Nepřečtené příspěvky | Zobrazit aktivní témata



Odpovědět na téma Stránka 7 z 136    Přejít na stránku Předchozí  1 ... 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10 ... 136  Další
Autor Zpráva
Offline
Uživatelský avatar

1696
10 čer 2006 20:45
Hrubšice
Mt?: Co se dá zrychlit? Jaká nechaná vyrovnávačka? Reálné jízdní doby máš z Ečerky na Ondrouškovu minutu, na Kubíčkovu další minutu, na přístaviště minutu a půl a další minutu a půl na Zoo. Reálné doby s odbavením. Žádná minuta navíc tam není. Dvě minuty k přístavišti bývaly, jenže tam pak jednička půl minutu stála a od Zoo už jela pozdě, tak se ta minuta jízdní doby posunula k Zoo.
K žádnému reálnému zrychlení minimálně směrem do města nedojde, pod přístavištěm ke padesátka, jak jsem již psal, rozhledové poměry.
O dalších návrzích ani nemluvím. Třeba dnes mám celodenní jedničku a jen se směju těm navrhovaným úpravám. Od někoho, kdo každý den projede všechny linky mě to překvapuje. Kór když si včera úsek u Zoo dvakrát projel a ani sis nevšiml, že se tam stále pracuje, k žádnému zrychlení nedošlo (a znova opakuji že minimálně směrem do centra ani nedojde), ale ty už ubíráš minuty.

_________________________________
Připravte si prosím jízdenky a průkazy na slevu!


Offline
1400
10 bře 2010 18:00
BRNO-Řečkovice
Tak pokud ještě nedošlo ke zrychlení, tak to je oč tu běží. A zrychlit se to tam dá. Když už nechat v PD vyrovnávačku, tak ji na 1 posunout na úsek Kubíčkova-Přístaviště. Tím pádem by odpadla zbytečná vyrovnávačka pro 3. A další vyrovnávačka by se dala posunout z úseku Podlesí-Branka, kde by klidně mohlo být 0 minut, protože se to dá nahnat pak v úseku Svratecká-VK (kde jsou 2 min), a posunout ji někam do centra, třeba na 1 mezi Mendlovo náměstí a Václavskou, kde je to mnohdy na 3 minuty minimálně (úsek MN-Hybešova se fakt z 90% za 3 minuty nestíhá a pak na NN je to spíše o náhodě, jestli chytne další semafor nebo ji tam nevleze 12). Myslím, že účelem na této "rychlodráze" je jízdní dobu zrychlit a tyto ušetřené minuty se dají využít tam, kde vzniká to zpoždění nejvíce. Pokud navíc dojde ke zrychlení na 70kmh, tak u některých vozů to bude z některých úseků zrychlení i z 50 na 65kmh, což vidím jako celkem velký pokrok a krok k tomu, zrychlit trochu jízdní dobu na té "rychlodráze".


Offline
Uživatelský avatar

1696
10 čer 2006 20:45
Hrubšice
Já tedy úplně nechápu, kde chcete zkrátit jízdní dobu? Někteří už zde vidí zrychlení a na každé zastávce se 20-25 vteřin stojí (běžný čas odbavení, třeba před chvílí celkem svižná Bráfova za 18 vteřin od zastavení do rozjezdu),. přitom ještě ani NEDOŠLO KE ZVÝŠENÍ TRAŤOVÉ RYCHLOSTI. Mnoho vozů ani těch 70 km/h nevyužije, protože mají nižší maximální rychlosti. Od přístaviště dolů podél zdi je stejně jen 50 kvůli rozhledovým poměrům. Možná kousek před Kamenolomem, kam se stejně brzy brzdí před křižovatku a od zoo nahoru. A samozřejmě jen ty vozy, co 70 km/h jezdit můžou. Žádný prostor pro zkrácení jízdních dob tam není. Maximálně trojka když vyjede od Rakovecké tak má minutu na přístaviště a 2 minuty k ZOO, kde reálně čeká, to je z důvodu stejných jízdních dob s jedničkou.

_________________________________
Připravte si prosím jízdenky a průkazy na slevu!


Offline
Uživatelský avatar

7018
15 dub 2008 16:23
Žlutý kopec
MtM v tématu Jízdní řády píše:
Ano a jelo i celkem dost lidi, takže se na každé zastávce stálo 20-25s. Jako já bych spíš očekával, že se vyrovnávačky budou dělat až v úseku ve městě, kde ksou semafory, zvláště o víkendu a ne na poměrně rychlém úseku.

