Nepřečtené příspěvky | Zobrazit aktivní témata



Odpovědět na téma Stránka 10 z 16    Přejít na stránku Předchozí  1 ... 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13 ... 16  Další
Autor Zpráva
Offline
Uživatelský avatar

6932
15 dub 2008 16:23
Žlutý kopec
Nenapsal byste sem prosím někdo JŘ (odjezdy z konečných) kurzu 28/8 pro PD, na kterém se zpravidla pohybuje 45T? Myslím, že tu někdo psal víkendový 20/8...


Offline
Uživatelský avatar

9272
10 čer 2004 11:19
Tak mo tenhle zázrak přijel dneska na zastávku. A dojmy teda spíš nic než moc. Sezení nad podvozky je dost na nic. Pod A kabinou už teď něco "cinká",zřejmě něco uvolněný. V některých táhlých obloucích (Novošílenská - Masarova), od výhybky Krásného po Bělohorskou, když je vůz v tahu, tak se vůz místy trochu škube. Asi jak pražský 15T, než došlo na sw s odstupňovaným tahem.
A docela by mě zajímala spotřeba písku. Protože ten vůz se snad není schopnej bez pískování pohybovat. Od centrálky až někam po Krásnýho to sypalo každou chvíli.

Na druhou stranu je to zvenku i zevnitř hodně tichý a dneska bych řekl že i vytopený tak akorát. Proti KT8 je to hodně pokrok.


Offline
Uživatelský avatar

275
31 led 2010 23:09
MartinV píše:
... Jinak si vždycky takto u sněhu říkám, jak dobře dokáže tlumit zvuky z provozu TT, a že materiál s podobnou strukturou, který by imitoval sníh i po zbytek roku, nemáme.


Tlumících materiálů je celá spousta, jen aby na trati vydržel, tak by musela být trať uzavřená. Jelikož sníh si domů nikdo brát nebude, ale například tlumící molitan z kolejí by si odtrhl kde jakej hudebník do zkušebny a podobně... nemluvě o ptácích a hlodavcích co by si ho nabrali do hnízd a pelechů. Pravda mohlo by se vymyslet něco úplně jako sníh, ale nebyl to sníh. To by ovšem bylo jen pro tento účel určitě strašně nerentabilní... nejblíž k tomu mě napadá foukaná izolace, kterou si ale zvěř zase nabere domů. Ostatně všechno co se dá použít jako hluková izolace se dá použít jako izolace tepelná a v tu chvíli by stačilo shrábnout pár kilometrů tratí a napchat si to do stěn a ušetřím fůru peněz za izolaci baráku. Nejjednodužší je zasypat koleje hlínou, dát tam trávník a okolo nízký hlukový stěny...


Offline
88
26 dub 2011 09:13
Včera jsem s tím poprvé jel a překvapilo mne, že od jednoho z kloubů se na nerovnostech už ozývají pazvuky...


Offline
2818
01 úno 2006 10:39
Karosa B732: u fotek by bylo ticho a němo a to nemám rád, pak když jedeš uvnitř, většinou jsou slyšet zvuky lidí někdy i nevhodné do videa, zde třeba na smyčce Švermova celou dobu ok, ale jakmile jela 45T šli ti dva lopaťáci co jsou tam viďět a měli hnusné keci na tramvaj, jakože je to 5 let starý krám co sem poslala Praha protože ji nechtěli, já tyto kecy ve videích nemám rád, navíc ta tramvaj jede tak tiše zvlášť na sněhu že by to bylo téměř němé video, takže by to bylo uplně o ničem, ale každej má jiné představy a každému se líbí něco jiného. Nikdy se člověk nezavděčí všem.


Offline
Uživatelský avatar

6932
15 dub 2008 16:23
Žlutý kopec
Karosa: vždyť je hudba během videí ztlumená, což je dobrý kompromis mít nějakou hudbu na pozadí a slyšet zvuky.

Jinak si vždycky takto u sněhu říkám, jak dobře dokáže tlumit zvuky z provozu TT, a že materiál s podobnou strukturou, který by imitoval sníh i po zbytek roku, nemáme.


Offline
Uživatelský avatar

635
15 dub 2013 15:57
Ale nešlo by to příště bez té hudby? Podle mě je u videí úplně nadbytečná. Něco jiného je to, pochopitelně, u fotek. Každopádně ale člověk ze zvuku tramvaje nemá nic.

_________________________________
Je hodně autobusů, jeden je však nejlepší
Karosa


Offline
2818
01 úno 2006 10:39
Pokud má někdo zájem, udělali jsme video 45T na sněhu, kdoví jak dlouho bude bílo a je to zaměřené trochu na střechu, aby bylo vidět jak vůz vypadá tam nahoře:
https://www.youtube.com/watch?v=BSOZaISYo8I


Offline
Uživatelský avatar

2585
13 črc 2009 13:42
Ono je to všechno docela pěkně popsané tady. Ale bohužel je to jenom pro hungarofonní čtenáře, což já nejsem. A z Google překladače z toho moc chytrej nejsu.


