Nepřečtené příspěvky | Zobrazit aktivní témata



Odpovědět na téma Stránka 1 z 49    Přejít na stránku 1, 2, 3, 4, 5 ... 49  Další
Autor Zpráva
Offline
Uživatelský avatar

Administrátor
2471
28 lis 2007 23:00
Brno
Brno 1910
Na konci je vidět vozovna Pisárky. Celkem unikát.

_________________________________
Smyslem života je, aby byl rozum a instinkt v rovnováze.


Offline
Uživatelský avatar

Administrátor
2471
28 lis 2007 23:00
Brno
Brno 1937

_________________________________
Smyslem života je, aby byl rozum a instinkt v rovnováze.


Offline
2793
01 úno 2006 10:39
Snad to mohu dát sem.
Zajímavé video, kde od času 1.10 je Brno kde je nádraží ještě bez podchodů... :

https://www.youtube.com/watch?v=eZhs7mDL9Xo


Offline
170
23 led 2011 03:17
Ondrah98 píše:
No já vám nevím s těmi busy, busy SA jezdí kolem nádraží naprosto běžně, Flix také není problém u nádraží vidět... Čas od času to berou přímo po kolejích kolem nástupiště. Tak nevím, kdo jezdí přes Maliňák.


Jedinej a asi zásadní problém že velké autobusy typu SA a Flex bus neprojedou viaduktem k nádraží.Proto jezdí směrem od nových sadů.


Offline
2625
23 říj 2012 11:06
na křížení trolejbusu 25 s devítkou
Martine, ehm, v současným stavu prvního nástupiště je nápad lozit s berlama mimo podchod taky pořádná pitomost, prostě je legální cesta se vrátit ke KFC a tam přejít na sníženým přechodu, kam potřebuju. Na vozíku je dokonce nutný se vrátit na přechod, protože schody dolů do podchodu souběžnou rampu s menším spádem vůbec nemají, ona i ta rampa k trolejbusům má docela spád, na ručním vozíku bych po ní nechtěl jet ani za zlatý prase, jedině s jištěním další osobou.

_________________________________
Jaro, léto, podzim a zima: nejlepší podnební pás.


Offline
2625
23 říj 2012 11:06
na křížení trolejbusu 25 s devítkou
Odebráno...

_________________________________
Jaro, léto, podzim a zima: nejlepší podnební pás.


Naposledy upravil Cracatit dne 28 úno 2023 15:36, celkově upraveno 1

Offline
Uživatelský avatar

6831
15 dub 2008 16:23
Žlutý kopec
Je-li někde podchod, nemá tam vůbec být úrovňové křížení.
Používat podchod k tomu, abych se dostal přes jeden jízdní pruh (z 1. nástupiště k Letmu), je docela pitomost. Nehledě na méně mobilní spoluobčany. Když seš na vozíku, nebo o berlích, šup do podchodu.


Offline
9951
15 led 2005 23:41
Ta vaše posedlost zábradlím je skvělá. Nutno si uvědomit, co spadá do jakých norem, tj. novostavba, rekonstrukce, současný stav.

Protože nahnat lidi do podchodu na úkor aut je bláhovost, která byla opouštěna v západní Evropě už v sedmdesátých letech.
Je-li někde podchod, nemá tam vůbec být úrovňové křížení. Pokud zde vehemetně obhajujete celkovou nekoncepci přednádražního prostoru, a je úplně jedno jestli tu současnou nebo plánovanou, tak z logiky zde diskutujících se můžou podchody zrušit.

Nevím nevím, ale zatím všechny argumenty jsou poměrně liché.
Nepřijde mi lichý argument, že k občanské vybavenosti se potřebuješ dostat i jinak než pěšky.

pokud zakážeme vjezd autům, bude celkově (!) jezdit méně aut
Samozřejmě, pokud ti zakážou vyjet z garáže, tak ano, autem nepojedeš. Pojedeš třeba na elektrokoloběžce po chodníku, což je strašně ekologický a bezpečný.

