Nepřečtené příspěvky | Zobrazit aktivní témata



Odpovědět na téma Stránka 3 z 255    Přejít na stránku Předchozí  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 255  Další

Co bude dřív ?
kloubové šráky 45%  45%  [ 81 ]
tramvajová trať ke kampusu 34%  34%  [ 62 ]
metro 17%  17%  [ 30 ]
odsunuté nádraží 4%  4%  [ 7 ]
Celkem hlasů : 180
Autor Zpráva
Offline
1589
18 led 2009 10:06
Někde to tak je, nebo aspoň bylo, vím že trolejbusy zatahující od Anthroposu jezdily jako 84....

_________________________________
Děkujeme, že používáte IDS JMK. Šetříte životní prostředí pro své děti.


Offline
67
04 dub 2019 16:25
Blekfild (/ Пряшів)
Re: režijní jízdy.

Možno kecám, berte ma s rezervou ale tuším, že DPMB má s mestom v rámci celkového dopr. objemu časť vyčlenenú práve na manipulačné výkony (bez cestujúcich). Zrejme sa do toho nikomu nechce vŕtať, aby sa poistil do budúcna, no dnes je to množstvo manipulačných vozkm premrštené.
Pre mňa je najväčšou škodou vidieť zaťahujúce trolejbusy zo ŠČ do Voz. Komín bez cestujúcich.
V Bratislave (typicky Čiližská - Prokopa Veľkého, teda analogicky ako s príkladom vyššie) to pred pár rokmi ošetrili rovnako ako DPMB na šalinách - napr. zaťahujúci spoj nie je vo "vývěske" ale riadne obsluhuje zastávky.


Offline
480
14 úno 2014 15:19
Brno
Toto jsem našel

https://www.brno.cz/documents/20121/820 ... nload=true


Offline
1078
09 lis 2006 18:16
Trochu přemýšlím nad linkou 62. Moc jsem nečekal, že přežije i v dalším roce, bral jsem ji jako linku "zavřeme lidem pusu" (zrušení linky 82) a pro nevyužití zrušíme. Nicméně se nedávno navíc posílila. Poloha zastávky Červený kopec je prakticky nepoužitelná pro obyvatele ulic Horní, Jílová. Tak jestli by nestálo za to buď zřídit zastávku přímo v ulici Vinohrady, případně nějaké prodloužení přes ulici Horní (jednosměrné, jelikož autobus jede hned zpět). Nabízí se i nějaké protažení přímo k nemocnici Milosrdných bratří (ulice Polní) a před nemocnicí udělat novou zastávku (je tam i škola). Prostě nyní ta využitelnost linky je pro minimum obyvatel, tak jestli jí nezkusit dát i další smysl. Nevím jaká tam je rezerva, aby to nestálo další autobus.


Offline
2813
01 črc 2006 22:24
Bedřichovice
Myslím, že se to tady zbytečně komplikuje.

Zaprvé režijní jízda ve smyslu z garáže do místa výkonu a zpět je pořád MHD, takže výjimka se na ni vztahuje. Kdyby ten spoj začínal v té oblasti, tak se tam taky musí nějak dostat. :-)
Něco jiného by byl třeba zájezd, ten už by tam neměl.

No a proč jsem se ptal na ten čas: pokud to bylo v 18:30, tak v tu dobu se vůz z Ivanovic vrací režijně, protože má asi 12 minut na to, aby přejel ke KPN a pokračoval jako linka 72.
Tolik k nutnosti jet po přivaděči.


Offline
2713
23 říj 2012 11:06
na křížení trolejbusu 25 s devítkou
Po Cejlu nevezou, ale vrací se tudy. Chodím tam do jednoho areálu do práce a pokud se vracím z polední pauzy kolem 13:15, tak potkávám skoro pravidelně nějaký trajfl směr vozovna na Körnerové.

_________________________________
Jaro, léto, podzim a zima: nejlepší podnební pás.


Offline
793
25 led 2006 09:46
Ono v tom DPMB zase úplně blbí nejsou, takže třeba poslední spoj linky 71 jede s cestujícími po trase do vozovny Medlánky. Ale v případě autobusů je zřejmě účelnější jet do vozovny režijně. Spotřebu taky podstatně zvýší zastavování na zastávkách.
A ano, u tramvají a trolejbusů, vázaných na svoji dráhu, jsou licence linek skoro vždy i kolem vozovny. Jen se, od nehody trolejbusu 3219 v Černých Polích, musí linka přečíslovat. Takže všechny tramvaje jsou něco/1, případně něco/12. Trolejbusy jedou po Veslařské jako linka 84, do Husovic jezdily od Tomkova náměstí jako linky 25 nebo 26, po Celju cestujíc nevezou.


