Nepřečtené příspěvky | Zobrazit aktivní témata



Odpovědět na téma Stránka 5 z 145    Přejít na stránku Předchozí  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8 ... 145  Další
Autor Zpráva
Offline
Uživatelský avatar

1577
11 lis 2008 15:56
Hodonín, zóna 900 IDS JMK
jara255 píše:
Taky je otázka, zda ty nové vozy by byly ihned nasazeny! Pravidlem je, že zakázky se opožďují a první nové vozy by začaly jezdit třeba až po třech letech!

V ČT bylo uvedeno, že ČD nabízely nové soupravy až od roku 2026, protože v současné době vám nikdo v Evrově nevyrobí nové vlaky za rok a tři čtvrtě. Arriva holt dokázala ty svoje šroty z Německa nabídnout hned v prosinci 2024 a na to a nižší cenu kraj bohužel slyšel. A proto i z našeho kraje si Arriva, resp. spíše její matka DB, začne dělat železniční smetiště Evropy. Upřímně, doufal jsem, že našemu kraji se toto vyhne, ale bohužel jsem se zmýlil :sad:

_________________________________
Zákaz kouření není zádná sranda!

Ares: To nejlepší z Irisbusu ;-)


Offline
Uživatelský avatar

6616
21 pro 2005 17:01
Konec krkolomnému přístupu k vlaku ve Starém Lískovci? Brno vyměnilo pozemky


Offline
2804
23 říj 2012 11:06
na křížení trolejbusu 25 s devítkou
Richie zas moc rychle psal, než stihl dočíst článek, ne? :mrgreen: Pro ujasnění, obě linky R11 a R54 jsou z Brna na Třebíč, od té je do Jihlavy pořád dost daleko. Navíc R54 objednává pseudokraj Vysočina.

_________________________________
Jaro, léto, podzim a zima: nejlepší podnební pás.


Offline
7283
27 úno 2010 07:40
Však jo, v prokladu vlaky Praha-HavlBrod-Brno a Praha-HavlBrod-Jihlava.
Kde tam máš R11 a R54?


Offline
1591
18 led 2009 10:06
No v textu článku není, jenom v odkazu, toho jsem si nevšiml, pardon.

Takže znovu - výběrko na linku R9 vyhrál RegioJet.Další rána pro České dráhy. Linku do Brna přes Vysočinu jim vyfoukl RegioJet

_________________________________
Děkujeme, že používáte IDS JMK. Šetříte životní prostředí pro své děti.


Offline
7283
27 úno 2010 07:40
To jsi vzal kde? Zmíněna je linka R9 s tím, že půlka spojů od Prahy jede do Brna a druhá do Jihlavy.


Offline
1591
18 led 2009 10:06
Není to tam zmíněno, ale vypadá to, že výběrko na linky R11 (a asi i R54) vyhrál RegioJet. Další rána pro České dráhy. Linku do Brna přes Vysočinu jim vyfoukl RegioJet

_________________________________
Děkujeme, že používáte IDS JMK. Šetříte životní prostředí pro své děti.


Offline
Uživatelský avatar

344
31 kvě 2016 10:01
Brno
Karosa B732 píše:
Ale je to stejně skvělý, když se cenově porovnává nabídka dopravce se staršími vozy a nabídka dopravce s komplet novými vozy. Kontrolní otázka, soudruzi: Která z těch nabídek asi bude levnější?

Taky je otázka, zda ty nové vozy by byly ihned nasazeny! Pravidlem je, že zakázky se opožďují a první nové vozy by začaly jezdit třeba až po třech letech!
Faktem je, že na ostatních linkách v roce 2023 je smutné, že všeobecně Jihomoravský kraj nenutí dopravce, aby alespoň část spojů byla garantována jako nízkopodlažní, obdobně jako tomu je v MHD. Například motoráky směr Třebíč, Bránice, Veselí nebo honekráky na S3 je v dnešní době ostuda.


