Nepřečtené příspěvky | Zobrazit aktivní témata



Odpovědět na téma Stránka 40 z 735    Přejít na stránku Předchozí  1 ... 37, 38, 39, 40, 41, 42, 43 ... 735  Další
Autor Zpráva
Offline
Uživatelský avatar

1577
11 lis 2008 15:56
Hodonín, zóna 900 IDS JMK
Přestupní systém má své limity. Přestupovat jednou, OK, přestupovat dvakrát je už vopruz, ale dá se to skousnout. Ale přestupovat třikrát a víc? Na to se vám normální člověk vykašle. Obzvlášť pokud nefungují garantované přestupy, takže při zpoždění čekáte 20 minut i déle. Obzvláště pak v Brně, kde garance přestupů je pomalu sprostý výraz.
Navíc, stále si myslím, že v Brně by se mělo preferovat spojení na hlavák, před spojením na Českou, už jen kvůli vlakům. Až bude v Lískovci funkční vlaková zastávka (současný stav je vše, jen ne funkční) s terminálem MHD, pak se můžeme o omezení tramvají na hlavák bavit. Ale do té doby by tramvaje na hlavák měly být prioritou.

_________________________________
Zákaz kouření není zádná sranda!

Ares: To nejlepší z Irisbusu ;-)


Offline
Uživatelský avatar

3798
08 čer 2005 23:12
xxx píše:
A proč zrovna ty tři koncové zastávky s minimální poptávkou musí mít bezpodmínečně přímé spojení s hlavním nádražím? Proč ho nemůže mít třeba Štefánikova čtvrť? Nebo Soběšice? Žebětín? Bosonohy? V čem je to nádraží o tolik významnější než Mendlovo náměstí a Česká? Na nádraží se dostanou s jedním přestupem s čekáním do pěti minut. Jinde takový luxus nemají.

Když může Juliánov (tj. 4 zastávky v koncovém úseku, a to, že tam navazuje X autobusových linek, je irelevantní, protože tytéž linky jedou i přes Starou osadu, odkud jede linka 3 na Českou) požadovat, aby měl příme spojení s hlavním nádražím i s Českou, tak proč by to samé nemohl požadovat Starý Lískovec?

Za mě osobně jsou oba tyto požadavky při existenci přestupního tarifu neopodstatněné, bez nich by se doprava organizovala jednodušeji.

Nicméně čekací doba při přestupu mezi 6 a 8 by večer a o víkendu měla být kratší než 7 minut.


Offline
3003
23 říj 2012 11:06
na křížení trolejbusu 25 s devítkou
Asi tak, angličtina pro to má sousloví: in the middle of nowhere. :mrgreen:

_________________________________
Jaro, léto, podzim a zima: nejlepší podnební pás.


Offline
7518
27 úno 2010 07:40
Konec světa.


Offline
Uživatelský avatar

2578
05 úno 2007 18:12
Malečkův rajón
ZGHK píše:
Jedna čistě technická poznámka. Taková nabíječka někde v horoucích peklech kdesi u hřbitova může (v krajním případě při souhře nepříznivých okolností) přijít klidně i na sto mega. A to není "téměř nic"...

Jakože v letním vedru se její provoz prodraží? Nebo co je míněno tím peklem?

_________________________________
Mrtvole je naprosto fuk, kdo tu válku nakonec vyhraje! - Yossarian Yossarian

Můj nový web o severním okolí Brna


Offline
Uživatelský avatar

385
03 črc 2007 20:00
IDS JMK, zóna 535
ZGHK: Máš pravdu; vlastně to není téměř nic, protože tu nabíječku pořídíš jednu a „máš vystaráno“ (trochu zlehčuji, ale jde o princip). Nový vůz (ať už bus, trajf nebo šalina), sice stojí „o něco míň“, ale rozhodně ti nestačí jeden/jedna… takže ve srovnání například s nákupem nových vozů to opravdu „není téměř nic“. Jsem rád, že jsme se pochopili.


Offline
357
21 dub 2009 20:30
iron_liver píše:
a nestálo to krom nákladů na nabíječku téměř nic.


