Nepřečtené příspěvky | Zobrazit aktivní témata



Odpovědět na téma Stránka 2 z 49    Přejít na stránku Předchozí  1, 2, 3, 4, 5 ... 49  Další
Autor Zpráva
Offline
Uživatelský avatar

1344
17 črc 2010 21:41
Krno
Ondra K.: Takže tam kde není pěší zóna, tak musí být vždy mezi chodníkem a silnicí zábradlí? Neřeknu, kdyby tam byla čtyřproudovka, ale tady se bavíme vždy o jednom jednosměrném pruhu. Nechápu, proč to řešení, co bude (snad) u Letma, by nešlo udělat i na druhé straně.

A pokud už musí být zábradlí mezi šalinovými kolejemi, tak by to chtělo nějak vymyslet druhý přechod nebo místo pro přecházení na straně směrem k Benešově. Lidi tam stejně přechází, akorát kvůli tomu, jak je to tam uspořádané, mnohem nebezpečnějším způsobem, než by bylo nutné. Nešlo by třeba zúžit ty stříšky podchodů (zrušit tam tu podezdívku a nahradit subtilnější konstrukcí), aby se podél nich dalo normálně projít k nějakému místu oficiálně určenému k přecházení? Stejně je vtipné, že rozjezdy v těch místech zastavují a normálně se v tom úzkém místě, kde byl asi záměr, že nikdo nemá chodit, nastupuje a vystupuje.

A k tomu článku - opravdu bude u toho Letma pěší zóna? Článek na BrDeníku tvrdí to stejné, přitom se odkazuje na příspěvek na oficiálním twitteru Brna, kde se níže v konverzaci píše "Celá ta silnice podél Letma bude vyvýšená a bude na ní platit 30 km/h. Navíc musí být zachována místa pro zásobování." Tzn. že by tam sice nešlo odbočit od viaduktu, ale šlo by tam normálně vjet rovně z Benešovy. Takové řešení mi i celkem dává smysl. Kdo by si v těch místech opravdu potřeboval něco vyřídit, tak se tam dostane, ale eliminují se řidiči, co si tama pouze zkracují cestu a ještě vytváří špunt za viaduktem při odbočování doleva. Ale ten komentář je z června minulého roku, takže možná se to od té doby už změnilo.

Jinak bych nebyl proti, ani kdyby celá ta část Nádražní podél nástupišť byla pěší zónou v obou směrech. Kdo by chtěl na poštu, tak by se pořád dostal, jen by se pak holt musel přes koleje otočit (což pravda, spousta řidičů v Brně neumí bez toho, aby nebyli nabodnuti spřáhlem).

Edit: Tak jsem našel i komentář z dneška, kde se opravdu píše o pěší zóně. Pak by mě zajímal důvod té změny - jestli naše policie trvala na zábradlí i po snížení rychlosti na 30 km/h (pak podle této logiky nechápu, že fakt nemáme zábradlí na každém chodníku i v rezidentních oblastech v zónách 30) a tak se z toho musela udělat pěší zóna, anebo zda to šlo z druhé strany a někdo se třeba zasazoval o to, z toho celého udělat pěší zónu a došlo se ke kompromisu, že bude aspoň u Letma. Případně zda se usoudilo, že zakazovat to levé odbočení nebude mít kýžený efekt, protože to půlka řidičů bude ignorovat a druhá půlka se bude otáčet o pár metrů dál na Benešově, jako se to děje s levým odbočením z Cejlu na Koliště, kde je jak zákaz odbočení vlevo, tak zákaz otáčení, tak přikázaný směr vlevo na tom parkovišti pod Mahenkou a všechny tři jsou řidiči ignorovány, protože nikdo neumí číst návěst, nebo se jí nechce řídit, že má pro levé odbočení na Koliště použít Bratislavskou.

