Nepřečtené příspěvky | Zobrazit aktivní témata



Odpovědět na téma Stránka 8 z 324    Přejít na stránku Předchozí  1 ... 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11 ... 324  Další
Autor Zpráva
Offline
826
25 led 2006 09:46
Do kterých? Opravdu si myslíte, že jsou někde jinde potřeba? Ani v Brně by neměly využití.


Offline
Uživatelský avatar

6983
15 dub 2008 16:23
Žlutý kopec
Po Blavě už i Praha. Když už dva výrobci nabízí 3článkové trbusy, mohlo by se jejich využití rozšířit i do dalších měst.


Offline
Uživatelský avatar

6622
21 pro 2005 17:01
Tramvaj přivřela seniorce nohu a rozjela se, žena po pádu pod ni zemřela

Tramvaják teď bude chudák pendlovat mezi okresním, krajským a Nejvyšším soudem.


Offline
Uživatelský avatar

3099
29 srp 2009 19:30
Spíš Urbino 18 IV?

_________________________________
Brnem hrne šmirgl, trajf a basík. Vo tym ani nedéché.


Offline
1591
18 led 2009 10:06
Proč pořádné? Uspořádáním interiéru to vypadá jako Urban....

_________________________________
Děkujeme, že používáte IDS JMK. Šetříte životní prostředí pro své děti.


Offline
Uživatelský avatar

2656
13 črc 2009 13:42
V Praze zítra po mnoha letech vyjíždějí pořádné kloubové autobusy. (A teď do mě!)


Offline
Uživatelský avatar

3759
08 čer 2005 23:12
Když se tu řešily ty vozy 14TrM v červeno-krémovém nátěru, náhodou jsem narazil na tuhle fotku z Jihlavy: http://jimhd.wz.cz/fotky/ks/album/slides/P1040497.JPG


Offline
457
24 lis 2017 11:40
pro srovnání doporučuju zkouknout:
https://en.wikipedia.org/wiki/Modal_sha ... nhabitants

PS: všude cpát tramvaj skrz preferenci je pěkná blbost. Např. ty Kohoutovice - stačí se trochu zamyslet nad potřebnou délkou vozidel a vychází trolejbus, i ten jde preferovat. A co se týče cestovních rychlostí v Brně, tak mnohdy vychází líp než šalina - jednu sem dělal takovou zajímavou tabulku..


Offline
126
18 srp 2019 17:01
Naxashi píše:
Honza P: JÁ se na to už nemůžu dívat. Je to NIZOZEMÍ! Holland je jen provincie. To je jako nazývat Česko Moravou (nebo Čechama).

Rozdíl mezi Nizozemskem a Holandskem chápu, stejně jako chápu rozdíl mezi Českem a Moravou.
Zrovna město Den Haag se nachází v provincii Jižní Holandsko, proto jsem se neostýchal použít tento termín. Dovolenou jsem trávil převážně v této provincii, proto jsem použil termín Holandsko a ne Nizozemsko (i když jsem byl třeba v Amsterdamu, Naardenu není Apeldoornu, protože sice v Nizozemsku leží, ale neleží v Holandsku).
Ale jsem rád, že to tu zaznělo, třeba jsme někoho tomto termínem obohatili není ujasnili.


Offline
38
01 bře 2006 20:49
Naxashi píše:
Honza P: JÁ se na to už nemůžu dívat. Je to NIZOZEMÍ! Holland je jen provincie. To je jako nazývat Česko Moravou (nebo Čechama).


No, ne, není. Nizozemí je historické označení zhruba pro to, čemu se dnes říká Benelux. Správný název státu je Nizozemsko...


Offline
1792
04 bře 2012 23:26
b1: Jsem přesně čekal tenhle „argument“. Tak, že nejsem debil a poznám příležitostnou výmluvu.

_________________________________
1901 – 1919 = 13TA (ty špatný)
1920 – 1949 = 13TB (ty dobrý)


Offline
Uživatelský avatar

9306
10 čer 2004 11:19
MartinV píše:
Slatina by šla vyřešit, už to tu někdo navrhoval - z líšeňské trati, od Krásného, vést trať dále podél Ostravské se stočením doprava do Slatiny. Kohoutovice mají nevýhodu, že jsou v kopci. Žluťák má v docházkové vzdálenosti linku 4, takže táhnout jiné glajze na Žluťák by asi bylo zbytečný. Tuřany/Ivanovice by si zasloužily vlakovou zastávku.


Pokud beru docházkovou vzdálenost, tak na žluťáku to pokrývá stěží oblast mezi Wolkerovou a Gogolovou. To není moc dobrý pokrytí. A když se dívám, že v Praze se teď staví trať do Slivence a při délce 500m a smyčce 600m, takže +- kilometr to stojí 250 milionů A to to šlo dost mimo zástavbu. Tady to po Hviezdoslavově vychází na nějaký 2,5km a to nemá pro obsluhu žádnej význam. A vnitřkem to neprojde.

