Nepřečtené příspěvky | Zobrazit aktivní témata



Odpovědět na téma Stránka 2 z 179    Přejít na stránku Předchozí  1, 2, 3, 4, 5 ... 179  Další
Autor Zpráva
Offline
Uživatelský avatar

3083
16 črc 2006 13:52
Na trase linky 201.
Ondra K. píše:
Elekromechanické brzdiče z T3/K2 umí brzdit naplno, nebo nebrzdit a nic mezi tím.

Není pravda. Je tam ještě jedna mezipoloha. Cívka brzdiče je ovládána dvěma stykačema - BR1 a BR2, které jsou zapojeny paralerně. Navíc mezi BR2 a brzdovou cívkou je daný odpor. Mezi BR1 a cívkou nikoli.
A teď, co se týká dobrždění. Vůz už jede cca 5km/h, elektrodynamika je už neúčinná, tak ke slovu přijde zajišťovací brza (čelisťová, kotoučová). Napřed odpadne BR1, která při rozbrždění napájí civku plným napětím cca 24V. Nějakou definovanou dobu, asi 2-3 vteřiny ještě drží BR2, která přes odpor posílá do cívky snížené napětí - vůz dobržďuje. A pak odpadne i BR2 a zajišťovací brzda má maximální účinek. Takže není pravda, že umí jen brzdit a nebrzdit.

A docela by mě zajímalo, jak kotoučová brzda - když je prakticky jen zajišťovací, může mít vliv na plochy na kolech. Já bych řekl, že to bude spíš elektrodynamikou. Ale přiznám se, že jsem z konkurenční vozovny a že téma obutých varlat jsem do hloubky neřešil. Jestli se to řešilo v druhý vozovně a výš, nevím.


Offline
826
25 led 2006 09:46
Není mi jasná souvislost mezi výkonem EDB a mechanické kotoučové brzdy. Pokud EDB funguje, nastupuje mechanická brzda až těsně před zastavením a smyk vznikne, pokud se zablokují všechna kola. Skluzová ochrana pak myslí, že už vůz zastavil a nezareaguje.
Pokud dojde ke smyku při vyšší rychlosti, a tedy při EDB, pak za to zase nemůže kotoučová brzda.


Offline
Uživatelský avatar

Moderátor
6181
11 dub 2010 15:05
Juliánov
U Vária je v principu asi největší problém v nepoměru mezi výkonem a brzdami, kdy výkon je srovnatelný s dnešními tramvajemi, ale regulace mechanické brzdy je převzatá z T3. Elekromechanické brzdiče z T3/K2 umí brzdit naplno, nebo nebrzdit a nic mezi tím.

_________________________________
Šotouš bez foťáku, je jako tělo bez duše. :-)

"fejsbůk" BMHD.cz


Offline
1488
28 čer 2014 21:40
Fanklub 21/22Tr
Mně teda laicky přijde, že všichni s tím Variem jezdí na hranicích adhezních podmínek a tím k tomu obutí dávají předpoklad. Prostě kdykoliv jsem jel Váriem, měl jsem pocit, že to řídí prase. Bohužel se jako trolejbusák nikdy nedostanu za knipl šaliny ani ze znamosti po vozovně, abych si sám pro sebe zjistil, jestli s tím jde akcelerovat i brzdit "jako člověk". Připadá mi to, že to trpí přebytkem výkonu a hodně řidičů toho znužívá, asi jako když se u nás objevily 21TrAC. S nimi jde taky jet normálně, aby lidi nepadali, ale jednodušší je prostě šlapat na pedály jak na pedály kostelních varhan.

_________________________________
Jediný normální auto na elektriku je trolejbus!


Offline
78
17 lis 2012 23:31
Jak tedy vozovna zjistí, že vůz je obutý? Kdykoliv jsem v poslední době jel Variem, bylo více či méně obuté. Zřejmě za tím bude konstrukční nedokonalost protismyku, ale copak se to za ty roky stále nedaří vychytat? Nezdá se, že by tímto trpěli Draci, nedá se adaptovat technické řešení od nich? Můj pocit je, že DPMB na řešení rezignoval...


Offline
Uživatelský avatar

3083
16 črc 2006 13:52
Na trase linky 201.
Řidič nemá šanci zjistit, že má obutý zadní vůz.