_________________________________
Ano, jsem to já, Fantomas...


Offline
Uživatelský avatar

186
19 zář 2007 19:46
Děcka, já jsem totální autista, MHD bedlivě sleduju, ale většinou jen tu na fóru a nebo zvenku. Ale i jako autistovi mi tahle změna dává všechen smysl světa. Ten prostor je škaredý. Kdo chce na nádru vyzvednout autem tetu z vesnice nebo návštěvu z prahé, ten se tam dostane od nových sadů, nebo zaparkuje u grandu a teta 20 metrů popoleze. Auta si to tam zkracovaly, aby nemusely po Kolišti (já taky), tak holt nebudou. To místo je přestupní uzel a ty auta to zvládnou. I řidič vozu má nožičky a parkovišť je v lokalitě habakuk. Na poštu 2 nemusíme, v brně jich je hromada. Kdo má auto, má stejně udělanou dosílku na jinou poštu, kde se líp parkuje a na dvojku nejezdí. A na Grnad, do Letma, VZP, tam všude to půjde autem v pohodě i po téhle změně.

_________________________________
Brno, město vědy a techniky


Offline
2884
23 říj 2012 11:06
na křížení trolejbusu 25 s devítkou
No, pěší zónou není dneska, ale mohlo by být, kdyby se trochu víc chtělo na úrovni magiče.

_________________________________
Jaro, léto, podzim a zima: nejlepší podnební pás.


Offline
Uživatelský avatar

Moderátor
6181
11 dub 2010 15:05
Juliánov
mekrydy píše:
...Na té vizualizaci zábradlí bohužel vidím a docela mě to děsí, snad to nedopadne jak Mendlák. Vždyť Česká taky funguje bez zábradlí a všichni jsou s tím v pohodě...

Jediné zábradlí, které bude zrušeno jako celek je to podél vnější hrany prvního nástupiště. Pak ještě ubyde kousek podél čtvrtého nástupiště, protože směrem k nádraží vznikne místo pro přecházení.

Ono je potřeba si uvědomit, že Joštova je pěší zóna, zatímco Nádražní není a nebude.

_________________________________
Šotouš bez foťáku, je jako tělo bez duše. :-)

"fejsbůk" BMHD.cz


Offline
115
07 dub 2018 23:27
Mendelplatz
No ano, ale ti lidi tam kličkujou, protože jim tam chybí reálný přechod a do podchodu je kvůli přestupům nikdo hnát nemůže. Represí tohle řešit nejde…


Offline
2884
23 říj 2012 11:06
na křížení trolejbusu 25 s devítkou
Jinak úřady jsou jinde, než na Nádražní, kousek dál je VZP, ale ta stojí na Benešové a i kdyby byla pěší zóna, tak by k ní šlo dojet zespodu od viaduktu.

_________________________________
Jaro, léto, podzim a zima: nejlepší podnební pás.


Offline
2884
23 říj 2012 11:06
na křížení trolejbusu 25 s devítkou
No, řekl bych, že lidi kličkující v kolejích mezi dírama do podchodu, jsou ještě horší, jak davy u hodin. Jinak další přechod je o kousek dál, snad u ČEDOKU.
Jo a pošta je prodaná, už není majetkem České pošty, s.p. Dražba objektu proběhla tuším loni.

_________________________________
Jaro, léto, podzim a zima: nejlepší podnební pás.


Offline
115
07 dub 2018 23:27
Mendelplatz
Mauricio: Ne, ty auta není potřeba 'někam přesunout'. Auta nejsou takhle kvantifikovatelný. Slyšel-li jsi o indukované poptávce, jistě víš, o čem mluvím – pokud zakážeme vjezd autům, bude celkově (!) jezdit méně aut. Jinak, úrovňový přechod je na nádraží v současné době jen jeden – ten kolem hodin. Jinde je zábradlí. Přijde ti, že lidi nekličkují kolem zábradlí na straně u podchodu? Protože mně ano, a nevím, jaké řešení bys v tomto případě navrhoval pro lidi, co tam takhle mimo přechod chodí. Prodloužit zábradlí? Dát k nástupištím skleněnou stěnu? Nebo rovnou začít střílet?

Na té vizualizaci zábradlí bohužel vidím a docela mě to děsí, snad to nedopadne jak Mendlák. Vždyť Česká taky funguje bez zábradlí a všichni jsou s tím v pohodě...


Offline
1798
04 bře 2012 23:26
A já jsem pro výrazné omezení aut ve městě obecně. Aby bylo v podstatě možné jen to, že vezmu auto a jedu někam mimo město, kousek sice městem, ale můj cíl je někde úplně jinde.
Jenže! To počítá s dostupností kvalitní MHD. A ideálně vlaků a busů, co jezdí mimo město. To nemáme. Takže… 2 možnosti. Buďto zlepšit MHD nebo to předat autům. A vzhledem k tomu, co se děje s MHD, víme, jak bylo rozhodnuto.

