Nepřečtené příspěvky | Zobrazit aktivní témata



Odpovědět na téma Stránka 11 z 255    Přejít na stránku Předchozí  1 ... 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14 ... 255  Další

Co bude dřív ?
kloubové šráky 45%  45%  [ 81 ]
tramvajová trať ke kampusu 34%  34%  [ 62 ]
metro 17%  17%  [ 30 ]
odsunuté nádraží 4%  4%  [ 7 ]
Celkem hlasů : 180
Autor Zpráva
Offline
154
30 říj 2019 16:42
Brno2030: za prvé nikdo tě "trotlem" nenazval. Byl si označen za "TROLLA".

Jo určitě všem co jezdí po Kolišti vytrhne trn z paty že tam bude propojený trolejbus z České na Hlavní nádraží.
Nevím kde bereš ten matroš ale chci ho taky.


Offline
65
14 říj 2022 22:57
Btw. Jak tady někdo psal, že trolejbusy po Kolišti je nesmysl. Vždycky když jdu přes Koliště a vidím ty kolony, tak si říkám: "Jj. Tyhle lidi v autech vědí, ze spojení oblast Nádraží a České spojuje v dostatečné kapacitě 1, 4, 9 a 12."

A pak čtu o přínosu prodloužení trasy na Kamechy a říkám si: "Jj. Jakmile tam bude ta šalina, tak naprostá většina lidí nechá auto doma a začne od zprovoznění jezdit jedničkou a bude to větší přínos pro celou MHD než cokoliv jiného."

Btw. Prodloužení na Kamechy teď, potom nebo v roce 2027 podporuju.


Offline
65
14 říj 2022 22:57
PvvS píše:
A teď nazpátek do reality .
Na nějaký rozšiřování linek a navyšování vozokm nebude pár let ani pomyšlení. U trolejbusů se nejspíš odebere ze smluv jen nutný minimum. U šalin max ty 45T tak aby se vyrovnaly šrotace KT8. Dojedou se akorát stavby, které jsou rozestavěné. I ty Kamechy jsou reálně začátek tak 25-27.

A Dp má 2 měsíce na to, aby buď sehnal plyn do autobusů, nebo posháněl tak 100-200 dieselových ojetin. Jinak se bude muset hrábnout do vypravenosti.

Osobně očekávám nejpozději tak březen-duben, že se silně hrábne do cen jízdnýho.

Z šotofantazií zbyde tak možná prázdninovej/víkendovej režim po celej tejden.


Zkusím to jinak. Nejsou peníze, jsme zpátky v realitě. Musíme šetřit. Ale za žádnou cenu nejde sáhnout na úsek Komárov - Úzká?

Z šotofantazii nám zbyde přímá linka na letiště ve Vídni. Kam já bych osobně nejezdím jinak než auto + parkoviště ve Schwechatu + SBahn.


Offline
2888
23 říj 2012 11:06
na křížení trolejbusu 25 s devítkou
@PVVS: Naprostej souhlas, jen si myslím, že na vozidla se možná peníze dají dohromady, byla by škoda nevyužít poměrně výhodné opce za staré ceny.

_________________________________
Jaro, léto, podzim a zima: nejlepší podnební pás.


Offline
Uživatelský avatar

9314
10 čer 2004 11:19
A teď nazpátek do reality .
Na nějaký rozšiřování linek a navyšování vozokm nebude pár let ani pomyšlení. U trolejbusů se nejspíš odebere ze smluv jen nutný minimum. U šalin max ty 45T tak aby se vyrovnaly šrotace KT8. Dojedou se akorát stavby, které jsou rozestavěné. I ty Kamechy jsou reálně začátek tak 25-27.

A Dp má 2 měsíce na to, aby buď sehnal plyn do autobusů, nebo posháněl tak 100-200 dieselových ojetin. Jinak se bude muset hrábnout do vypravenosti.

Osobně očekávám nejpozději tak březen-duben, že se silně hrábne do cen jízdnýho.

Z šotofantazií zbyde tak možná prázdninovej/víkendovej režim po celej tejden.


