Nepřečtené příspěvky | Zobrazit aktivní témata



Odpovědět na téma Stránka 5 z 241    Přejít na stránku Předchozí  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8 ... 241  Další
Autor Zpráva
Offline
Uživatelský avatar

6976
15 dub 2008 16:23
Žlutý kopec
Falkon:
k Masaryčce: katastrální území Stránice, městská část Brno-střed, "čtvrť" Masarykova čtvrť.
Ke Starému Lískovci" proč bys tam cpal něco jiného? Prostě by se konečná tramvaje jmenovala Starý Lískovec. Nevím, zda u všech vozů, ale tuším např. Anitry mají přední tabla širší, tam by se to na jeden řádek vešlo. Stejně tak Juliánov, nebo Komárov, nemají další dodatek k názvu konečné, i když to označuje větší oblast.


Cracatit: ale náměstí Míru je v Brně jen jedno. V Praze taky není "Vinohrady, náměstí Míru" (vím, není to konečná stanice, takže to není úplně srovnatelné). Ale vycházím ze zkušeností jiných měst, kdy mají konečné krátké názvy, tím pádem jdou na tablech vozů lépe vidět.


Offline
Uživatelský avatar

3750
08 čer 2005 23:12
Jeden pojem je čtvrť a jiný pojem je městská část. Husovice, Soběšice, Lesná a další jsou čtvrtě, místní názvy apod., ovšem všechny ležící v MČ Brno-Sever.

Jinak by třeba zastávka Řečkovice měla nést název Brno, Řečkovice a Mokrá hora, Řečkovice, smyčka. :shock:


Offline
2830
01 črc 2006 22:24
Bedřichovice
Štefánikova čtvrť je to samé.


Offline
Uživatelský avatar

371
03 črc 2007 20:00
IDS JMK, zóna 535
Mimochodem, když už jsme u těch konečných Barvičova, Preslova a Náměstí Míru; Masarykova čtvrť, to se vlastně vzalo kde? poněvadž Brno žádnou takovou místní část nemá; jsou to, pokud se šeredně nemýšlím, Stránice, a Masarykova čtvrť je tedy podle všeho názvem umělým? Předpokládám, že žádný známý Masaryk v této oblasti nebydlel?

Mimochodem, když trochu víc odběhnu od tématu, jsou třeba čtvrtí Černá Pole? Pokud se nemýlím, patří pod Brno-sever, které ještě zahrnují několik dalších brněnských oblastí, a teď je otázka, jestli čtvrť je Brno-sever, nebo jeho jednotlivé části, jako např. Sadová. Obdobně „dole“ Brno-jih, který zahrnuje Komárov, Horní a Dolní Heršpice a Přízřenice… Tuřany zahrnují Brněnské Ivanovice a Dvorska (nevím jak Holásky, které jsou tak nějak uprostřed mezi tím?); Řečkovice a Mokrá Hora a Maloměřice a Obřany taky mají nějakou tu soudržnost, i když se v názvu objevují obě části; otázka je, zda jsou brány za jednu čtvrť nebo za dvě a jen mají já nevím, třeba společného starostu nebo něco?


Offline
2843
23 říj 2012 11:06
na křížení trolejbusu 25 s devítkou
Jinak název čtvrti u Masarykova čtvrť, nám. Míru bych rozhodně nevypouštěl, neznalého to právě dobře naviguje. To už raději vypustit u Starého Lískovce tu smyčku z názvu, nebo dát Elišky Junkové, jak jsme se tu bavili...

_________________________________
Jaro, léto, podzim a zima: nejlepší podnební pás.


Offline
2843
23 říj 2012 11:06
na křížení trolejbusu 25 s devítkou
No, Prace, točna je za mě celkem správný název, protože je v obci víc zastávek a takhle je jasné, že se jede skoro na konec obce, nevím přesně, ale odliší se od takových zastávek jako Prace, náves nebo Prace, škola. Je to podobný vzor jako Lesná, nádraží = jedno z mála, kde je slovo nádraží až za názvem čtvrti, v Židenicích by to mohlo být podobně.