Ne, ty auta není potřeba 'někam přesunout'.
Asi sis nevšiml, že ulice Nádražní jest běžnou komunikací. Pokud tam zakážeš vjet autům, co se stane? Pojedou jinama. Chtěl bych vidět dopravní posouzení související s úpravou přednádražního prostoru, protože těch aut tam nejezdí málo a určitě tam nejezdí jen tak, aby řidiči kličkovali mezi kusy, co nepoužívají podchod. A toto vše neúměrně zatíží už tak přetížené okolní komunikace.

Přijde ti, že lidi nekličkují kolem zábradlí na straně u podchodu?
Dřív jo, ale teď tam je zábradlí...? Docela dlouho mi tam nikdo zmateně pod auto nevbíhal.

Na té vizualizaci zábradlí bohužel vidím a docela mě to děsí, snad to nedopadne jak Mendlák. Vždyť Česká taky funguje bez zábradlí a všichni jsou s tím v pohodě...
Už je to nějaký pátek, co se rekonstruovala Česká, a tehdy platily poněkud jiné předpisy než dnes. Zábradlí bude samozřejmě nutné i u nádraží, a to i v případě, že tam bude zakázán vjezd autům - leda by někdo překvalifikoval komunikaci na co já vím, zahradu.

Jo a pošta je prodaná, už není majetkem České pošty, s.p. Dražba objektu proběhla tuším loni.
Myslím, že předloni, majitelem je teď nějaká dceřinka Triniti Bank, jméno už nevím a jsem línej to hledat. Jde ale jen o budovu - pozemek pod budovou patří pořád drahám.

kousek dál je VZP
Pardon, tak ne úřad ale VZP, moje chyba.

protože jim tam chybí reálný přechod
Nyní se podíváme, co nám říká zákon o provozu na pozemních komunikacích:
„Je-li blíže než 50 m křižovatka s řízeným provozem, přechod pro chodce, místo pro přecházení vozovky, nadchod nebo podchod, musí chodec přecházet jen na těchto místech.
Tak jednak tam je podchod, a druhak do 50m jsou rovnou dva přechody, jeden vlevo, jeden vpravo. Dále asi netřeba komentovat.


Offline
Uživatelský avatar

Moderátor
6131
11 dub 2010 15:05
Juliánov
Fantomas píše:
Ondra K.: Zaprvé nevím, proč by to nebylo slučitelné s autobusovým provozem, za druhé už tu někdo psal, že autobusy ke Grandu dnes už jezdí přes Maliňák (což se shoduje s mým pozorováním). Podle mě jsou to vše jen klasické výmluvy, proč něco nejde. Kdyby se chtělo, tak to půjde.

V prvé řadě je problém v tom, že všechny tyhle prvky typu zvýšených prahů, které vyžadují existenci náběhů (šikmá plocha, kterou se nastoupá přidaná výška) mají omezenou únosnost a nejsou vhodné pro tak velké zatížení jako jsou dálkové autobusy. Ono se to možná nezdá, ale legislativně je maximální hmotnost u třínápravovýho autobusu 25 tun.

_________________________________
Šotouš bez foťáku, je jako tělo bez duše. :-)

"fejsbůk" BMHD.cz


Offline
Uživatelský avatar

1322
17 črc 2010 21:41
Krno
Ok, ale i tak, i kdyby to přetrasovat nešlo, v čem by to měl být problém? Resp. v čem by ten bus byl o tolik problematičtější než osobák? Tak by tam prostě pomalu opatrně projel, tak jako opatrně jezdí šaliny po Masaryčce nebo v uzlu Česká. Tam jsou navíc lidi míň opatrní, protože je to oficiálně pěší zóna; tady by pořád vstupovali do vozovky mimo přechod, tak jako to dělají na tom Šilingráku nebo u Vojenské nemocnice. A naopak řidiči by tam taky byli opatrnější, když by věděli, že tam může člověk vstoupit kdekoliv. Nakonec i na tom Maliňáku taky musí ty busy opatrně, protože to navazuje na pěší zónu, je tam vyloučen provoz IAD a přechází se tam všude možně.

