Nepřečtené příspěvky | Zobrazit aktivní témata



Odpovědět na téma Stránka 25 z 324    Přejít na stránku Předchozí  1 ... 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28 ... 324  Další
Autor Zpráva
Offline
Uživatelský avatar

6616
21 pro 2005 17:01
Žena v MHD po prudkém brzdění upadla a zemřela, policie shání cestující


Offline
2820
01 úno 2006 10:39
https://www.e15.cz/byznys/doprava-a-log ... je-1388729


Offline
2806
23 říj 2012 11:06
na křížení trolejbusu 25 s devítkou
Přesně, jak říká Robert a navíc mi připadá jako blbost zrovna tady nutit lidi, aby rozlišovali mezi nějakou expreskou a běžným zastávkovým busem, je to akorát komplikace.

_________________________________
Jaro, léto, podzim a zima: nejlepší podnební pás.


Offline
7286
27 úno 2010 07:40
Co třeba nákupy v Bille na Haškově? Nebo poliklinika? Ano, je to kousek od Kupkovy/nádraží, ale fakt chceme zrovna lidem s nákupy nebo mířícími k doktorovi to cestování komplikovat?


Offline
449
24 lis 2017 11:40
Uplně nechápu proč se to nehodí zrovna na sídlišti? No nevím, jaká je skladba typických cestujících,a le předpokládám, že v prac. dny chcou jezdit lidi ze Soběšic/Útěchova/Vranova spíš hloubš do Brna než jen na Lesnou a to dlouhý kodrcání přes ni na atraktivitě mhádě nepřidá. Stejně tak, pokud o víkendu si Brňani (krom Leseňáků) chtěj uělat výlet tímto směrem a nepoužít auto (těch už je podél silnic dost), taky by ocenili zrychlení. Možná by bylo pak řešení nějak promyslet přestup na ty zmíněné trajfy..


Offline
2806
23 říj 2012 11:06
na křížení trolejbusu 25 s devítkou
Jenže vybranou částí spojů se kaštanům v řádech udělá akorát bordel, řekl bych. Možná je to minoritní směr, ale na sídliště se to prostě nehodí.

_________________________________
Jaro, léto, podzim a zima: nejlepší podnební pás.


Offline
449
24 lis 2017 11:40
No sídliště by obsluhoval ten trolejbus. Ano chybělo by spojení západní Lesná - Soběšice/Útěchov/Vranov, ale myslím, že to je minoritní relace, která jde částečně nahradit pěší docházkou na Kupkovu/Lesná nádraží nebo vybranou částí spojů..


Offline
2806
23 říj 2012 11:06
na křížení trolejbusu 25 s devítkou
Zajímavej nápad, jen nesouhlasím s tou expresní 57, přecejen jede sídlištěm a lidi do ní nenasedají jen na Provazníkové od trolejbusu nebo na Šč od šaliny.

_________________________________
Jaro, léto, podzim a zima: nejlepší podnební pás.


Offline
449
24 lis 2017 11:40
Ondra K. píše:
Trolejbus na Lesnou by dával smysl snad akorát v případě, že by se jednalo o plnohodnotnou trolejbusovou trať. Jezdit do kopce na baterku je nesmysl a s kloubákem dvojnásob.

Já bych se na šalinu (jako až navrch) taky vykvákl a natáhl troleje na Seifertovu (37-46) i na Okružní - trajf nahrazující část 57 by mohl jednou přes Zbrojovku na nový hlavní nádraží po trolejích, který by se vybudopvali přes čtvrť Špitálka namísto uvažované tramvaje. Zbrojovka by tak dostala smysluplnější spojení než 25/26 - ty by se pak rozdělily - jedna přes SO a Zbrojovku a druhá přímo (po VMO nebo aposň jen přes Kasárny)
Zbylé 57 od Soběšic a vejš by (případně až na vybrané spoje) zeexpresněli - od Kupkové až po Lesnou nádraží bez zastávky...


