Nepřečtené příspěvky | Zobrazit aktivní témata



Odpovědět na téma Stránka 4 z 142    Přejít na stránku Předchozí  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 ... 142  Další
Autor Zpráva
Offline
Uživatelský avatar

2485
19 dub 2009 12:06
Brno
P. Haluza píše:
No teď už teda zjevně ne, ale...


Tak to se spális. Vždy tam byl jen jeden aktivní řidič. To jak to probíhalo v praxi je věc druhá. Zpočátku byly 4 služby. Ranní, odpolední + ranní a odpolední prestavkar. Teď jsou tři. Ranní, odpolední a celodenní prestavkar.

_________________________________
Můj YOUTUBE kanál, obsahující zajímavá videa a foto-videa z oblasti veřejné dopravy.

Moje fotogalerie s dopravní tématikou.


Offline
153
30 říj 2019 16:42
O prodloužení dost pochybuji. Pro provoz v "protisměru" by stačilo pouze změnit uspořádání výhybek na Osové. Za sebe vidím větší problém než úvrati a to v tom že je v úrovni terénu. Kdyby i zastávka Nemocnice Bohunice byla řešena jako podzemní byla by daleko jednodušší možnost se vyhnout kruhovému objezdu ať už pro prodloužení jak na Kameňák nebo pro ukončení smyčkou v údolí vedle mostu před Pisáreckým tunelem.


Offline
123
23 čer 2014 12:31
Cracatit:
Boční nástupiště mají úplně normálně i v metru v Praze, proč by tady měl být problém?
Smyčka není rozhodně něco, co by zazdilo další pokračování, pakliže by byl důvod. Prodloužení na Kameňák od Kampusu nikdo chtít určitě nebude. Ale je fakt, že by byla rovnoměrně vytížena kapacita celé trati v obou směrech, ráno návoz z Kameňáku do centra a z centra na Kampus, odpoledne opačným směrem.


Offline
2843
23 říj 2012 11:06
na křížení trolejbusu 25 s devítkou
Baví mě ty neustálé nářky tady na fóru, že je úvrať špatně a že Západní brána měla být jinak. By mě zajímala prosaditelnost jiných řešení v komentovaném projektu, třeba boční nástupiště v tunelu, nebo nějaké koleje křížem v tunelu, to mi připadá jako věc, která by akorát brzdila provoz. Klasická smyčka na Kampusu by zazdila jakékoli pokračování, třeba se jednou dožijeme protažení na Kameňák.

_________________________________
Jaro, léto, podzim a zima: nejlepší podnební pás.


Offline
2830
01 črc 2006 22:24
Bedřichovice
No teď už teda zjevně ne, ale dal bych ruku do ohně, že když začala výuka, byli tam v PD plánováni vždy 2 řidiči současně a třetí na střídání.
Ještě jsem tehdy žasnul, jak se dá vyplýtvat 6 lidí za jeden den kvůli prakticky ničemu.
Aktuálně jsou tam potřeba tři řidiči a střídají se tak různě, cca 4--8 (ranní), 12--16 (střídač) a 20--24 (odpolední) jezdí jeden, v mezičase se točí ranní/odpolední řidič se střídačem vždy po hodině.


Offline
Uživatelský avatar

2650
13 črc 2009 13:42
Není to spíš tak, že jeden čeká ve vozovně Komín, až se tomu druhému bude chtít na záchod? Myslím po hodině se střídají, ne?


Offline
Uživatelský avatar

2485
19 dub 2009 12:06
Brno
Zdeněk píše:
Ondra.K: na Bráfové je obrat 3 minuty


P. Haluza píše:
Jenže tam jsou dva řidiči a nemusejí přecházet. :)


Na jedenáctce jsou dva řidiči? Že jsem si toho za celou dobu co to jezdím nevšiml!

_________________________________
Můj YOUTUBE kanál, obsahující zajímavá videa a foto-videa z oblasti veřejné dopravy.

Moje fotogalerie s dopravní tématikou.


Offline
123
23 čer 2014 12:31
Kari:
Nemusely, to by bylo řešitelné doplněním křížení umožňujícím přejezd na opačnou kolej, podobné řešení je běžně praktikováno např. ve Vídni nebo v Zürichu, kde mají dost rozumu a zůstali u používání vratných smyček, se všemi z toho pramenícími výhodami. Samozřejmě tady je to teď passé i kvůli stejně hloupě řešené Mifkové.

Ondrah98:
No právě. Na to se mělo myslet dřív. Ale smyčka se dá řešit různými způsoby. Tady se ale neumí vůbec nic, jen samá nesystémová a nelogická řešení. Ono se není co divit, když promluví generální ředitel, tak to jsou poslední dobou samé perly. Je rád za teplé místečko, jinak vcelku nezájem.


Offline
Uživatelský avatar

3081
16 črc 2006 13:52
Na trase linky 201.
Antirez píše:
Jen se zase ukazuje, jak nešťastné řešení jsou tyto trvalé úvraťové konečné. Zbytečná provozní komplikace, limitující možnosti linkového vedení, potřeba jen obousměrných tramvají. Stačilo to celé protáhnout o kousek dál, kde by prostor pro smyčku byl. Ostatně tuším, že dříve se s tím v územním plánu i počítalo.

