Nepřečtené příspěvky | Zobrazit aktivní témata



Odpovědět na téma Stránka 12 z 255    Přejít na stránku Předchozí  1 ... 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15 ... 255  Další

Co bude dřív ?
kloubové šráky 45%  45%  [ 81 ]
tramvajová trať ke kampusu 34%  34%  [ 62 ]
metro 17%  17%  [ 30 ]
odsunuté nádraží 4%  4%  [ 7 ]
Celkem hlasů : 180
Autor Zpráva
Offline
Uživatelský avatar

9290
10 čer 2004 11:19
Komárov není žádná autobusová konečná, to jsou jen průjezdné zastávky. Pokud tam má něco víc končit, tak je potřeba do toho zahrnout i Mariánské náměstí. A to ve stávajícím stavu nic navíc nedá. A to parkoviště se už pokud vím řešilo. A to jeho uvolnění pro OA.


Offline
65
14 říj 2022 22:57
PvvS píše:
Tvl.. Brno2030 prvně chce propojovat všchno se vším a jezdit odevšad všude a teď se ořezávají spoje a dělí ramena. Ten by v DPMB udělal kariéru.

Komárov je pro ukončování autobusů nesmysl už ve stávající podobě. Odstavování na parkovišti, bez zázemí a s blokováním 1/3 parkoviště. Zastávky rozházený široko daleko od sebe a žádná rozumná návaznost.


V původním návrhu bylo jen posílení salin do Bohunic (otevření nové trasy) a zároveň nepretezovani 1. a 2. nástupiště. Pak byla jen drobná zmínka o prodloužení trolejbusů, ze které se udělo velký drama.

Prodloužení 38+39 z Komenského na Českou pořád nedává smysl. Ale s omezením d-4 a prodloužení 38+39 to smysl dává. Větev 31+33 a 32+34+36 je za mě nejvíc nevyužitý potenciál. Naopak pokud bude pořád 40+48+74 jezdit dál než do Komárova, je to nesmysl. Dal jede šalina. Teď 12. Já bych alespon částečně obnovil "původní devítku".

Komárov není Mariánské náměstí. Takze řešitelné to je.


Offline
7286
27 úno 2010 07:40
Zastávky Komárov jsou blízko u sebe, daleko od nich jsou ty s názvem Mariánské náměstí. geek


Offline
Uživatelský avatar

9290
10 čer 2004 11:19
Tvl.. Brno2030 prvně chce propojovat všchno se vším a jezdit odevšad všude a teď se ořezávají spoje a dělí ramena. Ten by v DPMB udělal kariéru.

Komárov je pro ukončování autobusů nesmysl už ve stávající podobě. Odstavování na parkovišti, bez zázemí a s blokováním 1/3 parkoviště. Zastávky rozházený široko daleko od sebe a žádná rozumná návaznost.


Offline
65
14 říj 2022 22:57
Brno2030 píše:
Na Mariánském náměstí konci linka 50. Teď by tam končily linky c 48 a 74 jen v době mimo špičku.
Jaký by to mělo efekt pro DPMB, když ty linky 48 a 74 nemá pod sebou?


Omezení linky 49 minimálně v úseku Famerovo n. až Přízřenice. Nahrazením levnějším dopravcem.


Offline
1086
09 lis 2006 18:16
Ohledně Komárova, nevím, kde vidíte problém tam ukončovat linky. Jak tam končí linka 50, tak mohou i další (akorát se bude muset jet přes Kšírovu). Oproti Úzké to nějaké zhoršení není. Si vemte, kolik se na Úzké najíždí kilometrů, aby se některé linky otočily. A nemyslím si, že by to linka 12 neutáhla. Severní větev této linky mi přišla vždy obsazenější.

A proč se to nezkrátilo hned po dostavbě Plotní? Toto vidím kvůli trase k nemocnici, protože je naopak problém se otočit na Úzké a vyplatí se ty linky spojit (nemocnice - Tuřany). Nyní to padne. Bude se to dát navíc krásně zdůvodnit složitou ekonomickou situací a také tím, že se asi brzy z Úzké stane staveniště. Ideální doba toto nyní udělat.