_________________________________
1901 – 1919 = 13TA (ty špatný)
1920 – 1949 = 13TB (ty dobrý)


Offline
Uživatelský avatar

Administrátor
2501
28 lis 2007 23:00
Brno
Protože nahnat lidi do podchodu na úkor aut je bláhovost, která byla opouštěna v západní Evropě už v sedmdesátých letech.
A argumenty že je tam pošta která se bude rušit, hotel kde se autem člověk v pohodě dostane jinudy, obchodní centrum (např. Vaňkovka nebo Tesco kde se dá v pohodě zaparkovat), úřad ten fakt nevím který myslíš.
Nevím nevím, ale zatím všechny argumenty jsou poměrně liché.

_________________________________
Smyslem života je, aby byl rozum a instinkt v rovnováze.


Offline
2884
23 říj 2012 11:06
na křížení trolejbusu 25 s devítkou
V pohodě, uděláme tam pěší zónu. Hezky 8:00-18:00 vjezd jen s povolením mimo MHD a je to. Tága můžou stát na parkingu u Grandu a příjezd/odjezd pro ně Benešovou nebo pod viadukt spojkou.

_________________________________
Jaro, léto, podzim a zima: nejlepší podnební pás.


Offline
9987
15 led 2005 23:41
Jsem toho názoru, že to je krok správným směrem a auta nemájí až na výjimky v Nádražní co dělat.
Jasně, takže taxíky řízené svoločí tam necháme, ale běžný občan potřebující přesunout se z bodu A do bodu B má smůlu. Všiml si někdo někdy toho, že ulice Nádražní jest regulérní silnicí a po silnici kupodivu jezdí i auta? Krom nádraží je tam třeba taky pošta, obchodní centrum, úřad, hotel... Nemluvě o tom, že mít nejvýznamnější autobusové a vlakové nádraží ve městě bez přístupu aut je nesmysl sám o sobě. Pominu, že někdo chce vyhodit desítky milionů za modernizaci přednádražního prostoru s vědomím, že se nádraží stejně přesune jinam - za to je samozřejmě taky určitě někdo zodpovědný. No a poslední věc - po té ulici jezdí dost aut. Tyto auta je potřeba přesunout jinam - a lze tedy předpokládat, že se to projeví v intenzitě provozu v okolních ulicích.

Jediné rozumné řešení přednáražního prostoru je zamezení možnosti úrovňového přecházení lidí v místech, kde lze využít podchod. Ale to v dnešní době samozřejmě nikdo neudělá.


Offline
2826
01 úno 2006 10:39
JJ další pokus, toto už tu jednou bylo, přednádražní prostor se už jednou takto opravoval a taky tam už jednou zábradlí nebylo, určitě si to pamatujete, prej aby byl volný pohyb a že tam nebudou bezďáci a ožralci a feťáci a lidi budou ukázněně přecházet a nezavazet MHD, jak dlouho to vydrželo? Týden a hodně rychle se to vracelo zpět, fetky a ožralové a pobudové taky zůstali takže až se za toto zas vyhodí miliony tak uvidíme jak to dopadne, ale myslím že každej normání to ví, na našem nádraží se totiž pohybují takový individua a hromady neukázněných chodců co se motaj všude jak mravenci že to bez toho zábradlí pravděpodobně opět fumgovat nebude, ty lidi co jsou na těch vizualizacích se tam ve skutečnosti nepohybují je tam jiný druh lidí a vynásoben tak deseti....a zas mě kamenujte


Offline
7383
27 úno 2010 07:40
Nebylo. Už dnes se jezdí od Maliňáku. I když by mi to taky vůbec nevadilo.


Offline
Uživatelský avatar

Moderátor
6181
11 dub 2010 15:05
Juliánov
Jakub S. píše:
Mauricio: Jo, přesně tak. Jsem toho názoru, že to je krok správným směrem a auta nemájí až na výjimky v Nádražní co dělat. Škoda, že nebyl zcela eliminován i směr Nové Sady => viadukt. Vždyť do podchodu se dá vlízt/dojet k němu i z druhé strany. Proč zabírat osobními auty přednádražní prostor, když je v něm už i tak málo místa a z druhé strany nádraží hraje prim zase silniční doprava?

