Nepřečtené příspěvky | Zobrazit aktivní témata



Odpovědět na téma Stránka 4 z 145    Přejít na stránku Předchozí  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 ... 145  Další
Autor Zpráva
Offline
Uživatelský avatar

1577
11 lis 2008 15:56
Hodonín, zóna 900 IDS JMK
Obracíš, co jsem řekl. Pesy jsou nová vozidla, která se musejí teprve vyrobit a ČD, na rozdíl od jiných, nenabízejí vzdušné zámky a ví, že jejich výroba chvíli potrvá. Oproti tomu Arriva nabízí ojetiny, které zjevně nemá k dispozici a kdoví, jestli je mají DB. To je trochu podstatný rozdíl, nemyslíš? Ony totiž ty nové vozy se dají reálně vyrobit, byť to chvíli trvá, ale ojetiny na stromě nerostou. Nemluvě o tom, že se na tom bude muset provést ještě nějaká modernizace, aby to splnilo požadavky kraje a kapacity opraven železničních vozidel v Česku i na Slovensku jsou také dost plné. Tak abychom se pak v prosinci 2024 všichni nedivili. Ostatně, Arriva už s tím má zkušenosti a co si budeme povídat, v roce 2020 je zachránil jen Covid. Nebýt Covidu, tak ten problém tenkrát trval minimálně do prázdnin, možná ještě déle.

_________________________________
Zákaz kouření není zádná sranda!

Ares: To nejlepší z Irisbusu ;-)


Offline
7338
27 úno 2010 07:40
ČD ty Pesy pro JMK měly v době podání nabídky zaparkované v kterém depu, prosím?


Offline
Uživatelský avatar

1577
11 lis 2008 15:56
Hodonín, zóna 900 IDS JMK
Třeba to, že nabídla něco, co není schopná dodržet? Ale to je v našich zeměpisných končinách holt normální, nabízet něco, co nejsem schopen splnit. Dělají to u nás stavební firmy, výrobci vozidel, ale i dopravci, od RegioJetu, přes Arrivu až po, ano, i ty ČD. Takže proč se nad tím vlastně pozastavovat, že ano sarcastic

_________________________________
Zákaz kouření není zádná sranda!

Ares: To nejlepší z Irisbusu ;-)


Offline
7338
27 úno 2010 07:40
I kdyby Arriva neměla ani jeden, co to řeší?


Offline
488
07 úno 2006 10:26
Ondra K. píše:
A jsou ty nové Pesy opravdu reálně lepší než ojetý GTW, aby mělo smysl platit vyšší cenu za km a čekat na jejich dodání?


Výrazně a prakticky ve všem. Jsou to nová vozidla konstruovaná podle platné TSI, mají už z výroby ETCS, klimu, bezbariérové WC, splňují nové imisní limity atd. Díky mnohem přísnějším normám na bezpečnost jsou robustnější konstrukce. GTW je konstrukčně tak trochu "tramvaj s naftovým motorem". Navíc Arriva jich má jen 12 ks.


Offline
7338
27 úno 2010 07:40
Co kam bude jezdit, si povíme, až vylezou jízdní řády. Ale klidně s e s tebou vsadím, že minimálně školní vazby do Pavlovic ke gymplu a opačně zachovány budou. A i v případě ukončení jiných spojů v Kobylí o 3 přestupy nepůjde.
Výsledky nikoli jednorázového průzkumu jsem viděl, krom toho jsem S52 několikrát ze zvědavosti jel. A osobní zkušenost s výsledky průzkumu korespondovala.