Offline
Uživatelský avatar

2585
13 črc 2009 13:42
No a jak tam ta mechanika teda funguje? Přece, když se podíváš třeba na tuto fotku, tak vidíš, že šalina je v oblouku a podvozky nejsou vůbec natočené (vůči skříni). Takže to musí fungovat na jiném principu než u KT4.

A brémská GT6 fungovala na jiném principu než její příbuzná GT4?


Offline
2818
01 úno 2006 10:39
xxx:
vůbec ne Hansa jsou starý vysokopodlažní vozy někdy z padesátých nebo šedesátých let kde je mechanické natáčení - táhla, obdoba KT4, hydraulika byla u jednoho vozu, ale bylo to něco jako spíš tlumič. Jiný systém se testoval na tom vysokopodlažním tříčlánkovém prototypu v Brémách ale nakonec do nízkopodlažek byl vyvinut uplně jiný systém, to co píšeš "od AEG (GT4N, GT6N, GT8N...)?" tam je takový pryžový - gumový, nevím jak bych to nazval blok, podobný hrušce či co a to dovolí podvozku malé natočení v oblouku a pak jej vždy vráti do rovny na střed, aby se vůz srovnal, žádný táhla ani jiné věci. Jednoduché a funguje to do dnes.


Offline
Uživatelský avatar

2585
13 črc 2009 13:42
M: A jak to teda má Hansa? Nemá to náhodou stejně jako pozdější 100% nízkopodlažní tramvaje od AEG (GT4N, GT6N, GT8N...)? Tam tedy rozhodně žádná táhla nejsou. A chová se to v obloucích úplně jinak než KT4.


Offline
Uživatelský avatar

561
28 čer 2008 10:20
Brno
peno píše:
Uf, ještě to by chybělo, zavést tuto pražskou demenci i do Brna. Viz M. Dokud se v Brně pojede na co největší počet cestujících na metr čtvereční, tak je podle mě tato debata uzavřena.
Kolikrát je vůbec v reálu potřeba dnes ještě přehazovat výhybku ručně? Nevím, ptám se, ale myslím, že to by dnes, v době elektronizace, měla být už jen výjimka v nouzových situacích, ne?

Po ránu jich bývá celkem dost zablokovaných po údržbě. během dne se též stává ,že buď nepřestaví, nebo zůstane zablokovaná po jiném voze. Nebo v ní může být nějaký předmět..


Offline
Uživatelský avatar

561
28 čer 2008 10:20
Brno
Ondrah98 píše:
Ideální to není, ale cestující s berlemi se musí nutně cpát do těch nejužších dveří?

Jako by jsi cestujicí s berlema neznal :D


Offline
2818
01 úno 2006 10:39
xxx:
Ale na to jsem já odpověděl, Hansa co dělala ten vůz na fotce vpravo jak píšeš je klasický Kurzgelenk co má mechanické natáčení hodně podobné KT4, žádná serva a podobné ptákoviny tam nebyly, jen jeden zkušební vůz z pozdější série měl hydrauliku, která to měla jen nějak stabilizovat a kontrolovat a to se neosvědčilo a bylo odstraněno.


Offline
Uživatelský avatar

2585
13 črc 2009 13:42
No ale to je jiná GT4 než ta, o které se bavíme. Ty mluvíš o té vlevo, my o té vpravo: https://farm8.staticflickr.com/7907/466 ... _o.jpg%22/
Ta vlevo má skutečně ten trám a kloub se láme poměrně málo. Ta vpravo tam nic takového nemá a kloub se láme hodně. Podvozky jsou v oblouku vůči skříni v přímé poloze.


Offline
2818
01 úno 2006 10:39
Ondra K. : jj to vím, ale myslel jsem jen tu 100% nízkopodlažku.

Většina Kurzgelenk má podvozky uprostřed článku a táhla či něco podobného jak KT4.
KT4 má táhla do X na čep kloubu takže X čep X,
GT4 má podvozky na krajích skříně stejně jak třeba T3, jen má kloub uprostřed. Mezi podvozky má takový trám-rám na kterém jsou na krajích motory, ten celý rám je spojen na samém kraji podvozků a uprostřed na čep, proto se téměř neohybá. Podvozky se natáčí hodně, celá skříň se láme málo.


Offline
Uživatelský avatar

2585
13 črc 2009 13:42
No ale to byla zase jiná technologie, ne? Tam byly servomotory, ne? Má to tak jedna nová ruská šalina. A myslím, že tam to taky skončilo u prototypu. Chová se to hrozně nepřirozeně a skoro bych řekl nepředvídatelně. U GT4 to funguje jak? Ten podvozek se vrací do přímého směru (vůči skříni) normálně pružinou?