Ještě mě napadá, že by reko TT mohla být nyní ve zkušebním provozu a po nějaké době dojde ke zkrácení jízdních dob. Resp. doufám, že reko TT se nedělala kvůli tomu, aby měly vozy delší vyrovnávačky.


Offline
129
18 srp 2019 17:01
Jupí, brněnská tramvajová síť se rozrostla o dalších 15 m.


Offline
2972
23 říj 2012 11:06
na křížení trolejbusu 25 s devítkou
To je dlouhodobá specialitka.

_________________________________
Jaro, léto, podzim a zima: nejlepší podnební pás.


Offline
Uživatelský avatar

404
05 lis 2007 18:35
Bystrc
A už je to tady, další brněnská specialitka spatřila světlo světa ](*,)

Koleje v Brně odnikud nikam. Most v Merhautově už má trať pro šaliny bez šalin


Offline
Uživatelský avatar

638
15 dub 2013 15:57
Já měl za to, že tvrdili, že to bude hned příští rok a začnou na tom pracovat okamžitě jak se dodělá most. Je samozřejmě otázkou, co na to realita, ale myslím si, že bude mít maximální snahu to stihnout do voleb a vyvine na to maximální úsilí v rámci všech pozic a střetů zájmů, co má.

_________________________________
Je hodně autobusů, jeden je však nejlepší
Karosa


Offline
Uživatelský avatar

Moderátor
6195
11 dub 2010 15:05
Juliánov
O tom, že by se trolejbusová trať na Lesnou stihla realizovat do voleb na podzim 2026 bych dost pochyboval.

_________________________________
Šotouš bez foťáku, je jako tělo bez duše. :-)

"fejsbůk" BMHD.cz


Offline
Uživatelský avatar

638
15 dub 2013 15:57
Bože, ten člověk je opravdu pacient. Ale volby byly před chvílí, to bude trvat ještě dlouho. A pak bude beztak sklízet ovace za to, že "konečně dotáhl ten trolejbus". Ach jo.

_________________________________
Je hodně autobusů, jeden je však nejlepší
Karosa


Offline
1400
10 bře 2010 18:00
BRNO-Řečkovice
Ta Merhautka už takový cirkus bude. Protože to tam bude vypadat jako na nějaké muzejní přehlídce všech druhů položení kolejnic zapuštěných v silnici. Když tam pojede někdo nezdejší, tak si bude ťukat na čelo, co to tu zas máme za exemplář.


Offline
Uživatelský avatar

3228
14 čer 2004 18:56
blekfild
já pevně doufám, že někdo to téma před volbami vezme, hodí starostovi do ksichtu a pořádně rozmaže.
Třeba piráty by k tomu mohl někdo nabriefovat ;-)

_________________________________
přeprava šotoušů je povolena pouze ve schránkách s nepropustným dnem


Offline
Uživatelský avatar

404
05 lis 2007 18:35
Bystrc
Na druhé straně aktuální čísla Severníku zde jsou další perličky k (ne)prodlužování tramvají na Lesnou. Dovolím si vypíchnout něco ze sloupku pana starosty:

Ano, koleje na mostě budou. Přestože platí to, co bylo řečeno, že město Brno přehodnotilo původní záměr protažení tramvaje z Merhautovy po Okružní a místo toho bude kolem celé Lesné trolejbus, na rekonstruovaném mostě pod Lesnou budou v průběhu června položeny koleje.

...fascinuje mě zejména to město Brno přehodnotilo, nikdo jiný za to totiž podle všeho nemůže.

Co bude ale bezpochyby budit velký rozruch a údiv, je fakt, že nové koleje nebudou navazovat na stávající, které už k mostu vedou. Nejde a nepůjde ale o projekční chybu anebo „šlendrián ve výrobě“. Ví se to už od začátku a vyplývá to ze změny v technických normách a parametrech dopravních staveb. Stávající koleje vedoucí po Merhautově k mostu od konečné ve Štefánikově čtvrti byly položeny před třiceti lety při stavbě husovických tunelů. Tehdy ale platily jiné normy pro polohu kolejí v rámci šířkových poměrů komunikace. Pokud by se bývalo realizovalo prodloužení tramvajové trati za most, musel by být ten původní úsek kolejí vybudovaný znovu. To ale vzhledem k rozhodnutí o trolejbusu na Lesnou nebude třeba. Nové koleje tedy nebudou navazovat, ale víme alespoň proč.

