Nepřečtené příspěvky | Zobrazit aktivní témata



Odpovědět na téma Stránka 19 z 132    Přejít na stránku Předchozí  1 ... 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22 ... 132  Další
Autor Zpráva
Offline
Uživatelský avatar

6976
15 dub 2008 16:23
Žlutý kopec
Pavel: myslím, že někde zaznělo, že mezi tramvajemi 6 a 8 (Starý Lískovec a nemocnice) by měla být zajištěná přestupní vazba (tedy sjíždění v zastávce, např. Běloruská).

Kapacita 8 se asi jen tak nezlepší, když DP plánuje nákup vozů kapacitně srovnatelných s KT8.


Offline
1092
09 lis 2006 18:16
ZGHK píše:
Sorry, ale tomu jsem nemohl odolat. Toto je úplně krystalická ukázka šotouvažování, že každá změna je nutně změnou k horšímu. A nedejbože, když se mění nátěr:-)

To mi dáváš do úst něco, co jsem neřekl. V tomto případě je to prostě konstatování faktu. Za cenu vylepšení dopravy ke kampusu a nemocnici, se to části cestující zhorší. To ale neznamená, že ty změny nemám dělat nebo že nedávají smysl. Pokud nyní mám možnost přestoupit na dvě tramvajové linky v 5 minutovém intervalu, tak je jasné, že po dostavbě na kampus to nebude možné. Na Dunajské budou ořezané spoje na nádraží. Ke kampusu nebude moci jet šalina směr Mendlák (jen přetížená t-25 - o víkendu v intervalu 20 minut). A na Osové není místo na odstavování vozů a musím šplhat na most.
Nicméně nevěřím, že ta šalina vyřeší přeplněnou linku 25. Navíc se obávám, že i linka 8 bude na tom kapacitně velmi zle.


Offline
2834
23 říj 2012 11:06
na křížení trolejbusu 25 s devítkou
Pokud mám správné info, tak na konečnou v kampusu má být přesměrovaný balík regionálek 401-404, jestli i 69, netuším. Řekl bych, že by přesměrování 69 ze Starého Lískovce na Jihlavskou, tj. z Bosonoh rovně, vyvolalo celkem humbuk, že lidi nemají spojení z ulic okolo Dunajské do Bosonoh, kde přecejen ještě pár služeb je, nějací místní doktoři atd. Sám jsem zvědav, co z toho vznikne.
Přecejen nutit lidi jezdit třeba z takové ulice U Leskavy, nebo z Dunajské, příp. Jemelkovy dvojím přestupem nejprv na Osovou a pak na Nemocnice Bohunice, aby mohli jet do Bosonoh, mi připadá trochu nesmyslné.

_________________________________
Jaro, léto, podzim a zima: nejlepší podnební pás.


Offline
333
21 dub 2009 20:30
Pavel píše:
Upřímně, ta nová trať na kampus kompletně rozbije stávající vazby a pochybuji, že to půjde vyřešit úplně rozumně.


Sorry, ale tomu jsem nemohl odolat. Toto je úplně krystalická ukázka šotouvažování, že každá změna je nutně změnou k horšímu. A nedejbože, když se mění nátěr:-)

A k tomu budoucímu linkovému vedení. Pochopitelně máš recht, že je načase jej řešit. Ale mám za to, že to už se dávno děje. Když už nikde jinde, tak při jednání o rozsahu výkonů na rok 2023. A k tomu politici (na velké i malých radnicích) přístup mají.

A ještě obecná poznámka - stanovit detailní linkové vedení a intervaly tři roky dopředu je sice možná pěkné, ale reálně k ničemu. Za tři roky se poptávka může významně změnit a navržené řešení několikrát předělávat by asi nebylo úplně sexy. A to nemluvím o financích (ta letošní stamilionová díra se v roce 2023 chtě nechtě musí projevit).


Offline
1092
09 lis 2006 18:16
Hal píše:
Nepresmeruji. Bosonohy maji jen 1. stupen ZS a zaci pozdeji prechazeji pak na ZS Bosonozska nebo na ZS Vedlejsi. takze 69 zustane v soucasne trase.