Offline
1086
09 lis 2006 18:16
TMB: Důvody proč si myslím, že se bude v daleko větší míře využívat pro cestující na Kamenný vrch linka 8 a proč ji DPmB i podpoří.
1) Není to tak dávno, kdy se směr Osová - Kamenný vrch neustále posiloval a stále se mluvilo o nedostatečné kapacitě. To bylo v době, kdy linka 50 jezdila ve špičce po 10 minutách a myslím, že i linka 37 také. A jezdily v prokladu. Jenže pak začal dopravní podnik úřadovat, zrušil proklad, začal hýbat s intervalem linky 50 i 37. A víceméně postupně omezováním zlikvidoval tuto přepravní cestu. Otázka, zda úmyslně nebo ne (ono už to moc posilovat nešlo kvůli malé kapacitě smyčky na Osové). Tedy tato trasa byla ve své době dost žádaná. Nyní bude atraktivnější o cca 4 minuty a ještě v podobě lákadla nástupu na konečné (tedy garance místa) a bezbariérového přestupu. Samozřejmě bohužel ochuzena o linku 6. Ale tady jednoznačně vidím, že 50/37 -> 8 nahradí 26 -> 1. Pokud ji tedy dopravní podnik nebude sabotovat.
2) Primárně se má vozit k nejbližší tramvajové trati a nyní máme dost volnou kapacitu na lince 37. Naopak linku 25 čekají krušné časy. Sice někteří cestující přejdou na linku 8, ale to si myslím, že budou minimální počty. A navíc nám přibydou cestující minimálně z linek 401/402/405/406. A Asi se dá sotva čekat, že někdo pojede 401->8->6->něco na sever než 401->25->plus případný přestup.

Tedy vzhledem k úsporám (ušetří se i za přejezdy) je můj tip, že to odskáčou posily na lince 26. A začne se budovat kvalitní spojení (proklad) Nemocnice - Kamenný vrch. Můj tip je takový, že třeba z počátku se toho seškrtá méně (možná posila ve špičce v podobě linky 35) a bude se postupně utlumovat tento směr. Stejně jak se dřív utlumila vazba z Osové.

No a pokud bych se podíval v čase dál, tak tipuji, že se zruší linka 25, s linkou 26 udělá svazek linka 37 (ukončena na Jírovcove). A bude se jezdit od nemocnice lanovkou na přestup 26+37 (posily budou z Mendláku). Jinak tam nevidím moc smysl té lanovky. Samozřejmě teď to nikdo nepřizná. Plus vznikne nová linka Kohoutovice, hájenka - Jírovcova - Kamenný vrch - Nemocnice Bohunice - Osová - Starý Lískovec, železnice.

Nechť čas ukáže :D


Offline
65
14 říj 2022 22:57
Cracatit píše:
Hm, tak určitě, Brno2030 tu zase trollí. Odklon 48 nedává smysl vůbec, protože je pro obsluhu z Prace, točna na Tuřany, Ivanovice a do města. Samotná dvanáctka s nahnáním všech od jihu by to nezvládla a navíc ty autobusy musí mít nějaký rozumný uzel, který prostě v Komárově nikde nestojí.



Pokud 12 nezvládá. Je na čase zavést "původní linku 9" viz můj návrh v jakékoliv verzi. Vždyť přece máme přestupní tarif. A bus v centru je fuj a šalina mňam. Navíc každý přestup navíc se přece počítá! Máme ten přestupní tarif.


Offline
65
14 říj 2022 22:57
Právě proto omezení linky 49 ve špičkách na 15 min. Plus proklad s linkami 48 a 74 do Přízřenic nebo na Bednářovu. Mimo špičku by busy byly ukončeny na Mariánském náměstí místo linky 50, která je propojena s linkou 40.

Ušetřené peníze převáží "neslušné" ukončení/propojení.


Offline
Uživatelský avatar

Moderátor
6177
11 dub 2010 15:05
Juliánov
Ten souběh tramvají a autobusů mezi Úzkou a Komárovem je z velké části důsledkem toho, že v oblasti Komárova neexistuje přestupní terminál kde by se autobusy daly slušně ukončit.

_________________________________
Šotouš bez foťáku, je jako tělo bez duše. :-)

"fejsbůk" BMHD.cz


Offline
5
01 lis 2022 20:19
Brno2030 píše:
Na Mariánském náměstí konci linka 50. Teď by tam končily linky c 48 a 74 jen v době mimo špičku.