...kvůli velmi podivným rozhodnutím se stavba zablokuje, ale ihned je třeba toto pitomé rozhodnutí (za které podle předchozího úryvku stejně může město) obhájit před laickou veřejností. Nesmíme přece budit dojem, že Lesná bude kolový cirkus.


Offline
2972
23 říj 2012 11:06
na křížení trolejbusu 25 s devítkou
@Bugear, šlo by doplnit k těm číslům citace vět? Takhle netuším, na co odpovídáš, hlavně u odstavce číslo (5).

_________________________________
Jaro, léto, podzim a zima: nejlepší podnební pás.


Offline
121
29 črc 2014 19:57
xxx píše:
bugear:
3) No to je sakra o víc než o 150 metrů. Zejména v případě zastávky Lesná, nádraží. Tam je to skoro o půl kilometru. A i kdyby jenom o 150 metrů, tak i těch 150 metrů může být pro někoho rozhodujících.
4) To jsou úspory jako kráva. Hrubým odhadem tři čtyři kurzy.
5) Nevím, co jsi tím chtěl říct. Trať na Halasák je prvním krokem ke stavbě trati na Haškovu. Nějak se začít musí.
2) A to, že to pomůže třeba "jenom" lidem z Kuřimi atd., co cestují třeba na Jugoslávskou, je jako málo?

3) Psal jsem o druhém případě, tedy poliklinice. Zkrácení nejdelší smysluplné cesty je z 650 m na 500 m. Nemyslím si, že by to mělo šanci někoho k něčemu přesvědčit. Okolí Lesná, nádraží je jediné, které by si významněji polepšilo.
4) Při jakém navýšení v dražší d trakci? (Jde o zkrácení o 1,35 km a vyrovnávačky na konečných. Třem bych možná ještě věřil, čtyřem při započtení kolon na Provazníkově, které ale brzy zmizí.)
5) Není důvod tím podmiňovat stavbu na Haškovu. Není problém upravit projekt tak, aby byl bez spojky.
2) To je sice pravda, ale pro argumentaci vůči obyvatelům Lesné je to jaksi k ničemu.


Offline
268
09 úno 2007 13:59
Brno
Místo pětky stačí na hřbitov dvojka přes Mendlovo náměstí. Takže stačí průraz od Hybešovy (berte s rezervou, je mi jasné, že průraz tak nějak po brněnsku ještě dlouho nebude) - zrychlení jedničky, vyřešení dvojky míjející Mendlák.


Offline
2972
23 říj 2012 11:06
na křížení trolejbusu 25 s devítkou
Pokud by jezdila pětka jen z Komenského náměstí na Kohoutovu, asi bychom nepotřebovali zas tak moc vozidel, řekněme tak šest okurek by stačilo, ale nejprv bychom je museli mít. No a časem by se zase přišlo na to, že je potřeba mít nějakou druhou linku na Mendlák, ideálně až někam na hřbitov, protože je jinak šestka v určitých časech přetížená. Na Lesnou to nepůjde, takže radši bych zhumanizoval ŠČ, nebo ji klidně vytrhal a zrušil, když by se pětka ohla na Zemědělskou a zbytek zastávek na Merhautce obsloužil čímkoli jiným nekolejovým (trajf s baterkou), prostě by se překopala 46 a nekončila by na Erbenové.
Vím, je to hodně radikální návrh, ale když už nesmysly, tak pořádně, protože nemůžeme pokračovat ani ten krátký kousek na Čertovu rokli.
Pokud bychom měli aspoň tuhle propojku a mohla se vytrhat smyčka na ŠČ, tak by se mi líbily zastávky jak "Lesná, nádraží,ů" tak hlavně před poliklinikou a tuhle zastávku bych přejmenoval na "Lesná, poliklinika," aby nebyl název čtvrti pokaždé v jiné části sousloví. Kdyby se dělala tahle zastávka, třeba by pak město zapracovalo na bezbariérovosti samotné polikliniky, protože v současné podobě je fakt strašná i po všech rekonstrukcích, co tam v minulých pár letech proběhly.
Stále existují části objektu, do kterých se vozíčkář nebo matka s kočárkem reálně nedostanou a pak je tam to vtipně klikatý schodiště z druhého patra přímo k autobusu směr Halasovo náměstí.

_________________________________
Jaro, léto, podzim a zima: nejlepší podnební pás.


Offline
Uživatelský avatar

280
31 led 2010 23:09
Mám pocit, že se tu kdysi někdo ptal jak se sekají travnaté tramvajové pásy...
Příloha:
441097307_1035978511430254_7168192504548858525_n.jpg


Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.