Zkrátka, v tom místě přečíslují pěší automobilovou dopravu tak obrovským poměrem, že je absurdní to tam koncipovat tak, že je to primárně pro auta a na jednom místě teda milostivě lidem dovolíme přecházet. Ne, to má být úplně naopak, prioritu mají mít pěší (teď nemyslím z hlediska přednosti v jízdě) a řidičům teda dovolíme tama opatrně projet, pokud tam už musí. Možná by si to taky část těch, co tam jenom projíždí, pak rozmyslela, jestli nezvolit jinou trasu.

_________________________________
Ano, jsem to já, Fantomas...


Offline
100
07 dub 2018 23:27
Mendelplatz
Od Malinaku se jezdi z Olomouce, pres hlavak se jezdi z Prahy. Urcite by to slo ale pretrasovat a nebylo by to o tolik delsi.


Offline
579
25 říj 2019 10:12
No já vám nevím s těmi busy, busy SA jezdí kolem nádraží naprosto běžně, Flix také není problém u nádraží vidět... Čas od času to berou přímo po kolejích kolem nástupiště. Tak nevím, kdo jezdí přes Maliňák.


Offline
Uživatelský avatar

1322
17 črc 2010 21:41
Krno
Ondra K.: Zaprvé nevím, proč by to nebylo slučitelné s autobusovým provozem, za druhé už tu někdo psal, že autobusy ke Grandu dnes už jezdí přes Maliňák (což se shoduje s mým pozorováním). Podle mě jsou to vše jen klasické výmluvy, proč něco nejde. Kdyby se chtělo, tak to půjde.

_________________________________
Ano, jsem to já, Fantomas...


Offline
Uživatelský avatar

Moderátor
6131
11 dub 2010 15:05
Juliánov
Cracatit píše:
Bez zábradlí je toho víc, třeba Šilingrák pro 5 a 6 směr dolů ke Sv. Anně a Mendláku, nebo "vídeňský typ" na trase jedničky do Řečkovic a nově na Lesnické, kde je normálně pojížděný mys i s cyklistama. U Vojenské nemocnice prý s tím měl nějaký problém drážní úřad, ale podrobnosti nevím, dočetl jsem se to na fórech.

Na "vídeňské" zastávce se zvýšenou vozovkou bývá prostor nástupiště vymezen pouze sloupky, nicméně celkově se jedná o jiný typ zastávky, než je zastávka na ostrůvku, o které jsem mluvil já.
Fantomas píše:
No však ale přesně to chci u toho nádru, aby bylo v obou směrech, i v tom, kde nebude pěší zóna. Tady z těch příkladů je evidentní, že pěší zóna by neměla být nutná podmínka. Pokud si samozřejmě úřední šiml nepostaví hlavu, že zrovna tam to z nějakého pofidérního důvodu nejde.

Osobně si myslím, že na tom nádraží ve směru Nové sady -> Křenová by to nebylo slučitelný s tím autobusovým provozem a proto to tam není navržený.

_________________________________
Šotouš bez foťáku, je jako tělo bez duše. :-)

"fejsbůk" BMHD.cz


Offline
Uživatelský avatar

1322
17 črc 2010 21:41
Krno
No však ale přesně to chci u toho nádru, aby bylo v obou směrech, i v tom, kde nebude pěší zóna. Tady z těch příkladů je evidentní, že pěší zóna by neměla být nutná podmínka. Pokud si samozřejmě úřední šiml nepostaví hlavu, že zrovna tam to z nějakého pofidérního důvodu nejde.

_________________________________
Ano, jsem to já, Fantomas...


Offline
579
25 říj 2019 10:12
Na tom Šilingráku je taky silnice zvednutá na úroveň nástupiště, takže se potvrzuje teorie, že buď zábradlí nebo silnice na úrovni nástupiště a pak je to bez zábradlí.