Ono i kdyby byla na konci smyčka, tam by tam stejně musely jezdit obousměrky. Na Západní bráně je ostrovní nástupiště, kde je potřeba otevírat dveře vlevo ve směru jízdy.


Offline
2830
01 črc 2006 22:24
Bedřichovice
Zdeněk píše:
Ondra.K: na Bráfové je obrat 3 minuty


Jenže tam jsou dva řidiči a nemusejí přecházet. :)


Offline
Uživatelský avatar

3750
08 čer 2005 23:12
Tak u kampusu jsou 2 obratové koleje, takže pokud bude třeba na obrat 5 minut, tak z tocho vychází interval 2,5 minuty.

A taky mi přijde, že se zapomíná na třetí možnost obratu, která nevyžaduje tolik prostoru jako smyčka, ale ani nevyžaduje obousměrné tramvaje jako úvrať, a sice kolejový trojúhelník.


Offline
598
25 říj 2019 10:12
Tak ono tam toho prostoru vzhledem k další infrastruktuře zase tolik reálně není. Nehledě na to, že pozemky tam jsou jistě lukrativní, takže zabírat je smyčkou narazí určitě na nějaké tlaky... A i kdyby, tak bys stejně musel nějak vyřešit i druhý konec tj. Mifkovu.


Offline
123
23 čer 2014 12:31
Jen se zase ukazuje, jak nešťastné řešení jsou tyto trvalé úvraťové konečné. Zbytečná provozní komplikace, limitující možnosti linkového vedení, potřeba jen obousměrných tramvají. Stačilo to celé protáhnout o kousek dál, kde by prostor pro smyčku byl. Ostatně tuším, že dříve se s tím v územním plánu i počítalo.


Offline
598
25 říj 2019 10:12
Zdeněk píše:
Ondra.K: na Bráfové je obrat 3 minuty
Tak to je poměrně specifický případ už jenom tím, že tu není příliš riziko, že by se tu na obratu přenášelo nějaké zpoždění... A i kdyby, tak upřímně, co se stane když to pojede o minutu později? Nic. To minutové zpoždění na odjezdu na trať přes celé Brno už může ve finále udělat těch minut mnohem mnohem víc. Šponovat JŘ a obraty na maximum, které ještě snese papír, ale reálně to nejde vyjezdit není úplně dobrá cesta. Stačí se podívat třeba na železnici.


Offline
Uživatelský avatar

1653
10 čer 2006 20:45
Hrubšice
Ondra.K: na Bráfové je obrat 3 minuty

_________________________________
Připravte si prosím jízdenky a průkazy na slevu!


Offline
Uživatelský avatar

Moderátor
6180
11 dub 2010 15:05
Juliánov
Osobně si myslím, že ten interval pod 5 minut už naráží na to, že na obrat KT8 je zapotřebí nějaký minimální čas.
Případný odstavení na odstavný kolejiště a opětovný vyjetí taky vyžaduje změnu stanoviště, takže je to vlastně časově úplně stejná manipulace jak kdyby se mělo jet hned zpět Mifkova. Asi jediný způsob jak to odstavování a vyjíždění zrychlit by bylo nasazení nějakého posunovače, který by zajistil, že by řidič nemusel přecházet.

V případě, že by byl dostatek dlouhých vlaků, dokázal bych si představit 40m linku v trase Novolíšeňská - hlavní nádraží - Křídlovická - Starý Lískovec, tak aby linkou 8 jezdili akorát cestující, kteří potřebují do těch koncových úseků Nlí - Mifkova a Osová - Kampus.

_________________________________
Šotouš bez foťáku, je jako tělo bez duše. :-)

"fejsbůk" BMHD.cz


Offline
2830
01 črc 2006 22:24
Bedřichovice
To se úplně nabízí z kampusu špičkový interval 4-3-3 s tím, že od nádraží směr Líšeň by zůstalo 4-6 a jednou za 10 minut je pak možné z nádraží něco navázat jinam. Třeba d-10? Ale na to zas nebude dost kačen.


Offline
1093
09 lis 2006 18:16
Ondra K. píše:
Ono nejde jen o obsluhu úseku Osová - SL a jeho přímý napojení na nádraží. Pokud se do osmičky mají přesunout cestující dosud využívající bus linky 40 a 61 (což je naprosto logické když se investovalo skoro 1,5 miliardy do TT), musí dojít i k posílení kapacity tram dopravy v relaci hlavní nádraží - Renneská - Osová.

Je třeba trochu přidat, bude se jednat o cestující 40+61, plus cestující využívající 25->1 na hlavák, plus cestující jezdící nyní 405/406->1 na hlavák, plus část cestujících nyní v trase 26->1 na hlavák (lépe to vyjde 37->8). Pro Ty všechny by to mělo být lepší využít linku 8. S ohledem, že od nemocnice pojede prázdný vůz (konečná), tak o to to pro ně bude zajímavější.


