Nepřečtené příspěvky | Zobrazit aktivní témata



Odpovědět na téma Stránka 8 z 232    Přejít na stránku Předchozí  1 ... 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11 ... 232  Další
Autor Zpráva
Offline
63
04 dub 2019 16:25
Blekfild (/ Пряшів)
Falkon píše:
Řidič dopravního podniku se přece taky nebude zajímat o to, proč Franta nevyrobil dvaadvacet plechů ale jen dvacet a nikdo ho za to nebude urážet, že to neví.


Ibaže vodič DP (ako spotrebiteľ) svoje správanie zváži tým, že plechy budú počas letných prázdnin drahšie, keďže sa Frantovi a jeho kolegom krátkodobo zvýši ich hodnota práce, veľmi zjednodušene povedané.
To je tržný záujem, vo verejnom záujme je nutné ctiť aj iné princípy, no tie tiež majú svoje limity. Ja osobne považujem rozsah spojov (schválne nepíšem dopravný výkon) za absolútne kľúčový atribút verejnej dopravy čo do jej atraktívnosti, no vzhľadom na pomery tuzemského trhu práce by som to na mieste DPMB inak ani nerobil.

Ďalšou rovinou je nábor nových vodičov, - a tu by som si žiadne ilúzie nerobil. Skrátka, korytá vyschli a citeľne iné to tak skoro ani nebude. V ukrajinských (i bieloruských) rádiách už polroka počuť inzerciu o tom, ako miestne DP zháňajú vodičov.
Systémové riešenie vidím v dlhodobej dopravnej politike, ktorá bude preferovať železničnú dopravu a tým aspoň čiastočne uvoľní vodičov kamiónov pre potreby verejnej dopravy.


Offline
790
25 led 2006 09:46
Dovolenou určuje zaměstnavatel, byť v praxi většinou dle požadavku zaměstnance

http://pracomat.cz/poradna/zakonik-prac ... dil-2.html


Offline
Uživatelský avatar

354
03 črc 2007 20:00
IDS JMK, zóna 535
PvvS: Nevím, co to plácáš, ale o dovolené nerozhoduje zaměstnavatel, ten ji pouze umožňuje či neumožňuje, podle toho, zda má dostatečný počet pracovníků, aby mu zajistili, že si ten který člověk tu dovolenou může vzít, ačkoliv… tohle je stále trochu problém, ta utkvělá představa, že dovolenou zaměstnanci neumožním – já jsem nikdy nebyl zaměstnavatelem, takže předem říkám, že neznám všechny kroky, které zaměstnavatel musí učinit, aby mohl či nemohl uznat dovolenou v době, kdy si ji zaměstnanec vyžádá (takže mě nezapomeň „vyškolit jako malýho kluka, že tomu nerozumím“), ale obecně to vnímám asi takto: Zaměstnavatel má nárok nařídit až polovinu dovolené (v našich končinách tedy standardně 10 dní – u firem s 5 týdny dovolení cca. 12,5 dne), k čemuž se však uchylují zaměstnavatelé zřídka, neboť zaměstnanci zpravidla dovolenou čerpají ochotně. Zbytek už ovšem zaměstnavatel nemůže nařídit a zaměstnanec si ji tedy může vybrat kdy chce. Jistě, zaměstnavatel může tu dovolenou neuznat (k čemuž se asi taky uchylují zřídka…), ale v tom případě riskuje, že zaměstnanec využije jinou možnost (například propustku k lékaři, nemoc, atd.). Pak jsou situace ze zákona, kdy zaměstnavatel musí umožnit zaměstnanci čerpat volno „nad rámec dovolené“ (svatba, pohřeb,…), ale předně: dovolená je odpočinek pro zaměstnance, nikoliv nástroj zaměstnavatele, kterak nechat člověka doma.