To si člověk nevybere, druhá možnost bude mít 69 v 15 minutovém intervalu a linku na hlavní nádraží v 10 minutovém intervalu (pochybuji, že bude jiný). O víkendech/večer pravděpodobně bez přímého spojení s hlavákem. Logicky rodiče dávají děcka dle trasy autobusů, ale to neznamená, že tímto zafixujeme trasy na vždy (třeba Svážná je nejbližší škola pro Bosonohy). Spíše se to řeší speciálními spoji nebo školními linkami, ačkoli to má k ideálu daleko. Upřímně, ta nová trať na kampus kompletně rozbije stávající vazby a pochybuji, že to půjde vyřešit úplně rozumně. Stále mne mrzí, že DPmB nedává návrhy linkového vedení na veřejnost v předstihu. Přitom bych očekával, že linkové vedení by mělo být součástí návrhu takové stavby, aby se dalo o tom debatovat (občas se něco objeví kvůli výpočtu hluku, ale to nemá s realitou nic společného). I s ohledem, aby byly dostatečně velké smyčky, prostor na stání autobusů, případně aby se dala zavčas vybudovat další infrastruktura (např. nová zastávka, zálivy). Tady se jede stylem, plus mínus to bude takto a vyřešíme to pak. Se to zase dozvíme týden před otevřením a spousta lidí zase bude zírat s otevřenou pusou.

No a zastávku Valašská také vítám (ačkoli využívám Dunajskou). Vdálenost je určitě dostatečná i s novou zastávkou a hlavně ji uvítám jako novou oficiální možnost přechodu přes trať. Protože nyní je to značně omezené.


Offline
456
24 lis 2017 11:40
Robert píše:
A jak to pak souvisí s prodlužováním jízdních dob kvůli novým zastávkám? Že v Brně zhoustl provoz a téměř nefunguje preference MHD, vidí každý. Ale nové zastávky, které zase řadě lidí zkrátí docházkovou vzdálenost, čímž je motivují k využití MHD, za to nemůžou.


To sice jo, ale nesmí se při tom zřizování nových unést a přehnat to. Já jsem spíš proti zastávkový, resp. vnímám šaliny jako páteřní linky, kde je vhodné mít rozestup zastávek spíš mírně nad průměrem. Je to třeba vždy dobře zvážit. Valašskou ale podporuju. Knihovnu (nebo možná Univerzitu obrany) bych bral, kdyby se zrušila Nerudova. Chystané dvojí zahuštění Minské-Horovy se mi moc nelíbí.


Offline
489
13 čer 2004 23:04
ds píše:
Robert: kromě toho předpokládám, že Bosonohy se taky přesměrují na Kampus
Nepresmeruji. Bosonohy maji jen 1. stupen ZS a zaci pozdeji prechazeji pak na ZS Bosonozska nebo na ZS Vedlejsi. takze 69 zustane v soucasne trase.


Offline
38
01 bře 2006 20:49
b1 píše:
Linka 6, resp. toho času 5 ze Starého Lískovce na Českou. Tam nepřibyla zastávka, ale jízdní doba se protáhla o 3 minuty.


Proti kterému jízdnímu řádu? Náhodně jsem si otevřel čtyři:

Linka 5 - 1. 9. 2000 - 20 minut
Linka 5 - 1. 9. 2004 - 20 minut
Linka 6 - 29. 8. 2009 - 20 minut
Linka 6 - 14. 3. 2022 - 20 minut

Nevylučuju, že jsem přehlídl nějaký pohyb tam a zpátky, ale i to můžu konec konců prostudovat...

EDIT: Přehlédl. Ale opačným směrem. (další dva náhodně vybrané)

1. 1. 2013 - 21 minut
11. 9. 2017 - 22 minut


Offline
7334
27 úno 2010 07:40
A jak to pak souvisí s prodlužováním jízdních dob kvůli novým zastávkám? Že v Brně zhoustl provoz a téměř nefunguje preference MHD, vidí každý. Ale nové zastávky, které zase řadě lidí zkrátí docházkovou vzdálenost, čímž je motivují k využití MHD, za to nemůžou.


Offline
Uživatelský avatar

3750
08 čer 2005 23:12
ds píše:
Robert: kromě toho předpokládám, že Bosonohy se taky přesměrují na Kampus

A starou část Starého Lískovce budou obsluhovat jen linky 51, 403 a 404?