Jedna čistě technická poznámka. Taková nabíječka někde v horoucích peklech kdesi u hřbitova může (v krajním případě při souhře nepříznivých okolností) přijít klidně i na sto mega. A to není "téměř nic"...


Offline
85
04 říj 2011 22:53
PvvS píše:
takže po návratu 25,26 se zbytek poruší ?(...)

Já jsem teda na situaci po návratu 25/26 velmi zvědavý - když jsem intenzivně remcal ohledně nového trasování linek v Líšni po dostavbě TT na Jírovu (ze kterého je postupem času jen větší a větší mizérie), z DP chodily v pozdějších fázích debaty i nejasné náznaky typu "uvidíme, jaká bude situace po ukončení výluky v Židenicích". Už jen vzhledem k tomu, že to lze i při +/- zachování vzkm přetrasovat i tak, aby byli spokojení všichni (napřímení linek do Líšně i zachování pestré nabídky přes Vinohrady, pouze ve frekvenci adekvátně snížené o to, že Líšeň bude obsluhována z velké části jinak), si stále ještě zachovávám velmi opatrný optimismus, že by ta celá dosavadní show s trolejbusy v Líšni jednou mohla být k něčemu. Klíčem jsou parciály (aktuálně trestuhodně nevyužívající svůj potenciál) a výstavba jedné nabíjecí troleje v Mariánském údolí nebo (snad i praktičtěji) u líšeňského hřbitova - pak se dá vše překreslit tak, aby to bylo ku prospěchu všem a nestálo to krom nákladů na nabíječku téměř nic. Nechme se překvapit..


Offline
7518
27 úno 2010 07:40
MartinV píše:
Robert: je to varianta, kdy je možná přestup kratší, ale celkově strávíš na trase víc času. Než se dvojka proplete přes Poříčí a Hybešku, tak to trvá. Ale je to samozřejmě možnost.

Díval jsem se na JŘ, a je tam čekání 7 minut, oproti tomu na osmičku je 5minutové. Takže nic.


Offline
3003
23 říj 2012 11:06
na křížení trolejbusu 25 s devítkou
Zdeněk: Jasně, já vím, že 1 a 6 mají na Lidické proklad, spíš jsem tím chtěl říct, že hlavním limitem jsou čekání a garantovaná spojení, na které poukazuješ tím večerním malým spojením.

_________________________________
Jaro, léto, podzim a zima: nejlepší podnební pás.


Offline
Uživatelský avatar

7036
15 dub 2008 16:23
Žlutý kopec
Robert: je to varianta, kdy je možná přestup kratší, ale celkově strávíš na trase víc času. Než se dvojka proplete přes Poříčí a Hybešku, tak to trvá. Ale je to samozřejmě možnost.


Offline
Uživatelský avatar

9344
10 čer 2004 11:19
Aladin, takže po návratu 25,26 se zbytek poruší ? Nebo jen nakynou spoje ? Evidentně by ta 27 bohatě stačila,m protože ostatní linky ji po trase okolo Vinohrad akorát duplikují. Minimálně 57/78 by se daly zkrátit a ty km využít někde jinde. A co se týče dosatupnosti. Když DPMB jiným čtvrtím nabízí, že přestup není problém, tak v tom případě mají Vinohrady asi nejlepší pokrytí ve městě. Jak Nádraží, tak Česká. A ta 57 nevím, co jsem s ní párktát jel, tak byla prázdná. Akorát zbytečný km do kopce.


Offline
Uživatelský avatar

1698
10 čer 2006 20:45
Hrubšice
Ds: taky nechápu. Obrat udělám za dvě minuty. V pohodě v Bohunicích ukončíš dvě linky s intervalem pět minut. Pauzy střídáním (teď se řeší část střídáním a část na úvratích). Už teď jsou ve špičce obratové časy krátké, na osmičce co jezdívám tak ráno na Mifkové 4 minuty, přes den střídavě 18 a 5, takže by to taková změna nebyla.

_________________________________
Připravte si prosím jízdenky a průkazy na slevu!


Offline
268
09 úno 2007 13:59
Brno
pepola píše:
Jo, a ještě taktika znechucování linky 40 zajížděním za Hornbach.


