Nepřečtené příspěvky | Zobrazit aktivní témata



Odpovědět na téma Stránka 16 z 255    Přejít na stránku Předchozí  1 ... 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19 ... 255  Další

Co bude dřív ?
kloubové šráky 45%  45%  [ 81 ]
tramvajová trať ke kampusu 34%  34%  [ 62 ]
metro 17%  17%  [ 30 ]
odsunuté nádraží 4%  4%  [ 7 ]
Celkem hlasů : 180
Autor Zpráva
Offline
Uživatelský avatar

1577
11 lis 2008 15:56
Hodonín, zóna 900 IDS JMK
Snad jsem jen brblal, doufám, ale realita života mne už mnohokráte vyškolila.

Brno2030 píše:
Linka 12 posílena propojením tbusu v úseku Klusáčkova - Smetanová - Česká - Malinovského náměstí - Hlavní nádraží. Ale pokud je v oblasti VUT potřeba posílit, tak interval 5 a velkokapacitní vozy.

A kde ty velkokapacitní vozy vezmete? Buď je můžete mít na té své šestce, nebo na dvanáctce, ale ne na obou. Tolik těch velkokapacitních souprav, abyste je mohl mít ve špičce na obou linkách prostě v Brně není. Tedy, pokud nezapřáhnete do dvojic všechny Draky. Ale to podle mě pro tu vaši 6, kterou chcete provozovat jen ve špičkách, nedává moc smysl.

_________________________________
Zákaz kouření není zádná sranda!

Ares: To nejlepší z Irisbusu ;-)


Offline
2888
23 říj 2012 11:06
na křížení trolejbusu 25 s devítkou
Brno2030: Dobrý šotosny! :lol:
Peno: Ty seš fakt brblal, nejen pesimista. Jo a místo 45t do každé rodiny bys mohl zvolit Blaníka: "Máslo a lithium do každé rodiny." :mrgreen:

_________________________________
Jaro, léto, podzim a zima: nejlepší podnební pás.


Offline
65
14 říj 2022 22:57
MartinV píše:
Brno2030: podceňuješ min. Kraví horu (už dnes se občas stává, že 4 praská ve švech) a oblast Kéniku/Technologického parku (linka 12).



4 je posílena tbusy 38 a 39 v úseku Hl. nádraží - Šilingrovo nám. - Úvoz. Plus případně nasazení 2xT3.

Linka 12 posílena propojením tbusu v úseku Klusáčkova - Smetanová - Česká - Malinovského náměstí - Hlavní nádraží. Ale pokud je v oblasti VUT potřeba posílit, tak interval 5 a velkokapacitní vozy.


Offline
Uživatelský avatar

400
05 lis 2007 18:35
Bystrc
Dovolím si tu trošku rozseknout ten typicky český pesimismus ve stylu "hledání důvodů, proč něco nejde a nepůjde". Možností financování je vždy mnohem více...

Zástupci brněnského dopravního podniku také požádali o dotaci na tři žádosti, přičemž každá je na nákup pěti tramvají, v celkovém objemu devět set milionů korun.

VIDEO: První nová obousměrná šalina pro Brno. Podívejte se, jak vypadá uvnitř


Offline
Uživatelský avatar

1577
11 lis 2008 15:56
Hodonín, zóna 900 IDS JMK
ZGHK píše:
Kolik a z čeho, že jsem tak smělý?

No a to je přesně ono. Není odkud brát. Ale to si tady někteří neuvědomují, nebo možná ani uvědomit nechtějí. Takže přestaňte snít o nesmyslech typu 45T do každé rodiny a raději vymyslete, kde vůbec vzít prachy na zajištění základního provozu MHD, protože už ani na to se nedostává a lepší to nebude. A jestli dojde plyn, tak jsme namydlení všichni, ale brněnská MHD obzvlášť, protože pak nevyjede půlka autobusových spojů. Takže jak píšu, zpět k rýsovacím prknům a raději začněme vymýšlet jak a kde na tu MHD ušetřit peníze aby vůbec nějak vyjela. Protože o to teď jde.
On kolaps MHD politikům nic pozitivního nepřinese, spíš naopak, až jim to dají opozice a voliči sežrat. Ale oni k němu svými činy prostě směřují a nedělají nic pro to, aby MHD zachránili. Tak to prostě teď v Brně je.