Mmch, ještě k tomu sníženému počtu cestujících o „(letních) prázdninách“:
Pochopitelně ubude dost cestujících z řad školáků a studentů a nepochybně dojde i k částečnému úbytku pracujícího obyvatelstva. Nelze však všeobecně bagatelizovat, že to bude 50%. Nesmíme zapomínat, že část studentsva určitě bude na nějaké brigádě; někteří nově zmaturovaní/titulovaní třeba získají práci a začnou svůj nový pracovní proces a zdaleka ne všichni zaměstnanci budou mít automaticky dovolenou zrovna v tyto dva měsíce.
Další věcí je, že ať už bude úbtek jakýkoliv, nebude to úbytek náhlý, ale pozvolný – jinými slovy: všechny dovolené se rozloží do celých dvou měscíů, ne jen do prvního nebo druhého týdne v červenci. Takže ve výsledku možná bude mít 50 % zaměstnanců dovolenou, ale nebudou ji mít pochopitelně všichni najednou. A rozhodně ne celé dva měsíce, tak dlouhou ji nebude mít nikdo. Takže i ti, co ji budou mít, budou po zbytek času na tom stejně jako ti, kteří tu dovolenou nemají/mít nebudou.
Tací budou stále jezdit do práce. A ti, kteří k tomu využíval MHD, ji budou využívat i nadále (tedy… budou-li moci). Jenže směna jim nezačne později proto, že jim bude jezdit méně spojů. A nezačne jim ani dřív, takže ani když budou jezdit o spoj nebo dva dřív kvůli případným přestupům, a budou tak v práci třeba půl hodiny předem, nepomůže jim to (ať už pracují kdekoliv, nemám tím samozřejmě na mysli pouze zde tolik oblíbenou černovickou terasu), protože pracovní doba je od-do.
A ti, kteří dojížději za prací do Brna z okolních vesnic, budou stále přijíždět ve stejnou dobu, protože regionální linky (autobusy, vlaky) nepojedou třeba o 5 minut dřív nebo o 10 později – pouze některé spoje nepojedou vůbec. Takže tito lidé dojedou do Brna (hl.n., ÚAN, další uzly…) ve stejnou dobu. A pokud jim bude rozbita návaznost, nepředpokládám, že jim zaměstnavatel bude tolerovat pozdní příchody, nebo naopak jim umožní začít dřív, aby mohli dřív odejít…
Myslím si, že to je to, co tu chtěl asi Naxashi říct (ale možná se mýlím a chtěl říct něco úplně jiného…).
A mmch, argument o tom, že i řidiči dopravního podniku budou čerpat dovolenou – i DPmB určitě rád poskytne brigádu některým studentům s ŘP… plus, a to si zas myslím, že (nejen) Naxashi má pravdu, mně jako cestujícího to nemusí zajímat. Aby byl spoj zajištěn řidičem, to je snad práce plánovače směn v DP, ne cestujícího, který pracuje třeba na terase… takže osočovat někoho, kdo vyjádří svůj názor na nespokojenost s jízdními řády proto, že nezná vnitřní politiku DP a nemá před sebou papíry s plány pro jednotlivé zaměstnance na jednotlivé služby, mi přijde hodně vedle.
Řidič dopravního podniku se přece taky nebude zajímat o to, proč Franta nevyrobil dvaadvacet plechů ale jen dvacet a nikdo ho za to nebude urážet, že to neví.
Tak se k sobě přece chovejme slušně; vím, že je to těžké, slušné chování se už nenosí, ale není přece třeba špinit tím i tohle jinak celkem fajn fórum, kde hlavní myšlenka je o dopravě (zejména v Brně, potažmo JMK) a ne o tom, že někdo neumí spočítat logaritmus odmocniny ludolfova čísla nebo, že nezná vyjmenovaná slova, nebo, že neumí psát česky, nýbrž cesky (i když třeba chybějící diakritika opravdu kolikrát může úplně změnit význam sdělení, no schválně – a teď sorry za OT, ale slovní spojení „ztraceni uhori“, jak z toho poznáte, zda jde o oznámení o ztrátě jisté ryby nebo o prokletí ztracených, kteří se podle všeho změní v popel?)


Offline
1322
10 bře 2010 18:00
BRNO-Řečkovice
Do toho se má vložit město, které ten úbytek cestujících zaplatí tak, aby se nemusely omezovat spoje. Jenže když je na radnici banda tupohlav, která ničí a omezuje vše, co může, jen za zlepšení svých koryt, tak na tom město celkově bude strádat i nadále (a to není jen MHD).


Offline
Uživatelský avatar

6905
15 dub 2008 16:23
Žlutý kopec
S tím úbytkem spojů je to začarovaný kruh (teda spíš spirála), který začal Covid. A) ubyde cestujících, dopravce tedy B) logicky sníží počet spojů, což má opět za následek bod A.


Offline
Uživatelský avatar

9268
10 čer 2004 11:19
Navíc stále platí, že o dovolené rozhoduje zaměstnavatel. A jelikož většina firem na terasách jede silně exportně, tak se jede podle zbytku Evropy. Takže výroby se maximálně lehce sníží, ale nezastavují.


Offline
1322
10 bře 2010 18:00
BRNO-Řečkovice
Když tady mluvíte o těch dovolených za pásem, tak tam jsou dovolený v závodce. Většina z pracujících si tu dovolenou nechají na tu celozávodní, která bývá většinou poslední 2 týdny v červenci, nebo přelom červenec/srpen nebo první dva týdny v srpnu. Co jsem v závodech dělal, tak zrovna v červenci si to mimo tu závodní dovolenou vyplýtvalo úplný minimum lidí (řekněme ani ne 5% z podniku), taktéž vypadaly i vozy k závodu. A ta CD se plánovala nehledě na svátky začátkem července.