Offline
65
14 říj 2022 22:57
Cracatit píše:
@Pavel: Tím prohozením 40 a 49 v oblasti Holandské moc neušetříš a hlavně potřebuješ obsluhovat oblasti jako Stará nemocnice, nejen hřbitov a krematorium, spojení těchdle zastávek s Holandskou a Úzkou, potažmo autobusákem na Zvonařce je jednak odlehčení šalině, jednak bonus.
Tebou navrhované vedení 49 by bylo, jak jsem pochopil, jednostranné jen od/k Úzké, což by zase osekalo určité cesty, šalina neobslouží všechno.
@Brno2030: meleš tu nesmysly, :evil: tak se nediv, že seš za totálního trotla. Prý spojení trolejbusů fuj nebo mňam, to zní jak od kindoša. Nejde o preference, ale o finanční náročnost s minimálním až marginálním přínosem. Husovka je už teď zatížená, Komenského náměstí jako křižovatka taky nemá moc kapacity na rozdávání.


Ale výraz trotl je výraz dospělého vyzrálého jedince? Já bych naopak nenazýval nikoho na diskuzním fóru trotlem. Ale na výrazu fuj nebo mňam nevidím nic špatného. Je to jen jiný výraz a z kontextu pochopitelný. Ale to ty, jako osoba zabývající druhou trotlem nemůžeš pochopit. Já teda u vlastních malých dětí (a nejen u nich samozřejmě) používám výraz fuj nebo mňam a problém nevidím. Trotlama bych je ale určitě nenazýval. Vlastně bych trotlem nenazýval nikoho nikde.

Ale jak jsem psal v původním návrhu. Na Husovce by ubyla jedna šalina v intervalu 10 min ve špičce, přibyl by parcial v intervalu 7-8 minut. Takže tohle je přesně ta kapacita.

Propojení druhou stranou bylo jen jako povzdech v prvním příspěvku. Tady se z toho udělalo drama, že chci aby se zítra stavělo... Ale další a další příspěvky mě přesvědčují, že prostě linkové vedení musí být tak jak bylo, protože to tak prostě bylo a vždycky bude. Viz příklad nutnost busu Holandská - Úzká. Kde přínos pro cestování MHD místo auta je rozhodující a zásadní. Vlastně na tom očividně stojí celá brněnská MHD.

V původním příspěvků to bylo uvedeno jako vize. Návrh. Nepřemýšlet v rámci roku 2022...

Naopak, současná tramvajová síť v centru je, jak sám píšeš, na hraně kapacity. Proto je trolejbus jako ideální doplněk a rozsireni. Pokud vznikne například tramvaj na Vinohrady a do Slatiny (jak tady psali jiní), tak je v centru trasována kudy a kam, když Husovka je už teď zatížena a Komenského nemá moc kapacity, znovu jak píšeš. Takže vznikne šalina Slatina - Malinovského náměstí, protože dál už nebude kapacita trati? Nebo vidíš jako reálnější, že se dřív postaví nějaky diametr, aby ty šaliny od Vinohrad, Slatiny, parkoviště od Olympie měly kudy jezdit?

Ukončení a propojení linek v Komárově. Je to stejný jako bych chtěl linku 71 trasovat z Řečkovic přímo kolem tramvaje na Semilasso.


Offline
2888
23 říj 2012 11:06
na křížení trolejbusu 25 s devítkou
@Pavel: Tím prohozením 40 a 49 v oblasti Holandské moc neušetříš a hlavně potřebuješ obsluhovat oblasti jako Stará nemocnice, nejen hřbitov a krematorium, spojení těchdle zastávek s Holandskou a Úzkou, potažmo autobusákem na Zvonařce je jednak odlehčení šalině, jednak bonus.
Tebou navrhované vedení 49 by bylo, jak jsem pochopil, jednostranné jen od/k Úzké, což by zase osekalo určité cesty, šalina neobslouží všechno.
@Brno2030: meleš tu nesmysly, :evil: tak se nediv, že seš za totálního trotla. Prý spojení trolejbusů fuj nebo mňam, to zní jak od kindoša. Nejde o preference, ale o finanční náročnost s minimálním až marginálním přínosem. Husovka je už teď zatížená, Komenského náměstí jako křižovatka taky nemá moc kapacity na rozdávání.

_________________________________
Jaro, léto, podzim a zima: nejlepší podnební pás.


Offline
65
14 říj 2022 22:57
P. Haluza píše:
Jenom drobný postřeh k tomu tahání linek dál za Komárov. V případě linky 74 není vůbec žádný problém, protože v úseku Komárov--ÚAN nenarazí na žádné dopravní komplikace. Se 48 a otáčením na Úzké už je to horší.