Offline
2804
23 říj 2012 11:06
na křížení trolejbusu 25 s devítkou
No, pokud tu soutěž na BEMU do MSK napadne třeba Siemens nebo Stadler, tak bych smlouvu na místě Úřadu pro ochranu hospodářské soutěže sundal bez dlouhého otálení, protože vysoutěžit elektrické jednotky Regiopanter a pak místo nich chtít v podstatě z hlediska homologace jiné vozidlo, je klasické obcházení zákona o zadávání veřejných zakázek. A na drahách to minimálně někteří členové představenstva dobře vědí podle právních analýz.

_________________________________
Jaro, léto, podzim a zima: nejlepší podnební pás.


Offline
Uživatelský avatar

Moderátor
6177
11 dub 2010 15:05
Juliánov
Karosa B732 píše:
Jestli by byly levnější je spekulace, to nikdo neví. Co ale každý ví je, že porovnávání dvou nerovných nabídek je absurdní. V otevřeném výběrovém řízení by museli transparentně stanovit jasné podmínky, jaká vozidla jsou požadována. Je to asi jako vypsat výběrko na 20 trolejbusů a posuzovat nabídku Škody s novými 26 Tr a nabídku DP Jihlava na 21Tr s půl milionem km na kontě. Která asi bude levnější?

Mimo to je zakonzervovat na dalších 10 let ojetý diesely na S8, když třeba v MSK budou už od příštího roku lítat hybridy, opravdu zelená politika udržitelného rozvoje jako hrom. Doufám, že je ta smlouva aspoň vypověditelná a je možný zkrácení.

K tomu nasazení bateriových vlaků vlaků v MSK příští rok bych připočítal ještě několik let, neboť ČD ještě ani neuzavřely výběrové řízení na jejich dodavatele. Ten nákup čtyř jednotek v rámci smlouvy na Pantery zcela určitě shodí ÚOHS.

_________________________________
Šotouš bez foťáku, je jako tělo bez duše. :-)

"fejsbůk" BMHD.cz


Offline
7283
27 úno 2010 07:40
Jenže to nedává po ekonomické stránce vůbec smysl.


Offline
Uživatelský avatar

635
15 dub 2013 15:57
Tím spíš bych řekl, že i kdyby tam létal Concorde, je to v celkových nákladech objednávek tak minimální, že je dražší o tom debatovat.

_________________________________
Je hodně autobusů, jeden je však nejlepší
Karosa


Offline
7283
27 úno 2010 07:40
Na S52 bude brzy stačit jedno vozidlo, v SN dvě. I když po dle mě je to o 100 % víc, než je třeba.


Offline
Uživatelský avatar

635
15 dub 2013 15:57
A jaká přesně je potřeba vozů na S52? Úplně jich není 20, aby to kraj ekonomicky zruinovalo. A S8 i S91 opravdu obsolentní nejsou. Celá příhraniční jižní Morava žije z turismu, který je podél těchto linek. A podle mě je prostě trapný tady takhle pochybně šetřit, zatímco v Německu nebo Polsku se dávno zarostlé lokálky bez provozu reaktivují, pokud mají jen trochu turistický potenciál.

Pravdou ale je, že ještě neznáme nominální rozdíl nabídkových cen a služeb. Doufám, že ho uvidíme, protože mě vážně mimořádně zajímá.

_________________________________
Je hodně autobusů, jeden je však nejlepší
Karosa


Offline
Uživatelský avatar

3221
14 čer 2004 18:56
blekfild
Robert: no ono to platí i pro tu S8, stačí se podívat na polohu většiny těch nádraží vůči obcím a na to, že v podstatě všude jede souběžně autobus.
B732: Tratě v MSK s plánovanými hybridními jednotkami mají poněkud jiné využití, než lokálky, které by celoročně bez problémů nahradil autobus a využijí se v podstatě jen jednou do roka na vinobraní / burčákový pochod... Prostě modernizace páteřních S2/S3 a tady ty turistické muzejní železnice odnikud nikam se absolutně nedají srovnávat.

