Nepřečtené příspěvky | Zobrazit aktivní témata



Odpovědět na téma Stránka 2 z 112    Přejít na stránku Předchozí  1, 2, 3, 4, 5 ... 112  Další
Autor Zpráva
Online
7423
27 úno 2010 07:40
Poplatek za vjezd se zvýšil, to ano. Ovšem z nuly, která tam vždy byla, a po otevření nového terminálu se město rozhodlo, že chce za vjezd platit. Platí se beztak na drtivé většině autobusových nádraží.


Offline
Uživatelský avatar

3736
28 úno 2006 19:00
Falkon píše:
pepola: Mmch, co s tím má společného DPmB?

Co s tím má společného? Nechce platit nehorázné výpalné za 25 vozů denně, treba.


Offline
Uživatelský avatar

3776
08 čer 2005 23:12
janeckar píše:
Linku 71 provozuje jak DPMB, tak některé spoje jezdí Tišnov. Poměr neznám.
Poměr lze vyčíst z JŘ. Ve směru z Kuřimi v pracovní dny DP 25 spojů, Tišnov 5, o víkendu DP 13, Tišnov 2.


Offline
43
02 čer 2012 19:24
Linku 71 provozuje jak DPMB, tak některé spoje jezdí Tišnov. Poměr neznám.
Stran vedení linky 71 a nové 304 - ano, je mi jasné, že už nyní 71 kopíruje trasu vlaku, souhlasím taky s tím, že důvodem je třeba vzdálenost od vlaku. Kde ale vidím problém je v tom, že v nové podobě se má jet jen Kuřim (spousta míst, OK), kuřimské nádraží, Česká a pak až konečná Řečkovice a řečkovické nádraží (po dobu výluky vlaku možná KPN). Takže v nové podobě to bude spoj z celé Kuřimi a případně České na konečnou v Řečkovicích a/nebo nádraží. Současná podoba však umožňuje vystoupit i v Ivanovicích (nehledě na přestup ke Globusu), v Medlánkách (mimo jiné škola), u vozovny (což se hodí večer) atd., to vše bez přestupu. Současná 71 tedy obsluhuje celou oblast.
Není mi jasné, jak to bude fungovat na konečné v Řečkovicích - pokud má jezdit do České i Lelekovic stále i 41, tak ta jede ze zastávky společné s 65. Tam se zjevně 304 nedostane a je zřejmé, že tato bude zastavovat na zastávce N91. Takže lidi budou zmateně přebíhat podle toho, co zrovna přijede? Už se těším na ten chaos a skákání bezhlavě pod kola aut...


Offline
Uživatelský avatar

371
03 črc 2007 20:00
IDS JMK, zóna 535
pepola: Mmch, co s tím má společného DPmB? Pokud vím, linku 71 provozuje jiný dopravce. Ano, je to „městská“ linka, ovšem mimo kompetenci právě DPmB, pokud se tedy šeredně nemýlím? Ostatně; takových linek je víc (48, 73, 51… tváří se jako městské, ale provozuje je výhradně jiný dopravce; i když u té 48 nevím jistě, jestli ve 100 % spojů, zas tak znalý nejsem, ale už dlouho jsem na ní neviděl vůz DPmB…)

A ještě jedno mmch, nevím teď, kdo to psal a jsem líný skrolovat v diskusi dolů, ale kdosi tu psal něco ve smyslu, že „proč by tou linkou měl chtít někdo jezdit, pokud pojede ‚jen‘ k řečkovickému nádraží; to může jet rovnou vlakem, který jede stejným směrem“. K tomu bych chtěl říci jen toto: Celou dlouhou dobu existuje linka 71, která taky KOPÍRUJE trasu vlaku; dokonce jede ještě o jedno nádraží dál (KrPole místo Řečkovic). A stejně se tím jezdí… předpokládám, že ze 2 důvodů: 1) ne všichni kuřimští/čeští (?) to mají blíž na vlak, takže radši sednou na to, co mají blíž (?) a 2) ne všichni tím jedou na nádraží. Buď mají cíl někde po cestě poblíž zastíávek, kde ten autobus zastavuje, nebo to mají z autobusu blíž na přestup na nějakou konkrétní linku (ono jich moc nebude, ale třeba jednička je prázdnější v Řečkovicích než u Semilassa, nebo třeba potřebují přestoupit na 65 a jet do Medlánek…)


Offline
Uživatelský avatar

3736
28 úno 2006 19:00
Změna 71 na 304 se dělá proto, že Balkánec (starosta Kuřimi) zvedl výpalné za vjezd do "jeho terminálu" na úroveň, na kterou nepřistoupil DPmB.