Offline
2625
23 říj 2012 11:06
na křížení trolejbusu 25 s devítkou
Bez zábradlí je toho víc, třeba Šilingrák pro 5 a 6 směr dolů ke Sv. Anně a Mendláku, nebo "vídeňský typ" na trase jedničky do Řečkovic a nově na Lesnické, kde je normálně pojížděný mys i s cyklistama. U Vojenské nemocnice prý s tím měl nějaký problém drážní úřad, ale podrobnosti nevím, dočetl jsem se to na fórech.

_________________________________
Jaro, léto, podzim a zima: nejlepší podnební pás.


Offline
579
25 říj 2019 10:12
Fantomas píše:
A přesto existuje v Brně řada ostrůvků, kde žádné zábradlí není, protože kdyby se tam udělalo, tak už se tam doopravdy nikdo nevejde, natož třeba s kočárem, a nejsem si vědom toho, že by tam docházelo k více sraženým chodcům než na ostrůvcích se zábradlím. Oni totiž ti chodci většinou ví, že tam nemají přednost, takže si dávají pozor, zatímco když je zábradlí donutí jít až na přechod, tak tam spíš vlezou přímo před auto bez podívání. Ale třeba má někdo nějakou statistiku, která moji domněnku vyvrátí.

Pokud to norma v současnosti neumožňuje, pak předpokládám, že při případné rekonstrukci ulice by se takové řešení muselo zrušit. Na druhou stranu mě teď třeba napadá zastávka Vojenská nemocnice ve směru do centra, kde žádné zábradlí taky není, pouze sloupky, ulice zvýšená do úrovně ostrůvku a třicítka. A tam je to relativně nově udělané. Tak jak to, že tam to jde?


Nevím, normu neznám, ale logicky bych řekl, že tam zábradlí nemusí být právě díky té zvýšené vozovce do úrovně nástupiště, což se ostatně plánuje i na severní straně nádražní, díky čemuž se odstraní zábradlí směrem k Masarykově... A jinak samozřejmě existuje spousta míst bez zábradlí, protože v době jejich vzniku daná norma nejspíš neplatila.


Offline
Uživatelský avatar

1322
17 črc 2010 21:41
Krno
Ondra K. píše:
Podle normy musí být zábradlí na vnější straně nástupiště pokud vedle následuje jízdní pruh. Tj nástupiště zastávky je na ostrůvku. Vzhledem k tomu, že většina takovýchto nástupišť je mnohem užší, než by bylo adekvátní počtu cestujících, mi to přijde rozumný.


A přesto existuje v Brně řada ostrůvků, kde žádné zábradlí není, protože kdyby se tam udělalo, tak už se tam doopravdy nikdo nevejde, natož třeba s kočárem, a nejsem si vědom toho, že by tam docházelo k více sraženým chodcům než na ostrůvcích se zábradlím. Oni totiž ti chodci většinou ví, že tam nemají přednost, takže si dávají pozor, zatímco když je zábradlí donutí jít až na přechod, tak tam spíš vlezou přímo před auto bez podívání. Ale třeba má někdo nějakou statistiku, která moji domněnku vyvrátí.

Pokud to norma v současnosti neumožňuje, pak předpokládám, že při případné rekonstrukci ulice by se takové řešení muselo zrušit. Na druhou stranu mě teď třeba napadá zastávka Vojenská nemocnice ve směru do centra, kde žádné zábradlí taky není, pouze sloupky, ulice zvýšená do úrovně ostrůvku a třicítka. A tam je to relativně nově udělané. Tak jak to, že tam to jde?