_________________________________
Jaro, léto, podzim a zima: nejlepší podnební pás.


Offline
Uživatelský avatar

371
03 črc 2007 20:00
IDS JMK, zóna 535
MartinV píše:
Spíš bych dal názvy konečných, třeba především u tramvajových linek, kratší, ať se vejdou na jeden řádek tabla. Dvouřádkové názvy snižují čitelnost z dálky. Tj. Náměstí Míru (tuším je Mas. čtvrt, náměstí Míru) atp. Smyčka v názvu je za mě zbytečná. Kde si za tramvaj bude končit? To by konečná 8 pak mohla být Líšeň Mifkova, úvrať.

Jsem toho názoru, že slovo „smyčka“ se v názvu konečné (ne každé, pochopitelně) vyskytuje pouze v případě, že jméno vlastní smyčky nese pouze název čtvrtě. Samozřejmě, lez argumentovat, že Ořešín se jmenuje Ořešín a ne Ořešín, smyčka, ovšem třeba zrovna u Starého Lískovce, jak jsem již psal, je těch konečných víc, takže neznalý cestující by pak mohl namítnout, že neví, z které přesně konečné má jet (i když, pokud by se vypustilo slovo „smyčka“ z názvu šalinové konečné, byla by to i tak pořád jediná konečná, která by se jmenovala pouze Starý Lískovec, poněvadž všechny ostatní nesou název ulice či jiného objektu, nebo ani nenesou název čtvrtě…)
Obdobně například v obci Prace se konečná jmenuje „Prace, točna“, nebo v Ostopovicích „Ostopovice, smyčka“. Za mě to pořád zní lépe, než třeba „Starý Lískovec, konečná stanice“ (kde by slova „konečná stanice“ byla součástí názvu konečné). Ještě lepší „joke“ by byl název konečné stanice „Starý Lískovec, vystupovat“ nebo „Starý Lískovec, výstupní stanice“…
Samozřejmě, nejvíc správná hláška je „Ústřední hřbitov, smyčka. Konečná stanice, prosíme, vystupte.“, a když už jsme u těch vtipů, divím se, že zastávka Krematorium je i nástupní…


Offline
1374
10 bře 2010 18:00
BRNO-Řečkovice
Ano a jelo i celkem dost lidi, takže se na každé zastávce stálo 20-25s. Jako já bych spíš očekával, že se vyrovnávačky budou dělat až v úseku ve městě, kde ksou semafory, zvláště o víkendu a ne na poměrně rychlém úseku.


Offline
Uživatelský avatar

2650
13 črc 2009 13:42
A na předchozích zastávkách se zastavovalo?


Offline
1374
10 bře 2010 18:00
BRNO-Řečkovice
Citace:
S3 bude nadále jezdit v 30 minutovém taktu (některé spoje budou dvousoupravové) ale z kuřima ma jezdit posilovej autobus ....


Díky, on se ptal jeden známý z Lelek, že prej to tam zaznělo někde na nějaké radě, ale že nic víc nevěděl, tak proto jsem to zkusil tady.

Jinak proč je na nové trati mezi Přístavištěm a ZOO jízdní doba 2 minuty? Nemělo tam dojít ke zrychlení? Nebo se větší rychlost na jízdní době projeví v JŘ až od prosince? Jako dneska jsem tam jel 2x a pokaždé jsme u ZOO čekali skoro 3/4 minuty na vyčkání do odjezdu dle JŘ.


Offline
Uživatelský avatar

6976
15 dub 2008 16:23
Žlutý kopec
Falkon píše:
Kde je v názvu pouze obecně smyčka/točna, tam se nedá nic dělat – bez názvu městské části by se ta konečná jmenovala jen “smyčka” a ta může být kdekoliv; jedině pojmenovat tu smyčku podle nejbližší lokality (např. potenciálně Řečkovice, Terezy Novákové, kdyby se ta konečná jměnovala Řečkovice, smyčka. U té smyčky ve Starém Lískovci, tam bych si musel lámat hlavu o něco dýl; pořádně to tam neznám, ale zrovna v Lískovci je (nebo bylo) tolik konečných: Kyjevská, Labská, Osová, atd., že tam těžko hledat vhodný název… možná “Bosonožská”, čímž by se dalo najevo, kam případně člověk směřuje, prodloužil-li by si cestu…

Spíš bych dal názvy konečných, třeba především u tramvajových linek, kratší, ať se vejdou na jeden řádek tabla. Dvouřádkové názvy snižují čitelnost z dálky. Tj. Náměstí Míru (tuším je Mas. čtvrt, náměstí Míru) atp. Smyčka v názvu je za mě zbytečná. Kde si za tramvaj bude končit? To by konečná 8 pak mohla být Líšeň Mifkova, úvrať.