Offline
40
02 čer 2012 19:24
Díky za reakce. Jen mi přijde, že obecně by bylo lepší jízdu využít "pro lidi", než jet "jen tak" (=bez lidí), a to zcela nesporně v případě, kdy by tomu nic nebránilo. I kdyby se mělo jet jen do Řečkovic na konečnou, tak by se lidi z Lelekovic, České a Ivanovic mohli dostat na šalinu a nemuseli čekat na další spoj, když zcela evidentně autobus jede. Alternativně by to šlo zakomponovat do objemu kilometrů, takže by se nejelo navíc, ale město by to zaplatilo.
Rozumím tom, že je to problém složitější a asi tomu brání i administrativa. Jen se zeptám - opět nevím - pokud "Licence na autobusové linky poněkud neobsahují trasy a zastávky "s lidma od konečné nějak do vozovny".", tak licence na šaliny to umožňují? Protože některé šaliny tak do vozovny jezdí (vídám konec Vozovna Medlánky).
A k nákladům - je mi jasné, že tady u této jedné linky je rozdíl marginální. Otázkou je, pokud by se k tomu přistoupilo systémově, tak jestli by to neušetřilo větší peníze. DPMB pořád uvádí, že peněz je málo, prodlužují se intervaly atd., tak třeba by to pomohlo. Předpokládám ale, že si to už propočítali.


Offline
793
25 led 2006 09:46
Tak logicky, pravidelná linka je to MHD, má tedy výjimku. U režijní jízdy je to otázka.
A ty dva km denně jsou z hlediska nákladů zcela marginální. Je třeba otázka, zda by spotřeba díky kopci v Řečkovicích a nižší rychlosti nakonec nebyla na kratší trase větší. Daleko úspornější je ustálená jízda vyšší rychlostí bez převýšení.
Z druhé strany ten úsek z České až do Řečkovic je na přivaděči placený, takže autobus musí mít jednotku na placení mýta.


Offline
Uživatelský avatar

2582
13 črc 2009 13:42
Tuším, že je tam "mimo MHD". Nabízí se otázka. Jsem MHD, když jsem služební jízda? Nevím, ptám se. Někteří kolegové říkají, že jo. Každopádně tama nejezdím. Už kvůli těm vídeňským zastávkám.


Offline
Uživatelský avatar

3708
08 čer 2005 23:12
TMB píše:
No a z Řečkovic po tramvaji je zákaz vjezdu pro vozidla nad 6,5 t. Což autobus jedoucí do vozovny musí respektovat.

A autobus na lince N91?


Offline
793
25 led 2006 09:46
No a z Řečkovic po tramvaji je zákaz vjezdu pro vozidla nad 6,5 t. Což autobus jedoucí do vozovny musí respektovat.


Offline
9986
15 led 2005 23:41
Licence na autobusové linky poněkud neobsahují trasy a zastávky "s lidma od konečné nějak do vozovny".


Offline
2813
01 črc 2006 22:24
Bedřichovice
V kolik hodin to bylo? Že by tak 18:30?


Offline
40
02 čer 2012 19:24
Nevím, kam tento příspěvek zařadit, snad sem...

Chtěl bych se zeptat těch, kteří o tom něco vědí - proč autobusy zatahující do vozovny jezdí z konečné bez lidí a nejedou (pokud to jde) po trase linky až k vozovně (podobně jako šaliny)? Dám konkrétní příklad - 26. 12. (ale je to zcela běžné v jiných dnech) jsem potkal "zhasnutý" autobus v České, když jel do vozovny z Lelekovic (zjevně tedy a-41, byť jsem kurzovku neviděl, jen nápis vozovna). K mému překvapení ale nejel nejkratší cestou přes Ivanovice a konečnou v Řečkovicích, ale na přivaděč. Takže místo 5,7 km ujel 7,5 km, časový rozdíl 2 minuty (dle google). Myslím si, že by takové autobusy klidně mohly jet po trase a skončit až u brány vozovny, ale asi je k tomu důvod (a na ten se ptám). Návazně je pak otázkou, proč jezdí autobusy delší trasou - kdyby tak jel jeden autobus denně, tak je rozdíl za rok 650 km... Chápu, že to je rychlejší, ale 2 minuty nejsou podle mně rozhodující.


Offline
143
10 lis 2012 09:29
Já bych za výhodu považoval i to, že by na Bauerově a Křížkovského začal platit JŘ, který se v případě okružek vylepuje spíše z legislativních, než praktických důvodů, žejo. Ale ta případná nedostatečná kapacita může být problém, to je pravda.


Offline
7184
27 úno 2010 07:40
MartinV píše:
Benefit by z toho měli mj. obyvatelé Kohoutek, kteří by měli spojení k Riviéře.

