Nepřečtené příspěvky | Zobrazit aktivní témata



Odpovědět na téma Stránka 11 z 233    Přejít na stránku Předchozí  1 ... 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14 ... 233  Další
Autor Zpráva
Offline
7283
27 úno 2010 07:40
Zvláštní pak je, že v tu dobu byla venku veškerá technika.


Offline
1475
28 čer 2014 21:40
Fanklub 21/22Tr
U nás sněžilo už snad po půlnoci. V pět vyjíždím z domu, v Rajhradě najíždím na dalnici. Ani prohrnutá. Ve městě jedinej odhrnutej kus sněhu. Vše v takové vrstvě, jaká napadla právě od půlnoci. Tak kde sakra byli, nechápu taky. Je na to vypracovaná strategie, kde by se měly ošetřovat cesty přece podle důležitosti. Trasy nejvytíženějších linek MHD by v tom měly snad být. Vše je zaštítěno tím, že městské firmy tvoří koncern, kde by se mělo kooperovat. Dnes bylo vidět, jak to funguje.

_________________________________
Jediný normální auto na elektriku je trolejbus!


Offline
808
25 led 2006 09:46
Hele, tak já jel ve středu 27Tr z Komenského náměsti. Řidič jel solidně, v klidu max. nějakých 15 -20 km/hod., ale jel. Vyjeli jsme Pisáreckou a zastavili v zastávce Kluchova. No a zasněžená Rybnická už byl problém. Za stáleího škubání jsme se hrabali nahoru pomaleji, než šli chodci kolem. Co tomu říkaly gumy a dferenciál raději nehci vidět. Skončili jsme kde, Jasánek? No na Čtvrtích přece.
Dnes jsem pro změnu tamtéž sledoval umělecké vystoupení dispečrů "Jak zlomit 27Tr do pravého úhlu". Po necelé hodině dokázeli zcouvat ke křižovatce a odjet.
Tak mě napdá - roky už se ví, že klouby s hnanou zadní nápravou to nedávají. Ptal jsem se včera ve Zlíně. Nemají problém, použivají specielní zimní gumy, mají malou životnost, ale vše s nimi vyjedou.
A když je problém vždy na Čtvrtích. Proč tam od rána ve dvě odpoledne není prohrabaný a prosolený pravý jízdní pruh u zastávky. A třeba i na Koniklecově a Oblé? Proč se musí trolejbusy celý den brodit ve sračkách, když vedle je oštřený jízdní pruh.


Offline
1475
28 čer 2014 21:40
Fanklub 21/22Tr
Za dnešní trolejbusovou ostudu děkujte jinam, než do vozoven. Když nejedou dva vozy, ani třetí ani čtvrtej, tak rozkaz zněl vypravit všechno i tak, aby se to naštosovalo na Veslařské a zavazelo. Poučení z x let staré ledovkové kalamity, kdy nikdo nebyl schopen zarazit najíždění trolejbusů do zamrzlých lokalit, nulové. Pošli vůz, nejede, pošli druhej nejede, pošli dalších 15, třeba to projedou.

Hmotnost trakčního motoru je cca 750 kg. Jde ale o to, že u 27Tr je motor před hnací nápravou, navíc že podobnou hmotnost taháme v podobě trakčního kontejneru nad střední nápravou, tzn adheze vzadu je mizivá. Podpořeno krásnými zimními, ale zcela nevhodně vzorkovanymi pneu Dunlop, se kterymi vozy došly.

Výsledek je, že ASR může dělat co chce, nebo ho naopak můžete tlačítkem deaktivovat, stejně to furt nejede.