Offline
2830
01 črc 2006 22:24
Bedřichovice
Tak zase ale když už má být Arena Brno, tak proč ne Arena DRFG, ABCD nebo co to vlastně někdy v budoucnu bude. :mrgreen:


Offline
2843
23 říj 2012 11:06
na křížení trolejbusu 25 s devítkou
Urbonaut: :lol: :lol: vy nuly! :smile: Rondo bych nechal, jak je.

_________________________________
Jaro, léto, podzim a zima: nejlepší podnební pás.


Offline
Uživatelský avatar

3750
08 čer 2005 23:12
Po vzoru zastávky Staré letiště bych pojmenoval zastávku Starý zimní stadion, jen nevím, jestli tu zastávku u Ronda nebo za Lužánkami.


Offline
2830
01 črc 2006 22:24
Bedřichovice
Na d-12 má být 15 vozů, z toho 11 z Pisárek a 4 z Medlánek. Minimálně 01216 bude obousměrný vůz.


Offline
2843
23 říj 2012 11:06
na křížení trolejbusu 25 s devítkou
Hm, tak to aby okurky došly co nejdřív, aby bylo dost kachen. Co vozba trojky, návrat k sarančatům? :smile:

_________________________________
Jaro, léto, podzim a zima: nejlepší podnební pás.


Offline
Uživatelský avatar

627
14 úno 2005 15:12
Bystrc
Ives: Na "méně kapacitních" spojích linky 12 by měly být KT8 (a měly by zpravidla být i na nízkopodlažních spojích linky 10), co se pracovních dnů týče.


Offline
Uživatelský avatar

1443
15 zář 2005 13:43
čtvrť s největší koncentrací rozjezdů v Brně
Tak už jsou na DPMB nové jízdní řády. 12 je plně nízkopodlažní - to tam budou jezdit poršata?


Offline
2843
23 říj 2012 11:06
na křížení trolejbusu 25 s devítkou
Jako jo, s Údolní bude bordel, ale zas minimálně směrem z Míráku k České to pojede co chvíle, když stejným úsekem minimálně od Úvozu pojedou i trolejbusy, pokud neskončí na Čápkové.

_________________________________
Jaro, léto, podzim a zima: nejlepší podnební pás.


Offline
821
25 led 2006 09:46
Výlukové jízdní řády linek 38 a 39 s víkendovým intervale 30 minut a odjezdy z České ve špičku po 10 minutách, kdy 4x jede linka 39 a 2x (tedy v intervalu 30 min.) jede linka 38 - interval sice půlí spoje z Konečného náměstí, to je opravdu síla.
A z jiného soudku. V aktualitách na webu DPMB se píše o lanovce ke Kampusu. Opravdu někdo věří tomu, že roční tržby z jízdného budou 111 mil. Kč? Tedy přes 10% tržeb MHD v Brně? Denně v průměru přes 300 000,- Kč?
Buď by tam musel být zvláštní tarif, a pak s tím pravidelně nikdo nepojede, maximálně se půjde jednou svézt, nebo tam bude platit tarif MHD, takže nějaké navýšení tržeb bude iluzorní, neb počet cestujících v MHD lanovka těžko zvýší.


Offline
Uživatelský avatar

3725
28 úno 2006 19:00
Mně přijde, že je památkově chráněných těch 200 metrů tankodromu v ulici Útěchovská, abychom si vážili přeplácání asfaltem. Jet tam jako N93 je za trest!