MtM: Sorry, ale nedá a ještě toho využije k čistce v DPMB, byť současné vedení jde téhle politické garnituře dost na ruku, ale ono, co jim taky zbývá, pokud si chtějí udržet práci, že ano. Ale jak píšu, brzy budeme možná všichni rádi, že vůbec něco jezdí a že bude kvůli nedostatku obousměrných tramvají d-8 zkrácena na trasu Novolíšeňská - Švermova bude nakonec možná ten nejmenší problém MHD v Brně :evil:

_________________________________
Zákaz kouření není zádná sranda!

Ares: To nejlepší z Irisbusu ;-)


Offline
1388
10 bře 2010 18:00
BRNO-Řečkovice
Jak jsem tu již psal, linka 8 teď bude takovou reklamou Brna, takže tady se naopak bude chtít představenstvo města zviditelnit, takže se nebojím toho, že by na 8 nebylo s čím jezdit. Když půjde do tuhého, město ty peníze tady dá.


Offline
Uživatelský avatar

Moderátor
6181
11 dub 2010 15:05
Juliánov
Mě by spíš zajímalo, co by tak asi kolaps MHD přinesl vládnoucí garnituře, aby vědomě chtěla nechat dojít situaci tak daleko.

_________________________________
Šotouš bez foťáku, je jako tělo bez duše. :-)

"fejsbůk" BMHD.cz


Offline
340
21 dub 2009 20:30
peno píše:
... by do ní nacpali víc peněz.


Kolik a z čeho, že jsem tak smělý?


Offline
Uživatelský avatar

1577
11 lis 2008 15:56
Hodonín, zóna 900 IDS JMK
biggrin Jo, to určitě. Vrahové MHD v Brně, v čele s Vaňkovou, že podpoří peníze pro MHD. Lepší vtip jsem dlouho neslyšel. Sněte dál. Ti raději nechají MHD zkolabovat (k čemuž už není v Brně zas tak daleko), než by do ní nacpali víc peněz.

_________________________________
Zákaz kouření není zádná sranda!

Ares: To nejlepší z Irisbusu ;-)


Offline
Uživatelský avatar

Administrátor
2501
28 lis 2007 23:00
Brno
peno píše:
A zase ty fantasmagorie o čtyřiceti 45T :roll:
Lidi, vraťte se do reality. Musí se šetřit a MHD není prioritou vedení města, takže peníze na nové tramvaje prostě nebudou. Proto je potřeba pracovat s tím, co máme, což je 5 45T, a ne s tím, co by mohlo být, ale na 99% nebude. Takže zpět k rýsovacím prknům a fantasmagorie, které budou vyžadovat více obousměrných tramvají, raději pro vlastní dobro opusťme.


Občas je potřeba vidět dál než na špičku nosu. Jiná možnost prostě není a myslím že současná koalice to určitě podpoří i formou více přerozdělení peněz.

_________________________________
Smyslem života je, aby byl rozum a instinkt v rovnováze.


Offline
Uživatelský avatar

1577
11 lis 2008 15:56
Hodonín, zóna 900 IDS JMK
:lol:
Fakt bych chtěl sdílet tento optimizmus, ale nemohu. Vím, jak funguje politika a věřte mi, když vám řeknu, že politika je svinstvo.
Prostě DPMB dostane od magistrátu přikázáno kačeny za každou cenu udržet v provozu a pokud se to nepovede, budou padat hlavy. Samozřejmě, ne ty politické, které takto špatně rozhodly, ale hlavy ve vedení DPMB. O to víc, když tato situace nejspíše nastane před příštími komunálními volbami a politici přece před volbami nemohou a nesmějí přiznat chyby. Takže to dopadne nejspíš nějakou prasárnou ve stylu Varií, jen aby se ty kačeny udržely při životě, protože na nové vozy nebudou peníze, přesto, že se vysoutěžily za neskutečně výhodnou cenu. Což je další problém, protože si stále myslím, že se Škoda pokusí tu cenu zvýšit, jako se jí to už povedlo v Plzni a to bude definitivní konec mokrých šotosnů o 45T, protože buď na tu novou cenu už tuplem nebude, nebo se kvůli té původní bude DPMB léta soudit s nejistým výsledkem.

