 30 ke Smlouvě o závazku veř. služby a kompenzaci z veř. přepravy.


Offline
2851
01 črc 2006 22:24
Bedřichovice
Ve špičce


Offline
73
04 dub 2019 16:25
Blekfild (/ Пряшів)
P. Haluza píše:
Naopak v PD mi 57 přijde až zbytečně předimenzovaná a posílená...


V aké denné obdobia? :pivo:


Offline
73
04 dub 2019 16:25
Blekfild (/ Пряшів)
Žiaľ, i táto zmena priniesla z môjho pohľadu viac regresu než progresu, zvlášť pokiaľ sa jedná o tie 10´ intervaly na šalinách medzi sviatkami.
Rozumiem, že udržiavať vozkm z roku 2019 (a poťažmo z rokov 1996+) bolo dlhodobo neudržateľné ako z demografických dôvodov (nedostatok potenciálnych vodičov) tak i ekonomických dôvodov (napr. sólo na l. 33 po 5´) ale mám za to, že žiadne nové vozidlá nezlepšia tú neaktraktivitu, ktorá za posledné roky nastala. Nezabúdajme na to, že za posledných 5 rokov sme s výkonmi išli o cca 13 % nadol!

Sám to vidím na príklade Lesnej, kde od rezignácie na unifikovanú taktovú rodinu medzi linkami (a funkčnej preferencie pre šaliny) sa pomerne výrazne znížil počet cestujúcich na linkách 46 a 57. Iste, môže za to i tamojšie starnutie obyvateľstva ale nech mi je dôkazom výrazne zvýšená IAD v danej oblasti. I počas víkendu trvá neraz odbočenie trolejbusov z Kohoutové doľava 1´...
Ako som už naznačil, ten predlžený prestupný čas sa postupne preniesol i do straty návykov a síce dlhodobo zníženého dopytu hlavne na l. 46 počas víkendov, kde až do 15. 10., resp. na l. 57 do dnes pritom fakticky bola ponuka zachovaná.
To je len ďalší z dôkazov, ako sa špirála roztáča. Je k tomu mnoho literatúry (viď napr. Downs–Thomson paradox), ako významne ponuka VHD určuje ďalšie zákonitosti. Samozrejme, každý svojho Boha chváli, tak predtým, než ma niekto obviní z toho, že skoro všetky prachy by mali ísť do „socky“, tak ho odkazujem na moju II. vetu.


Offline
2851
01 črc 2006 22:24
Bedřichovice
Evidentně. Ale marně si vzpomínám, kdy to nebylo na poslední chvili...


Offline
204
27 pro 2004 12:45
U 25 také není správné záhlaví, kdy místo "pracovní dny 23+27+30.12." tam je "Sobota" a víkendové odjezdy mají označení jen jako "Neděle". Asi to bylo děláno pod časovým tlakem a nezbyl úplně dostatečný časový prostor na "druhé oči", která by to vychytaly.


Offline
1
14 pro 2024 16:55
Takže a57 bude mít deset konečných... (Vranov, Útěchov, Klarisky, Haškova, Tomkovo nám., Maloměřický most, Obrany sídliště, Lesnická + 57/25 Štefánikova čtvrť a 57/41 KPN)


Offline
2914
23 říj 2012 11:06
na křížení trolejbusu 25 s devítkou
Nová soutěž najdi chybu v jízdním řádu, jo? :mrgreen:

_________________________________
Jaro, léto, podzim a zima: nejlepší podnební pás.


Offline
2851
01 črc 2006 22:24
Bedřichovice
Už to stáhli. No a další exot je 68. Aneb najdi chybu :mrgreen:


Offline
Uživatelský avatar

3777
08 čer 2005 23:12
Jinak teda, abyste věděli, o čem to tu mluvíme, protože snad DP ty JŘ brzo opraví (toto je jen výřez, protože fórum mi nedovolí větší obrázky)


Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.


Offline
Uživatelský avatar

3777
08 čer 2005 23:12
P. Haluza píše:
Tak koukám jízdní řád 57 a říkám si, kde udělali soudruzi z NDR chybu? Zaprvé ten jízdní řád je zmrvený celý, zastávky od Vranova po Obřany a přitom poznámka "jede z/do Obřan", tedy zjevně odjezdy jsou z Maloměřického mostu. No a jako perlička ty odjezdy z "Obřan" o prázdninách 23., 27. a 30. 12. je jako co? Nehledě na to, že v opačném směru je to taky kravina, těžko to pojede častěji než 20. 12.

To je dobrá chyba... :D
Nicméně zastávkové JŘ vypadají důvěryhodně. Tam je z Obřan 5 spojů v ranní špičce v cca půlhodinovém intervalu odkaz

Edit: Upraven odkaz, aby se z toho někteří uživatelé nezvočkli :mrgreen:


Offline
Uživatelský avatar

9324
10 čer 2004 11:19
Co by si chtěl po místním oddělení JŘ ? : ](*,)


Offline
2851
01 črc 2006 22:24
Bedřichovice
Tak koukám jízdní řád 57 a říkám si, kde udělali soudruzi z NDR chybu? Zaprvé ten jízdní řád je zmrvený celý, zastávky od Vranova po Obřany a přitom poznámka "jede z/do Obřan", tedy zjevně odjezdy jsou z Maloměřického mostu. No a jako perlička ty odjezdy z "Obřan" o prázdninách 23., 27. a 30. 12. je jako co? Nehledě na to, že v opačném směru je to taky kravina, těžko to pojede častěji než 20. 12.