Naopak, pokud se utnou linky 40, 48 a 74 v Komárově, Chrlice se budou cítit jako vítězové, protože jim 64 jezdí až na Konopnou ( 8-) :lol: sarcastic hahahahaah


Offline
65
14 říj 2022 22:57
Toms píše:
Brno 2030: Nevím jak ostatní, ale já už v tom mám velký nepořádek jak tu navrhuješ vedení linek.
Linku 40 chceš jen na ÚAN, Komárov nebo spíše propojit s linkou 50.
Linky 48 a 74 chceš osekat jen do Komárova pak radši prodloužit do Přízřenic.
Linku 49 vést v trase Modřice, Olympia - Přízřenice - Komárov - Faměrovo náměstí - Opuštěná - Ústřední hřbitov - Studentská s omezením spojů v úseku Faměrovo náměstí - Přízřenice.
Pak je tu ale otázka proč by měli mít Modřice dvě přímé spojení s Ústředním hřbitovem (u linky 49 je to zcela nepochopitelné spojení, které by nikdo nevyužil narozdíl od Tuřan), když jim tam už jede linka 2 a proč by lidi z centra neměli mít pohodlné spojení linkou 40 z Úzké na zastávky Strážní (pošta, hobbymarkety, M-Palác), Ústřední hřbitov a Stará nemocnice (vstup z Jihlavské k bližším pavilonum, lékárna u vstupu, očkovací centrum), které bude potřeba i nadále?

Osobně bych viděl větší problém se shodnou trasou linek 40 a 74 v úseku Tuřany, smyčka - ÚAN Zvonařka než nějaké šílené trasy linky 49. Já vím, že je to finanční problém pro DP, když už nejede linka 40 směr Újezd, ale jak je to finančně pro kraj? Proč místo financování linky 74 v úseku Tuřany, smyčka - ÚAN Zvonařka se nefinancuje linka 40 v úseku Tuřany, smyčka - Újezd u Brna? Beru v potaz pohonné hmoty, potřebné autobusy a řidiče. Že by to regionální dopravce dělal pro kraj zadarmo si nemyslím.


40 (50) Tuřany - Komárov - Kšírova - Nemocnice - Bystrc
48/74 Prace/Újezd - Komárov (ve špičkách PD dále Bednářova - Přízřenice; mimo špičku vést přes Ksirovu na zastávku Komárov u tramvaje a otočit režijně na Mariánském náměstí, zpět z Mariánského náměstí na zastávku Komorav u GiTy - důvod je jediný - sjednocení odjezdových zastávek v a mimo špičku)
49 Modřice - Komárov - Černovice - Autobusák - Holandská - Ústřední hřbitov - Studentská

Vznik 74: pokud obce chtěli vznik linky kvůli eliminaci zpoždění na lince 40, mělo se říct ok, ale linka bude jen v úseku Újezd - Komárov.

61: v provozu jen v pd jako posíla Spielberk Office (na základě připomínek z diskuze) Úzká - Křídlovická - Holandská

Proč ne 40, ale 49 ano: jde o ušetření km v souběhu s tramvají v úseku Komárov - Úzká. Linka 40 by musela vjet na UANZ, aby mohla přímo z Plotní na Opuštěnou (bez zavleku na Úzkou). Jestli má mít nějaka oblast přímé spojení se Starou nemocnici, Ústředním hřbitovem, Strážní, tak je to Autobusové nádraží. Pořád zde jsou linky, kterýma jezdí lidí, co nemaji volbu mezi vlakem a busem. Opravdu mi někde o vymýšlení, jak někomu zrušit přímé spojení a někomu ho vytvořit.

Vyznam zast. Úzká byl možná v roce 1995, kdy bylo jen Tesco a jakože argumen"do centra můžou jen šaliny, busy fuj, ty můžou jen na Úzkou". Kdo cestuje z Úzké na Strážní na poštu nebo ke Stare nemocnici? Člověk, co dojel vlakem? Ten teď pojede d+8 plus přestup nebo pěšky. Protože pokud jde někdo pěšky z nástupiště na Vlakáči, může rovnou d-8 plus pěšky k poště. Pokud někdo cestuje 701+702, tak ten přestoupí už na Tržní na přímou linku bez zavleku c. 49.