Ono omezovat jinou než kolejovou dopravu je nesmysl v okamžiku, kdy šaliny v Brně odvezou zhruba jen polovinu všech osobokilometrů.


Offline
Uživatelský avatar

3759
08 čer 2005 23:12
Naxashi píše:
Honza P: JÁ se na to už nemůžu dívat. Je to NIZOZEMÍ! Holland je jen provincie. To je jako nazývat Česko Moravou (nebo Čechama).

Jak jsi přišel na to, že mluví o Nizozemí, a ne o Holandsku?


Offline
1792
04 bře 2012 23:26
Honza P: JÁ se na to už nemůžu dívat. Je to NIZOZEMÍ! Holland je jen provincie. To je jako nazývat Česko Moravou (nebo Čechama).

_________________________________
1901 – 1919 = 13TA (ty špatný)
1920 – 1949 = 13TB (ty dobrý)


Offline
126
18 srp 2019 17:01
PvvS píše:
HonzaP: a jakápak je obsaditelnost a využití MHD na západ od Aše ?

Nemůžu posoudit dopravní špičku, protože jsem tam byl jako turista a špičkám jsem se vyhýbal. Nicméně dopoledne byla naplněnost přibližně rovná počtu sedadel, odpoledne byly linky plnější (linka na pláž byla plná hodně už po 14. Hod).
Co se týče složení vozového parku, tak metro tam měli na běžné úrovni západu (Vídeň apod), autobusy na podobné úrovni s Českem (klima byla ve většině busech, ale úplnou samozřejmostí nebyla), trolejbusy neměli ale hojně byly zastoupeny elektrobusy (pravděpodobně všechny busy staré 4 roky a novější). Tramvaje ve srovnání s Brnem docela tragédie. Všechny tramvaje (kromě asi dvou linek) vysokopodlažní a poměrně hlučné. Ale dobrým stavem tratí a předností v křižovatkách to bylo mnohem lepší svezení, než novým drakem po Brně.
Nutno podotknout, že tramvaje jsou v Holandsku tak trochu pro socky, protože běžní lidé od batolat po důchodce jezdí na kole případně příměstskými vlaky (které se spíš podobají S-bahn nebo vlakotramvajím)


Offline
Uživatelský avatar

6622
21 pro 2005 17:01
MartinV píše:
Slyšel jsem o jedné MČ, která ji nechce. Pak je to jen její problém.



Která?


Offline
1792
04 bře 2012 23:26
MartinV: Ten někdo jsem byl nejspíš já, protože já jsem byl jediný člověk, koho znám, kdo navrhoval trať jak do Slatiny, tak do Černovic, protože těmhle městským částem to tam chybí.

_________________________________
1901 – 1919 = 13TA (ty špatný)
1920 – 1949 = 13TB (ty dobrý)


Offline
Uživatelský avatar

6983
15 dub 2008 16:23
Žlutý kopec
Slatina by šla vyřešit, už to tu někdo navrhoval - z líšeňské trati, od Krásného, vést trať dále podél Ostravské se stočením doprava do Slatiny. Kohoutovice mají nevýhodu, že jsou v kopci. Žluťák má v docházkové vzdálenosti linku 4, takže táhnout jiné glajze na Žluťák by asi bylo zbytečný. Tuřany/Ivanovice by si zasloužily vlakovou zastávku.


Offline
826
25 led 2006 09:46
Problém je v tom, že pokud se budu chtít s kvalitou MHD vyrovnat západu - a tedy dostat tam lidi z aut, tak ta preference je jeden z prvních kroků. Že musím nabídnout kapacitu a kratší intervaly, je jasné. Nicméně s přeplněností vozidel MHD bych to tak dramaticky neviděl, většinou je obsazení přiměřené. A pokud ne, tak hlavně díky zpoždění - opět většinou způsobeném IAD.


Offline
Uživatelský avatar

9306
10 čer 2004 11:19
MartinV: Takže jak dostat za rozumný peníz kolejovou dopravu třebas do Kohoutovic, Slatiny, Tuřan, jak pokrýt Vychodilovu, nebo Žluťák ? On i ten kousek kolejí na Leanou bude stát ranec a to je tam stavebně relativně bezproblémový.

A jak chceš dostat lidi z aut, když jim nemáš co nabídnout ? Klimu má dneska i auto z bazaru za pár tisíc. A u MHD to má pár šalin, u autobusů se vypíná, když je v dohledu kopeček a u trolejbusů je to u kloubáků tak na půl a sóla prohrávají o hodně.
Navíc narvaný spoje a intervaly místama na houby. Takhle nikdo nepřesedne a ani to spomalení ho k tomu nedonutí. Nejspíš nepojede o moc dýl jak MHD s přestupama, ale v pohodlí.

Navíc se jenom zhorší exhalace ve městě, protože buď pojedu na dvojku a budu to vytáčet, nebo na trojku a budu pod otáčkama. A an ujetí stejné vzdálenosti tu budu delší dobu.