Offline
Uživatelský avatar

3750
08 čer 2005 23:12
Linka 6, resp. toho času 5 ze Starého Lískovce na Českou. Tam nepřibyla zastávka, ale jízdní doba se protáhla o 3 minuty.


Offline
Uživatelský avatar

3221
14 čer 2004 18:56
blekfild
Robert: kromě toho předpokládám, že Bosonohy se taky přesměrují na Kampus

_________________________________
přeprava šotoušů je povolena pouze ve schránkách s nepropustným dnem


Offline
7334
27 úno 2010 07:40
Schválně jsem se podíval na JŘ z roku 2009 a ze dneška. Na lince 1 mezi Řečkovicemi a Mendlákem je JD stejná, na 8 mezi Mifkovou a Lískovcem je o 1 minutu delší, ale ne kvůli nějaké zastávce navíc. Je tam přidaná minuta mezi Vojtovu a Vsetínskou.

Zkus mi sem hodit nějakou linku, kde v posledních dejme tomu 10 letech přibyla zastávka, ať máme reálné srovnání. Ideálně takovou, kde se jinak neměnila trasa.

Edit: Proč celým Bosonohám? Jestli bude vycházet přestup na stejný spoj, tak ta minuta nikomu chybět nebude.


Offline
Uživatelský avatar

3750
08 čer 2005 23:12
ds píše:
zastávka Valašská ale smysl dává, mezi novou Osovou a Dunajskou je docela dlouhý úsek a reálně se jízdní doba prodlouží jen cestujícím z Dunajské (na konečnou nejezdí prakticky nikdo) a to ještě jen těm, kteří to na novou zastávku nebudou mít blíž.
a celým Bosonohám


Offline
2834
23 říj 2012 11:06
na křížení trolejbusu 25 s devítkou
Běžný volič tomu nerozumí a pokud vůbec někoho volí v komunálu, tak toho, kdo nejdřív splní jeho partikulární zájmy. Kdyby to tak nebylo, nebudou tu problémy s prodejem obecních majetků pod cenou a různá jiná šmelina. Jinak by se dala zrušit zastávka Starý Lískovec smyčka z města, třeba i krematorium, když ho spíš obsluhuje autobusová 40 a 61 na Jihlavské, daly by se využít rychlostní výhybky.
A kdyby se hodně chtělo, tak se dá ve městě osmička zakopat na styl lehkého metra pár metrů pod zemí.

_________________________________
Jaro, léto, podzim a zima: nejlepší podnební pás.


Offline
Uživatelský avatar

3221
14 čer 2004 18:56
blekfild
zastávka Valašská ale smysl dává, mezi novou Osovou a Dunajskou je docela dlouhý úsek a reálně se jízdní doba prodlouží jen cestujícím z Dunajské (na konečnou nejezdí prakticky nikdo) a to ještě jen těm, kteří to na novou zastávku nebudou mít blíž.

_________________________________
přeprava šotoušů je povolena pouze ve schránkách s nepropustným dnem


Offline
Uživatelský avatar

3750
08 čer 2005 23:12
Robert píše:
Tohle ale běžný cestující neřeší, to je klasická šotoparanoia. Jestli jede 20 minut nebo 21, je cestujícímu ukradené.
Jenže 20 to bylo loni, předloni to bylo 19, a před 10 lety to bylo 15 minut... i když běžný volič tak dlouhou paměť bohužel nemá.


Offline
7334
27 úno 2010 07:40
Tohle ale běžný cestující neřeší, to je klasická šotoparanoia. Jestli jede 20 minut nebo 21, je cestujícímu ukradené. Kdyby mu šlo opravdu o čas, MHD nejede. A zvláště tady, kde se plánuje zastávka 2 minuty před konečnou, tudíž většiny cestujících se ta změna vůbec nedotkne.