Offline
2844
01 črc 2006 22:24
Bedřichovice
Jenom drobný postřeh k tomu tahání linek dál za Komárov. V případě linky 74 není vůbec žádný problém, protože v úseku Komárov--ÚAN nenarazí na žádné dopravní komplikace. Se 48 a otáčením na Úzké už je to horší.


Offline
65
14 říj 2022 22:57
Cracatit píše:
Prostě trotl. :evil: Ty věci nebudou, protože nedávají smysl a jsou drahý, nebo snad umíš proměnit listoví dnešních dnů na bankovky, papírky z tiskárny cenin? :lol: Ta 49 je směrovaná úplně někam jinam. Aby obsloužila centrum, musela by být protažená okolo nádraží a ne dolem po Uhelné, což jsou km navíc a dlouhý souběh 4 zastávky až po Křídlovickou se šalinou.


Když dojdou argumenty, hodíme tam výraz jako trotl... Já jen chtěl argument proč spojení dvou linek trolejbusů je fuj. Ale zavlek 40 je mňam... Atd.

Upřímně Spielberk Office by měl mít jen jednu hlavní linku (dnešní 40 na hlavní silnici) a posilu (dnes 61). Ale pokud se postaví tramvaj a zanikne potřeba tahat dvě linky k Nemocnici, tak tam zůstane jedna hlavní linka (já říkám, že 49 je lepší, ušetří se kilometry, přestup na tramvaj zůstane zajištěn, navíc vznikne přímé spojení na Autobusák, kde je přestup na linky 106, 109, atd...). Pokud je argument, že ty kancly potřebují další a lepší spojení k tramvají, tak ok... Stačí aby majitel těch kanceláří zaplatil za další obsluhu a může tam v největší špičce kroužit bus Holandská - Hlavní nádraží. Stejně jak je to třeba v Praze od metra ke kancelářím na Brumluvce. Opravdu není důvod tahat linku Úzká - Křídlovická - Holandská - Hřbitov - Nemocnice...

A proč linka 49 místo 40? Ušetří se km za úsek Komárov - Autobusák - Úzká - Křídlovická - Holandská na lince 40 a zavlek linky 49 Autobusák - Úzká - polookružně na Opuštěnou a zpět....

Komárov - propojením 40 a 50 znovu ušetříme km a opustime parkoviště. Přímé spojení pro Komárov a Tuřany zůstane.

Pokud je problém s linkou 48 a 74, tak ukončit polookružně v Komárově jako dřív linku 509 nebo 59. Nevidím nejmenší důvod tahat tyto linky dál než za Komárov. Teda vlastně jeden jo: proste to tak vždycky bylo a bude to tak dál.


Offline
1099
09 lis 2006 18:16
Cracatit: k lince 49 - sám ale navrhuješ zachování linky 40, která je navíc kloubová, tedy daleko dražší řešení.
Já prostě nevidím důvod nechávat linku 40 k nemocnici, je zbytečně kloubová (bude vozit vzduch) a pro Holandskou to bude chtít trošku lepší obsluhu než pro Starou nemocnici a Krematorium. Proto jsem navrhoval linky 2 (nemocnice - hřbitov v pracovní dny a protažení linky 49 z Úzké na Holandskou, ve špičkách až ke hřbitovu). U vedení linky 49 přes Uhelnou nebo rovnou na Zvonařku, tak mi to přijde až zbytečná komplikace. "Závlek" přes Soukenickou je delší jen asi o 200 metrů. Minutově to bude teda horší kvůli semaforům. Ale tahat lidi na Úzkou, to raději každý půjde pěšky na Křídlovickou. A přímý propoj na Zvonařku mi přijde zbytečný, protože se dají nyní využít regionální linky ze zastávky Strážní. Také trošku doufám, že se brzy zřídí alespoň jednosměrná zastávka pro linku 44 u lávky ke Spielberk office. Po zrušení vlečky tam už nebude snad žádný problém.