_________________________________
Zákaz kouření není zádná sranda!

Ares: To nejlepší z Irisbusu ;-)


Offline
Uživatelský avatar

Moderátor
6181
11 dub 2010 15:05
Juliánov
Nákup 45T alespoň v rozsahu, který plně nahradí šlapací KT8, stejně jako před tím nákup Draků není o prioritách, ale o prostým zajištění alespoň základního provozu. Alternativou k nákupu 45T není jejich nenákup, ale stav kdy nebude s čím jezdit. Vznik takové situace si nemůže dovolit ani politik, pro kterého není MHD prioritou.

_________________________________
Šotouš bez foťáku, je jako tělo bez duše. :-)

"fejsbůk" BMHD.cz


Offline
Uživatelský avatar

1577
11 lis 2008 15:56
Hodonín, zóna 900 IDS JMK
A zase ty fantasmagorie o čtyřiceti 45T :roll:
Lidi, vraťte se do reality. Musí se šetřit a MHD není prioritou vedení města, takže peníze na nové tramvaje prostě nebudou. Proto je potřeba pracovat s tím, co máme, což je 5 45T, a ne s tím, co by mohlo být, ale na 99% nebude. Takže zpět k rýsovacím prknům a fantasmagorie, které budou vyžadovat více obousměrných tramvají, raději pro vlastní dobro opusťme.

_________________________________
Zákaz kouření není zádná sranda!

Ares: To nejlepší z Irisbusu ;-)


Offline
Uživatelský avatar

Moderátor
6181
11 dub 2010 15:05
Juliánov
PvvS píše:
A investováním do jejich GO/novostavby ?

Asi by záleželo o jak velké navýšení by se mělo jednat. V případě, že by mělo jít o nějaký menší počet, dalo by se uvažovat o nějakém výběru vozů v lepším stavu a třeba nějaké lowcost GO po vzoru 1701 se zachováním TV3 a dalších prvků.
Těch cca 10 vozů co prošly GO v posledních letech bude určitě v lepším stavu, než ten zbytek, co teď dojíždí do šrotu. V kombinaci se 7 kusy KT8D5N by se mohlo jednat o celkem zajímavý počet vozů pro případ různých výluk a podobně.

_________________________________
Šotouš bez foťáku, je jako tělo bez duše. :-)

"fejsbůk" BMHD.cz


Offline
2888
23 říj 2012 11:06
na křížení trolejbusu 25 s devítkou
Nevím, jak by se měla zvýšit efektivita sedmičky. Její význam je hlavně průlet, když chce někdo z Křídlovické třeba na Jugoslávskou, Zemědělskou nebo na Cejl a hlavně v posílení směrů jak osmičky mezi hlavasem a sídlištěm, hlavně Běloruská a Švermova a na druhé straně průlet Cejlem.

_________________________________
Jaro, léto, podzim a zima: nejlepší podnební pás.


Offline
Uživatelský avatar

9314
10 čer 2004 11:19
A investováním do jejich GO/novostavby ?


Offline
Uživatelský avatar

Moderátor
6181
11 dub 2010 15:05
Juliánov
Nedostatek obousměrných tramvají by byl řešitelný zachováním části KT8. Problém je spíš jejich nízká kapacita.

_________________________________
Šotouš bez foťáku, je jako tělo bez duše. :-)

"fejsbůk" BMHD.cz


Offline
Prznitel češšššššštiny
Uživatelský avatar

Prznitel češšššššštiny
1977
07 dub 2006 09:03
Prohození d1 a d8 by dopravně dávalo smysl, bohužel proti je nedostatek obousměrných šalin, nebylo by jich dost na obě linky. Proto je nutné mít na jedné lince obě úvraťové konečné. V blízké a nejspíš ani vzdálené perspektivě není reálné vybudování smyčky ani na Campusu, ani u Kadla IV.