Offline
Uživatelský avatar

400
05 lis 2007 18:35
Bystrc
Chtěl bych se zeptat: Je v silách řidičů či DPMB aktivně hlídat technický stav zadních vozů? Včera jsem jel 1616 z Mendláku na Ečerku a byla to síla. Vůz je opravdu hodně obutý, což způsobuje silné vibrace. Na DPMB jsem nepsal, protože bych dostal odpověď ve stylu "vozy jezdí obuté par dnů, pak jdou na soustruh...". Nic ve zlém, hlídat tolik vozů dá jistě zabrat, ale některé kusy jezdí obuté hodně týdnů.


Offline
142
02 bře 2012 14:57
1127 - nová CVR DOMOPLAN


Offline
189
21 kvě 2017 18:40
Nad tou cenou bych se až tak nečertil. Do 1ks Urbanu 12M vyšla dodatečná montáž klimy v roce 2018 myslím na 500tis. bez DPH.
A šalina, to máš větší prostor, složitější technologii zásahu do konstrukce vozu i komplikovanější legislativu.
Právě proto o tom často píšu. Pořízení klimy i její údržba v bezvadném stavu jsou věci velmi finančně nákladné.
Proto je víc než na místě, aby klimy na vozech byly v co největší možné míře přes sezónu funkční a taky aby někteří kolegové přestali skrze svého zaměstnavatele prezentovat svoje názory protiklimatizačního odboje a důsledně ji zapínali, a to i přes své odlišné přesvědčení. Protože jen tak se mohou tyhle nemalé investice vyplatit.


Offline
Uživatelský avatar

3221
14 čer 2004 18:56
blekfild
Karosa B732 píše:
No hurá! Teď ještě ten zbytek a hlavně 13T a bude zas o podstatný kus lépe.

u těch sarančat se stále neobjevilo nějaké jednodušší řešení jak tam dostat klimu, než prodloužení o jeden článek?

_________________________________
přeprava šotoušů je povolena pouze ve schránkách s nepropustným dnem


Offline
2870
23 říj 2012 11:06
na křížení trolejbusu 25 s devítkou
A nebyla by ta klima v interiéru nakonec efektivnější, když už jsou tam pod sedačkama přímotopy? Fakt valím bulvy, jakou raketu taková "blbost" stojí. Jinak, pokud se bude vařit skelet, tak jen dobře, zaslechl jsem, že Vario rádo rezne.

_________________________________
Jaro, léto, podzim a zima: nejlepší podnební pás.


Offline
Uživatelský avatar

Moderátor
6181
11 dub 2010 15:05
Juliánov
goldfinger píše:
Tvl jedna klima za skoro dva míče? Kdyby to stálo desetinu, tak řeknu dobrý. Kvalitní splitoffka do kéru je za padesát tyček, tohle je výkonnější a o něco složitější, ale furt jenom lepší lednička.

K tomu bych ještě připočítal všechny nutný úpravy na voze. Pokud se nepletu tak ostraváci kvůli tomu museli i zesilovat skelet vozové skříně.

Proveditelnost instalace klimy do LF1 tu nikdo moc nezpochybňoval, řeč byla o LF2 u které není na střeše místo pro klimatizační jednotku prvního článku. Je samozřejmě možné, že někoho časem třeba napadne nacpat kisnu s klimou přímo do interiéru.

_________________________________
Šotouš bez foťáku, je jako tělo bez duše. :-)

"fejsbůk" BMHD.cz


Offline
1792
04 bře 2012 23:26
Taky mi přijde, že ta cena je nějak moc. To něčí kamarád potřeboval na 2. barák nebo 3. auto?

_________________________________
1901 – 1919 = 13TA (ty špatný)
1920 – 1949 = 13TB (ty dobrý)


Offline
Prznitel češšššššštiny
Uživatelský avatar

Prznitel češšššššštiny
1977
07 dub 2006 09:03
Tvl jedna klima za skoro dva míče? Kdyby to stálo desetinu, tak řeknu dobrý. Kvalitní splitoffka do kéru je za padesát tyček, tohle je výkonnější a o něco složitější, ale furt jenom lepší lednička.


Offline
Uživatelský avatar

Administrátor
2499
28 lis 2007 23:00
Brno
ZGHK píše:
Jedno krátké Vario by mělo dostat celovozovou klimatizaci. Bratru za 1,75 mega.

A zrovna když mají být volby.