Offline
2824
01 úno 2006 10:39
O posilách nebylo nic řečeno, jen o lince 8. Ani o žádné zkrácené variantě, nic podobného.


Offline
598
25 říj 2019 10:12
P. Haluza píše:
Ono to taky klidně může dopadnout tak, že klasická d-8 bude po 5 minutách (nebo proklad 4-6) a k tomu tam budou ještě posilové spoje, možností je několik:
- kampus--nádraží
- kampus--nádraží--Maliňák
- kampus--nádraží--Novolíšeňská

Chtěl jsem napsat i kampus--nádraží--Zvonařka, ale ona už tam není smyčka, no tak nic. Ne že by se teď nevyužila pro ty študáky...


Tak spoje na Maliňák by musely mít jiné číslo, přece jen by nebylo úplně super, kdyby jezdila osmička na Hlaváku ze dvou nástupišť... Osobně bych si tipnul osmičku v celé trase tj. Mifkova - Kampus a k tomu nějaká posilová linka (sedmička/desítka) s xy konečnými Novolíšeňská/Stránská skála/Geislerova/Švermova/Starý Lískovec/možná nějaký přejezd ke Kampusu v čemž se nikdo nevyzná...


Offline
2830
01 črc 2006 22:24
Bedřichovice
Ono to taky klidně může dopadnout tak, že klasická d-8 bude po 5 minutách (nebo proklad 4-6) a k tomu tam budou ještě posilové spoje, možností je několik:
- kampus--nádraží
- kampus--nádraží--Maliňák
- kampus--nádraží--Novolíšeňská

Chtěl jsem napsat i kampus--nádraží--Zvonařka, ale ona už tam není smyčka, no tak nic. Ne že by se teď nevyužila pro ty študáky...


Offline
2824
01 úno 2006 10:39
b1 píše:
Tramvaj ke kampusu po 4 minutách, to zavání zrušením 40 a 61 (minimálně od Strážní/Holandské nahoru) a případně minibusem pro obsluhu zbytku areálu nemocnice.


Nevím, o rušení 40 jsem nic neslyšel, jen že po Kamenici bude jezdit 69 a o rušení 40 na Jihlavské nikde nebyla řeč, tak nevím.
Něco musí jezdit po Jihlavské a po Heršpické, jen nevím jak Holandská - Pražákova, o tom vůbec nebyla řeč. Uvidíme co DPMB vymyslí.


Offline
Uživatelský avatar

3221
14 čer 2004 18:56
blekfild
Ondra K: proč by 4-5 min mělo být maximum, když je tam klasické X a 2 nástupiště? Ve městech s úvraťovými konečnými se běžně vyjezdí výrazně kratší intervaly, stačí se podívat třeba do Budapešti. Co je tam jinak?

_________________________________
přeprava šotoušů je povolena pouze ve schránkách s nepropustným dnem


Offline
Uživatelský avatar

Moderátor
6180
11 dub 2010 15:05
Juliánov
Ono nejde jen o obsluhu úseku Osová - SL a jeho přímý napojení na nádraží. Pokud se do osmičky mají přesunout cestující dosud využívající bus linky 40 a 61 (což je naprosto logické když se investovalo skoro 1,5 miliardy do TT), musí dojít i k posílení kapacity tram dopravy v relaci hlavní nádraží - Renneská - Osová.

Co se týká intervalu na lince 8, řekl bych, že limitní bude kapacita úvratě v kampusu. Tipl bych si, že nějaký 4 až 5 minut bude maximum, který tam půjde vyjezdit.

_________________________________
Šotouš bez foťáku, je jako tělo bez duše. :-)

"fejsbůk" BMHD.cz


Offline
187
21 kvě 2017 18:40
No jóó, jenže ty dvě zastávky (od října tři), to je obsluha komplet celého území SL. Zastávka Osová v nové podobě leží katastrálně už na území Bohunic. Tamní starosta se vytočí vzteky doběla až zjistí, že jeho MČ nebude mít přímé spojení k nádraží.
A jen tak mimochodem, zrušení 40/61. A co teprve nedávno vybudovaná zastávka Krematorium pro BUS? Tedy vyhozené peníze. Linka N91 to opravdu nespasí. Ono v noci moc lidí na hřbitov nejezdí. A obsluhu sídelního celku u nedalekých ulic Pšeník a Sovinec (ano, i takto pozoruhodné názvy ulic se v Brně vyskytují) komplet zajišťuje i v noci hojně využívaná zastávka Hluboká. Tady se neustále bavíme o amortizaci laků, SO apod. na vracích, ale s amortizací zastávky si nikdo moc hlavu neláme? sarcastic


Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 3545 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 ... 142  Další

Nepřečtené příspěvky | Zobrazit aktivní témata


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Přejít na:  
Právě je 23 lis 2024 13:41
Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]
Fórum běží na systému phpBB
Pro BMHD.cz vytvořil mceza | © 2011-12 [mceza.com]