Offline
Uživatelský avatar

6976
15 dub 2008 16:23
Žlutý kopec
Je zkrátka před volbami. Ono totiž mít zastávku každých 100 metrů je děsně prima v souvislosti s rychlostí přepravy MHD. A to se týká též plánované zastávky před MZ knihovnou. Teda jestli se stále plánuje..
V oblasti stavby se teď celkem často pohybuji a nějakou tragédii, jakou popisuje místostarosta, nevnímám. Holt se to musí postavit, tak to. Jinak na zastávce Osová před vjezdem do tunelu již funguje panel, který nyní informuje, že je tunel uzavřen. Začíná to dostávat konkrétnější obrysy.


Offline
Uživatelský avatar

435
10 bře 2006 08:34
u Gagarina, Armstronga a Remka
V aktuálním Starolískoveckém zpravodaji se mluví o nové zastávce mezi posunutou Osovou a Dunajskou, před časem se tu vedla na toto téma debata. Mohla by vzniknout během letošní letní výluky, ale vyjádření působí poněkud nejistě.

Citace:
(...) Malou náplastí snad bude nová tramvajová zastávka na ulici Valašská, která dokáže lépe obsloužit obyvatele přilehlých oblastí než odsunutá zastávka Osová. Toto by se mělo realizovat v letošním roce, v době letních prázdnin.


https://www.staryliskovec.cz/filemanage ... 117429.pdf (str. 1, Ze zápisníku místostarosty)

_________________________________
Moravská národní obec - od roku 1985 Za Moravu!


Offline
333
21 dub 2009 20:30
V registru smluv se objevila zajímavá smlouva. Mimo jiné jsou v ní popsány problémy s rychlostní výhybkou na Ostravské.


Offline
19
11 zář 2016 17:32
https://www.onemanbrnoblog.cz/vyvoj-dopravy-v-brne-1980-2000-plany-a-skutecnost/?fbclid=IwAR0ZHpwnSPcsD6t65nNaIJN-6KmU_K23vNYL1_lzUKExB1QXmmuccfxufjg


Offline
Uživatelský avatar

2649
13 črc 2009 13:42
b1 píše:
A mimochodem ten "průjezdní" radar funguje v některých dálničních tunelech v Rakousku. Vyfotí vás na vjezdu i na výjezdu, a pokud na základě času vjezdu a výjezdu vypočítá průměrnou rychlost vyšší, než je limit, tak můžete očekávat úřední dopis.

No tak to je obyčejné úsekové měření. To je u nás v každé druhé větší vesnici.

Ale aby nějaký automat rozhodoval o tom, co je a co není průjezd, to je nemyslitelné. Úplně zbytečná administrativa a hlavně úplně zbytečná šikana řidičů.

Ondrah98 píše:
No vůbec nejvíc lidí nezná přednost při vyjíždění z obytné zóny...

To bohužel můžu potvrdit. Vyjíždějí z obytné zóny a vynucují si přednost zprava.


Offline
25
24 pro 2021 09:18
Snahy o důslednou přeměnu ul. Holzovy na klidovou zónu v uplynulých letech byly, ale neuspěly. Poté vše utichlo. Vypadá to, že se tamější občané nakonec spokojili se současným stavem, a možná o další omezování dopravy ve své ulici už ani nestojí...

Jako příčinu současné mrzuté situace vidím toho Ptáka a Oknoservis. Nic proti těmto firmám, ale to tam správně nemělo vůbec co dělat. Kdo to vůbec povolil, stavět na takovém místě halu?! Trať se mohla dostatečně oddálit od obytné zástavby. Zajímavé je, že proti stavbě té haly neprotestoval nikdo. (Evidentně byli všichni přesvědčeni, že se tramvajová linka už nikdy obnovovat nebude...)

Mimochodem, to už je nějak dohodnuté, že tam budou jezdit výlučně vozy EVO2? (Aby jim tam nakonec ještě nehřmotila obutá Varia, a jiné pohromy...)


Offline
7334
27 úno 2010 07:40
To je, Ondro, bohužel úplná pravda. Akorát mám dojem, že úplně nesouvisí s tím venkovem.


Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 3287 ]  Přejít na stránku Předchozí  1 ... 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22 ... 132  Další

Nepřečtené příspěvky | Zobrazit aktivní témata


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Přejít na:  
Právě je 16 lis 2024 16:15
Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]
Fórum běží na systému phpBB
Pro BMHD.cz vytvořil mceza | © 2011-12 [mceza.com]