_________________________________
přeprava šotoušů je povolena pouze ve schránkách s nepropustným dnem


Offline
7283
27 úno 2010 07:40
Vypsat VŘ na S52 s novými vozy by mi přišlo rozumné jen za předpokladu, že by ta vozidla byla silniční.


Offline
Uživatelský avatar

635
15 dub 2013 15:57
Robert: No já bych toho dopravce hlavně nevybíral tímto způsobem, ale vypsal normální výběrko s transparentními kritérii, který se nezakládá v devadesátkovým myšlení dovozu co nejvíce ojetin ze západu. Přijde mi absurdní koncepčně skočit výměnou panťáků za moravie na S2 z roku 1960 do roku 2020, ale výměnou motoráků skočit z roku 1980 do roku 2000 s tím, že ten rok 2000 tam bude i v roce 2033. To jsou devadesátky, to je Bulharsko. To nemají být hlavní turistický tratě jižní moravy v roce 2030, fakt ne.

_________________________________
Je hodně autobusů, jeden je však nejlepší
Karosa


Offline
Uživatelský avatar

9289
10 čer 2004 11:19
Když kraj porovnával nabídky, tak dopravci museli mít minimálně požadavky na vozidla a kilometry. Že ČD nemaj v ojetinách co nabídnout je druhá věc.


Offline
7283
27 úno 2010 07:40
A čí nabídku bys tedy vyloučil, pokud požadavek na nové vlaky nebyl?


Offline
Uživatelský avatar

635
15 dub 2013 15:57
Jestli by byly levnější je spekulace, to nikdo neví. Co ale každý ví je, že porovnávání dvou nerovných nabídek je absurdní. V otevřeném výběrovém řízení by museli transparentně stanovit jasné podmínky, jaká vozidla jsou požadována. Je to asi jako vypsat výběrko na 20 trolejbusů a posuzovat nabídku Škody s novými 26 Tr a nabídku DP Jihlava na 21Tr s půl milionem km na kontě. Která asi bude levnější?

Mimo to je zakonzervovat na dalších 10 let ojetý diesely na S8, když třeba v MSK budou už od příštího roku lítat hybridy, opravdu zelená politika udržitelného rozvoje jako hrom. Doufám, že je ta smlouva aspoň vypověditelná a je možný zkrácení.

_________________________________
Je hodně autobusů, jeden je však nejlepší
Karosa


Offline
7283
27 úno 2010 07:40
A nutil někdo ČD nabízet nové vozy? Byly by ČD levnější, i kdyby nabídly starší?


Offline
Uživatelský avatar

635
15 dub 2013 15:57
Ale je to stejně skvělý, když se cenově porovnává nabídka dopravce se staršími vozy a nabídka dopravce s komplet novými vozy. Kontrolní otázka, soudruzi: Která z těch nabídek asi bude levnější?

_________________________________
Je hodně autobusů, jeden je však nejlepší
Karosa


Offline
Uživatelský avatar

535
28 črc 2013 14:13
Jakub S. píše:
Tak jsem zvědav, s jakou vozbou se vytáhne... Pokud si to pamatuju dobře, podmínkou nebyly ani nové ani nízkopodlažní vozy.


Arriva převezme část provozu vlaků v Jihomoravském kraji - zde jest částečná odpověď


Offline
7283
27 úno 2010 07:40
Minimálně na S52 a S91 to změna k horšímu nebude.
Docela mě zajímá ten ExPP, s čím to pojedou.


Offline
Uživatelský avatar

3093
29 srp 2009 19:30
Tak jsem zvědav, s jakou vozbou se vytáhne... Pokud si to pamatuju dobře, podmínkou nebyly ani nové ani nízkopodlažní vozy.

_________________________________
Brnem hrne šmirgl, trajf a basík. Vo tym ani nedéché.


Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 3617 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8 ... 145  Další

Nepřečtené příspěvky | Zobrazit aktivní témata


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Přejít na:  
Právě je 21 zář 2024 03:01
Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]
Fórum běží na systému phpBB
Pro BMHD.cz vytvořil mceza | © 2011-12 [mceza.com]