Offline
2843
23 říj 2012 11:06
na křížení trolejbusu 25 s devítkou
Jinak pár původních zatáček staré Velké ceny je dokonce nějak památkově chráněných nebo co, protože v Žebětíně i Ostrovačicích jsou ty zatáčky pořád stejné, i když se nedávno pokládal úplně nový asfalt i v lese a kolem pomníku obětí z I. světové. Když si představím, kolik by se při uzavírce dalo pálit od Popůvek do kopce (tehdy ještě po kostkách), od Kývalky dolů jen pár zatáček a pak let nekonečnou rovinkou skrz celou dědinu Ostrovačice až k těm třem zatáčkám pod lesem, to musel být fakt mazec.
No i v kratší verzi třeba v šedesátkách s tribunama u Farinky to taky muselo být pěkný svezení, z Bosonoh tím klopením, po Staré dálnici a nahoru z Baltisbergovy zatáčky a pak právě ty technické zatáčky skrz Kohoutovice směrem dolů, u Anthroposu ostrá pravá a zase kopec nahoru...
Když občas jedu Kohoutkama směr Žebětín, tak si to představuju bez aut v provozu a jenom na motorkách...

_________________________________
Jaro, léto, podzim a zima: nejlepší podnební pás.


Offline
Uživatelský avatar

2777
07 kvě 2008 20:25
Čebín
MtM píše:
Už se ví, kdy budou přístupné JŘ od začátku školního roku? Jinak jsem slyšel, že v rámci omezení vlaků na S3 (z důvodu výluky budou jezdit vlaky na S3 nadále v prazdninovém režimu na Tišnov) by mělo dojít i k posílení 41 z Lelek, ví se o tom něco, nebo to bylo jen v rámci úvah?
Pokud se něco ví, tak děkuji za případné info.


S3 bude nadále jezdit v 30 minutovém taktu (některé spoje budou dvousoupravové) ale z kuřima ma jezdit posilovej autobus ....


Offline
2843
23 říj 2012 11:06
na křížení trolejbusu 25 s devítkou
@Falkon: Při audiohlášení se normálně ozve "Obřany, Babická" nebo "Maloměřický most". Podle toho, co jede za spoj. Teď už to funguje dobře, ale když jezdily Anitry před spuštěním Tomkáče jen do Husovic před vozovnu, tak to hlásilo často nesmysly, všiml jsem si toho opakovaně u několika vozidel různých čísel. Mám na to vysílačku pro nevidomé (tu ruční, co není v holi) a dost ji používám.
U sedmičky se většinově ozývá "Černá pole, Zemědělská" a pak před Tomanovou se ozve: "Tomanova, zastávka je na znamení. Prosím pozor, tento spoj jede pouze do zastávky Zemědělská." Což je správně.
S Čertovou roklí je to stejný model hlášení jako s Babickou, taky se ozve celý název jak venku na povel vysílačky, tak uvnitř při hlášení zastávek.
Jinak Elišky Junkové by se mi líbilo. Krásně by to podobně jako Chironova odkazovalo na prvorepublikové závody automobilů na staré Velké ceně, která má jen kousíček od smyčky Starý Lískovec svůj start. Teda měla, já nejsem pamětník, ale pamatuju si různé zatáčky ještě před úpravou Antonína Procházky, jak se kličkovalo i ve starých Kohoutovicích.
Taky si pamatuju širokou ulici Pražskou v Bosonohách a klopení na Veselce, kde je dneska kruháč. To musela být parádní jízda.

_________________________________
Jaro, léto, podzim a zima: nejlepší podnební pás.


Offline
Uživatelský avatar

190
15 zář 2017 18:12
Hustopeče
Ondrah98 píše:
A proto je podle mě nesmysl mít v názvech zastávek jména obchodů, firem atp...

Nejezdi radši do Bratislavy.. :D https://dpb.sk/reklama
Jinak obecně mi přijde, ze v BA se zastávky přejmenovávají pořád.

_________________________________
Celovozové reklamy jsou moje vášeň :D


Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 6004 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8 ... 241  Další

Nepřečtené příspěvky | Zobrazit aktivní témata


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Přejít na:  
Právě je 21 lis 2024 19:38
Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]
Fórum běží na systému phpBB
Pro BMHD.cz vytvořil mceza | © 2011-12 [mceza.com]