U té 40 stejně moc nerozumím, proč nezůstala v původní trase přes Strážní. Na Holandskou by podle mě bylo místo toho ideální prodloužit 47. Stejně jezdí jen v PD, ale potřebné nezpožděné spojení do místní hory kanclů by (s nějakou pauzou poblíž) zajistila, myslím že i interval by byl ok.


Offline
2865
01 črc 2006 22:24
Bedřichovice
Jestli to spíš nebylo myšleno na stav před tramvajovou výlukou na d-1, kdy místo 27 patří 25 a 26, to jsou ty čtyři linky. Jo a Líšeň v takovém případě samozřejmě minus 1, protože zůstává jen linka 8.


Offline
204
27 pro 2004 12:45
Ty musíš mít z těch Vinohrad pořádný komplex. Posledních 5 let pořád dokola příspěvky v duchu "zrušte MHD na Vinohrady" a přidejte linky do Líšně. Jsi fakt posedlý...
Co se týká Tvého příspěvku, tak pokud začneš počítat počet linek obsluhující Vinohrady, tak s matematickou dovedností žáka 1. stupně dospěješ k číslu 3, nikoliv 4: 27, 57 a 78 (noční linku 99 nepočítám, protože to by pak s rovnání s Líšní a jejími nočními linkami vyšlo pro ni ještě výrazně lépe).
A co se týká toho, kam tě ty linky dovezou. Co myslíš kolik významných uzlů z těch 2 hlavních - Hl. nádr. a Česká, je přímo z Vinohrad obsluhováno ? Nula. Z Líšně to jsou k nádraží 2 tramvajové linky.
Tak už ty Vinohrady nechej žít. Jsi s tím fakt trapnej.


PvvS píše:
Spíš to je o tom, jak která čtvrť leze DPMB do... Takový Vinohrady mají 4 linky z toho 3 do stejnýho uzlu.


Offline
Uživatelský avatar

3229
14 čer 2004 18:56
blekfild
Ondra K. píše:
Na to, že 30m tramvaje v kombinaci se dvěma obratovými kolejemi délky 65 m jsou krátkozraké řešení bez dostatečné kapacitní rezervy do budoucna, tu někteří upozorňovali už dávno.


Pořád mi není jasné, čím je Brno tak specifické, že se na dvojúvrati nedá vyjezdit kratší interval než 5 minut, proboha.
Stačí se podívat do Budapešti, kde jsou všude jen úvratě a jaké intervaly se dají vyjezdit na 4/6 na Széll Kálmán Tér (s 50metrovou obludou) nebo na 2/2M na Jászai Mari Tér, případně na 47/49 v centru. Všude je to uspořádání dost podobné. Spíš mi to přijde jako něco na způsob "nikdy se to tak nedělalo".

_________________________________
přeprava šotoušů je povolena pouze ve schránkách s nepropustným dnem


Offline
Uživatelský avatar

1698
10 čer 2006 20:45
Hrubšice
Těma dvěma minutama jen chci říci, že pro případné dvě linky (na které nejsou vozy) stačí obrat v délce intervalu linky, v případě jedné linky obrat dvojnásobku intervalu linky. Stejnej jsou ty pauzy už dost osekaný... V Líšni máme odpočinkovou místnost i s obsluhou, v Bohunicích ne nová

_________________________________
Připravte si prosím jízdenky a průkazy na slevu!


Offline
Uživatelský avatar

1698
10 čer 2006 20:45
Hrubšice
Ondra: není důvod druhý řidič, dá se v pohodě otočit za dvě minuty i v jednom (osobní zkušenost), druhý jen na případnou pauzu.
Cracatit: večer nepohneš s osmičkou, je vázána malým spojením. Šestka je zas provázána s jedničkou a na Lidické tvoří proklad.

_________________________________
Připravte si prosím jízdenky a průkazy na slevu!


Offline
Uživatelský avatar

9344
10 čer 2004 11:19
Spíš to je o tom, jak která čtvrť leze DPMB do... Takový Vinohrady mají 4 linky z toho 3 do stejnýho uzlu.