Offline
Uživatelský avatar

1577
11 lis 2008 15:56
Hodonín, zóna 900 IDS JMK
Robert: A ty máš přehled cestujících, včetně toho, kam kdo cestuje, že si s takovou jistotou troufáš tvrdit, že je jich jen pár? Moje zkušenosti totiž hovoří jinak.
A jeden přestup z Hodonína, resp. Mutěnic to nebude. Ta 662 totiž do Pavlovic rozhodně jezdit nebude, neb se zjevně musí šetřit na ojetiny od Arrivy :mrgreen:

Ondra K.: Troufnu si říci, že ano, už jen kvůli sedadlům, která DB ve svých motorácích používá a která jsou vhodná tak akorát do autobusů MHD. V tom fakt nikdo soudný sedět hodinu a čtvrt ze Znojma do Břeclavi nechce. Ale co, lidí jsou tam už po letech cestování v Balmech s tramvajovými sedačkami vycvičení, že ano sarcastic

_________________________________
Zákaz kouření není zádná sranda!

Ares: To nejlepší z Irisbusu ;-)


Offline
7338
27 úno 2010 07:40
Z Hodonína do Pavlovic jezdí úplné minimum lidí, které jeden přestup v Čejči nezabije. Ta čísla jsou opravdu nízká a kvůli jednotkám lidí denně se fakt nová přímá linka zavádět nebude.


Offline
Uživatelský avatar

Moderátor
6180
11 dub 2010 15:05
Juliánov
peno píše:
NartinV: Čímž se opět vracíme k té původní chybě kraje, že nepožadoval lepší a když mu to lepší bylo nabídnuto, tak to odmítl. Nějak se tu pořád točíme v kruhu.
Ale celkově si myslím, že Tr to hezky shrnul. Tohle se prostě kraji vrátí i s úroky. Jen škoda, že to odnese i ten zbytek trati 255, který ještě nějaký potenciál cestujících má. Ale po té, co kraj stejně zkrátil tuhle trať někam do polí v Bořeticích, místo logicky do Čejče, je to asi jedno, protože cílem kraje stejně je tuto lokálku za každou cenu zlikvidovat a dělá pro to vše. Jinak si toto vysvětlit opravdu neumím.
A jsou ty nové Pesy opravdu reálně lepší než ojetý GTW, aby mělo smysl platit vyšší cenu za km a čekat na jejich dodání?

_________________________________
Šotouš bez foťáku, je jako tělo bez duše. :-)

"fejsbůk" BMHD.cz


Offline
Uživatelský avatar

1577
11 lis 2008 15:56
Hodonín, zóna 900 IDS JMK
Do Brna možná ne, ale do Břeclavi ano. Ale hlavně do Pavlovic. Tam jezdí dost lidí z Čejče i z Mutěnic, či dokonce Hodonína příp. naopak, z Pavlovic do Hodonína. A ti si sakra rozmyslí, jestli jet s třemi přestupy veřejnou dopravou, nebo raději autem od dveří ke dveřím. Pokud tedy bylo cílem kraje vyhnat víc lidí do aut, pak blahopřeji, povedlo se. Ale cílem veřejné dopravy by snad měl být opak.
Pro mě za mě ať kraj tu 255 zruší celou, klidně celotýdenně. Ale jednak, ať okolo toho nedělá takové tanečky, jako že něco zachrání, ale zruší to celé rovnou, protože udržovat to ve stavu pár vlaků denně do Bořetic, místo logického centra regionu, tedy Čejče, fakt nemá smysl. A druhak, ať za ty zrušené vlaky lidem nabídne adekvátní náhradu, což ten paskvil s prodlouženou 662 fakt není. Adekvátní by byl přímý autobus z Hodonína do Pavlovic, tedy ve směru, ve kterém chce jezdit nejvíce lidí.
Za mě by tedy bylo nejlepší zrušit 255 minimálně v úseku Pavlovice - Hodonín, ne-li v celé trase. Za ušetřené peníze pak přesunout spoje 109 Hodonín - Čejč na novou linku, např. 914, Hodonín - Čejč - Velké Pavlovice, která by jezdila celodenně a celotýdenně. O tolik víc, než ten plánovaný paskvil s 662, při zachování vlaků do Bořetic, by to jistě nestálo a lidem by to výrazně usnadnilo cestování, protože by po cestě nemuseli třikrát přestupovat.