Offline
Uživatelský avatar

1895
01 srp 2006 14:13
Bezkov
Pohled s odstupem času: Foto1, Foto2, Foto3


Offline
2806
23 říj 2012 11:06
na křížení trolejbusu 25 s devítkou
No a vedením Mendlák - Lesnická - Provazníkova - Kohoutova by aspoň měli místo hluchého ukončení přestup na šalinu a vlak, Lesná, nádraží je "za rohem." Kdo chce na okružky, bude moct přejít na Štefánikově čtvrti.
Pokud by trajfl vedl na Haškovu, bylo by možné zrušit A-46 úplně, nebo ji nechat jezdit jen ve špičce.
Co si pamatuju, tak na Haškovu snad v období 2010 - 2012 jezdila dopolední převlíkačka z Kameňáku, kloubák dojel na Provazníkovu, tam se převlíkl a zpět totéž.
Kolem Lužánek to jezdilo poloprázdné, protože většinově dopolední sedlo.
Taky pamatuju, že v roce 2012 totéž jezdilo i okolo 13:10 směr Starka, jezdíval jsem některé dny tímhle busem z Konečného náměstí na Provazníkovu, když mi na fakultě vyšel krátký týden.
Ten spoj si pamatuju kvůli kratší trase a tomu, že patřil mezi noční kurzy, myslím, že podobných spojů v tom období bylo víc, co jezdily s nočníma kurzovkama i dopoledne zhruba do jedné.
Jinak za sebe beru jako plus už jen to, že dojde ke zokruhování šaliny dotažením pětky na Čertovu rokli. Jestli táhnout na Haškovu t-bus nebo šalinu, nemám vyhraněný názor, zas tak místní poptávku neznám.
Každopádně by bylo lepší tam táhnout klasický trolejbus a baterky nechat jinam. Pro parciály na Haškovu jsem byl v období, kdy to vypadalo, že šalina na rokli od Merhautovy nepovede nikdy.
Osobně to teda znám nejlíp okolo Štefánikovy čtvrti a Lesnické a Zemědělskou, tam to mám prochozené dost, ostatní části města znám jen z vybraných pozic.

_________________________________
Jaro, léto, podzim a zima: nejlepší podnební pás.


Offline
Uživatelský avatar

9290
10 čer 2004 11:19
Ukončení v Hnusovicích tu linku zabíjí úplně. Kdyby to bylo protažený na osadu, tak to spojí aspoň nějaký uzly, ale takhle stejně většina lidí přestupuje na cokoliv směrem k Osadě.


Offline
68
04 dub 2019 16:25
Blekfild (/ Пряшів)
Navyše, všeobecne platné, trolejbusy najlepšie znášajú kopce spomedzi dopravných prostriedkov verejnej dopravy, viď San Francisco, Krym, Coimbra, ...

IMHO, trolejbus na Seifertovej je najvhodnejší prostriedok aj z hľadiska dopravne-technologického. Na električku nedostatočný dopyt, no na trolejbus už dostatočný interval.

Navyše, ak by sme v prvom rade zostavili rámcové linkové vedenie a na základe neho konali, tak Lesná ponúka vhodné ukončenie trolejbusovej linky od Mendláku počas pracovných dní (viď donedávna asymetria dopytu počas (X) medzi tangenciálou liniek 25+26 v širšom centre a Vinohradmi riešená hluchým ukončením časti spojov vo Vozovni Husovice).


Offline
Uživatelský avatar

9290
10 čer 2004 11:19
Připočítej chlazení, battery box.. To minimálně dalších 200-300 kilo dá. Těch 745kg jsou čistě jenom baterie bez všeho příslušenství.


Offline
1787
04 bře 2012 23:26
PvvS 745 kg je 10 cestujících? Dovoluji si nesouhlasit. 8 maximálně. Lidi jsou docela vyžraný.

_________________________________
1901 – 1919 = 13TA (ty špatný)
1920 – 1949 = 13TB (ty dobrý)


Offline
Uživatelský avatar

9290
10 čer 2004 11:19
Cracatit píše:
V Kohoutkách by se baterka neopotřebovávala, takže v klidu. Uvidíme v Prahe, jak to půjde s elektrifikovanou 119 na Havliště, tam ty trajfly povezou snad ještě větší baterky.

Základní parametry trakční baterie

Typ bateriových článků Nano Lithium Titanate
Počet modulů v sérii 26
Počet modulů paralelně 1
Jmenovité napětí 608 V
Množství instalované energie 42,1 kWh
Celková hmotnost baterií (bez bateriové skříně a chlazení) 745 kg ± 5%

Vytaženo z materiálů Schadewerk pro 30TR pro Pardubice. To je reálně váha 10 cestujících (když se připočítá i to chlazení). Kolik by to ročně dělalo jen na zvýšených nákladech na takhle dlouhé trase ?


Offline
Uživatelský avatar

Moderátor
6177
11 dub 2010 15:05
Juliánov
Jde spíš o to, že i když se baterie zrovna nepoužívá k napájení, pořád ten trolejbus zatěžuje svojí hmotností, a čímž zvyšuje třeba spotřebu.

Parciální trolejbusy určitě ano, ale chce to dobře promyslet, kam jejich nasazení dává smysl.

_________________________________
Šotouš bez foťáku, je jako tělo bez duše. :-)

"fejsbůk" BMHD.cz


Offline
2806
23 říj 2012 11:06
na křížení trolejbusu 25 s devítkou
V Kohoutkách by se baterka neopotřebovávala, takže v klidu. Uvidíme v Prahe, jak to půjde s elektrifikovanou 119 na Havliště, tam ty trajfly povezou snad ještě větší baterky.

_________________________________
Jaro, léto, podzim a zima: nejlepší podnební pás.


Offline
Uživatelský avatar

2626
13 črc 2009 13:42
Přesně tak. Hlavně je potřeba vzít v potaz, že ty těžké baterky by ty trolejbusy vozily s sebou až na druhej konec Brna do kohoutovického kopce.


