Nepřečtené příspěvky | Zobrazit aktivní témata



Odpovědět na téma Stránka 2 z 111    Přejít na stránku Předchozí  1, 2, 3, 4, 5 ... 111  Další
Autor Zpráva
Offline
Uživatelský avatar

438
10 bře 2006 08:34
u Gagarina, Armstronga a Remka
K tomu Semilassu - v roce 2017 byl připravovaný projekt, kdy by se zastávky ve směru od centra přesunuly za křižovatku a umožňovaly by i zastavení autobusu, ale pak v roce 2018 vyhrála koalice pod vedením ODS a dalo se to k ledu, akorát se opravil asfalt a nevyhovující přestupní uzel zůstal:
https://brnensky.denik.cz/zpravy_region ... 70712.html

Jinak využití linky 304 k řečkovickému nádraží bude dost záviset na tom, jaká tam bude přestupní doba na vlak. Pokud bude rozumně dlouhá (např. 3-5 minut), tak by to mohlo být využitelné i pro lidi z vrchu Řečkovic.
U toho přestupu na konečné šalin v Řečkovicích dost záleží na umístění zastávek - pokud to bude stavět tam kde N91, tak ten přestup nebude zdaleka tak atraktivní jako ze zastávky na Medlánecké, kde je to asi 30 metrů s očním kontaktem. Z té zastávky nočních linek je to asi 90 metrů, ale je tam navíc přecházení a ten oční kontakt není ideální, ať už se jde podél silnice k čumáku nebo kolem smyčky do zadních vozů. Dobré by bylo udělat zastávku přímo u smyčky (u bistra), ale musely by se trochu překopat odbočovací pruhy.
Taky mi přijde škoda, že v Ivanovicích to nezastaví vůbec, hodila by se nějaká zastávka na hlavní u přechodu k Bauhausu - kdybych bydlel v Ivanovicích, tak by mě asi docela štvalo, že od tam není spojení na vlak v Řečkovicích.

_________________________________
Moravská národní obec - od roku 1985 Za Moravu!


Offline
Uživatelský avatar

3757
08 čer 2005 23:12
xxx píše:
Proč vlastně jsou u Semilassa tak debilně situované zastávky tramvajových linek? Každá z nich má zastávku někde jinde a obě daleko od autobusu.
Protože až do roku 1995 se u Semilassa přestupovalo jen na linku 43 a tangenciální linky (tj. 30, 44/84 a 72, resp. jejich předchůdce).

Autobusy MHD od severu (vyjma té 43) nejprve končily u konečné tramvají v Řečkovicích, poté až do roku 1995 jezdily až do centra, takže nebyl nutný přestup na tramvaje u Semilassa. Přestoupit se dalo třeba na Pionýrské.
Regionální autobusy jezdily taky až do centra, a zastavovaly mimo jiné i na Husitské.
Autobusy od Kolejní končily u Červinkovy, případně Skácelovy, prodloužení k nádraží Kr. Pole bylo až po roce 2000. (Jednu dobu myslím jezdila linka 53 z Kolejní až na Nerudovu, ale nenašel jsem k tomu žádné podklady.)


Offline
Uživatelský avatar

2655
13 črc 2009 13:42
Tak možná ne, je to jenom domněnka. Těžko se to predikuje.

Proč vlastně jsou u Semilassa tak debilně situované zastávky tramvajových linek? Každá z nich má zastávku někde jinde a obě daleko od autobusu. I proto usuzuji, že se lidem bude líp přestupovat v Řečkovicích.


Offline
335
21 dub 2009 20:30
Já nijak nezpochybňuji smysl linky 71/304; já zpochybňuji xxx tvrzení, že (tedy to ještě vypadalo, že pojede ke KPN) skoro všichni vystoupí na konečné šaliny. Pravda, pokud pojede do Řečkovic k nádraží, tak u šaliny vystoupí úplně všichni:-).

Jeden dotaz, proč by lidi z Kuřimi měli jezdit do bazénu a na hřbitov v Řečkovicích? Mají svoje, a lepší.....


Offline
42
02 čer 2012 19:24
ZGHK píše:
Že jsem tak smělý, co tak zajímavého z pohledu obyvatel České a Kuřimi je kolem tramvajové konečné v Řečkovicích, že tam budou houfně migrovat?

Ono to nelze posuzovat jen pohledem cesty z Kuřimi do centra (upřímně tam je vlak a to by stačilo), ale právě jako spojení i do/z České, nebo (byť po případném přestupu) Lelekovic - na konečné v Řečkovicích je poměrně hodně možných cílů - gymnázium, základní škola (zejména 2. stupeň, v Lele mají jen 1. stupeň, ale do Řečkovic chodí tam i děti z Kuřimi), plavecký bazén, hřbitov atd. Ostatně narvané autobusy jedoucí z Kuřimi a Lelekovic ráno (mezi 7 a 8 hodinou), případně po skončení vyučování zase zpět jsou důkazem, že to bude využito.

