Nepřečtené příspěvky | Zobrazit aktivní témata



Odpovědět na téma Stránka 7 z 17    Přejít na stránku Předchozí  1 ... 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10 ... 17  Další
Autor Zpráva
Offline
1792
04 bře 2012 23:26
MartinV: „Světe div se, někteří lidi jezdí do práce i o prázdninách.“ Tohle DPMB nepochopil. Myslí si tam, že když jsou prázdniny, tak jsou asi jediní, co pracují. Protože kdyby to chápali, tak by nic jako prázdninový JŘ neexistovaly. A jejich existence je urážkou všech, co pracují i ve dnech, které DPMB považuje za prázdninové.
Souhlasím s tím, že bychom neměli hledět na to, že Brno má „jen“ 400 000 lidí. Intenzity tu na nějakou verzi toho, co lidi budou nazývat metrem, jsou.

_________________________________
1901 – 1919 = 13TA (ty špatný)
1920 – 1949 = 13TB (ty dobrý)


Offline
Uživatelský avatar

6980
15 dub 2008 16:23
Žlutý kopec
Možná by pomohlo u těch nejvytíženějších linek zkrátit interval o nějakou tu minutu. Prázdninové jízdní řády na linkách 8 a 12 nenabízí dostatečnou kapacitu (ale zase to lépe naplňuje pojem hromadná doprava). Světe div se, někteří lidi jezdí do práce i o prázdninách.


Offline
Prznitel češšššššštiny
Uživatelský avatar

Prznitel češšššššštiny
1977
07 dub 2006 09:03
Hranice jednoho milionu obyvatel je cajzlovská mantra. Metro má například i Lausanne nebo horské středisko Serfaus (i když tam jenom o jedné koleji a jednom vlaku). Brnu by stačila rychlá šalina, tedy úseky zejména v centrální části pod povrchem (Moravák - Špéna - Mendlák, Moravák - MaliŇák - rola - Hybeška a Veveří - Svoboďák - rola - Dornych.


Offline
Uživatelský avatar

344
31 kvě 2016 10:01
Brno
Naxashi píše:
Tak že by Brněnské metro? At už se to oficiálně bude jmenovat... .

:D Sám jsi si odpověděl. Metro to je utopie, i kdyby by bylo Brno s mil. obyvatel, když se MHD nevrátila na časy z roku 2019. Nejsou peníze, nejsou řidiči a najednou se zjišťuje, že nebudou ani náhrady za zrušené KT8 (o navýšení ani nemluvě). Takže uděláme dvě úvratě a najednou zjistíme, že tam nemáme s čím jezdit. To je jak v těch Cimrmanech, udělali novou trať, ale začali jim tam jezdit lidi!


Offline
1792
04 bře 2012 23:26
Tak že by Brněnské metro? At už se to oficiálně bude jmenovat jakkoliv?
Mně ale přijde, že povrchová doprava v sobě má ještě mnoho života. Na to by se ale musel stát nějaký zázrak. Ve smyslu jednorázové injekce tak 10¹⁰ Kč a pak ztrojnásobení peněz pro MHD. Trvale, vázáno na inflaci, jako minimum, s možností pouze růstu. Kdy jití pod tuto částku bude ilegální a kdo se o to pokusí bude na doživotí zavřen. Jak říkám. Zázrak.
Pak by se dal realizovat ten potenciál dopravy. Často a dlouhé spoje se skoro diskriminační preferencí MHD před naprosto čímkoliv.

_________________________________
1901 – 1919 = 13TA (ty špatný)
1920 – 1949 = 13TB (ty dobrý)


Offline
Uživatelský avatar

9306
10 čer 2004 11:19
Řešením je mít nosnej systém, kterej bude kapacitní, rychlej a neovlivňovanej jiným provozem. To se u povrchovky moc nedá a žádný prodlužování souprav to nevyřeší.


Offline
457
24 lis 2017 11:40
jara255 píše:
T6 jsem uvedl jako názorný příklad, kde je to do očí bijící, v reakci na Ondru K, který chtěl k 45T přidat další článek. Prodlužovat soupravy nelze dělat do nekonečna. Vždyť i Vário kloubák+krátké nebo 2x Drak, jsou více neohrabané, než dvě krátká Vária.


Zrovna u linky 8, která je snad nejsegregovanější v Brně a počet křižovatek a krátkých oblouků s malým poloměrem, které např. na Hybešce typicky zdržují 1, je tady nízký. Na 8 bych se toho tolik nebál.


Offline
Uživatelský avatar

6980
15 dub 2008 16:23
Žlutý kopec
Prostě je potřeba koupit kapacitnější soupravy i za cenu úprav dílen.

Nebo mít delší soupravy spřažené z více vozů za cenu mrtvého prostoru mezi vozy.