Offline
Uživatelský avatar

7018
15 dub 2008 16:23
Žlutý kopec
Je škoda hlavně té neobsluhy železniční zastávky na Lesné - kdyby vedla TT až k ní, zlepšil by se přestup z vlaku.


Offline
510
24 lis 2017 11:40
To nevím, že by se museli koupit? Překryv škodovek s odcházejícími kačenami? Bude jich nakonec 40? Zůstane 7 novokačen? Kolik je potřeba? Opravdu nevím.
To musí napočítat někdo jinej, co je třeba. Já jen nabízím řešení přestupu na štefance s jistými okrajovými podmínkami (zejm. s tím, že na Lesnou nejde s tratí vkročit a basta...alespoň zatím), které nabízí nějaké benefity, ale má samozřejmě i jistá úskalí (jako všechno). Šlo by tak ale realizovat plánovanou stavbu TT alespoň od křižovatky s Provazníkovou po Kohoutovu.


Offline
Uživatelský avatar

3794
08 čer 2005 23:12
Když by se pohrálo s linkovým vedením, tak by 5 mohla jezdit jen v úseku Komenského náměstí - Štefánikova čtvrť.


Offline
178
23 led 2011 03:17
mnadenicek píše:
Napadla mě ještě prasárna - úsporná varianta alternativní konečné na místo Štefanikovy čtvrti pro obousměrky. Dočasné řešení, relativně daleko od zástavby, části lidem se přiblíží přímé spojení, včetně nádraží Lesná. Narozdíl od konvenčního řešení bezbariérového přestupu na ŠC s ostrůvky nebo blokovou smyčkou bez demolic a úbytku parkovacích míst..

A kde se veme tolik obousměrných vozů na další linku?


Offline
510
24 lis 2017 11:40
Napadla mě ještě prasárna - úsporná varianta alternativní konečné na místo Štefanikovy čtvrti pro obousměrky. Dočasné řešení, relativně daleko od zástavby, části lidem se přiblíží přímé spojení, včetně nádraží Lesná. Narozdíl od konvenčního řešení bezbariérového přestupu na ŠC s ostrůvky nebo blokovou smyčkou bez demolic a úbytku parkovacích míst..


Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.


Offline
1798
04 bře 2012 23:26
Protože tu mám rozpracovanou* síť Brna pro BAHN, mám i mapu tratí na Lesnou. No, a tady to je. Nekompromisně, prostě udělaný všechno. Co, kam, jak často, apod., bude jezdit, to ještě nevím. Ale až se stanu diktátorem, tak se to postaví takhle a po obou větvích tam bude jezdit něco po 5 minutách (přes den v PD), i kdyby to mělo vozit vzduch.

*Mám zatím jen základní obrázkovou mapu, do které jsem nakreslil trasy kolejí. Existující síť jsem doplnil o plány budoucího rozšíření, co jsem našel na netu, a něco jsem udělal dle vlastního nápadu.


Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.

_________________________________
1901 – 1919 = 13TA (ty špatný)
1920 – 1949 = 13TB (ty dobrý)


Offline
2972
23 říj 2012 11:06
na křížení trolejbusu 25 s devítkou
@Pavel: Smyčka u polikliniky je blbost a jenom náklady navíc, když existuje za rohem Čertova rokle. Navíc mám neformální info, že některé části terénu okolí polikliniky nemají dostatečnou únosnost pro tak těžkou stavbu, jakou je smyčka se sloupy TV.
V ostatním bych byl pro, pokud by se provedly větší úpravy pro bezbariérovost stávající smyčky Štefánikova čtvrť, pokud teda nehodláme stavět žádnou tramvaj dál na Lesnou, protože se jedná o zabetonování stavu na další desetiletí. Pokud mám mít ve městě systém stavěný na přestupech, pak vznáším požadavek na jejich obecnou přístupnost pro vozíčkáře, nevidomé atd.
Proti přestupnímu systému jako takovému nic nemám, ale uráží mě, že bych v takovém systému měl být druhořadý cestující, pro kterého se na některých přestupních bodech nevybuduje nic, protože: "to je dobrý, to vydržíte/takhle to stačí." (sakra komu?!)

_________________________________
Jaro, léto, podzim a zima: nejlepší podnební pás.


Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 3396 ]  Přejít na stránku Předchozí  1 ... 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10 ... 136  Další

Nepřečtené příspěvky | Zobrazit aktivní témata


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Přejít na:  
Právě je 11 bře 2025 09:02
Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]
Fórum běží na systému phpBB
Pro BMHD.cz vytvořil mceza | © 2011-12 [mceza.com]