Problematika Komárova (Mariánského náměstí): já pořád nechápu, kde vidíte problém to tam ukončit. Jaký je rozdíl mezi parkovištěm s vyhrazeným stáním a kusem asfaltu s točnou. Problém je určitě pevná toaleta. Ale ta snad není v blízkosti ani na Úzké, odkud se jezdí přes 20 let. Nebo si podívejte, kde se nyní stojí všude u kampusu. Nebo nyní ta odstavná nová rampa pro trolejbusy. Tak proč je najednou takový problém parkoviště v Komárově, které ani nebývá plné? Vystupovat se bude na normálních zastávkách. Pokud linky 40/48 potáhneme přes Kšírovu a ukončíme je stejně jak linku 50, tak jsou tam bezproblémové přestupy na šalinu i autobusy. A zvětšíme vodorovným značením stání pro autobusy na parkovišti. I ten záchod by tam asi šel postavit. Druhá varianta je Zvonařka, otázka je, kolik by se za to muselo platit. A upřímně, na Úzkou brzy zapomeňte, dle plánu se již příští rok promění na staveniště, tedy se to bude muset asi složitě obcházet. Tedy atraktivní pěší přesun na hlavák už tak v pohodě nebude.


Offline
2888
23 říj 2012 11:06
na křížení trolejbusu 25 s devítkou
Prostě trotl. :evil: Ty věci nebudou, protože nedávají smysl a jsou drahý, nebo snad umíš proměnit listoví dnešních dnů na bankovky, papírky z tiskárny cenin? :lol: Ta 49 je směrovaná úplně někam jinam. Aby obsloužila centrum, musela by být protažená okolo nádraží a ne dolem po Uhelné, což jsou km navíc a dlouhý souběh 4 zastávky až po Křídlovickou se šalinou.

_________________________________
Jaro, léto, podzim a zima: nejlepší podnební pás.


Offline
65
14 říj 2022 22:57
Cracatit píše:
Však říkám, je to marný! Je to marný! Je to marný! :evil:
Holandská je plná kanclů a pokud nechceš, aby lidi jezdili po centru autama, tak musíš udělat co, Kefalín? Zařídit mhd, ideálně kapacitní a časté.



Jj. Přesně. Propojení trolejbusů je fuj. To lidí odradí. Ale Zajištění budu k Spielberk Office linkou 49 s přestupem na salinu je špatně... Tohle je přesně ten argument. Jedna věc je špatně, protože tak nikdy nebyla s prostě nebude. Ale bus musí za každou cenu jezdit zavlekem přes Úzkou...


Offline
2888
23 říj 2012 11:06
na křížení trolejbusu 25 s devítkou
Však říkám, je to marný! Je to marný! Je to marný! :evil:
Holandská je plná kanclů a pokud nechceš, aby lidi jezdili po centru autama, tak musíš udělat co, Kefalín? Zařídit mhd, ideálně kapacitní a časté.

_________________________________
Jaro, léto, podzim a zima: nejlepší podnební pás.


Offline
65
14 říj 2022 22:57
Cracatit píše:
To je marnost! :evil: Vysvětlovat cokoli dalšího s tímhle přístupem ohnout linku odkudkoli kamkoli, je prostě zbytečný. :sad:


Naopak, je to přesně jako s těma trajfama....

63 patří na Úzkou. Ne nepatří. 40 bude zbytečná v současné trase. Víc muziky udělá naopak 49, která nabídne rychlé spojení Autobusák - Nemocnice (teda pokud nezůstane zavlek Úzká+Křídlovická).

Pokud se propojí 40+50, tak spojení k Nemocnici zůstane.

Pokud oblast Holandska potřebuje na nejbližší salinu, tak pěšky. Pokud se nechce, tak 49 na Autobusák + přestup na d-12.


Offline
2888
23 říj 2012 11:06
na křížení trolejbusu 25 s devítkou
To je marnost! :evil: Vysvětlovat cokoli dalšího s tímhle přístupem ohnout linku odkudkoli kamkoli, je prostě zbytečný. :sad:

