Nepřečtené příspěvky | Zobrazit aktivní témata



Odpovědět na téma Stránka 2 z 726    Přejít na stránku Předchozí  1, 2, 3, 4, 5 ... 726  Další
Autor Zpráva
Offline
1099
09 lis 2006 18:16
Co se týká provozu lanovky za silného větru, tak autobusy a trolejbusy zase stojí, když napadne 1 cm sněhu, tak by se to mohlo hezky doplňovat sarcastic


Offline
Uživatelský avatar

9313
10 čer 2004 11:19
Cracatit píše:
PVVS: Co je AID? Nějaká zkratka, kterou neznám.
@XXX: Dá se to vyřešit i jinak, jestli ti jde o kolony. Jednak by šlo metro, jednak třeba vyhrazení dalších buspruhů čistě pro autobus. Třeba Jednosměrné Hlinky kolem pivovaru byly taky svého druhu preferenční řešení pro trolejbus.

To je čirou náhodou firma, která má projektovat lanovku. A jen čirou náhodou majitel téhle firmy vlastní i jinou, která vlastní pozemek, na kterém firma AiD vyprojektovala přestupní stanici.


Offline
1099
09 lis 2006 18:16
S řešením kapacity u linky 25 nezapomínejme na následující projekty:
- prodloužení linky 25 k vlaku, tedy noví cestující z Leskavy a přestupující z vlaku. Bude i nějaký odliv, protože část zátěže z autobusů ke kampusu se přesune na vlak
- nová výstavba Západní brána (až 3000 nových obyvatel)
- nová porodnice
- onkologický pavilon
- Centrum kardiovaskulární a transplantační chirurgie
- BioPharma Hub (Farmaceutická fakulta)
- výhledově další rozšiřování kampusu
- Park and ride

Tedy se to bez dalšího posilování neobejde. Já už to tuším zmiňoval dříve, ona by dost pomohla trolejbusová trať přes ulici Vinohrady, tedy kampus - Nemocnice milosrdných bratří - Vojtova (plánovaná až s novým nádražím), která by ty cestující rozmělnila mezi více linek.


Offline
189
21 kvě 2017 18:40
Cracatit píše:
...Přezdívalo se mu Ondatra a furt něco políval šampáněm, třeba šaliny...

Hezky výstižné. Kdyby jen ten. sarcastic To my, kteří jsme dlouhodobě zaměstnáni u jedné takové pěkné společnosti, která nota bene nepatrně souvisí s dopravou, o tom víme své. Třeba takový náš mistr rétor, pan „Ceremoniální inženýr“, jak mu jízlivě přezdívám. Ten je všude, kde se stříhá páska, sekt leje do elegantních sklenic a je přítomna kamera. Avšak bohužel s tou docházkou to není až tak vařící u řešení opravdu palčivých potíží, které nejčastěji trápí naše zákazníky. Tam ta absence určitá je. Nic proti ceremoniím, jen škoda že to není naopak. Nejeden zákazník by ocenil. :lol:


Offline
Uživatelský avatar

6625
21 pro 2005 17:01
xxx píše:
Jo, jasně. Budeš tahat metro do toho prudkého kopce. A ten bus pruh chceš na Pisárecké přidat kam?


Však metro má distribuovaný pohon na více vozidel a je poměrně lehké, nějakých 30 promilí (asi i více) není problém. Navíc když je stále v podzemí (což nutně být nemusí), tak má ideální adhezní podmínky. Nelze to srovnávat s nákladním vlakem, kde 4 hnací nápravy musí utáhnout třeba i 2000 tun, to je dost odlišné.


Offline
Uživatelský avatar

371
03 črc 2007 20:00
IDS JMK, zóna 535
Cracatit píše:
PVVS: Co je AID? Nějaká zkratka, kterou neznám.

Automobilová Individuální Doprava? Ale jen hádám…


Offline
Uživatelský avatar

2659
13 črc 2009 13:42
Jo, jasně. Budeš tahat metro do toho prudkého kopce. A ten bus pruh chceš na Pisárecké přidat kam?