Offline
Uživatelský avatar

2670
13 črc 2009 13:42
No změna se dělá třeba pro zatraktivnění VHD pro cestující z Kuřimi a České? Hádám, že nejsou zvědaví na zdlouhavou vyhlídkovou jízdu po Ivanovicích. Nemluvě o tom, že autobus jede z Kuřimi ráno přeplněný a ještě se do něj mají cpát další lidi v Ivanovicích.


Offline
43
02 čer 2012 19:24
Myslím si, že lidi z Ivanovic nebo Řečkovic na řečkovické nádraží nepojedou, protože proč by měli. Pokud nepracují někde úplně u hlavního nádraží, případně v blízkosti zastávek vlaku, tak MHD budou rychlejší. Takže reálné využití je jen pro ty, kterým to usnadní spojení vlakem kamkoliv dál (např. s přestupem na hl. n.).
Popravdě mi uniká, proč se ta změna dělá. Ušetří se autobusy, ujeté kilometry? Když se posílí a-41 (aby se zachovaly počty spojů, když 71 nepojede v Brně), tak asi ne. A lidem se to sice možná urychlí (nepojedou do Ivanovic atd.), ale zase budou muset mnozí přestupovat. O kolonách před Kuřimí nemluvě...
Spíše si říkám, jestli by nebylo lepší zavést systémově něco jako expresní varianty nočních linek. Prostě E89-99 (nemusí být samozřejmě všechny). Zastavovaly by jen na vybraných uzlových místech, ale člověk by se dostal rychle z jednoho konce Brna na druhý. Příklad E91: Kuřim - Česká - Řečkovice konečná - KPN - a někam dál. Prostě systém rychlých busů napříč městem.


Offline
343
21 dub 2009 20:30
Tak před deseti lety zajížděla tuším 70 k řečkovickému nádraží. Po pár měsících to pro naprostý nezájem kaštanstva zahynulo. Nedělám si iluze, že z Ivanovic by byl (ne)zájem jiný...

Ad zastávky u Semilassa: maně si vzpomínám, že za nepřesun zastávek nemohou politici, ale inženýrské sítě v místě a tedy strašlivá cena za přeložky. Ale možná si to pletu s jinou stavbou


Online
7423
27 úno 2010 07:40
Pokud se pojede k řečkovickému nádraží, tak ani jiná možnost než zastávky v ulici T. Novákové není. A přestupní doba na vlak v Řečkovicích nemůže být menší jak 4 minuty.


Offline
Uživatelský avatar

443
10 bře 2006 08:34
u Gagarina, Armstronga a Remka
K tomu Semilassu - v roce 2017 byl připravovaný projekt, kdy by se zastávky ve směru od centra přesunuly za křižovatku a umožňovaly by i zastavení autobusu, ale pak v roce 2018 vyhrála koalice pod vedením ODS a dalo se to k ledu, akorát se opravil asfalt a nevyhovující přestupní uzel zůstal:
https://brnensky.denik.cz/zpravy_region ... 70712.html

Jinak využití linky 304 k řečkovickému nádraží bude dost záviset na tom, jaká tam bude přestupní doba na vlak. Pokud bude rozumně dlouhá (např. 3-5 minut), tak by to mohlo být využitelné i pro lidi z vrchu Řečkovic.
U toho přestupu na konečné šalin v Řečkovicích dost záleží na umístění zastávek - pokud to bude stavět tam kde N91, tak ten přestup nebude zdaleka tak atraktivní jako ze zastávky na Medlánecké, kde je to asi 30 metrů s očním kontaktem. Z té zastávky nočních linek je to asi 90 metrů, ale je tam navíc přecházení a ten oční kontakt není ideální, ať už se jde podél silnice k čumáku nebo kolem smyčky do zadních vozů. Dobré by bylo udělat zastávku přímo u smyčky (u bistra), ale musely by se trochu překopat odbočovací pruhy.
Taky mi přijde škoda, že v Ivanovicích to nezastaví vůbec, hodila by se nějaká zastávka na hlavní u přechodu k Bauhausu - kdybych bydlel v Ivanovicích, tak by mě asi docela štvalo, že od tam není spojení na vlak v Řečkovicích.