_________________________________
Zákaz kouření není zádná sranda!

Ares: To nejlepší z Irisbusu ;-)


Offline
7338
27 úno 2010 07:40
Peno, prosím tě, oprosti se od osobních pocitů. Že kraj udělal chybu, tvrdíš jen ty. Podle mě udělal možná jedinou chybu, a to tu, že 255 nezařízl celou a už dříve.
Tahat prázdné vlaky do Čejče je úplně stejný nesmysl, jako chtít nové vlaky na tratě, kde i ojeté udělají oproti současnému stavu velkou parádu. Čejč je pro směr na Zaječí úplně mrtvá, tví vysnění cestující do Brna se nekonají.


Offline
Uživatelský avatar

1577
11 lis 2008 15:56
Hodonín, zóna 900 IDS JMK
NartinV: Čímž se opět vracíme k té původní chybě kraje, že nepožadoval lepší a když mu to lepší bylo nabídnuto, tak to odmítl. Nějak se tu pořád točíme v kruhu.
Ale celkově si myslím, že Tr to hezky shrnul. Tohle se prostě kraji vrátí i s úroky. Jen škoda, že to odnese i ten zbytek trati 255, který ještě nějaký potenciál cestujících má. Ale po té, co kraj stejně zkrátil tuhle trať někam do polí v Bořeticích, místo logicky do Čejče, je to asi jedno, protože cílem kraje stejně je tuto lokálku za každou cenu zlikvidovat a dělá pro to vše. Jinak si toto vysvětlit opravdu neumím.

_________________________________
Zákaz kouření není zádná sranda!

Ares: To nejlepší z Irisbusu ;-)


Offline
Uživatelský avatar

6620
21 pro 2005 17:01
Chytré zastávky na jihu Moravy: jedna v Újezdu, v Brně je zavrhli kvůli vandalům


Offline
Uživatelský avatar

6976
15 dub 2008 16:23
Žlutý kopec
Peno: samozřejmě, že může požadovat. Ale nepožadoval.


Offline
488
07 úno 2006 10:26
1) na trati Břeclav - Znojmo má nový dopravce nahradit modernizované 854 a 842. Ano, nejsou nízkopodlažní, ale interiér oproti vozidlům Arrivy je +- srovnatelný.

2) pokud je mi známo, ta ČD šly do soutěže s úplně novými RegioFoxy – řada 847 (nové jednotky od Pesy). Právě díky odpisům za nová vozidla oproti ojetinám ex DB prohrály cenou.

3) Dávat Velkopavlovickou lokálku do stejného souboru nebylo šťastné řešení, protože nový dopravce provozně levné vozidlo jako již odepsané 810 nemá, takže to může celou trať záhy nákladově položit. Počty cestujících tam asi dramaticky neporostou…

4) Jsem zvědav jak bude dávat Arriva ETCS do Delfínů… Nebo se na Mikulov bude jezdit trvale sníženou rychlostí než na jakou byla trať draze modernizována?

5) Nejsem zastáncem žádné ze stran, není to černo bílé, ale z výsledků (a hlavně procesu výběru) této soutěže nelze být nadšený… Z dlouhodobého pohledu může nadělat mnohem více škody jak užitku.


Offline
Uživatelský avatar

1577
11 lis 2008 15:56
Hodonín, zóna 900 IDS JMK
MartinV píše:
Peno: jenže železniční vozy mají podstatně delší životnost, než autobusy. Takže žádat ve výběrku nové vozy by mi nepřišlo ani logické. Kdyby každý požadoval ve VŘ nové vozy, to bychom třeba co 5 let nakupovali nové stroje? A co s těmi starými?

Aha, takže kraj nesmí požadovat lepší, když je mu ta možnost nabídnuta, protože by chudák Arriva musela vyhazovat staré vlaky? Sorry, ale to je argument jak od pětiletého šotouška, nezlobte se na mě. Podívejte se, kolik relativně nových autobusů vyhodil BORS po té, co přišel o většinu linek. A nikdo se nad tím nepozastavil. Tak proč u vlaků by to měl být problém? Navíc, až na výjimky, se VŘ na železnici nedělají na 5 let, ale více. Toto konkrétní je na 10 let, tedy cca. třetinu životnosti železničního vozidla. Navíc si kraj může dát podmínku, že nové vozidlo nakoupené pro toto VŘ přejde po jeho skončení do majetku vítěze budoucího VŘ, případně do majetku kraje. Což se už i u nás někde aplikovalo. Takže je mi líto, ale tyto argumenty mi přijdou poněkud scestné.