Offline
Uživatelský avatar

9272
10 čer 2004 11:19
ČKD s tím zkoušela jednu KT4 TwistTram. A Schadewerk měl zkušební natáčení článků na Vektře.


Offline
Uživatelský avatar

2585
13 črc 2009 13:42
No ale GT4 měla jinak řešené natáčení článků než naše KT4, ne? KT4 měla táhla pod podlahou.


Offline
Uživatelský avatar

Moderátor
6168
11 dub 2010 15:05
Juliánov
M píše:
Ondra K. :

toto jsem sem psal už v době, kdy se dodávaly KT8D5N a 13T a to co jsem si tu vyslechl, to za to stálo, pak taky ty nesmysly, že to nevyjede kopec a podobně. Je to koncepce z roku tuším 1990 a používá se do dnes, ty vozy do dnes fungují a dělají se na nich generálky. Svezení je velice dobré, pohodlné.

Z roku 1990 pochází prototyp první nízkopodlažní varianty. Koncepce sama o sobě je daleko starší a sahá až do druhé půlky 50. let, kdy MAN začal vyrábět GT4 pro Brémy a v Esslingenu vyvinuli obdobně řešenou GT4 pro Štutgart. Ostatně, dvoučlánkovou tramvaj této koncepce vyrábělo i ČKD v podobě KT4.

Zvěsti o tom, že GT6N nevyjede kopec vznikly nejspíš v roce 1992, kdy byl jeden vůz na ukázku v Praze. Je pravda, že to původní provedení má jen tři motory a pohánéné jen tři nápravy, nicméně, Siemens i Stadler dneska umí i plně motorovou variantu.

_________________________________
Šotouš bez foťáku, je jako tělo bez duše. :-)

"fejsbůk" BMHD.cz


Offline
Uživatelský avatar

2585
13 črc 2009 13:42
Akorát se to teda při nájezdu do oblouku vlní v celé své délce. Tak nevím, jestli by to někde nebrousilo obrubníky. Docházelo k tomu i u eva.


Offline
2818
01 úno 2006 10:39
Ondra K. :

toto jsem sem psal už v době, kdy se dodávaly KT8D5N a 13T a to co jsem si tu vyslechl, to za to stálo, pak taky ty nesmysly, že to nevyjede kopec a podobně. Je to koncepce z roku tuším 1990 a používá se do dnes, ty vozy do dnes fungují a dělají se na nich generálky. Svezení je velice dobré, pohodlné.


Offline
Uživatelský avatar

Moderátor
6168
11 dub 2010 15:05
Juliánov
Vario1523 píše:
Mně osobně by se více líbila tato koncepce. Jen nevím, jestli by se vešla do maximální délky určené DPMB. Tady by problém se zkosenými dveřmi nebyl.

Mě zase připadá nejlepší koncepce dynamicky otočných podvozků. Tj nejnověji Avenio, nebo Tramino pro Jenu, či Olštýn, či případně úplně klasická GTxN od AEG, kterých jezdí po Německu spoustu.

Ty tramvaje mají relativně úsporný průjezdný profil, takže na čelech snesou dveře umístěné v rovině, každý článek snese umístění dvou dveří, takže rozmístění dveří, prostorů na stání a podvozků s větším počtem mist k sezení může být téměř rovnoměrné. Jak v obloucích tak v přímé ty tramvaje jezdí klidně, aniž by docházelo k nadměrnému opotřebení jak oblouků, tak přímých úseků.

Největší nevýhodou je prostě fakt, že tramvaje této koncepce v ČR nikdy nejezdily, nejsou s nimi žádné zkušenosti a taky, že nepasují do těch našich délkových škatulek 15, 20 a 30 metrů. Ekvivalentem 30m dvojice T3/T6 by byl až ctyřčlánek o délce cca 36 m.


Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.

_________________________________
Šotouš bez foťáku, je jako tělo bez duše. :-)

"fejsbůk" BMHD.cz


Offline
Uživatelský avatar

6932
15 dub 2008 16:23
Žlutý kopec
MIKIS: minimálně 13T mají možnost, že řidič otevřením svých dveří uzavře salon pro cestující (tedy jde-li přehodit vexli, nikdo nemůže vystoupit), tedy dveře kabiny řidiče mají vlastně dvoje futra.
Přijde mi to jako dobrý kompromis bezpečnosti dopravy a komfortu cestujících.


Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 400 ]  Přejít na stránku Předchozí  1 ... 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13 ... 16  Další

Nepřečtené příspěvky | Zobrazit aktivní témata


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Přejít na:  
Právě je 26 čer 2024 10:25
Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]
Fórum běží na systému phpBB
Pro BMHD.cz vytvořil mceza | © 2011-12 [mceza.com]