O které by přišlo obyvatelé Žabin a Jobska. A jsi tam, kde jsi byl předtím. :-)
A ještě by ti někdo řekl, že Kohoutky tam nepotřebují, když mají aquapark. :-P


Offline
Uživatelský avatar

6923
15 dub 2008 16:23
Žlutý kopec
Xxx: prohozením 52 a okružek by opravdu došlo k velmi výraznému přeplnění Hlinek :mrgreen:
Benefit by z toho měli mj. obyvatelé Kohoutek, kteří by měli spojení k Riviéře.


Offline
Uživatelský avatar

3210
14 čer 2004 18:56
blekfild
xxx: přetrasování 44/84 přes Hlinky by přineslo zkrácení jízdní doby a přímou vazbu na univerzitu + koleje u zastávky Lipová. To není úplně málo.

_________________________________
přeprava šotoušů je povolena pouze ve schránkách s nepropustným dnem


Offline
Uživatelský avatar

2582
13 črc 2009 13:42
Což jsou náklady navíc. A jaký přínos by mělo prohození okružek a 52? Žádný zde nevidím. Akorát by to přineslo zhoršení obslužnosti na Křížkovského a zbytečné přeplnění Hlinek, kde to jezdí jedno za druhým.


Offline
Uživatelský avatar

6923
15 dub 2008 16:23
Žlutý kopec
V létě by nebyl problém 52 posílit. A jak tu napsal někdo jiný, je otázka, zda je ten svazek potřeba, když to jezdí v téměř totožné časy.


Offline
Uživatelský avatar

2582
13 črc 2009 13:42
V létě by 52 kolem Riviéry nestačila. Navíc by se mezi zastávkami MN a Anthropos rozvázal svazek s linkou 37. Každá by jela odněkud jinud.


Offline
143
10 lis 2012 09:29
urbonaut píše:
No půlka trasy to zrovna není.
Myslel jsem to samozřejmě v nadsázce, nicméně u 37 končících na Jírovcově to skoro půlka fakt je. Plus jak píše ds, pro mnohé mobilnější cestující, kteří mají cíl v Kohoutovicích někde před LIDLem, by se do toho dala započítat i většina Kohoutovických zastávek.
Cracatit píše:
Okružkám by to sice pomohlo, ale 52 by ztratila jeden z cílových bodů na Lipové (okruh škol a institucí nejen na Květné a Lipové).
Troufnu si tvrdit, že to je ale argument spíš pro to prohození, protože okružky určitě vozí výrazně více lidí. Plus z 52 se směr Hlinky dá na Anthroposu přestoupit pohodlně hrana-hrana (navíc skoro garantovaně na trolejbus, který s ní jede ve vláčku), zatímco z okružek člověk musí buď na Anthroposu, nebo na Pisárkách překonávat x přechodů, během čehož mu y spojů ujede.


Offline
Uživatelský avatar

3210
14 čer 2004 18:56
blekfild
Urbonaut: směrem do města je to jedno a žádné provázání není potřeba, ale opačným směrem to provázat potřebuje, hodně lidí má cíl v dosahu obou linek a jede tim, co přijede dřív (Voříškova x hájenka, stamicova x výletní atd)

_________________________________
přeprava šotoušů je povolena pouze ve schránkách s nepropustným dnem


Offline
Uživatelský avatar

3708
08 čer 2005 23:12
PavelS píše:
Často přemýšlím nad tím, proč nejsou nějak rozumně provázané linky 52 a 37, když mají půlku trasy stejnou; hádám, že je to proto, že na něco navazují v Bystrci, resp. v Kohoutovicích, ale přijde mi zvláštní, že v úseku Antonína Procházky > Mendlovo náměstí jedou úplně ve stejné časy (opačným směrem je tam mezera 2', takže 52 jede ve vláčku „jen“ po Anthropos s linkou 25).
No půlka trasy to zrovna není.

Myslím, že hlavním účelem linek 52 a 37 není obsluha zastávky Antonína Procházky (Anthropos je navíc obsluhován linkami 25, 26, 44, 84, Pisárky, Lipová a Výstaviště ještě navíc linkou 1), ale těch ostatních zastávek v Kohoutovicích a Žebětíně, kde jezdí vždy jen jedna z těchto linek, a v Bystrci v sídlišti Kamechy, kde je linka 52 provázána s 54 (a nejspíš tam budou hrát roli v časových polohách spojů i přestupy zejména na linku 1).

Pozn.: Linky 50, 51 a 68 v této úvaze neberu v potaz, protože nespojují dotčené oblasti s centrem města, takže nevidím důvod, proč by měly jezdit s linkou 52 v prokladu.


Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 6358 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 255  Další

Nepřečtené příspěvky | Zobrazit aktivní témata


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Přejít na:  
Právě je 04 čer 2024 07:47
Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]
Fórum běží na systému phpBB
Pro BMHD.cz vytvořil mceza | © 2011-12 [mceza.com]