_________________________________
Ano, jsem to já, Fantomas...


Offline
2625
23 říj 2012 11:06
na křížení trolejbusu 25 s devítkou
Vidím, že jak tady, tak na Zdopravy o tom místu běží fakt hojná debata.
Na jednu stranu vítám, že okolí Letma bude pěší zóna, možná i u nás časem dojdeme na smíšenou zónu jako v Rakousku, tj. zóna podobná jako pěší nebo obytná, jenom z ní nejsou úplně vyhnaná auta a chodci můžou jít všude, jako v pěší zóně. Možná je to ještě trochu jinak.
Asi jsem to tu už kdysi říkal, ale nejvíc by se mi líbilo, kdyby byla skleněná střecha na nějakých nenápadných sloupcích od ústí Masaryčky k Letmu, třeba až k trolejbusu, pak by bylo fajn úplně zrušit střechy výlezů, čímž by se to místo značně zpřehlednilo.
Asi největší problém totiž je, když lidi lezou zpoza přístřešků a vzdor zábradlí, že do poslední chvíle nejdou vidět, což je mnohem nebezpečnější, než klasická pěší zóna stylu Joštova, u které mimochodem chybí kus na Moravském náměstí od soudu ke koni, resp. až ke katastrálnímu úřadu a na šířku celého prostranství až k parku.
Vrátíme se na nádraží: eskalátory ano, lidi je chtěli v participativním rozpočtu snad v roce 2019, jestli si správně vzpomínám, stejně jako zelené střechy těch stávajících výlezů. Ještě bezpečnější by byla jednolitá plocha se zasypáním celé té odbočky podchodu pod šalinama, zrušení výlezu na trajfl, zrušení eskalátorů na parkoviště. Zkuste si to představit, jednolitá plocha jen se šalinou, trajflem a zásobováním. No a pak by to chtělo ještě podél parkoviště nějaké stromy, aby od pošty k viaduktu nebyl jen beton a nic než beton.
Fajn. Vím, že jsem tu navrhoval zakopání šaliny směr Křenová, ale to bylo spíš v dlouhodobém horizontu.

_________________________________
Jaro, léto, podzim a zima: nejlepší podnební pás.


Offline
Uživatelský avatar

Moderátor
6131
11 dub 2010 15:05
Juliánov
Podle normy musí být zábradlí na vnější straně nástupiště pokud vedle následuje jízdní pruh. Tj nástupiště zastávky je na ostrůvku. Vzhledem k tomu, že většina takovýchto nástupišť je mnohem užší, než by bylo adekvátní počtu cestujících, mi to přijde rozumný.

_________________________________
Šotouš bez foťáku, je jako tělo bez duše. :-)

"fejsbůk" BMHD.cz


Offline
Uživatelský avatar

6831
15 dub 2008 16:23
Žlutý kopec
Ta posedlost zábradlím mě udivuje. Třeba v naší MČ je často zábradlí mezi chodníkem a trávníkem. Kdo máte psa, kterého musíte venčit na vodítku, tak si asi dokážete představit, jak je to parádní věc takové zábradlí.


Offline
Uživatelský avatar

1322
17 črc 2010 21:41
Krno
Ondra K.: Takže tam kde není pěší zóna, tak musí být vždy mezi chodníkem a silnicí zábradlí? Neřeknu, kdyby tam byla čtyřproudovka, ale tady se bavíme vždy o jednom jednosměrném pruhu. Nechápu, proč to řešení, co bude (snad) u Letma, by nešlo udělat i na druhé straně.

A pokud už musí být zábradlí mezi šalinovými kolejemi, tak by to chtělo nějak vymyslet druhý přechod nebo místo pro přecházení na straně směrem k Benešově. Lidi tam stejně přechází, akorát kvůli tomu, jak je to tam uspořádané, mnohem nebezpečnějším způsobem, než by bylo nutné. Nešlo by třeba zúžit ty stříšky podchodů (zrušit tam tu podezdívku a nahradit subtilnější konstrukcí), aby se podél nich dalo normálně projít k nějakému místu oficiálně určenému k přecházení? Stejně je vtipné, že rozjezdy v těch místech zastavují a normálně se v tom úzkém místě, kde byl asi záměr, že nikdo nemá chodit, nastupuje a vystupuje.