Offline
Uživatelský avatar

Moderátor
6203
11 dub 2010 15:05
Juliánov
Pavel píše:
...Já si trošku všiml, že se nám u nemocnice ale nestíhají vyměňovat tramvaje. Často přijíždějící šalina musí třeba minutu čekat než se jí uvolní místo v terminálu. No a až se postaví západní brána a rozšíří kampus o další budovy a jednu fakultu, tak teda opravdu nevím nevím.

Na to, že 30m tramvaje v kombinaci se dvěma obratovými kolejemi délky 65 m jsou krátkozraké řešení bez dostatečné kapacitní rezervy do budoucna, tu někteří upozorňovali už dávno.

Do budoucna asi nebude moc jiných možností, než zkrátit obraty střídáním řidičů tak, aby se řidič po příjezdu jen sbalil a mezi tím se na druhým stanovišti nachystal řidič, který pojede hned zpět. V situaci kdy na 45T stačí vypnout/zapnout stanoviště a na KT8 odpadá manipulace s pantografy a odpojovačem, by se to dalo stihnout během výstupu/nástupu cestujících.

_________________________________
Šotouš bez foťáku, je jako tělo bez duše. :-)

"fejsbůk" BMHD.cz


Offline
3003
23 říj 2012 11:06
na křížení trolejbusu 25 s devítkou
Tak dát o víkendu a večer šestku a za ni hned osmičku třeba za 3 minuty by nemusel být takový pproblém. Otázka je v návaznostech, jestli je lepší kvedlat osmičkou, nebo radši tou šestkou.
Na druhou stranu přestup ze 69 na 8 za 6 minut mě osobně neuráží.

_________________________________
Jaro, léto, podzim a zima: nejlepší podnební pás.


Offline
Uživatelský avatar

1698
10 čer 2006 20:45
Hrubšice
Pavel: ano, občas třeba minutu čeká tramvaj na vjezdu, protože má příjezd ve stejný čas, ve který odjíždí tramvaj do města z pozice, na kterou najíždí vůz od města. Akorát když jede tramvaj od města včas, tak ona má od západní brány k nemocnici 2 minuty jízdní dobu, tudíž musí čekat.

_________________________________
Připravte si prosím jízdenky a průkazy na slevu!


Offline
Uživatelský avatar

3753
28 úno 2006 19:00
Jo, a ještě taktika znechucování linky 40 zajížděním za Hornbach.


Offline
1107
09 lis 2006 18:16
Jako obyvatel dotčené oblasti - je opravdu takový neřešitelný problém, aby o víkendu a večer byl přestup mezi linkami 6 a 8 třeba 2 minuty? Víc netřeba. Výsměch je, že pro Bosonohy (a část Lískovce) je z linky 69 na Osové o víkendu čekačka na linku 8 šest minut. Z linky 51 u nemocnice na linku 8 je čekačka 7 minut a z linek 401/402 to jede za minutu (bez garance přestupu). Takže za mne přestupní návaznosti tragické.
Nicméně, nyní jsou konečně rovnoměrně vytížené linky 7 i 8 a již nedochází k tomu, že linka 7 vozí vzduch (hodně pomohlo, že na hlaváku se ukazuje i odjezd linky 7 z první koleje). A je to naopak občas na hraně kapacity. Na jedné straně by člověk mohl říct super. Nicméně upozorňuji, že nám ještě nezačal semestr a pravý nápor teprve přijde. Nemluvě o zákazu návštěv v nemocnici. Tedy je možné, že nakonec vedení linky 9 do dané oblasti bude jako nutné. Někdo psal o posílení linky 8 k nemocnici. Já si trošku všiml, že se nám u nemocnice ale nestíhají vyměňovat tramvaje. Často přijíždějící šalina musí třeba minutu čekat než se jí uvolní místo v terminálu. No a až se postaví západní brána a rozšíří kampus o další budovy a jednu fakultu, tak teda opravdu nevím nevím.


Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 18367 ]  Přejít na stránku Předchozí  1 ... 37, 38, 39, 40, 41, 42, 43 ... 735  Další

Nepřečtené příspěvky | Zobrazit aktivní témata


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Přejít na:  
Právě je 15 dub 2025 13:32
Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]
Fórum běží na systému phpBB
Pro BMHD.cz vytvořil mceza | © 2011-12 [mceza.com]