Offline
59
19 úno 2013 13:02
JŘ o prazdninach jsou uplne normalni. omezeni jako kazdy rok, poptavka bude polovicni, jezdit na plny kule je blbost a chape to i stredne cviceny simpanz
toho 7.7. bude mrtvo jeste vic, i tak vlastne SN intervaly povazuji trochu za ulet....no uvidime, jak to probehne.....otestuji v prvni linii
PS....tu oblast tve prace nam nemusis sdelovat, ale spis si myslim, ze bychom se dovedeli, ze mate narizenou dovolenou a doma cely pristi tyden


Offline
7134
27 úno 2010 07:40
Nám ty tvoje zjevně taky. Problémy, co vidíš ty, my ostatní ani obvykle ani nevnímáme.


Offline
Uživatelský avatar

3696
08 čer 2005 23:12
Naxashi píše:
No, každý máme asi jinak nastavené hodnoty. Ty vaše jsou mi zcela cizí.

To už víme pěkně dlouho. Ty naše spočívají v tom, že si dovolenou bereme především v době, kdy mají děcka prázdniny, a často jezdíme na dovolenou do míst, kde brněnskou MHD nevyužijem.


Offline
1779
04 bře 2012 23:26
Já nevím, proč jsou všichni tak strašně posedlí informacemi, co je vůbec nemusí zajímat.
Nebo takhle. Zajímat vás to může, ale to je asi tak všechno. Nepovažuji to za relevantní. Navíc, je to OT.
K tématu je to, že JŘ budou o prázdninách tragické. To zde nikomu nevadí. Zato všem vadí jediný den, ten pátek. Protože jediný den je asi větší tragédie, než celé 2 měsíce a obecný systematický přístup.
No, každý máme asi jinak nastavené hodnoty. Ty vaše jsou mi zcela cizí.

_________________________________
1901 – 1919 = 13TA (ty špatný)
1920 – 1949 = 13TB (ty dobrý)


Offline
59
19 úno 2013 13:02
presne tak...nedavno jsem se ptal, jestli by nam neprozradil, kde pracuje, aspon obor....no nejak to zapadlo :-)


Offline
7134
27 úno 2010 07:40
Jestli jsem to dobře pochopil, Naxashi pracuje v podniku, kde se dovolené neberou.


Offline
Uživatelský avatar

3696
08 čer 2005 23:12
Naxashi píše:
MartinV: Nevím, jestli „Jenže jsou to taky lidi, kteří mohou mít HO, čehož asi využijí.“ se týká lidí z Černovické terasy, ale pokud jo, tak bych rád viděl, jak si dělník od pásu vezme HO. Nevím, asi mu ten pás navedou domů… Ne, tahle lokalita je v podstatě jen o lidech, co otročí na 3směnném provoze, ve stoje u pásu.
U kterého pásu jsi otročil ty, že se v tom tak dobře vyznáš?
Naxashi píše:
Černovická terasa je plná lidí, co tam jezdí makat. To jsou ty lidi, co moc dovolených asi mít nebudou.
Kupodivu i lidi, co "otročí" u pásu, si můžou vzít dovolenou. Obzvlášť v týdnu, kdy za 3 dny vyčerpané dovolené získají 9 dní volna v kuse.


Offline
59
19 úno 2013 13:02
aha...dekuji....hledal jsem to blbe
no docela sila....mrtvo sice 7.7. bude, ale toto uz je i na me moc
napr. zitra jdu na kozni do FN Bohunice a maji tam napsano, ze cely pristi tyden oddeleni uzavreno.....kdo muze, bere DOV
slabota to bude, ale ja treba do prace jdu, takze asi tak
a vlastne dle SN v Pd nebo Pz se nejezdilo ani pri ultramegacovidovych omezenich
to si zas neco vyslechnu...a co to vlastne mam? aha predem neurcena ranni nebo mozna neco dle specialniho rozdeleni (jeste neni)


Offline
Uživatelský avatar

848
16 bře 2013 21:03
Bystrc, Černého
https://pdf.dpmb.cz/


Offline
59
19 úno 2013 13:02
muzu se zeptat, kde ty JŘ na 7.7. vidite?
nemuzu nic najit
dekuji


Offline
1779
04 bře 2012 23:26
MartinV: Nevím, jestli „Jenže jsou to taky lidi, kteří mohou mít HO, čehož asi využijí.“ se týká lidí z Černovické terasy, ale pokud jo, tak bych rád viděl, jak si dělník od pásu vezme HO. Nevím, asi mu ten pás navedou domů… Ne, tahle lokalita je v podstatě jen o lidech, co otročí na 3směnném provoze, ve stoje u pásu.
Jak se dívám na JŘ (77), tak to vypadá, že to ta linka i nějak respektuje. Obvykle bych sarkasticky pomalu tleskal a řekl, že bravo, DPMB udělal naprosté minimum. Teď…jsem snad i pozitivně překvapený.