Offline
2883
23 říj 2012 11:06
na křížení trolejbusu 25 s devítkou
PVVS: Co je AID? Nějaká zkratka, kterou neznám.
@XXX: Dá se to vyřešit i jinak, jestli ti jde o kolony. Jednak by šlo metro, jednak třeba vyhrazení dalších buspruhů čistě pro autobus. Třeba Jednosměrné Hlinky kolem pivovaru byly taky svého druhu preferenční řešení pro trolejbus.

_________________________________
Jaro, léto, podzim a zima: nejlepší podnební pás.


Offline
Uživatelský avatar

2659
13 črc 2009 13:42
Nejsou ty vícelanové systémy odolnější? Tedy že jsou schopny provozu při silnějším větru než ty jednolanové?

Pvvs: Nějak mi chybí argumenty pro tvrzení, že "lanovka nic nevyřeší". Ale jinak uznávám, že jsou v Brně potřeba i jiná kapacitní řešení MHD. I na jiných místech.

Na Vincky někdy měla být lanovka? No z SO na PN, to by bylo! A nahradila by se tím 27 (případně závleky 25/26).


Offline
70
11 črc 2011 08:39
Štatl
:dancing:


Offline
68
19 úno 2013 13:02
nevim sice jakej system pripadna lanovka bude, ale zapomina se na to, ze pri silnem vetru bude mimo provoz.....uznavam, ze ne tak casto jak na Sněžku, ale i v Brne nekdy fouka fest


Offline
Uživatelský avatar

9313
10 čer 2004 11:19
Ta lanovka bude mít doufám stejnej osud, jako lanovka na Špilas , nebo na Vincky.

Lanovka nevyřeší vcelku nic. Naopak metro (nebo jiná podzemní doprava) je pomalu nevyhnutelný. V okamžiku, kdy páteřní linky jezděj po 5 a méně minutách, v dlouhých soupravách a nestačí to. tak je na čase uvažovat o něčem kapacitnějším. A tím rozhodně není turistická atrakce neboli nenápadná malá domů pro AiD ...


Offline
39
01 bře 2006 20:49
Biskup s tím neměl nic společného (ostatně v Brně v té době biskupství nebylo), bylo to rozhodnutí městské rady.


Offline
Uživatelský avatar

2659
13 črc 2009 13:42
Já jen předkládám argumenty, čísla a zkušenosti z jiných měst. Jinak jsem spíš pesimista, protože čím dál víc to vypadá, že se lanovka kvůli nejrůznějším škodolibcům žádná nepostaví. Holt když se Brňanům radši chce devět minut čekat na narvanej trolejbus a pak v něm popojíždět v koloně mezi autíčkama, než aby tu měli kapacitní, rychlý a ekologický způsob dopravy, který je, troufám si tvrdit, ještě dokonalejší než metro, tak se bohužel nedá nic dělat.


Offline
2883
23 říj 2012 11:06
na křížení trolejbusu 25 s devítkou
@XXX: Tehdy to rozhodl biskup a žádné ciráty, prostě zadal zakázku a nesouhlasit mohli tak maximálně konšelé na radnici, kterým to finančně vysvětlil. Možná to tenkrát taky zviditelnilo Brno. Jestli neznáš, tak si najdi pověst o stavbě věže u Jakuba, jak jsou nahoře ti souložící andílci, ze kterých je vidět jenom, jak vystrkujou prd*el na Petrov. :smile: Jinak s tou lanovkou seš vážně velkej optimista, ale třeba to zlepšuje život, dokud nenarazíš a ty brýlky ti neskydnou na zem. Ne, nemyslím to sarkasticky, vůbec ne.

_________________________________
Jaro, léto, podzim a zima: nejlepší podnební pás.


Offline
Uživatelský avatar

2659
13 črc 2009 13:42
Socany nemám rád, o Onderkovi se raději nevyjadřuju, ale ten sloup (hodiny, orloj...) se tam hodí. Před tou Omegou vypadá fakt dobře. A Brno to zviditelnilo.

Zajímalo by mě, jestli lidi stejně nadávali před 300 lety, když se stavěl Morový sloup o kousek vedle, jak to jsou vyhozené peníze, že se to tam nehodí a kdesi cosi. Nedivil bych se, kdyby jo.