Offline
1377
10 bře 2010 18:00
BRNO-Řečkovice
jara255... nemůžeš na lince, kde je na obou konečných úvrať, pořád ubírat interval, zvlášť když k tomu nemáš ani řidiče. Problém s řidiči je dlouhodobý a navíc tu máš x lokací, kde by se hodily kapacitnější vozy, neboť neustále zkracovat intervaly nejde. Vzorný příklad, pár let zpátky, linka 12, kde jezdily soupravy po 3 minutách a v reálu stačilo málo a sekla se jedna souprava (třeba maličkostí) a už se to štosovalo do vláčku.
Prostě je potřeba koupit kapacitnější soupravy i za cenu úprav dílen.


Offline
822
25 led 2006 09:46
Ono by to prodlužování jízdních dob mohla eliminovat fungující preference - kdyby se chtělo. Třeba od Tererovy po Nerudovu je to katastrofa. Stojí se skoro na každé křižovatce (a že jich tam je). Přitom pamatuji dobu, kdy se projíždělo skoro plynule. Zejména mě irituje křižovatka Šumavská - Kounicova. Kdysi ji tramvaje plynule projížděly, dnes se tam pravidelně stojí, přičemž projedou tu čtyři auta zleva, tu tři zprava. Navíc je tam pro každy z kolmých směrů volno extra, což zdržujue ještě víc. To se opravdu ten kolmý směr nemůže průjezdu tramvají a trolejbusů přizpůsobit?
Třeba kousek vedle na lince 1 to funguje dobře. A samozřejmě ani průjezd z Nádražní na Mendlák není z pohledu preference MHD žádná hitparáda. A taky jsem si nikdy nevšiml té proklamované dynamické preference. Tedy větší upřednostnění s ohledem na zpoždění spojů, což by se právě mohlo pozitivně projevit u dlouhých souprav.


Offline
Uživatelský avatar

344
31 kvě 2016 10:01
Brno
Alanis píše:
jara255: pokud mám ale na lince víceméně stejně dlouhé vozy a vzniká tam zpoždění, tak je blbě nastavená jízdní doba.

Jasně, že 1x T6 projede úsek rychleji než 3x T6, ale to mícháš jablka s hruškami, protože na lince kde jezdí 3x T6 nejezdí žádná 1xT6...
T6 jsem uvedl jako názorný příklad, kde je to do očí bijící, v reakci na Ondru K, který chtěl k 45T přidat další článek. Prodlužovat soupravy nelze dělat do nekonečna. Vždyť i Vário kloubák+krátké nebo 2x Drak, jsou více neohrabané, než dvě krátká Vária.


Offline
Uživatelský avatar

800
15 srp 2012 14:28
jara255: pokud mám ale na lince víceméně stejně dlouhé vozy a vzniká tam zpoždění, tak je blbě nastavená jízdní doba.

Jasně, že 1x T6 projede úsek rychleji než 3x T6, ale to mícháš jablka s hruškami, protože na lince kde jezdí 3x T6 nejezdí žádná 1xT6...

_________________________________
"Všichni se jednoznačně shodli, že Solaris je novou, velmi moderní firmou s kvalitními produkty. A proto budeme mít trolejbusy SOR."


Offline
Uživatelský avatar

344
31 kvě 2016 10:01
Brno
Naxashi píše:
jara255: Tak já nevím, to mi zase přijde, že jsou teda špatně napsaný JŘ. Měly by reflektovat reálné jízdní doby.

To není o jízdním řádu, ale o fyzice. Jestliže do klikatého úseku pustím jednu T6, tak je jasné, že daný úsek projede rychleji, než spřažené 3xT6. Tím chci říct, šalina není metro, které má přímé úseky a nelze šalinové soupravy prodlužovat do "nekonečna" z důvodu navýšení kapacity, ale je nutné snížit intervaly. Ano to nese negativum, vyšší počet řidičů, mzdy, atd.


Offline
1792
04 bře 2012 23:26
jara255: Tak já nevím, to mi zase přijde, že jsou teda špatně napsaný JŘ. Měly by reflektovat reálné jízdní doby.

_________________________________
1901 – 1919 = 13TA (ty špatný)
1920 – 1949 = 13TB (ty dobrý)


Offline
Uživatelský avatar

344
31 kvě 2016 10:01
Brno
Naxashi píše:
Zdeněk: Ale dlouhé vozy nekoupíme. A intervaly nezkrátíme. Lidi před nástupem asi vždycky rozmixujeme, aby se teda vešli do vozu, těch…8 na m².
Ono koupit dlouhou soupravu problém není, ale problém je, kde bude jezdit, takže ji nelze nasadit všude. Například 3xT6 v úseku Nové sady - Mendlák vzhledem k množství oblouků moc k dodržení jízdní doby nepřispívá.


Offline
Uživatelský avatar

Moderátor
6181
11 dub 2010 15:05
Juliánov
Vario1523 píše:
V té tramvaji není k hnutí, čemuž určitě nepomáhají ani ty děsně dlouhé a úzké uličky nad podvozky. Škoda, že nemáme i krajní dveře dvoukřídlé, jako v Ostravě či Plzni. Říkám si, kam se všechen ten prostor ztrácí? EVO 2 je pocitově mnohem prostornější, hlavně díky širším a mnohem kratším uličkám nad podvozky.