_________________________________
Zákaz kouření není zádná sranda!

Ares: To nejlepší z Irisbusu ;-)


Offline
Uživatelský avatar

344
31 kvě 2016 10:01
Brno
Je ojetý vůz a ojetý vůz morálně zastaralý. Jen se podívejte, na kterých linkách jezdí nízkopodlažní vozy. Pokud spoj neobsluhují jednotky Panter, tak nikde! Návíc ta slavná "modernizace", kterou v minulosti ČD dělaly a taky nebyla zadarmo, bylo pouhé přečalounění, výměna lina na podlaze a umakartu na stěnách. Kdyby nakoupili ojeté nízkopodlažní vozy, které většinou by byly i mladšího roku výroby, udělaly by líp. Až s tím přišel Jančura, tak najednou ČD se s ním začaly přetahovat o vagóny od ÓBB. Takže pokud ojetý vagón, třeba i 40 let starý, ale ať je konečně nízkopodlažní!!!


Offline
7338
27 úno 2010 07:40
To si troufám tvrdit řeší ten požadavek na podíl NP podlahy atd.


Offline
Uživatelský avatar

3750
08 čer 2005 23:12
Robert píše:
Navíc JMK v soutěžích nikdy nežádal nové vozy, ani u autobusů.

Fungl nové sice ne, ale do určitého maximálního stáří ano.


Offline
Uživatelský avatar

6976
15 dub 2008 16:23
Žlutý kopec
Peno: jenže železniční vozy mají podstatně delší životnost, než autobusy. Takže žádat ve výběrku nové vozy by mi nepřišlo ani logické. Kdyby každý požadoval ve VŘ nové vozy, to bychom třeba co 5 let nakupovali nové stroje? A co s těmi starými?


Offline
7338
27 úno 2010 07:40
A podle mě je to naprosto v pořádku. Šukafony, reginy a hydry se nahradí nízkopodlažními klimatizovanými jednotkami, což je obrovský krok vpřed už tak.


Offline
Uživatelský avatar

1577
11 lis 2008 15:56
Hodonín, zóna 900 IDS JMK
Nicméně je zpravidla zvýhodnil v hodnotících kritériích. Tady to neudělal a nezlobte se na mě, ale za mě je to špatně. Šetří se na nesprávném místě.

_________________________________
Zákaz kouření není zádná sranda!

Ares: To nejlepší z Irisbusu ;-)


Offline
7338
27 úno 2010 07:40
Zřejmě proto, že ví, jak je na tom s financemi, tak hledal řešení, které si může dovolit.
Navíc JMK v soutěžích nikdy nežádal nové vozy, ani u autobusů.


Offline
Uživatelský avatar

3750
08 čer 2005 23:12
Robert píše:
Že JMK nepožaduje nová vozidla, bylo ze zadání jasné.

A proč kraj nepožadoval nová vozdila?


Offline
Uživatelský avatar

Moderátor
6180
11 dub 2010 15:05
Juliánov
Přesně tak, ostatně i v ČD to pochopili. V jednom rozhovoru se GŘ ČD přiznal, že chtěli nabídnout ojetiny, ale nebyli schopni je sehnat.

_________________________________
Šotouš bez foťáku, je jako tělo bez duše. :-)

"fejsbůk" BMHD.cz


Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 3623 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 ... 145  Další

Nepřečtené příspěvky | Zobrazit aktivní témata


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Přejít na:  
Právě je 23 lis 2024 10:06
Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]
Fórum běží na systému phpBB
Pro BMHD.cz vytvořil mceza | © 2011-12 [mceza.com]