Neznám přesně situaci v Kuřimi a jejich dostupnosti. Podle mě je ale blbost mít vlak na trase Kuřim - Česká - Řečkovice - KPN a vedle toho jezdit totéž autobusem (to tím někdo z Kuřimi pojede na KPN?). Z mého osobního pohledu se mi to líbí - bydlíme v České, takže dřív budu na konečné v Řečkovicích, případně dokonce na KPN, ušetří mi to čas. Ale to už by byl lepší autobus z Kuřimi přímo někam do centra (což by ušetřilo čas i kapacitu na d-1, resp. d-6). Kdo by chtěl, by mohl jet klasicky vlakem, kdo by chtěl rychle do centra, tak by jel takhle.


Offline
7351
27 úno 2010 07:40
Proč by někdo z České nebo jihu a východu Kuřimi jezdil proti svému směru cesty?


Offline
Uživatelský avatar

2655
13 črc 2009 13:42
No tak to se to u té ničím nezajímavé řečkovické tramvajové konečné už tuplem z velké části vyprázdní. Kdo by tím jel na vlak do Řečkovic? To jím mohl jet už rovnou z Kuřimi.


Offline
335
21 dub 2009 20:30
Hele, tak jsem náhodou narazil na toto:

Předpokládá se spojení dosavadních linek 71 a 310 do jedné nové linky s označením 304. Ta by měla jezdit na trase Kuřim, Podlesí - Kuřim, TOS - Kuřim, Poliklinika, (Kuřim, Záhoří) - Kuřim, KD - Kuřim, Nádraží - Kuřim, Díly pod sv. Janem - Česká - Brno, Řečkovice, konečná tramvaje - Brno, Řečkovice, nádraží.
Ale bude to ještě ovlivněné uzavírkou mostu mezi Českou a Lelekovicemi.


Offline
335
21 dub 2009 20:30
Troufnu si odhadnout, že z Kuřimi bude na řečkovický gympl dojíždět tak maximálně pět studentů. A možná dva učitelé, což by dle xxx argumentace ("z velké části vyprázdní") znamenalo, že #potenciál případné linky 304 je deset cestujících:-). Jinak v širokém dalekém okolí konečné v Řečkovicích z pohledu Kuřimských nic zajímavého opravdu není.

xxx píše:
O deset minut určitě ne, nanejvýš o tři. A divil by ses, kolik lidí ocení, že můžou nastoupit do prázdné tramvaje. Proč by měli zajíždět ke KPN, když se potřebujou dostat třeba na Pionýrskou? Tak přestoupí v Řečkovicích na jedničku, ne?


Jakože u Semálu je šestka plná?

Ale teď vážněji. Rozumím tomu, že případná nová 304 je především pro lidi, co mají v Kuřimi a v České na vlak daleko. Ale mám pochyby o tom, zda poskakování po Banskobystrické za šalinou či objíždění po Novoměstské bude nějak zvlášť časově atraktivní


Offline
Uživatelský avatar

3757
08 čer 2005 23:12
ZGHK píše:
Že jsem tak smělý, co tak zajímavého z pohledu obyvatel České a Kuřimi je kolem tramvajové konečné v Řečkovicích, že tam budou houfně migrovat?

Mimo jiné gymnázium.


Offline
Uživatelský avatar

2655
13 črc 2009 13:42
ZGHK píše:
Jako že by ji jezdili hromadně obdivovat? Nebo by tam z důvodu nějakého záhadného puzení přestoupili na tramvaj, která by je odvezla stejným směrem jako ten bus, jen by to trvalo o deset minut déle?

O deset minut určitě ne, nanejvýš o tři. A divil by ses, kolik lidí ocení, že můžou nastoupit do prázdné tramvaje. Proč by měli zajíždět ke KPN, když se potřebujou dostat třeba na Pionýrskou? Tak přestoupí v Řečkovicích na jedničku, ne?


Offline
268
09 úno 2007 13:59
Brno
2371 píše:
Co jsem zaslechl, mělo by to jet po trase 71 po Českou, nádavky, následně to zastaví až v Řečkovicích na konečné a pak až v KPN.


Nebylo by pak lepší linku poslat z Řečkovic k Technologickému parku? I skrz využití dalšího možného přestupu na 12... s tím, že z Medlánek by i nadále fungovala stejným směrem 65.


Offline
335
21 dub 2009 20:30
Jako že by ji jezdili hromadně obdivovat? Nebo by tam z důvodu nějakého záhadného puzení přestoupili na tramvaj, která by je odvezla stejným směrem jako ten bus, jen by to trvalo o deset minut déle?