V situaci kdy řešíme každý metr délky (45T je natažená víceméně na maximum toho co se ještě vejde do dílen) mi připadá efektivnější řešení s užšími krajními dveřmi, neboť díky kratším představkům může být delší střední část tramvaje.

Taky bych řekl, dojem prostornosti je dost subjektivní. Například mě připadá prostornost 45T v rámci možností dobrá, a ve srovnání s KT8 je to hodně velký pokrok.

Jinak samozřejmě ideálně bych si taky představoval 45T o jeden článek delší, či případně 2x EVO2 px.

_________________________________
Šotouš bez foťáku, je jako tělo bez duše. :-)

"fejsbůk" BMHD.cz


Offline
1792
04 bře 2012 23:26
MartinV: Bylo by na čase. Ne, škrtni to, je 5 let po čase.

_________________________________
1901 – 1919 = 13TA (ty špatný)
1920 – 1949 = 13TB (ty dobrý)


Offline
Uživatelský avatar

6980
15 dub 2008 16:23
Žlutý kopec
Stejně, jako se změnil přístup ke klimám ve vozech MHD, snad se změní přístup i k délce vozů. Vč. zázemí ve vozovnách.


Offline
1792
04 bře 2012 23:26
Zdeněk: Ale dlouhé vozy nekoupíme. A intervaly nezkrátíme. Lidi před nástupem asi vždycky rozmixujeme, aby se teda vešli do vozu, těch…8 na m².

_________________________________
1901 – 1919 = 13TA (ty špatný)
1920 – 1949 = 13TB (ty dobrý)


Offline
Uživatelský avatar

1661
10 čer 2006 20:45
Hrubšice
...no já mám ve špičce problém na osmičce i s Kačenou, přijedeš na nádraží, tam nástupiště že není k hnutí a teď jeď s tím včas, když ani lidi nepobereš...

_________________________________
Připravte si prosím jízdenky a průkazy na slevu!


Offline
Uživatelský avatar

561
28 čer 2008 10:20
Brno
Vario1523 píše:
V té tramvaji není k hnutí, čemuž určitě nepomáhají ani ty děsně dlouhé a úzké uličky nad podvozky. Škoda, že nemáme i krajní dveře dvoukřídlé, jako v Ostravě či Plzni. Říkám si, kam se všechen ten prostor ztrácí? EVO 2 je pocitově mnohem prostornější, hlavně díky širším a mnohem kratším uličkám nad podvozky.

co si podnik objednal, to škodovka vyrobila..


Offline
Uživatelský avatar

561
28 čer 2008 10:20
Brno
Alanis píše:
Tak třeba s tím řidiči jezdí opatrněji, nikdo to nechce rozflákat jako první biggrin


Nikdo to nechce rozbít, ale jelikož je teď spoustu nově zaškolených řidičů, jezdí s tím určitě opatrněji, už jen kvůli obavám ohledně profilů na Křence (auta v profilu atd..)


Offline
Uživatelský avatar

561
28 čer 2008 10:20
Brno
Řídím to celkem často.. Dveře nejsou o moc pomalejší než u 13T. Vůz vytáhne do kopců hravě 60Km/h. S kdejakou kt mám problém vytáhnout 45km/h.
Vůz nemá tak razantní rozjezd jak kt,ale rozjíždí se krásně plynule. Většina zpoždění je převážně díky provozu. Někdy dojedu včas, jindy naberu pěknou sekeru. A vozíky tomu též nepřidají...


Offline
Uživatelský avatar

561
28 čer 2008 10:20
Brno
xcav8 píše:
Březen pomalu plyne a stále nedorazil třetí kus.
Ví někdo víc jak to s další dodávkou vypadá?

Včera jsem mluvil se servisákem škodovky a říkal mi,že vůz je totálně v prd...li, že už tam vyhořeli dva displeje...
Tři týdny zpět mi říkal ,že měli nahrávat nový soft a že se tak zpozdí dodání. No a včera mi říkal, co píšu víš..


Offline
Uživatelský avatar

400
05 lis 2007 18:35
Bystrc
V té tramvaji není k hnutí, čemuž určitě nepomáhají ani ty děsně dlouhé a úzké uličky nad podvozky. Škoda, že nemáme i krajní dveře dvoukřídlé, jako v Ostravě či Plzni. Říkám si, kam se všechen ten prostor ztrácí? EVO 2 je pocitově mnohem prostornější, hlavně díky širším a mnohem kratším uličkám nad podvozky.


Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 423 ]  Přejít na stránku Předchozí  1 ... 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10 ... 17  Další

Nepřečtené příspěvky | Zobrazit aktivní témata


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Přejít na:  
Právě je 04 pro 2024 21:50
Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]
Fórum běží na systému phpBB
Pro BMHD.cz vytvořil mceza | © 2011-12 [mceza.com]