A k tomu článku - opravdu bude u toho Letma pěší zóna? Článek na BrDeníku tvrdí to stejné, přitom se odkazuje na příspěvek na oficiálním twitteru Brna, kde se níže v konverzaci píše "Celá ta silnice podél Letma bude vyvýšená a bude na ní platit 30 km/h. Navíc musí být zachována místa pro zásobování." Tzn. že by tam sice nešlo odbočit od viaduktu, ale šlo by tam normálně vjet rovně z Benešovy. Takové řešení mi i celkem dává smysl. Kdo by si v těch místech opravdu potřeboval něco vyřídit, tak se tam dostane, ale eliminují se řidiči, co si tama pouze zkracují cestu a ještě vytváří špunt za viaduktem při odbočování doleva. Ale ten komentář je z června minulého roku, takže možná se to od té doby už změnilo.

Jinak bych nebyl proti, ani kdyby celá ta část Nádražní podél nástupišť byla pěší zónou v obou směrech. Kdo by chtěl na poštu, tak by se pořád dostal, jen by se pak holt musel přes koleje otočit (což pravda, spousta řidičů v Brně neumí bez toho, aby nebyli nabodnuti spřáhlem).

Edit: Tak jsem našel i komentář z dneška, kde se opravdu píše o pěší zóně. Pak by mě zajímal důvod té změny - jestli naše policie trvala na zábradlí i po snížení rychlosti na 30 km/h (pak podle této logiky nechápu, že fakt nemáme zábradlí na každém chodníku i v rezidentních oblastech v zónách 30) a tak se z toho musela udělat pěší zóna, anebo zda to šlo z druhé strany a někdo se třeba zasazoval o to, z toho celého udělat pěší zónu a došlo se ke kompromisu, že bude aspoň u Letma. Případně zda se usoudilo, že zakazovat to levé odbočení nebude mít kýžený efekt, protože to půlka řidičů bude ignorovat a druhá půlka se bude otáčet o pár metrů dál na Benešově, jako se to děje s levým odbočením z Cejlu na Koliště, kde je jak zákaz odbočení vlevo, tak zákaz otáčení, tak přikázaný směr vlevo na tom parkovišti pod Mahenkou a všechny tři jsou řidiči ignorovány, protože nikdo neumí číst návěst, nebo se jí nechce řídit, že má pro levé odbočení na Koliště použít Bratislavskou.

_________________________________
Ano, jsem to já, Fantomas...


Offline
Uživatelský avatar

185
19 zář 2007 19:46
Děcka, já jsem totální autista, MHD bedlivě sleduju, ale většinou jen tu na fóru a nebo zvenku. Ale i jako autistovi mi tahle změna dává všechen smysl světa. Ten prostor je škaredý. Kdo chce na nádru vyzvednout autem tetu z vesnice nebo návštěvu z prahé, ten se tam dostane od nových sadů, nebo zaparkuje u grandu a teta 20 metrů popoleze. Auta si to tam zkracovaly, aby nemusely po Kolišti (já taky), tak holt nebudou. To místo je přestupní uzel a ty auta to zvládnou. I řidič vozu má nožičky a parkovišť je v lokalitě habakuk. Na poštu 2 nemusíme, v brně jich je hromada. Kdo má auto, má stejně udělanou dosílku na jinou poštu, kde se líp parkuje a na dvojku nejezdí. A na Grnad, do Letma, VZP, tam všude to půjde autem v pohodě i po téhle změně.

_________________________________
Brno, město vědy a techniky


Offline
2625
23 říj 2012 11:06
na křížení trolejbusu 25 s devítkou
No, pěší zónou není dneska, ale mohlo by být, kdyby se trochu víc chtělo na úrovni magiče.

_________________________________
Jaro, léto, podzim a zima: nejlepší podnební pás.


Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 1209 ]  Přejít na stránku 1, 2, 3, 4, 5 ... 49  Další

Nepřečtené příspěvky | Zobrazit aktivní témata


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Přejít na:  
Právě je 04 říj 2023 07:44
Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]
Fórum běží na systému phpBB
Pro BMHD.cz vytvořil mceza | © 2011-12 [mceza.com]