Offline
Uživatelský avatar

Moderátor
6177
11 dub 2010 15:05
Juliánov
Trolejbus na Lesnou by dával smysl snad akorát v případě, že by se jednalo o plnohodnotnou trolejbusovou trať. Jezdit do kopce na baterku je nesmysl a s kloubákem dvojnásob.

_________________________________
Šotouš bez foťáku, je jako tělo bez duše. :-)

"fejsbůk" BMHD.cz


Offline
Uživatelský avatar

635
15 dub 2013 15:57
Jenže je otázka, jaký je rozdíl v životnosti 1 parciálního trolejbusu vs. 1 Malečka. Mohlo být aspoň něco ve druhé verzi dočasnosti, takhle zase zůstáváme na dočasnosti z roku 1975, vylepšené v roce 2010 = sólo busech s tristním intervalem a nenavazující tramvají.

_________________________________
Je hodně autobusů, jeden je však nejlepší
Karosa


Offline
Uživatelský avatar

2626
13 črc 2009 13:42
Janatak píše:
Potom nedlouho nato se zrušilo výběrko na kloubové parciály (pro linku Kohoutovice - Lesná)

No zaplaťpánbůh, že z téhle hovadiny sešlo. Tohle je Malečkův vlhký sen a současně jeho další projev bojkotu prodloužení pětky na Majdalenky. Není namístě ho v tom podporovat.


Offline
Uživatelský avatar

3980
25 led 2006 16:11
všudezdejší
Eda - ono by bylo zajímavé na základě zkušeností dp během těch let provozu s parciálními 26Tr a nákladů na jejich provoz, poruchovost nebo spolehlivost bateriového systému, dojít k závěru, kolik vlastně dalších baterkáčů. Z hlediska provozního a z hlediska nákladů, hlavně budoucích, tedy investice do nových baterek a podobně, kolik vlastně parciálů brněnský systém ještě pojme.

Protože co jsem u podniku a začaly chodit první parciály, bylo v podniku ze začátku nadšení, že se budou kupovat už jenom parciály. Potom nedlouho nato se zrušilo výběrko na kloubové parciály (pro linku Kohoutovice - Lesná), což mi přišlo jako velký obrat. Teď je tu zase možnost dodat AŽ 50 nových baterkáčů, plus je ještě v luftě výběrko na skládačky...asi taky parciály.

_________________________________
Zkratka je většinou delší, zato horší cesta


Offline
Uživatelský avatar

Administrátor
6672
26 říj 2005 00:04
Brno-Bohunice
Jakub S. píše:
Zajímavé porovnání cen za parciální trolejbusy Škoda 32Tr a SOR TNS 12 (+Cegelec):
- 32Tr pro Brno při objednávce 10 + až 40 ks: jednotková cena 11,8 milionu Kč,
- TNS 12 pro Zlín při objednávce 4 ks: jednotková cena 10,125 milionu Kč => viz https://zdopravy.cz/nove-trolejbusy-do-zlina-a-otrokovic-doda-sor-cena-proti-odhadu-spadla-o-vice-nez-petinu-106149/
Aneb jak to vypadá když se 2 spojí a když stojí proti sobě. Rozdíl může být také způsoben rozdílnou dobou pro podání nabídky, to jsem nezkoumal. Mimochodem SOR ve Zlíně porazil Škodu s karoserií Temsa (36Tr).

Bohužel se na to naše výběrko dva konkurenti domluvili a nikdo další, kdo by byl schopný podat bezchybnou nabídku, se nenašel :-(

Ale i tak ta naše cena je o milion na vůz levnější, než jsme objednávali parciály před 5 lety. A po tom všem můžeme být rádi, že jsme vůbec něco vysoutěžili.

A ostatně, nemusíme vzít všech 40 vozů, že. Fix je 10, zbytek je opce.


Offline
Uživatelský avatar

6616
21 pro 2005 17:01
MartinV píše:
Mohlo se tam stát cokoliv, ale marně přemýšlím, co by vozíčkář musel udělat, aby to odůvodnilo kopání do vozíku ze strany řidiče.


Snad jedině nutná obrana, což si ale v reálné situaci nedokážu dost dobře představit. Jen podotýkám, že nutná obrana není msta. Každý děláme nějaké chyby, ale byť by vozíčkář byl sebevíc vulgární na řidiče, tak si řidič nemůže dovolit do něj kopat. Navíc v situaci, když už je vozíčkář mimo autobus...

V minulosti už byly případy, kdy slepec spadl mezi vozy metra. Dokážete si představit, že by jej fíra nakopal se slovy: "Co lezeš mezi ty vagóny? Tam máš hovno co hledat."


Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 8080 ]  Přejít na stránku Předchozí  1 ... 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28 ... 324  Další

Nepřečtené příspěvky | Zobrazit aktivní témata


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Přejít na:  
Právě je 26 zář 2024 19:53
Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]
Fórum běží na systému phpBB
Pro BMHD.cz vytvořil mceza | © 2011-12 [mceza.com]