_________________________________
Moravská národní obec - od roku 1985 Za Moravu!


Offline
Uživatelský avatar

3776
08 čer 2005 23:12
xxx píše:
Proč vlastně jsou u Semilassa tak debilně situované zastávky tramvajových linek? Každá z nich má zastávku někde jinde a obě daleko od autobusu.
Protože až do roku 1995 se u Semilassa přestupovalo jen na linku 43 a tangenciální linky (tj. 30, 44/84 a 72, resp. jejich předchůdce).

Autobusy MHD od severu (vyjma té 43) nejprve končily u konečné tramvají v Řečkovicích, poté až do roku 1995 jezdily až do centra, takže nebyl nutný přestup na tramvaje u Semilassa. Přestoupit se dalo třeba na Pionýrské.
Regionální autobusy jezdily taky až do centra, a zastavovaly mimo jiné i na Husitské.
Autobusy od Kolejní končily u Červinkovy, případně Skácelovy, prodloužení k nádraží Kr. Pole bylo až po roce 2000. (Jednu dobu myslím jezdila linka 53 z Kolejní až na Nerudovu, ale nenašel jsem k tomu žádné podklady.)


Offline
Uživatelský avatar

2670
13 črc 2009 13:42
Tak možná ne, je to jenom domněnka. Těžko se to predikuje.

Proč vlastně jsou u Semilassa tak debilně situované zastávky tramvajových linek? Každá z nich má zastávku někde jinde a obě daleko od autobusu. I proto usuzuji, že se lidem bude líp přestupovat v Řečkovicích.


Offline
343
21 dub 2009 20:30
Já nijak nezpochybňuji smysl linky 71/304; já zpochybňuji xxx tvrzení, že (tedy to ještě vypadalo, že pojede ke KPN) skoro všichni vystoupí na konečné šaliny. Pravda, pokud pojede do Řečkovic k nádraží, tak u šaliny vystoupí úplně všichni:-).

Jeden dotaz, proč by lidi z Kuřimi měli jezdit do bazénu a na hřbitov v Řečkovicích? Mají svoje, a lepší.....


Offline
43
02 čer 2012 19:24
ZGHK píše:
Že jsem tak smělý, co tak zajímavého z pohledu obyvatel České a Kuřimi je kolem tramvajové konečné v Řečkovicích, že tam budou houfně migrovat?

Ono to nelze posuzovat jen pohledem cesty z Kuřimi do centra (upřímně tam je vlak a to by stačilo), ale právě jako spojení i do/z České, nebo (byť po případném přestupu) Lelekovic - na konečné v Řečkovicích je poměrně hodně možných cílů - gymnázium, základní škola (zejména 2. stupeň, v Lele mají jen 1. stupeň, ale do Řečkovic chodí tam i děti z Kuřimi), plavecký bazén, hřbitov atd. Ostatně narvané autobusy jedoucí z Kuřimi a Lelekovic ráno (mezi 7 a 8 hodinou), případně po skončení vyučování zase zpět jsou důkazem, že to bude využito.

Neznám přesně situaci v Kuřimi a jejich dostupnosti. Podle mě je ale blbost mít vlak na trase Kuřim - Česká - Řečkovice - KPN a vedle toho jezdit totéž autobusem (to tím někdo z Kuřimi pojede na KPN?). Z mého osobního pohledu se mi to líbí - bydlíme v České, takže dřív budu na konečné v Řečkovicích, případně dokonce na KPN, ušetří mi to čas. Ale to už by byl lepší autobus z Kuřimi přímo někam do centra (což by ušetřilo čas i kapacitu na d-1, resp. d-6). Kdo by chtěl, by mohl jet klasicky vlakem, kdo by chtěl rychle do centra, tak by jel takhle.


Online
7423
27 úno 2010 07:40
Proč by někdo z České nebo jihu a východu Kuřimi jezdil proti svému směru cesty?


Offline
Uživatelský avatar

2670
13 črc 2009 13:42
No tak to se to u té ničím nezajímavé řečkovické tramvajové konečné už tuplem z velké části vyprázdní. Kdo by tím jel na vlak do Řečkovic? To jím mohl jet už rovnou z Kuřimi.