_________________________________
Smyslem života je, aby byl rozum a instinkt v rovnováze.


Offline
189
21 kvě 2017 18:40
Ále, no podívejme se. A pak že je to neproveditelné. Ono (téměř) všechno jde, když se chce.
Že by konečně někdo našemu skvělému PR oddělení řekl, že vymýšlení.....hloupostí (chtěl jsem užíti jiné slovo, ale pravidla mi to zakazují) jako změna barevných schémat, křty šalin a podobně zákazníka vůbec netáhne a místo toho je třeba PR strategii směřovat poněkud jinou cestou?
Na tohle bude zákazník sakra slyšet. Ještě všechny zbývající Varia plus všech 49 Poršat a bude zase o krůček lépe.
Třikrát hop a hurá, díky DP. pripitek :applause: :dancing:


Offline
Uživatelský avatar

635
15 dub 2013 15:57
No hurá! Teď ještě ten zbytek a hlavně 13T a bude zas o podstatný kus lépe.

_________________________________
Je hodně autobusů, jeden je však nejlepší
Karosa


Offline
335
21 dub 2009 20:30
Jedno krátké Vario by mělo dostat celovozovou klimatizaci. Bratru za 1,75 mega.


Offline
Uživatelský avatar

2778
07 kvě 2008 20:25
Čebín
Cracatit píše:
Jak to vlastně funguje u LF2 oproti LF, že je beden na střeše víc, ta výzbroj je nějak zdvojená? Protože na LF sólo by ta klima šla, ostatně v Ostravě je dávají někam nad zadní podvozek, jestli si správně vzpomínám.


Když to zjednoduším co podvozek to bedna

navíc LF2 maj linkáče na střeše LF pod vozem .....


Offline
2870
23 říj 2012 11:06
na křížení trolejbusu 25 s devítkou
Jak to vlastně funguje u LF2 oproti LF, že je beden na střeše víc, ta výzbroj je nějak zdvojená? Protože na LF sólo by ta klima šla, ostatně v Ostravě je dávají někam nad zadní podvozek, jestli si správně vzpomínám.

_________________________________
Jaro, léto, podzim a zima: nejlepší podnební pás.


Offline
Uživatelský avatar

Moderátor
6181
11 dub 2010 15:05
Juliánov
goldfinger píše:
Porsche krámů se zbavit co nejdřív, přežít víc generací by mohla naopak varia. Takže kdyby náhodou v budoucnu vniklo dilema, kam dosadit AC, tak vario podle mne první volba.

Tohle dilema dost pravděpodobně nehrozí, protože ani u LF2 ani u 13T není klimatizaci kam umístit.

_________________________________
Šotouš bez foťáku, je jako tělo bez duše. :-)

"fejsbůk" BMHD.cz


Offline
7364
27 úno 2010 07:40
Tož to já mám opačné zkušenosti. Jezdím občas dvojkou či pětkou na centrálku, a šofci to běžně využívají.


Offline
115
07 dub 2018 23:27
Mendelplatz
Za posledniho pul roku jsem videl automaticke zavirani dveri v praxi snad jednou. Myslim, ze tem ridicum to do jiste miry pripada invazivni, ze system zavira dvere za ne. Je to ale moderni vec a mela by to byt samozrejmost — melo by to byt zavedeno podobne jako ve Vidni.


Offline
Uživatelský avatar

379
29 led 2015 21:34
Brno - Žebětín
Pozoruji správně, že většina řidičů už rezignovala na automatické zavírání dveří? Neviděl jsem to v provozu ani nepamatuju. Přitom z mého laického pohledu - neulehčí to spíš řidičům práci? Nemusí si hlídat, jestli už všichni nastoupili, dveře se zavřou samy. Je pěkné, že to používáš alespoň při čekání do času, ale co brání tomu používat to na všech zastávkách? V západních zemích to je standard.

_________________________________
http://seznam-autobusu.cz/uzivatel/odd


Offline
Uživatelský avatar

1662
10 čer 2006 20:45
Hrubšice
2389: já dveře zavírám nejen na spojení, ake i třeba když čekám na České minutu do času, automatické zavírání dveří na 13T používám, tak nás neházet do jednoho pytle, díky

_________________________________
Připravte si prosím jízdenky a průkazy na slevu!


Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 4454 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2, 3, 4, 5 ... 179  Další

Nepřečtené příspěvky | Zobrazit aktivní témata


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Přejít na:  
Právě je 11 pro 2024 23:12
Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]
Fórum běží na systému phpBB
Pro BMHD.cz vytvořil mceza | © 2011-12 [mceza.com]