K zrušení i druhého směru by bylo zapotřebí zrušit i autobusák u Grandu. Osobně bych s tím problém vůbec neměl, ale mám pocit, že k tomu doba ještě nedospěla.

_________________________________
Šotouš bez foťáku, je jako tělo bez duše. :-)

"fejsbůk" BMHD.cz


Offline
7383
27 úno 2010 07:40
Už aby se začalo s přesunem.


Offline
Uživatelský avatar

3099
29 srp 2009 19:30
Mauricio: Jo, přesně tak. Jsem toho názoru, že to je krok správným směrem a auta nemájí až na výjimky v Nádražní co dělat. Škoda, že nebyl zcela eliminován i směr Nové Sady => viadukt. Vždyť do podchodu se dá vlízt/dojet k němu i z druhé strany. Proč zabírat osobními auty přednádražní prostor, když je v něm už i tak málo místa a z druhé strany nádraží hraje prim zase silniční doprava?

_________________________________
Brnem hrne šmirgl, trajf a basík. Vo tym ani nedéché.


Offline
Uživatelský avatar

6989
15 dub 2008 16:23
Žlutý kopec
IM: Takže při přechodu z ostrůvku k Letmu bych musel využít podchod?


Offline
Uživatelský avatar

1451
15 zář 2005 13:43
čtvrť s největší koncentrací rozjezdů v Brně
tož ODS autem, kdo jiný :D


Offline
9987
15 led 2005 23:41
Jasně, takže místo zrušení úrovňových přechodů, když už tam jsou podchody, raději zamezíme vjezd k nádraží autům, aby to bylo bezpečnější. To by mě zajímalo, který kokotík to vymyslel.


Offline
Uživatelský avatar

3099
29 srp 2009 19:30
Kultivace přednádražního prostoru +/- po stopadesáté... Zábradlí má skončit, kdo ví ale, jestli si jeho doplnění na poslední chvíli nevyžádá nějaký šikovný pracovník.
https://zdopravy.cz/obrazem-prostranstv ... nu-146396/

_________________________________
Brnem hrne šmirgl, trajf a basík. Vo tym ani nedéché.


Offline
Uživatelský avatar

3099
29 srp 2009 19:30
MartinV: Nene, muvím o zastávkách "uprostřed" náměstí ve směru na Pisárky (25+26+84+výstup 35 a 37+52) - červený kassel. Zástávka u pivovaru/opatství má běžný kassel.

_________________________________
Brnem hrne šmirgl, trajf a basík. Vo tym ani nedéché.


Offline
Uživatelský avatar

3771
08 čer 2005 23:12
https://foto.bmhd.cz/foto/313394#photo

Toto je krásná ilustrace toho, proč někde musejí být nástupní hrany snížené.


Offline
Uživatelský avatar

6989
15 dub 2008 16:23
Žlutý kopec
Jakub S.: mluvíš o zastávce u pivovaru? Ta má asi kassel. Já ale myslím odjezdové pro 25/26/37, a ty jsou nižší. Zřejmě je důvod ten, který píše Alanis.


Offline
Uživatelský avatar

3099
29 srp 2009 19:30
MartinV: Jediný rozdíl mezi zastávkami směrem na Pisárky a na Úvoz je barva obrubníku a struktura povrchu. Obrubníky použité na zastávkách ve směru do Pisárek jsou tvarem klasické kasselské, mají ale drobně hrubší povrch a červenou barvu - patrně nebudou zcela originální. Nedomnívám se a nevšiml jsem si ale, že by se dále odlišovaly nebo že bych při dennodenním využívání zastávek musel překonávat nestandardní výškový rozdíl.
Ostatní obrubníky (mimo nástupní hrany, tj. například i na druhé straně ostrůvku linek 37 a 52) jsou v souladu s konceptem řešení prostoru oproti standardu doopravdy nižší.

_________________________________
Brnem hrne šmirgl, trajf a basík. Vo tym ani nedéché.


Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 1212 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2, 3, 4, 5 ... 49  Další

Nepřečtené příspěvky | Zobrazit aktivní témata


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Přejít na:  
Právě je 22 pro 2024 10:18
Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]
Fórum běží na systému phpBB
Pro BMHD.cz vytvořil mceza | © 2011-12 [mceza.com]