Offline
2883
23 říj 2012 11:06
na křížení trolejbusu 25 s devítkou
@Vlakofil: co to je? Narážka na jednoho primátora, co byl nejdřív koloťukem a pak politikem za Socdem. Přezdívalo se mu Ondatra a furt něco políval šampáněm, třeba šaliny. Myslel si, jak je světovej a najednou tu Socani ani nevládnou, skoro nejsou vidět na magistrátu.
Nechal si postavit na Svoboďáku takovýhle sloup, co připomíná, však už víte, co.

_________________________________
Jaro, léto, podzim a zima: nejlepší podnební pás.


Offline
Uživatelský avatar

9313
10 čer 2004 11:19
Když nebude na trolejbusy, které oblouží podstatně větší území a odvezou o řády víc cestujících, tak to může DPMB , potažmo celé Brno s MHD zabalit. V té době už ale z lanovky budou stěží patky sloupů.

Co se týče kabin, tak jelikož už bylo vydaný (a naštěstí zrušený) stavební povolení, tak projekt včetně technologií je hotov. Buď bude dostupný online, nebo ho DPMB rád vydá podle 106 ..


Offline
Uživatelský avatar

2659
13 črc 2009 13:42
No, zajímalo by mě, jak je ta kapacita počítaná. Na vizualizaci to vypadá na nějaké větší kabiny, ale je to jenom vizualizace. Ale i kdyby ty vozy byly třeba jenom 10místné (třeba Doppelmayr 10-MGD) a jezdily po 30 sekundách (což běžně jezdí i častěji - hustěji), tak se úplně v pohodě dostáváme na současnou kapacitu 1 200 osob. Ale říkám, opravdu nevím, jak je to počítané. Tím spíš mi to nedává smysl, že na vizualizaci je velká kabina. Nejspíš je to jenom takový hrubý odhad a skutečnou kapacitu se dozvíme až poté, co bude jasné, jestli to vyhrál Leitner, nebo Doppelmayr a jaké řešení nabídne. Lanovky mají určitě potenciál mnohem vyšší kapacity, než která se uvádí. Ke snížení kapacity oproti současnosti každopádně nedojde, jak se mě tu snažíte přesvědčit.

Citace:
POkud na ně někdy bude...

A co když nebude na nové trolejbusy, až doslouží sorky?


Offline
Uživatelský avatar

9313
10 čer 2004 11:19
Co takhle použít Google a nevymejšlet ?
Citace:
Nová lanovka propojí ulici Lipová s bohunickým kampusem. Bude mít kapacitu až 2 000 osob za hodinu.
A v první etapě max 1 000 osob za hodinu.. Navýšení proběhne až s nákupem a nasazením dalších kabin. POkud na ně někdy bude...

A ještě v roce 2021 se počítalo v základní variantě s cenou 500 milionů. Teď už je to dvojnásobek a konečná cena to nebude. Třeba obnovení trati k TMB by vyšlo na polovinu a bylo by užitečnější.


Offline
Uživatelský avatar

2659
13 črc 2009 13:42
Citace:
Lanovka kapacitu nevyřeší.

Takže. Ví někdo, jak kapacitní budou vozy lanové dráhy? Co vím, tak mají být nějaké trochu větší, ne? Něco mezi normálním vajcem a funitelem, ne? No, řekněme, že budou mít kapacitu 30 lidí a budou jezdit v intervalu cca 30 sekund (četl jsem dokonce i něco o intervalu 15 sekund, ale dejme tomu, že 30). Takže to máme 120 spojů za hodinu, každý o kapacitě 30 lidí. To je hodinová kapacita 3 600 osob. Trolejbusy jezdí v jakémsi podivném intervalu 6-9 minut, takže to je 8 spojů za hodinu. Trolejbusy jsou kloubové, z nichž každý má maximální kapacitu cca 150 lidí, což je kapacita opravdu teoretická. Ale počítejme s ní. Takže 8 * 150 = 1 200 osob. Takže navýšení kapacity na trojnásobek s možností dokoupení dalších vozů a zkrácení rozestupů mezi vozy.
Ještě něco?