Jaký by to mělo efekt pro DPMB, když ty linky 48 a 74 nemá pod sebou?


Offline
65
14 říj 2022 22:57
Cracatit píše:
Hm, tak určitě, Brno2030 tu zase trollí. Odklon 48 nedává smysl vůbec, protože je pro obsluhu z Prace, točna na Tuřany, Ivanovice a do města. Samotná dvanáctka s nahnáním všech od jihu by to nezvládla a navíc ty autobusy musí mít nějaký rozumný uzel, který prostě v Komárově nikde nestojí.



Takže přestupní tarif slouží k tomu, aby byl souběh linek v úseku Komárov až UANZ/ Úzká? Nebo lidí z Prace mají nějaké speciální privilegium a historický nárok na spojení na Úzkou bez přestupu na 12? Navíc teď, co 12 jezdí v protihlukovém koridoru po Plotní, přestup dává smysl. Je to salámová metoda, kdy se omezila 63, pak zrušila a nahradila 64. Tohle je jen další krok.

Na Mariánském náměstí konci linka 50. Teď by tam končily linky c 48 a 74 jen v době mimo špičku.


Offline
2807
23 říj 2012 11:06
na křížení trolejbusu 25 s devítkou
Hm, tak určitě, Brno2030 tu zase trollí. Odklon 48 nedává smysl vůbec, protože je pro obsluhu z Prace, točna na Tuřany, Ivanovice a do města. Samotná dvanáctka s nahnáním všech od jihu by to nezvládla a navíc ty autobusy musí mít nějaký rozumný uzel, který prostě v Komárově nikde nestojí.

_________________________________
Jaro, léto, podzim a zima: nejlepší podnební pás.


Offline
65
14 říj 2022 22:57
TMB píše:
To jsou zase fantasmagorie. Zajímalo by mě, na základě jaké logiky má být po prodloužení tramvaje ke Kampusu omezena linka 26, která obsluhuje vedlejší sídliště a zajišťuje mu spojení do celé severní části města?
Jistě, z Oblé k nádraží může být přestup u nemocnice atraktivní, ale i dnes mohu jet na Osovou nebo dojít ke smyčce Starý Lískovec. Ale vazby do Pisárek, Žabovřesk, Králove Pole a Černých Polí to neřeší. Stačí se podívat, kolik lidí mimo špičku přestupuje na Čtvrtích z linky 25 směr Kamenný vrch, přičemž naopak z linky 26 směr Kampus nepřestupuje prakticky nikdo,
To bych spíš očekával mírné omezení linky 25 dle toho, jak se mezi tramvaj a trolejbus rozdělí frekvence studentů.


Linky 25 a 26 v mé reakci byla jen nadsázka. Pořád se tady říká, jak víc jak jedna konečná je problém. V tom návrhu se to může klidně prohodit.

Ale jestli nějaké změny v linkovém vedení, tak 25 jen na Mendlak a nový svazek udělat z 26 + 37.

Linka 49 - jestli šetřit, tak vynechání úseku Autobusák - Úzká - Soukenická - Křídlovická - Holandská dává smysl. Špičky osekat na 15 minut. Úsek Komárov až Přízřenice posílit odkloněním linek 48 a 74 (ušetříme za úsek Komárov až UANZ/ Úzká). Mimo špičku ukončit v Komárově. Od Ráječku přes Ksirovu do Komárova (nejbližši možná zastávka u tramvaje), otočit na Mariánské náměstí. Nástupní zpět Komárov u GiTy.

Linku 40 propojit s linkou 50. Další ušetřené peníze o úsek Komárov - Úzká.


Offline
808
25 led 2006 09:46
To jsou zase fantasmagorie. Zajímalo by mě, na základě jaké logiky má být po prodloužení tramvaje ke Kampusu omezena linka 26, která obsluhuje vedlejší sídliště a zajišťuje mu spojení do celé severní části města?
Jistě, z Oblé k nádraží může být přestup u nemocnice atraktivní, ale i dnes mohu jet na Osovou nebo dojít ke smyčce Starý Lískovec. Ale vazby do Pisárek, Žabovřesk, Králove Pole a Černých Polí to neřeší. Stačí se podívat, kolik lidí mimo špičku přestupuje na Čtvrtích z linky 25 směr Kamenný vrch, přičemž naopak z linky 26 směr Kampus nepřestupuje prakticky nikdo,
To bych spíš očekával mírné omezení linky 25 dle toho, jak se mezi tramvaj a trolejbus rozdělí frekvence studentů.