Online
7430
27 úno 2010 07:40
Ives píše:
Na 38 bude nově Husovický kurz. Co na něm bude jezdit? e_smile

Může tam cokoli, jsou to spoje jen na Konečného náměstí.
Ives píše:
a kurzy na 25 budou mít Slatina+Husovice pořád sudé a Komín liché?

Komín liché, Husovice a Slatina sudé


Offline
Uživatelský avatar

444
10 bře 2006 08:34
u Gagarina, Armstronga a Remka
S tou 37 se to teď trochu zlepší v tom, že v odpolední špičce pojede od Nemocnice po 10 minutách, sice je tam neproklad s padesátkou, ale ta jezdí odpoledne stejně celkem náhodně.

S těmi informačními systémy jsou hodně rezervy, vždycky mě štve, když vidím na obrazovkách ve vozidlech u zastávky nápis "Žádné přestupy" - no jo, když je tam nikdo nenastavil. Přitom v některých regionálních linkách se zobrazují.

_________________________________
Moravská národní obec - od roku 1985 Za Moravu!


Offline
Uživatelský avatar

1452
15 zář 2005 13:43
čtvrť s největší koncentrací rozjezdů v Brně
Na 38 bude nově Husovický kurz. Co na něm bude jezdit? e_smile


Offline
832
25 led 2006 09:46
Nejvíc mě vadí ty "neproklady" linek. Že je ve špičku interval 15 min., bych ještě skousnul, ale že je třeba mezi linkami 50 a 37 pět minut, a pak deset, mě vadí. Navíc když ta padesátka jede věčně zpožděna, tedy prakticky zároveň s tou 37. Takže je hezký, že mám rychlé spojení od nádraží ke Kampusu, kde pak ale stejně skoro stejnou dobu trčím. O víkendu to alespoň při intervalu deset minut navazuje.
A co mi velmi chybí - informace ve vozech o aktuální návaznosti spojů v nejbližší zastávce. RIS to umí, akorát se to cestujícím nezobrazuje. V Bratislavě to funguje parádně.


Offline
1798
04 bře 2012 23:26
TMB píše:
Fajn, ale neplatím si šalinkartu proto, abych chodil pěšky. Mimochodem, dnes jsem jel z Karpatské na Oblou (samozřejmě, že by bylo zdravější jít pěšky do kopce od smyčky). Přestup na Osové – čekání na 8, 3 minuty jízdy ke Kampusu, linka 50 uvedeno ± 3 min., nepřijela vůbec, takže dalších 8 minut čekání na 37 a pak 6 minut jízdy. Ten kousek jsem jel ve špičce půl hodiny. Na zastávce vymrzneš, ve vozech se taky moc netopí…
Chápu, že holt třeba Křenová nebo Komárov jsou zasekaný IAD, nicméně jakákoliv nepravidelnost je při dlouhých intervalech o to horší. Dnes cestování MHD představuje z velké části čekání na spoj a přestup.

Mně se líbí, že tu někteří (nejen citovaný) konečně přicházejí na to, co tu říkám už hodně dlouhou dobu. Kvalita MHD jde velmi dolů, a pokaždé, když si myslíme, jak jsme dorazili na dno, DPMB si bere bagr a začíná kopat.
Těch 10 minut přes…„pracovní dny, prázdniny“, to tu jako bude…nafurt? Ne jen teď o vánocích? Dost by mě to zajímalo. Tuším, že to s námi bude napořád. Což je naprosto super, jen kvůli tomu, že mají školy prázdniny, pracující lidi budou mít daleko horší cestování.
Zahlédl jsem tu něco s tím, jak okružky a 30 jezdí ve vláčku. To si toho někdo všiml až teď? Takhle to je i teď. Dlouho nic, pak všechno najednou. Nemůžeš přestoupit z čehokoliv do čehokoliv, protože nic na sebe nepočká. Takže 15 minut stání. Super.
V momentě kdy delší dobu čekám na spoj, než jím ve skutečnosti jedu, je něco špatně. Pokud se chci dostat někam, kam jezdí několik linek, ale na ani 1 z nich nemůžu přestoupit, protože všechno odjíždí 2 minuty před tím, než tam přijede to moje, tak je něco systematicky špatně. Říkal jsem to dřív, říkám to stále.
Lidem, co raději zvolí auto, se ani nedivím.

_________________________________
1901 – 1919 = 13TA (ty špatný)
1920 – 1949 = 13TB (ty dobrý)


Offline
124
23 čer 2014 12:31
A to já se přiznám, že z toho omezení autobusových linek na Lesné mám škodolibou radost. :lol:
Blokují možnost kapacitního upgradu za každou cenu, tak ať si to teď užijí se vším všudy.
A příští rok jim ten interval prodloužit na 20 minut. pripitek


Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 6157 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2, 3, 4, 5 ... 247  Další

Nepřečtené příspěvky | Zobrazit aktivní témata


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Přejít na:  
Právě je 05 úno 2025 12:43
Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]
Fórum běží na systému phpBB
Pro BMHD.cz vytvořil mceza | © 2011-12 [mceza.com]