Offline
343
21 dub 2009 20:30
Hele, tak jsem náhodou narazil na toto:

Předpokládá se spojení dosavadních linek 71 a 310 do jedné nové linky s označením 304. Ta by měla jezdit na trase Kuřim, Podlesí - Kuřim, TOS - Kuřim, Poliklinika, (Kuřim, Záhoří) - Kuřim, KD - Kuřim, Nádraží - Kuřim, Díly pod sv. Janem - Česká - Brno, Řečkovice, konečná tramvaje - Brno, Řečkovice, nádraží.
Ale bude to ještě ovlivněné uzavírkou mostu mezi Českou a Lelekovicemi.


Offline
343
21 dub 2009 20:30
Troufnu si odhadnout, že z Kuřimi bude na řečkovický gympl dojíždět tak maximálně pět studentů. A možná dva učitelé, což by dle xxx argumentace ("z velké části vyprázdní") znamenalo, že #potenciál případné linky 304 je deset cestujících:-). Jinak v širokém dalekém okolí konečné v Řečkovicích z pohledu Kuřimských nic zajímavého opravdu není.

xxx píše:
O deset minut určitě ne, nanejvýš o tři. A divil by ses, kolik lidí ocení, že můžou nastoupit do prázdné tramvaje. Proč by měli zajíždět ke KPN, když se potřebujou dostat třeba na Pionýrskou? Tak přestoupí v Řečkovicích na jedničku, ne?


Jakože u Semálu je šestka plná?

Ale teď vážněji. Rozumím tomu, že případná nová 304 je především pro lidi, co mají v Kuřimi a v České na vlak daleko. Ale mám pochyby o tom, zda poskakování po Banskobystrické za šalinou či objíždění po Novoměstské bude nějak zvlášť časově atraktivní


Offline
Uživatelský avatar

3776
08 čer 2005 23:12
ZGHK píše:
Že jsem tak smělý, co tak zajímavého z pohledu obyvatel České a Kuřimi je kolem tramvajové konečné v Řečkovicích, že tam budou houfně migrovat?

Mimo jiné gymnázium.


Offline
Uživatelský avatar

2670
13 črc 2009 13:42
ZGHK píše:
Jako že by ji jezdili hromadně obdivovat? Nebo by tam z důvodu nějakého záhadného puzení přestoupili na tramvaj, která by je odvezla stejným směrem jako ten bus, jen by to trvalo o deset minut déle?

O deset minut určitě ne, nanejvýš o tři. A divil by ses, kolik lidí ocení, že můžou nastoupit do prázdné tramvaje. Proč by měli zajíždět ke KPN, když se potřebujou dostat třeba na Pionýrskou? Tak přestoupí v Řečkovicích na jedničku, ne?


Offline
268
09 úno 2007 13:59
Brno
2371 píše:
Co jsem zaslechl, mělo by to jet po trase 71 po Českou, nádavky, následně to zastaví až v Řečkovicích na konečné a pak až v KPN.


Nebylo by pak lepší linku poslat z Řečkovic k Technologickému parku? I skrz využití dalšího možného přestupu na 12... s tím, že z Medlánek by i nadále fungovala stejným směrem 65.


Offline
343
21 dub 2009 20:30
Jako že by ji jezdili hromadně obdivovat? Nebo by tam z důvodu nějakého záhadného puzení přestoupili na tramvaj, která by je odvezla stejným směrem jako ten bus, jen by to trvalo o deset minut déle?


Offline
Uživatelský avatar

2670
13 črc 2009 13:42
Že by ta tramvajová konečná?


Offline
343
21 dub 2009 20:30
xxx píše:
Tak to taky není špatné. Jen mám trochu strach, jestli se to v těch Řečkovicích z velké části nevyprázdní.


Že jsem tak smělý, co tak zajímavého z pohledu obyvatel České a Kuřimi je kolem tramvajové konečné v Řečkovicích, že tam budou houfně migrovat?


Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 2785 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2, 3, 4, 5 ... 112  Další

Nepřečtené příspěvky | Zobrazit aktivní témata


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Přejít na:  
Právě je 30 led 2025 14:26
Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]
Fórum běží na systému phpBB
Pro BMHD.cz vytvořil mceza | © 2011-12 [mceza.com]