Offline
65
14 říj 2022 22:57
Pavel píše:
Já bych si zkusil tipnout/navrhnout linkové vedení v oblasti kampusu od prosince + změny u souvisejících linek. Je to více odhad i vzhledem k finanční situaci, než nějaký šotosen. Tedy něco je dost na hraně.
7 Zemědělská - Hlavní nádraží - Starý Lískovec, smyčka (pouze ve špičce ve stávající podobě, jen posílení do Lískovce na smyčku)
8 Mifkova - Hlavní nádraží - Nemocnice Bohunice (stávající interval, v úplné špičce lehce posílena)
401/402 - z Bosonoh po Jihlavské do Nemocnice Bohunice
403/404 - beze změny. Možná místo ukončení na Labské, tak u nemocnice (plus školní spoje na Labskou nebo závlekem přes Labskou). Ale spíše tipuji beze změny.
405/406 - zkráceny k Nemocnice Bohunice
25 - některé posily ukončeny na Mendlově náměstí, vzhledem ke zrušení jednosměrných posil na lince 26, tak bude posílena linka 25 ráno od nemocnice, odpoledne k nemocnici (se bude hodit kvůli linkám 401/402/405/406)
26 - zrušena většina jednosměrných posil na Kamenný vrch (interval 15 minut) kvůli předpokladu většího využití linky 37/50.
37 - tipuji, že bude víceméně beze změny, jen o trochu více spojů pojede až k nemocnici.
61 - Studentská - Nemocnice Bohunice - Stará Nemocnice - Krematorium - Ústřední hřbitov (otočka přes P+R) - jen pracovní dny, interval 20 minut
49 - prodloužení přes Soukenickou, Křídlovickou na Holandskou (možná ve špičce až k Ústřednímu hřbitovu)
40/48 - zkrácena do Komárova (případně u linky 40 propojení s linkou 50, ale tomu spíše nevěřím)
50/51/E56/69/82 - beze změny


40/48 zkrácený na UANZ
49 ...Autobusové nádraží - Holandská - Ústřední hřbitov - Stará Nemocnice - Nemocnice Bohunice - Studentská
61 zrušena
26 jen špičky PD, nahrazena prodloužením linky c. 35 (v So+Ne přímé spoje z linky 25 na 35 Štefánikova čt - Mendlovo na. - Kamenný vrch)
25 všechny spoje vedeny v úseku Nemocnice Bohunice - Štefánikova čt. - časem bude linka posílena, protože má jen jednu trasu a proto se zvýší její potenciál


Offline
7286
27 úno 2010 07:40
Tak uvidíme za měsíc. :-)


Offline
2807
23 říj 2012 11:06
na křížení trolejbusu 25 s devítkou
Podle mého to bude jen nějaký závlek, nebo vybrané spoje, u té 403/404 na Labskou.

_________________________________
Jaro, léto, podzim a zima: nejlepší podnební pás.


Offline
7286
27 úno 2010 07:40
Linky 403 a 404 se měnit nebudou, na Labské je škola, kam jezdí hromada dětí z Ostopovic a okolí. A přidaná hodnota jízdy do Bohunic tam není.


Offline
2807
23 říj 2012 11:06
na křížení trolejbusu 25 s devítkou
@Pavel: Dobrej odhad vedení, osmička a ty regionálky 401/402 jsou v podstatě potvrzená věc, konečně dojde ke sjednocení konečných, protože teď něco jede na Říčany z Osové a něco z Dunajské. Takže se těším na otevření.
Myslím si spíš, že 403/404 taky dotáhnou na špitál, řekl bych, že jezdí na Labskou jen z kapacitních důvodů terminálu špitál.
Takže očekávám, že všechny čtyřstovky pojedou z jednoho bodu.