_________________________________
1901 – 1919 = 13TA (ty špatný)
1920 – 1949 = 13TB (ty dobrý)


Offline
Uživatelský avatar

6905
15 dub 2008 16:23
Žlutý kopec
Jenže jsou to taky lidi, kteří mohou mít HO, čehož asi využijí.
Ve výsledku to možná bude stačit, jsem na to zvědavý. Na druhou stranu pro pracovní den je to nedůstojné (a když jsme u toho, tento režim by mohl být použitelný i na Silvestra, kdy třeba nejezdí 35, ale jedná se o pracovní den. Dávalo by mi to smysl.


Offline
1779
04 bře 2012 23:26
Černovická terasa je plná lidí, co tam jezdí makat. To jsou ty lidi, co moc dovolených asi mít nebudou.
Podíval jsem se, jak to je s návazností na linku 1. Jen řeknu, že asi teda budu chodit pěšky (→ odliv cestujících, protože nebudu sám). Víc vyjadřovat se asi nemá smysl. MHD je mrtvá. Jen o tom ještě neví.

_________________________________
1901 – 1919 = 13TA (ty špatný)
1920 – 1949 = 13TB (ty dobrý)


Offline
Uživatelský avatar

620
14 úno 2005 15:12
Bystrc
Pátek 7. 7.: Asi nové dno. Očekávat nižší poptávku je rozumné, ale takto? Kolik energie muselo odd. JŘ vložit do vytvoření grafikonu, rozdělení služeb, atd. na jediný den?
Zajímavé je, že na Černovickou terasu se autobusové linky i 7. 7. budou prohánět skoro jako v pracovní dny :-? V porovnání se zbytkem Brna, kde budou v podstatě víkendové jízdní řády doplněné o odjezdy od 5. hodiny ranní, je omezení na Černovické terase vyloženě kosmetické. Co je na Černovické terase tak odlišného (v pátek tam budou plnit plán na 150 %?) od zbytku Brna, že tam se MHD za poslední roky snad ještě nikdy zásadně neomezila (v provovnání se zbytkem Brna)?


Offline
2795
01 črc 2006 22:24
Bedřichovice
Nasazení sól místo kloubů nic moc nevyřeší. Ta úspora PHM není zas tak velká a řidičů je potřeba stejně. Spíš dojde k osekání intervalů na úroveň řekněme lepší soboty.


Offline
1589
18 led 2009 10:06
Já přemýšlím na jinou věcí, co na tom DP sakra hulej, že si toto dovolí a jaktože jim to Kordis nemůže zatrhnout... V celém kraji se jezdí podle PD prázdnin, jenom v Brně to bude jinak, takže návaznosti v p**eli.... Plus 48, 51, 74 budou jezdit podle normálních PD prázdniny. Totální bordel.

_________________________________
Děkujeme, že používáte IDS JMK. Šetříte životní prostředí pro své děti.


Offline
Uživatelský avatar

848
16 bře 2013 21:03
Bystrc, Černého
Když koukám na nových jízdních řádech na pátek 7.7., tak přemýšlím nad jednou věcí.
Nasadí se na vybrané autobusové a trolejbusové linky kapacitnější vozy (např. okružní linky nebo třeba linky 30 a 36) nebo se předpokládá nasazení sól (a tedy, že tolik cestujících nebude)?


Offline
Uživatelský avatar

3073
16 črc 2006 13:52
Na trase linky 201.
Ruční kačeny mohou na linku 8. Nikde nejsou zakázány. Ale jelikož jsou kačeny předepsány i na šesti kurzech na lince 12, tak se raději nasazují tam, protože se nemusí na konečné vypínat. U "enek", narozdíl od "noh", totiž nejde přebírat kabina bez vypnutí vozu.


Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 5798 ]  Přejít na stránku Předchozí  1 ... 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11 ... 232  Další

Nepřečtené příspěvky | Zobrazit aktivní témata


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Přejít na:  
Právě je 27 dub 2024 22:41
Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]
Fórum běží na systému phpBB
Pro BMHD.cz vytvořil mceza | © 2011-12 [mceza.com]