Offline
Uživatelský avatar

2655
13 črc 2009 13:42
Že by ta tramvajová konečná?


Offline
335
21 dub 2009 20:30
xxx píše:
Tak to taky není špatné. Jen mám trochu strach, jestli se to v těch Řečkovicích z velké části nevyprázdní.


Že jsem tak smělý, co tak zajímavého z pohledu obyvatel České a Kuřimi je kolem tramvajové konečné v Řečkovicích, že tam budou houfně migrovat?


Offline
456
24 lis 2017 11:40
Robert píše:
Tak jako dnes ve vozech DPMB, ne? Navolíš si počet zón, co potřebuješ, a přiložíš. Jinak by se z těchto vozidel nedalo přestupovat na jiné regionální linky.


no jako myslel jsem ,aby to fungovalo na tom users freindly principu pípni a odpípni. S tím, že by systém o mě věděl, že šalinkartu už mám..minimálně v případě, že bankovní karta a karta s šalinkartou jsou identické...


Offline
Uživatelský avatar

2655
13 črc 2009 13:42
Tak to taky není špatné. Jen mám trochu strach, jestli se to v těch Řečkovicích z velké části nevyprázdní.


Offline
86
15 črc 2021 23:22
xxx píše:
A co kdyby to jelo z České až ke KPN expresně jako 301? :-k Anebo od Bauhausu?


Co jsem zaslechl, mělo by to jet po trase 71 po Českou, nádavky, následně to zastaví až v Řečkovicích na konečné a pak až v KPN.


Offline
7351
27 úno 2010 07:40
To by byli lidi s cílem/startem cesty v Řečkovicích moc rádi.


Offline
Uživatelský avatar

2655
13 črc 2009 13:42
A co kdyby to jelo z České až ke KPN expresně jako 301? :-k Anebo od Bauhausu?


Offline
7351
27 úno 2010 07:40
V Řečkovicích u nádraží je místa dost. Bez napojení na ten vlak by to bylo celkem na prd.


Offline
1093
09 lis 2006 18:16
Především v jiných článcích, než je zde uvedená tiskovka, se píše, že se uvažuje o spojení linek 71 a 310 do jedné. Tedy jestli linka 304 nebude ta spojená linka
Citace:
Společně se změnou odbavení uvažuje Kordis o tom, že by spojil do jedné linky dosavadní linky 71 a 310, která by spojovala konečnou tramvají v Řečkovicích s Kuřimí a zajistila by obsluhu celého města včetně průjezdu okolo vlakového nádraží.

A jen z Řečkovic? Což by pak dávalo smysl posilovat linku 41, jak zde kolega uvedl. Ačkoli, kde by se to tam zase otáčelo.
Zdroj viz například zde https://www.brnan.cz/udalosti/na-primes ... emi-dvermi


Offline
86
15 črc 2021 23:22
Cracatit píše:
A ono má dojít ke změně dopravce na lince Brno - Kuřim?


Ano, zaslechl jsem jak ze strany DP, tak ČSAD Tišnov, že se změnou JŘ v prosinci dojde ke zrušení linky 71 a tou "novou linkou" bude linka 304, která 71 nahradí a bude ji jezdit jen Tišnov. Naopak DP dostane více kurzů na 51. A aby nebyli ivanovičtí a medlánečtí ošizeni, 41 bude jezdit častěji než momentálně.

Každopádně je to ještě daleká budoucnost, bůh ví, co se do té doby ještě změní.


Offline
7351
27 úno 2010 07:40
KORDIS JMK v současné době připravuje instalaci validátorů do autobusů pro novou linku.
Když pominu, že 71 není regionální linka, tak z tohoto to plyne celkem jasně.
Zdopravy naštěstí nečtu, citace je z tiskové zprávy kraje.


Offline
2855
23 říj 2012 11:06
na křížení trolejbusu 25 s devítkou
A ono má dojít ke změně dopravce na lince Brno - Kuřim? Jsem si toho teda na Zdopravy v článku nevšiml, píšou regionální linka 71, o výhradním provozu regionálním dopravcem tam není ani slovo.
Takže asi zůstane, jak je DPMB+Tišnov, asi stejně, jako se jezdí na linkách 303 a 51, taky je na nich dost spojů ČSAD-Tišnov.

_________________________________
Jaro, léto, podzim a zima: nejlepší podnební pás.


Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 2775 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2, 3, 4, 5 ... 111  Další

Nepřečtené příspěvky | Zobrazit aktivní témata


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Přejít na:  
Právě je 03 pro 2024 19:34
Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]
Fórum běží na systému phpBB
Pro BMHD.cz vytvořil mceza | © 2011-12 [mceza.com]