_________________________________
Jaro, léto, podzim a zima: nejlepší podnební pás.


Offline
Uživatelský avatar

6966
15 dub 2008 16:23
Žlutý kopec
Jara255: dvě různé konečné bych nedával. Holt okolí smyčky bude mít tu dopravu o něco horší. A nebo přestoupí na linku 6.

Dávalo by smysl, aby byly celodenně garantované přestupy na Běloruské 6<->8, nicméně realita např. ranní špičky bývá taková, že je JŘ jen kus papíru.


Offline
Uživatelský avatar

344
31 kvě 2016 10:01
Brno
Otázka je, kolik lidí a v jakou dobu bude mít potřebu ke Kampusu jezdit! Studie nebo průzkumy jistě budou, ale teprve ostrý provoz ukáže realitu. Ve špičce jistě d8 ke Kampusu a d7 do Lískovce. Je otázka, zda v sedle, so+ne a o prázdninách nenechat každou druhou d8 (bez d7) do Lískovce.


Offline
1086
09 lis 2006 18:16
Já bych si zkusil tipnout/navrhnout linkové vedení v oblasti kampusu od prosince + změny u souvisejících linek. Je to více odhad i vzhledem k finanční situaci, než nějaký šotosen. Tedy něco je dost na hraně.
7 Zemědělská - Hlavní nádraží - Starý Lískovec, smyčka (pouze ve špičce ve stávající podobě, jen posílení do Lískovce na smyčku)
8 Mifkova - Hlavní nádraží - Nemocnice Bohunice (stávající interval, v úplné špičce lehce posílena)
401/402 - z Bosonoh po Jihlavské do Nemocnice Bohunice
403/404 - beze změny. Možná místo ukončení na Labské, tak u nemocnice (plus školní spoje na Labskou nebo závlekem přes Labskou). Ale spíše tipuji beze změny.
405/406 - zkráceny k Nemocnice Bohunice
25 - některé posily ukončeny na Mendlově náměstí, vzhledem ke zrušení jednosměrných posil na lince 26, tak bude posílena linka 25 ráno od nemocnice, odpoledne k nemocnici (se bude hodit kvůli linkám 401/402/405/406)
26 - zrušena většina jednosměrných posil na Kamenný vrch (interval 15 minut) kvůli předpokladu většího využití linky 37/50.
37 - tipuji, že bude víceméně beze změny, jen o trochu více spojů pojede až k nemocnici.
61 - Studentská - Nemocnice Bohunice - Stará Nemocnice - Krematorium - Ústřední hřbitov (otočka přes P+R) - jen pracovní dny, interval 20 minut
49 - prodloužení přes Soukenickou, Křídlovickou na Holandskou (možná ve špičce až k Ústřednímu hřbitovu)
40/48 - zkrácena do Komárova (případně u linky 40 propojení s linkou 50, ale tomu spíše nevěřím)
50/51/E56/69/82 - beze změny


Offline
2807
23 říj 2012 11:06
na křížení trolejbusu 25 s devítkou
XXX: Jo, dodržuje, i Dobrovolnej šalinář to má na svým videu, když jedeš šalinou/busem, tak prostě musíš.
Naxashi: Už tu bylo zodpovězeno. Osobně jsem zastávku využil, když byl veletrh Silva regina a ty zemědělské veletrhy okolo. Trajfl tam zastávku nemá, ale on pokrývá zase jiný cíle, je to kombinace zastávek na Hlinkách jak pro ekonomku a instituce Lipová/Květná, zdravotnické cíle, tak i pro výstaviště samotné, které má víc obsloužit šalina.

_________________________________
Jaro, léto, podzim a zima: nejlepší podnební pás.


Offline
32
30 kvě 2019 09:36
Když už jsme u zbytečných zastávek, fakt moc bych si přál, aby se zrušila zastávka Edisonova pro denní dopravu. Je 100 m od zastávky Podnikatelská a akorát to zpomaluje dopravu.


Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 6361 ]  Přejít na stránku Předchozí  1 ... 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15 ... 255  Další

Nepřečtené příspěvky | Zobrazit aktivní témata


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Přejít na:  
Právě je 27 zář 2024 15:30
Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]
Fórum běží na systému phpBB
Pro BMHD.cz vytvořil mceza | © 2011-12 [mceza.com]