TMB píše:
Opravdu někdo žije v bludu, že by lanovka kapacitně nahradila trolejbus 25 ke Kampusu? A na Lipovu, pardon k Aréně Brno, ti študáci dojedou čím? Narvanou linkou 26?

Nebo linkou 37 prodlouženou na Lesnou. Nebo případně spoji linky 5, které v současné době končí na Mendláku, pokud se přetrasují na LIPOVOU (myslím, že ten název teďka píše s capslockem).

Pořád hledáte problémy tam, kde nejsou. A argument, že lidi jedoucí autem od D1 stejně pojedou až dolů k výstavišti snad ani nemá smysl komentovat. On je strašný problém dát u kampusu značku "parkoviště pro Arenu Brno". Navíc se každý bude chtít projet lanovkou. Ano, někteří pojedou až dolů, ale bude jich oproti dnešku minimum.

2389 píše:
Další věc je, kdo zajistí řádnou údržbu, aby to za pár let nedopadlo jako lanovka na Ještěd?

Zato trolejbusy žádnou údržbu nevyžadují.


Offline
189
21 kvě 2017 18:40
Xxx, přirovnání k pražskému metru je irelevantní. Metro se stavělo z kapacitních důvodů. Lanovka kapacitu nevyřeší. I odbočka na campus se stavěla ze stejných důvodů. Nikoliv proto, že by stávají trolejbusové spojení bylo špatné. Problém byl s kapacitou, kdy další posílení by neutáhla napájecí síť. Kolony u Anthroposu zmizí s dokončením dopravních projektů v oblasti Žabovřeské a Pisárek, takže t-25 bude v pohodě.

Další věc je, kdo zajistí řádnou údržbu, aby to za pár let nedopadlo jako lanovka na Ještěd? To je potřeba přičíst k těm 900M. Jako DP? Ten, který má manažery, již nejsou schopni zajistit péči řádného hospodáře o vlastní majetek, nabytý díky veřejným dotacím? DP, který si nejraději poctivě schraňuje plečky na hraně rozsypání a naopak banální závady na důstojných vozidlech pro něj znamenají průměrně 6-9 měsíců odstavení? Ten samý DP, který si pořídí klimatizovaná vozidla, velkolepě tím spamuje sociální sítě, ale pak každou letní sezónu zahájí s 50-60% nefunkčních těchto zařízení? sarcastic Nebo přesně ten DP, který má tak zoufalý personální deficit, že není schopen naplnit ani dosavadní smluvní závazek městu?

A přesně jak píše uživatel pode mnou. Ono bude třeba ty lidi na tu Lipovou nějak dopravit. Čím? Trolejbusem? Který se následně pojede režijně otočit do NL nebo právě na kampus? Nebo místo něj autobusem? Jakým? Naftovým nebo plynovým, na něž do budoucna nebudou dotace? Tím, kterých si DP během pouhých 16 měsíců moudře nasyslil 136ks a které jsou aktuálně na sklonku životnosti, avšak náhrada je v nedohlednu?
Z těchto všech důvodů opravdu všemi možnými i nemožnými smysly nasávám tu perspektivu projektu.


Offline
830
25 led 2006 09:46
Opravdu někdo žije v bludu, že by lanovka kapacitně nahradila trolejbus 25 ke Kampusu? A na Lipovu, pardon k Aréně Brno, ti študáci dojedou čím? Narvanou linkou 26?


Offline
78
17 lis 2012 23:31
Tak ještě jednou: co je Ondatrův pij?
Co je pyj je mi samozřejmě známo.


Offline
Uživatelský avatar

Administrátor
2501
28 lis 2007 23:00
Brno
Brněnský orloj

_________________________________
Smyslem života je, aby byl rozum a instinkt v rovnováze.


Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 18134 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2, 3, 4, 5 ... 726  Další

Nepřečtené příspěvky | Zobrazit aktivní témata


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Přejít na:  
Právě je 21 pro 2024 19:09
Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]
Fórum běží na systému phpBB
Pro BMHD.cz vytvořil mceza | © 2011-12 [mceza.com]