_________________________________
Jaro, léto, podzim a zima: nejlepší podnební pás.


Offline
5
01 lis 2022 20:19
Brno 2030: Nevím jak ostatní, ale já už v tom mám velký nepořádek jak tu navrhuješ vedení linek.
Linku 40 chceš jen na ÚAN, Komárov nebo spíše propojit s linkou 50.
Linky 48 a 74 chceš osekat jen do Komárova pak radši prodloužit do Přízřenic.
Linku 49 vést v trase Modřice, Olympia - Přízřenice - Komárov - Faměrovo náměstí - Opuštěná - Ústřední hřbitov - Studentská s omezením spojů v úseku Faměrovo náměstí - Přízřenice.
Pak je tu ale otázka proč by měli mít Modřice dvě přímé spojení s Ústředním hřbitovem (u linky 49 je to zcela nepochopitelné spojení, které by nikdo nevyužil narozdíl od Tuřan), když jim tam už jede linka 2 a proč by lidi z centra neměli mít pohodlné spojení linkou 40 z Úzké na zastávky Strážní (pošta, hobbymarkety, M-Palác), Ústřední hřbitov a Stará nemocnice (vstup z Jihlavské k bližším pavilonum, lékárna u vstupu, očkovací centrum), které bude potřeba i nadále?

Osobně bych viděl větší problém se shodnou trasou linek 40 a 74 v úseku Tuřany, smyčka - ÚAN Zvonařka než nějaké šílené trasy linky 49. Já vím, že je to finanční problém pro DP, když už nejede linka 40 směr Újezd, ale jak je to finančně pro kraj? Proč místo financování linky 74 v úseku Tuřany, smyčka - ÚAN Zvonařka se nefinancuje linka 40 v úseku Tuřany, smyčka - Újezd u Brna? Beru v potaz pohonné hmoty, potřebné autobusy a řidiče. Že by to regionální dopravce dělal pro kraj zadarmo si nemyslím.


Offline
65
14 říj 2022 22:57
Cracatit píše:
Brno2030: to propojení trajflů odevšud všude nedělalo velký halo, jen prokázalo spolu s modelováním Komárova, že tomu nerozumíš a akorát tady plácáš voloviny. Tak se nediv, že tě nebere nikdo vážně. Jen nevím, proč tu ztrácíme čas s vysvětlováním, jestli seš kindoš nebo troll, se nedá poznat...


Jakože nerozumím tomu, že Komárov je přestup na tramvaj. Takže linky 40, 48, 63 a teď 74 v úseku Komárov - Úzká jsou navíc?

Že propojení 63+64 dává větší smysl, než dvě samostatné linky?


Offline
65
14 říj 2022 22:57
Brno2030 píše:
[Linka 49 - jestli šetřit, tak vynechání úseku Autobusák - Úzká - Soukenická - Křídlovická - Holandská dává smysl. Špičky osekat na 15 minut. Úsek Komárov až Přízřenice posílit odkloněním linek 48 a 74 (ušetříme za úsek Komárov až UANZ/ Úzká). Mimo špičku ukončit v Komárově. Od Ráječku přes Ksirovu do Komárova (nejbližši možná zastávka u tramvaje), otočit na Mariánské náměstí. Nástupní zpět Komárov u GiTy.

Linku 40 propojit s linkou 50. Další ušetřené peníze o úsek Komárov - Úzká.


Situace ohledně ukončení linek v Komárově je problématická. Byl by tu problém ty linky někde ukončit a ještě by jsi tu měl nával lidí na linku 12 z okolí Tuřan, Chrlic a Přízřenic. Proč? Protože jsi tu navrhnul propojení linek 40 a 50, prodloužení linek 48 a 74 do Přízřenic, plus tu máme linku 64, kde se přestupuje na zastávce Konopná směr centrum.
Je pravda, že by tuto situaci vyřešila linka 9. Pak by se musela přetrasovat některá z dalších linek do Juliánova. Tady jako jediné pozitivní řešení se nabízí např. linka 7, která by využívala 3. a 4. kolej na Hlavním nádraží.

Když už se tu musí řešit propojování, prodlužování a zkracování, tak zrovna na linku 40 bych vůbec nešahal. Současná trasa 40 bude furt dávat smysl jako možná druhá alternativa k lince 8, ale hlavně také jako výplň v úseku Stará nemocnice - Strážní.
Tady se maximálně můžeme bavit o zrušení linky 61, která už bude zbytečná, protože úsek v ulici Kamenice vyplňuje linka 69, na Holandskou by mohla dělat závlek 40 s každým druhým spojem a také brzy skončí náhradní doprava na Dolní nádraží kam 61 momentálně zajíždí.[/quote]


Ale pokud to bude linka 49 místo 40 bez záblesku na Úzkou, tak se ušetří vic. Úzká snad nepotřebuje přímé spojení k Nemocnici, když hned vedle bude jezdit d-8. Pro ostatní zastávky je přestup na Autobusovém nádraží na d-12 směr centrum.