_________________________________
Jediný normální auto na elektriku je trolejbus!


Offline
7283
27 úno 2010 07:40
Aha, díky. Tak tyto kanály jdou zcela mimo mě. :-)


Offline
2804
23 říj 2012 11:06
na křížení trolejbusu 25 s devítkou
Rasťo Chvála je týpek ze Slovenska, který dělá motoristického novináře a nějakou chvíli jezdil ralley. Má svůj Yt kanál tady:
https://www.youtube.com/c/RastoChvalaof ... pp=desktop

_________________________________
Jaro, léto, podzim a zima: nejlepší podnební pás.


Offline
Uživatelský avatar

1895
01 srp 2006 14:13
Bezkov
Jestli to nebude tím, že akcelerace trolejbusů je tak prudká, že trolejbusbus má tendenci stavět se na zadní, dojde k odlehčení prostřední nápravy, která pak snadno uklouzne do boku.


Offline
7283
27 úno 2010 07:40
Vycházím jen z toho, co jsem vždy viděl na zastávkách při rozjezdech na sněhu. Zmíněného Rasťu neznám, netuším, o koho jde. :-)


Offline
Uživatelský avatar

Moderátor
6177
11 dub 2010 15:05
Juliánov
To určitě není. Třeba takový Rasťo Chvála už několikrát ve svých videích porovnával jízdní vlastnosti a schopnosti spalovacího auta a elektroauta na sněhu a elektroauto vyšlo vždycky líp, právě proto, že řídící elektronika dokáže podstatně líp spolupracovat s elektrickým pohonem.

_________________________________
Šotouš bez foťáku, je jako tělo bez duše. :-)

"fejsbůk" BMHD.cz


Offline
7283
27 úno 2010 07:40
Já bych tedy řekl, že dávkování "plynu" je u autobusu plynulejší.


Offline
2820
01 úno 2006 10:39
Alanis, myslím si, že ten motor autobusu je těžší, ale mohu se plést.


Offline
Uživatelský avatar

800
15 srp 2012 14:28
Tak dneska máme venku opět kalamitu a zas jsem na vlastní oči viděl věc, kterou nedokážu nějak pochopit.

Proč se Urbino 18 (IV.) na lince 50 do Kohoutovic vyškrábe a 27Tr na 37 ne?

Když vezmu že máme naprosto stejnou konstrukci vozidel - stejný rozvor, stejná hnaná náprava, stejná vzdálenost kloubu, zvenku se to liší jen v drobných detailech které na jízdní vlasnosti nemají vliv...

Tak trolejbus má z mého pohledu lepší trakční vlasnosti (to si pouze myslím, očividně se pletu), proč si to ale myslím?

Mám za to, že trolejbus má těžší vlek než autobus, protože si myslím, že elektromotor + výzbroj bude těžší než motor (palivové nádrže jsou vpředu). Těžší vlek = lépe tlačí předek do kopce, lepší zatížení hnané nápravy = vyjede lépe kopec.

Dále si asi mylně myslím, že se u pohonu elektromotorem dá daleko lépe regulovat nějaký prokluz kol, že elektronika - asistentni rozjezdu, ESP apod. budou daleko lépe fungovat s elektromotorem než s motorem a automatickou převodovkou.

Teď si uvědomuji, že už v minulosti se vlastně podobná vozidla mohla na 37/50 vyskytnout a to 25Tr/Citelis 18M, ale předpokládám, že i tehdy vyhrával autobus.

_________________________________
"Všichni se jednoznačně shodli, že Solaris je novou, velmi moderní firmou s kvalitními produkty. A proto budeme mít trolejbusy SOR."


Offline
280
04 bře 2013 22:47
Proč vlastně nejezdí linka H 24? Nemusí z Mendláku. Dřív jezdila i po trase linky 32 nebo Česká - Přívrat - voz. Komín.


Offline
280
04 bře 2013 22:47
Mají do Brna docházet nové trolejbusy, jako skládačky, ale zase jsem někde četl, že DPMB na ně nemá peníze, tak aby nám nechyběly
21 Tr, ale i kačeny u šalin.


Offline
Uživatelský avatar

6348
11 říj 2005 14:03
Brno - Kohoutovice
Upřesnil bych, revize šlapanické měnírny se dělává o víkendu. Tentokrát šlo o odstávku primárního napájení 22 kV, kterou bylo z nějakého důvodu potřeba podniknout v pracovní den.