Offline
73
04 dub 2019 16:25
Blekfild (/ Пряшів)
Páni, mám na vás otázku,
ako je to s využívaním radiály Juliánov? O koľko viac je tam ciest v čase špičiek oproti víkendu?

Pri systémovom preklade do Rokle sa obávam, že Juliánov v čase špičiek bude poddimenzovaný. Áno, už to tak bolo ale to nie je argument.

(Starú) linku 11 nepovažujem za efektívnu už vôbec jednak preto, že dochádzalo k asymetriám na jednotlivých ramenách (plnšie od České na Bystrc) a druhak preto, lebo sa "vyhla" uzlu Hlavní nádraží. Ďalej, aspoň v poslednom čase, nikto z vás nereflektoval rovnakú asymetriu na L3 (hlavne počas víkendov), i keď sám neprichádzam k lepšiemu vedeniu tejto linky.

Spojenie (Zemědelská? -) Jugoslavská - Tkalcovská si najidelánejšie dokážem predstaviť midibusovou linkou v systémovom intervale 10/20´ s pokračovaním cez Radlas a Špitálku na Masnú. Ďalej by už mohla prebrať prepravnú funkciu radiálnej linky.


Linka 7 je efektívna len na papieri, faktom ostáva, že od Hlaváku je na všetky ramená využívaná minimálne. Dôvod všetci poznáme - v oboch prípadoch to pre bežného cestujúceho odchádza z "neznámeho" nástupišťa. Ako sa už spomínalo, pokým nebude možné z 3. a 4. nástupišťa prejsť na Benešovu třídu, považujem úvahy týmto smerom za kontraproduktívne. (A to by som utopisticky rád videl prehodenie ramien 1 a 8 v trase Bystrc - Líšeň a Starý Lískovec - Řečkovice; práve pre ctenie väčšej dynamiky mesta na sever od Hlaváku.)

Teším sa na pokračovanie diskusie... ;)


Offline
Uživatelský avatar

6989
15 dub 2008 16:23
Žlutý kopec
Brno2030: podceňuješ min. Kraví horu (už dnes se občas stává, že 4 praská ve švech) a oblast Kéniku/Technologického parku (linka 12).


Offline
2888
23 říj 2012 11:06
na křížení trolejbusu 25 s devítkou
@Ondra K: to bylo jen pro představu, jak úplně nevidomý člověk pracuje s prostorem, když jde s holí. Pošlap je častokrát rozhodující, nejen ruce a sluch. Jinak s tebou souhlasím, že je lepší ústí Masaryčky nepoužívat pro nástup v pravidelném provozu bez výluk. Zelňák je problém, ne že ne, ale na štěstí je tam vždycky koho ulovit, aby pomohl, samostatně s holí, ani se psem nemám šanci tu zastávku najít, signálku nepovolí památkáři a tyč s označníkem asi taky ne, takže značka visí na drátech.
Bezbariérovost České "u Jošta" je větší problém. Pro zastávku za výhybkama až na Rašínové není dostatek místa na chodnících, před výhybkama zase nemůžeš udělat vysoký ostrůvek pro vysunutí plošiny směrem ke Svoboďáku, protože druhé dveře, ve kterých je v šuplíku ta plošina, stojí už nad výhybkou.
Popsal jsem situaci se Sarančetem, u Draka je to vlastně podobný, plošina je taky ve druhých dveřích ještě před kloubem.
No a v protisměru to zase naruší dlažbu náměstí, do které se investovalo relativně nedávno.
Takže je to neřešitelný problém, pokud nesáhneš do trasy a nepošleš devítku na Maliňák, což zas obnáší bariérovou zastávku pod Grandem a Maliňák, který je taky celkem na pěst.
Na Maliňáku totiž chybí signální čáry u přechodu, resp. u začátku výhybky od Moravského náměstí na Cejl, kompletně chybí jakákoli úprava v jednokolejném úseku vedle magistrátu, chybí signální čára v přístřešku vedle divadla ve směru na Řečkovice.
Úpravy byly přislíbeny = Slibem nezarmoutíš.