Offline
65
14 říj 2022 22:57
PvvS píše:
Komárov není žádná autobusová konečná, to jsou jen průjezdné zastávky. Pokud tam má něco víc končit, tak je potřeba do toho zahrnout i Mariánské náměstí. A to ve stávajícím stavu nic navíc nedá. A to parkoviště se už pokud vím řešilo. A to jeho uvolnění pro OA.


Právě proto se spojí 40+50 a proloží 48+49+74. V Komárově bude končit bus jen mimo špičky a víkendy místo dosavadní linky 50.


Offline
2888
23 říj 2012 11:06
na křížení trolejbusu 25 s devítkou
Ke Komárovu jsem sem dával tipy loni, když se otevírala šalina Plotní a tak nějak jsem z debaty pochopil následující:
1. V Komárově není místo, jen stávající parking, terminál v nedohlednu.
2. Ohnout 48, 49, 63 a 701/702 na Zvonařku není vůle, proto se zvolila široká Úzká s tím, že 49 jede pokaždé odjinud a 48 taky, říkal jsem tu, že by bylo fajn je obě sjednotit na jediný odjezd.
3. linky 63+64 byly v mezidobí spojené do 64 asi trvale, takže ubyla linka na Úzké a kdo jede z Chrlic, buď zvolí vlak, nebo vystoupí na trase 12 a jede do centra s jedním přestupem.
Proč jsem chtěl Zvonařku, vedle je Brno-dolní a hlavně je prostor na odstavení.
Rozumím tomu, že je to daleko od centra, jenže na Úzké chybí zázemí, panely a další věci, lidi musí přecházet rušnou silnici a tahat víc linek ke Grandu asi taky není žádoucí. Takže jak jinak to řešit, než stávající Úzkou?
Zabrat celý parking Uhelná? Taky nic moc představa.
Takže do výstavby šaliny někam k Olympii a vybudování terminálu u křižovatky D1 x D2 to nevypadá na koncepční řešení.
Snad aspoň v dohledné době dojde na terminál někde v Juliánově (Ostravská) pro rychlé ukončení regionálek 600/700, což centru taky uleví. Jen bych ty linky pak víc vázal na 9 z Julcu, než na 8 z Novolíšeňské. Jsem zvědav, jestli pak dojde i na Kuncův návrh šaliny na Vinohrady. Momentálně se tam chystá další větší kombinovaná nebo obytná výstavba.

_________________________________
Jaro, léto, podzim a zima: nejlepší podnební pás.


Offline
2888
23 říj 2012 11:06
na křížení trolejbusu 25 s devítkou
Pavel: samostatně si dovolím zareagovat na tvoje poslední dva příspěvky ohledně 26, 37 a lanovky.
1. jak už jsem říkal minule, potvrzené jsou změny ve čtyřstovkách na kampus a šaliny (6, 7 a 8).
Souhlasím s tebou, že na 50, 69, E56 a 82 se nebude šahat, jejich trasování nesouvisí s kampusem jako takovým.
2. linka 40: hlavní zátěž má být na šalině, ale jak pokrýt Holandskou a CTP Office, ohneme tam 40, zrušíme 61, tím pádem se uvolní čísla 60-63 pro potenciální linky kdykoli v budoucnu.
Takže pojede 40 v trase Studentská- Ústřední hřbitov - Holandská - Křídlovická - Úzká - Komárov - Tuřany/Tovární. Aspoň mi to dává smysl.
Propojení s padesátkou by mi přišlo jako moc velkej úlet.
3. trolejbusy: nemyslím si, že by byla snaha oslabovat 25 v úseku od Mendláku na špitál, pořád ponese zátěž z Kotlářské a Kounicovy směr kampus, protože ne všichni chtějí Husovkou na nádraží a teprve z Nových sadů na kampus. Oslabí spíš poslední úsek ze špitálu na Osovou, tam budou hrát hlavní roli 50, 69, pokud už nebudu sedět v šalině.
37 by mohla posílit, nicméně si nemyslím, že by došlo na větší počet spojů 26, dokud nedojde na výstavbu terminálu za Leskavou u vlaku, tak bych neočekával větší změny v trolejbusové trakci od Kameňáku na špitál a k vlaku.
A terminál hned tak nebude, protože se develotr šprajcl a vyjednává s městem ohledně územního plánu, možnosti zastavět jednu z parcel ve větší hustotě, než jakou dovoluje dosavadní ÚP.
Navíc pořád nemá kolaudační souhlas ulice U Leskavy, kterou má ten samý lotr předat městu, k čemuž zatím nedošlo a letos už ani nedojde. Stavím svůj názor na tomhle článku ve stranickém tisku Iheute.
https://www.idnes.cz/brno/zpravy/develo ... pravy_krut
4. Lanovka je náhrada za 405/406, ne za trolejbusy od Mendláku, ukončená 25 by byla moc daleko od začátku lanovky, navíc pokles vytíženosti
za Mendlákem není tak dramatický, jen je na trajflech větší výměna lidí, část jede Pionýrská - Kotlářská, tak dvě třetiny pokračujou na Mendlák na přestup na šaliny nebo jedou dál.
37 a 26 by šlo provázat na proklad z Kameňáku a oslabit 25 až po dostavbě terminálu u vlaku.
Doufám, že nikoho nenapadne tam pak dát závlek 50, jak jsme se tu bavili kdysi asi na jaře nebo v zimě.