_________________________________
Představte si to ticho, kdyby lidé říkali jen to, co vědí!
Karel Čapek


Offline
25
24 pro 2021 09:18
Díky za info.
Takže v šlapanickém úseku se jezdilo na baterie, aniž by si toho cestující všimli :-) (se sběrači na drátech).


Offline
488
13 čer 2004 23:04
Revize menirny Slapanice


Offline
25
24 pro 2021 09:18
Všiml jsem se, že v pondělí 13. 6. byla linka 31 obsluhována trolejbusy 26 Tr.
Neví někdo, z jakého důvodu?


Offline
9
25 lis 2010 23:36
Posledního průjezdu na trati se zhostil vůz 3621 a první oficiální zastavení na nové zastávce (už i cca minutu tam byl označník) si vzápětí odbyl vůz 2010. Dvě plošiny na místě, úkoly rozdány a jde se na to ;)


Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.


Offline
2804
23 říj 2012 11:06
na křížení trolejbusu 25 s devítkou
Ještěže tyhle linky momentálně nepotřebuju, pro nevidomého člověka vytváří tyhle neustálé posuny jenom bordel. Pivovarská je dobrej orientační bod, ale kdybych potřeboval třeba ze 405 výstupní třeba na Hlinky trajflem, tak fakt nevím. Pomíjím teď variantu chycení si nějakého dobrovolníka...

_________________________________
Jaro, léto, podzim a zima: nejlepší podnební pás.


Offline
7283
27 úno 2010 07:40
Mění se výstup z regionálek a 37+52, i když jen kosmeticky. Měly by zastavovat ze zastávky posunuté o něco blíže BVV.


Offline
1086
09 lis 2006 18:16
Dle webu DPmB je ale posun o týden pro zastávky směr Pisárky (místo v terminálu, tak u pivovaru). Pro opačný směr se nic nemění, tedy by se mělo od 1.6. jezdit po Veletržní.


Offline
Uživatelský avatar

6962
15 dub 2008 16:23
Žlutý kopec
V informačním mailu DP píše, že ta změna zastávek nemá být od 1. 6., ale až o týden později.

Na druhou stranu odklon 25/26 do Štefánikovy čtvrti je od zítřka.


Offline
9
25 lis 2010 23:36
Všiml jsem si, že na BKOMu tvrdí, že se již brzy bude jezdit po Veletržní. Úplně nevím, jestli to bude hned od prvního, jak trošku zpráva vyznívá, protože mi nepřijde úplně pravděpodobné, že by to přepojovali v týdnu a i té práce tam docela dost zbývá. Každopádně celkem progres tam je (zatím bez fotek), na celé trase jsou definitivní "úchyty", objevila se nová stopa i sjížděčka ve směru Hlinky-Caracas (uzavření blokové smyčky i ve směru Medlák-Veletržní), prozatím jsem neviděl instalované ovládání výhybek ani napájení (na sloupech jsou odpojovače) + trať ještě není zapojena do stávající sítě. V podstatě každý pracovní den tam jsou borci (asi z Pardubic) se svojí plošinou. Nevím, zda se může jezdit dočasně i bez vybavení výhybek a napájení. Vozovka je téměř připravena: prostor zastávky přímo u Alberta je vybetonován, tento týden jízdní pásy vyasfaltovali, přístupový chodník je zadlážděn a zpřístupněn, chybí namalovat lajnování.


Offline
Uživatelský avatar

3980
25 led 2006 16:11
všudezdejší
Já dneska tudy jezdil cca do 13,30 s 44/84 a nezdálo se, že by ty dráty byly hotový.

_________________________________
Zkratka je většinou delší, zato horší cesta


Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 5802 ]  Přejít na stránku Předchozí  1 ... 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14 ... 233  Další

Nepřečtené příspěvky | Zobrazit aktivní témata


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Přejít na:  
Právě je 21 zář 2024 02:58
Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]
Fórum běží na systému phpBB
Pro BMHD.cz vytvořil mceza | © 2011-12 [mceza.com]