HonzaP: a jakápak je obsaditelnost a využití MHD na západ od Aše ?


Offline
Uživatelský avatar

6983
15 dub 2008 16:23
Žlutý kopec
Ondra K.: jenže taky potřebuješ město uzpůsobené pro průjezd ZZS. Ať už RZP s pacientem nebo hasičů.


Offline
7364
27 úno 2010 07:40
Ono by to fungovat mohlo. Ale ne na brněnských "bulvárech" typu Hybešova, Cejl, Křenová atd. Tam tu šalinu zdrží všechno, a čím pomaleji pojede, tím víc. A představa, jak se po Gajdošce, Zvonařce apod. vše plouží třicítkou, i když je silnice volná, mi jako krok kupředu rozhodně nepřijde.
A s tím neprodloužením cesty. Když jedu třeba po Lidické a dál na sever, a předjedu někde u Lužánek cyklistu, tak se mi ještě nestalo, aby mě u Semilassa dojel. Ono se totiž reálně těch 30 fakt nejede, je to výš. A když při 50 projede na zelenou 20 aut, tak při 30 jich při stejně dlouhé zelené bude kolik? 20 určitě ne. A když prodloužím zelenou v jednom směru, prodloužím červenou v jiném. Ne, tohle fakt nechci.


Offline
Uživatelský avatar

Moderátor
6181
11 dub 2010 15:05
Juliánov
b1 píše:
Není. Dá se to ošetřit dopravními značkami.

Teoreticky. Prakticky bych si troufl tvrdit, že něco takového by u nás nikdo nebyl ochoten povolit.


Osobně zastávám názor, nejvyšší povolená rychlost by měla být v souladu se stavebním řešením komunikace. Tzn zúžené vozovky, zvýšené křižovatky s předností zprava a pod. Výsledkem zavedení třicítky do současné uliční sítě bude akorát to, že to rychlostní omezení nebude nikdo dodržovat.

_________________________________
Šotouš bez foťáku, je jako tělo bez duše. :-)

"fejsbůk" BMHD.cz


Offline
Uživatelský avatar

6983
15 dub 2008 16:23
Žlutý kopec
A copak ty městský části a oblasti, který kolejovou dopravu nevlastní?
Mohly by se třeba zasadit o to, aby k nim ta kolejová doprava vedla. Slyšel jsem o jedné MČ, která ji nechce. Pak je to jen její problém.

Proč není u záchytných parkovišt i volba parkovné + lístek na MHD ? Když si započítám parkovný + jízdenky, tak mě nic moc nepřesvědčuje k tomu, abych nejel přímo do centra.
Kdyby k tomu byla vůle, dávno by tak P+R parkoviště fungovala.

To už si radši většina posedí sama v tom autě, kde mají klid, klimu a pohodlí.
Tak to je právě takový krásný příklad sobeckosti vůči životnímu prostředí, což má potažmo dopad i na náš život. Když si každý jezdí sám v autě, a ještě to pořádně vohulí klimou.


Offline
126
18 srp 2019 17:01
Robert píše:
Takže MHD zrychlíme tím, že zpomalíme ostatní dopravu? Tak tenhle koncept mi tedy dobrý fakt nepřijde. Pro cestující přínos v lepším případě nulový, spíše záporný, protože tou 30 budou muset jet i autobusy a trolejbusy. A ostatní akorát nas***š.

IAD sice opticky zpomalíme, ale celkový čas se prakticky nezmění, protože v zaplněném městě by auto stejně stálo někde v průběhu. Navíc skupinu jedoucích aut semafor zohlední více, bez samostatně jedoucí auto. Když v koloně pojede bus, tak ho samozřejmě pustí co nejdřív i s vozidly jedoucí před ním.
A kolik ty autobusy jezdí teď? Nehledě na to, že i autobus musí pouštět chodce (a v Brně kvůli absenci cyklopuruhů, které navíc spíš slouží jako parkoviště i cyklisty) a pro chodce je určitě příjemnější, když se k němu přiblíží vozidlo nižší rychlostí. Navíc by mu nejspíš stačilo jen přibrzdit, než úplně zastavit, protože psychologicky si chodec víc troufne vstoupit do vozovky před pomaleji jedoucí vozidlo, než před ryhleji jedoucí vozidlo, které kvůli tomu musí úplně zastavit, aby dalo chodci najevo, že ho nehodlá přejet.
A znovu se ptám - proč by koncept dopravy, který se nachází západně od Aše nemohl fungovat výhodně od Aše?


Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 8088 ]  Přejít na stránku Předchozí  1 ... 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11 ... 324  Další

Nepřečtené příspěvky | Zobrazit aktivní témata


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Přejít na:  
Právě je 11 pro 2024 22:58
Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]
Fórum běží na systému phpBB
Pro BMHD.cz vytvořil mceza | © 2011-12 [mceza.com]