_________________________________
Jaro, léto, podzim a zima: nejlepší podnební pás.


Offline
Uživatelský avatar

Moderátor
6181
11 dub 2010 15:05
Juliánov
To chápu, že jen jednolitý prostor je pro orientaci vás nevidomých problém. Variantu s výškovým rozčleněním jsem zmínil jen tak na okraj, protože by byla celkem extrémní, neboť by byla neprojednatelná a v principu by šla proti smyslu té pěší zóny.
Pokud nebudeme v pravidelném provozu využívat zastávky hlavní nádraží na Masarykově (což považuji za rozumný), považoval bych stávající uspořádání Masarykovy za marginální problém z hlediska MHD, neboť zastávky Zelný trh nejsou nijak zvlášť zásadní.

Daleko víc mi třeba vadí bariérovost zastávek Česká pro devítku, nebo zastávka d-5 a d-6 na Mendláku směrem na Křížovou, nebo zastávka na Mendláku ve smyčce.

_________________________________
Šotouš bez foťáku, je jako tělo bez duše. :-)

"fejsbůk" BMHD.cz


Offline
2888
23 říj 2012 11:06
na křížení trolejbusu 25 s devítkou
@Ondra K: Souhlasím, že Masarykova je problém. Co navrhuješ se zvýšením chodníků/snížením trati, ti nepovolí památkáři, jednou se řeklo, že pěší zóna, tak pěší zóna s jednolitou dlažbou. I pro mě jako nevidomého by chodníky byly lepší, protože podle obrubníku snáz nasměruju přecházení přes boční ulice, snáz dopočítám, kolikrát jsem přešel fakt ulici a ne jen nějaký vstup do někam a taky se mi podaří mnohem spíš přejít koleje do pravýho úhlu. Zvlášť je to problém pro lidi s holí. Pes umí vychytat, jestli jdu přes ulici, jestli přecházím a jakou trasou jdu přecházet. Jen pro představu. Nicméně, proč nesouhlasím s trvalýma zastávkama u Padowtze, je dav lidí na nádraží a přebíhání mezi stanovišti.

_________________________________
Jaro, léto, podzim a zima: nejlepší podnební pás.


Offline
Uživatelský avatar

9314
10 čer 2004 11:19
Spoje odkudkoliv kamkoliv jsou nesmysl. O kolik vozů by se zvýšila vypravenost ? Navíc, čím delší trasa, tím horší dodržování intervalu. A to hlavně s linkama přes centrum. A tahat velkokapacitní soupravy pěší zónou je opravdu nesmysl.

Sice mi to DPMB svýma úpravama čím dál víc vyvrací. ale pro mě je synonymem MHD to, že mám krátký intervaly, poměrně rychlou přepravu a i přestupy neznamenají nějaký extra prodloužení. Ideálně že do nějakých 3-5 minut mi jede návazný spoj s tím, že většina cílů je pokrytá právě jedním přestupem a na zbytek je minimum dalších. ne že mi pojede přímej spoj 2x za hodinu.


Offline
Uživatelský avatar

Moderátor
6181
11 dub 2010 15:05
Juliánov
Vytvořit zvýšené nástupní plochy zastávek v ul. Masarykova jen tak nejde ze stavebních důvodů. Celý uliční profil je v jedné výškové úrovni na což navazují všechny vstupy do budov a podobně. Jediná možnost by asi byla v rekonstrukci celé ulice spojené se snížením nivelety trati a vytvořením krajních zvýšených chodníků.

_________________________________
Šotouš bez foťáku, je jako tělo bez duše. :-)

"fejsbůk" BMHD.cz


Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 6361 ]  Přejít na stránku Předchozí  1 ... 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19 ... 255  Další

Nepřečtené příspěvky | Zobrazit aktivní témata


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Přejít na:  
Právě je 23 pro 2024 06:37
Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]
Fórum běží na systému phpBB
Pro BMHD.cz vytvořil mceza | © 2011-12 [mceza.com]