_________________________________
Jaro, léto, podzim a zima: nejlepší podnební pás.


Offline
2888
23 říj 2012 11:06
na křížení trolejbusu 25 s devítkou
Brno2030: to propojení trajflů odevšud všude nedělalo velký halo, jen prokázalo spolu s modelováním Komárova, že tomu nerozumíš a akorát tady plácáš voloviny. Tak se nediv, že tě nebere nikdo vážně. Jen nevím, proč tu ztrácíme čas s vysvětlováním, jestli seš kindoš nebo troll, se nedá poznat...

_________________________________
Jaro, léto, podzim a zima: nejlepší podnební pás.


Offline
5
01 lis 2022 20:19
Brno2030 píše:
[Linka 49 - jestli šetřit, tak vynechání úseku Autobusák - Úzká - Soukenická - Křídlovická - Holandská dává smysl. Špičky osekat na 15 minut. Úsek Komárov až Přízřenice posílit odkloněním linek 48 a 74 (ušetříme za úsek Komárov až UANZ/ Úzká). Mimo špičku ukončit v Komárově. Od Ráječku přes Ksirovu do Komárova (nejbližši možná zastávka u tramvaje), otočit na Mariánské náměstí. Nástupní zpět Komárov u GiTy.

Linku 40 propojit s linkou 50. Další ušetřené peníze o úsek Komárov - Úzká.


Situace ohledně ukončení linek v Komárově je problématická. Byl by tu problém ty linky někde ukončit a ještě by jsi tu měl nával lidí na linku 12 z okolí Tuřan, Chrlic a Přízřenic. Proč? Protože jsi tu navrhnul propojení linek 40 a 50, prodloužení linek 48 a 74 do Přízřenic, plus tu máme linku 64, kde se přestupuje na zastávce Konopná směr centrum.
Je pravda, že by tuto situaci vyřešila linka 9. Pak by se musela přetrasovat některá z dalších linek do Juliánova. Tady jako jediné pozitivní řešení se nabízí např. linka 7, která by využívala 3. a 4. kolej na Hlavním nádraží.

Když už se tu musí řešit propojování, prodlužování a zkracování, tak zrovna na linku 40 bych vůbec nešahal. Současná trasa 40 bude furt dávat smysl jako možná druhá alternativa k lince 8, ale hlavně také jako výplň v úseku Stará nemocnice - Strážní.
Tady se maximálně můžeme bavit o zrušení linky 61, která už bude zbytečná, protože úsek v ulici Kamenice vyplňuje linka 69, na Holandskou by mohla dělat závlek 40 s každým druhým spojem a také brzy skončí náhradní doprava na Dolní nádraží kam 61 momentálně zajíždí.


Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 6361 ]  Přejít na stránku Předchozí  1 ... 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14 ... 255  Další

Nepřečtené příspěvky | Zobrazit aktivní témata


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Přejít na:  
Právě je 22 pro 2024 20:33
Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]
Fórum běží na systému phpBB
Pro BMHD.cz vytvořil mceza | © 2011-12 [mceza.com]