Nepřečtené příspěvky | Zobrazit aktivní témata



Odpovědět na téma Stránka 3 z 107    Přejít na stránku Předchozí  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 107  Další
Autor Zpráva
Offline
Uživatelský avatar

1577
11 lis 2008 15:56
Hodonín, zóna 900 IDS JMK
Ten návrh jsem sem už dal a stojím si za ním. Tudíž, opakovat se nebudu.
Pokud jde o Židlochovice, tak jak už napsal Mexa, tam je především potřeba zredukovat 505 na hodinový interval s trvalým ukončením v Rajhradě. K tomu také konečně ukončit 521 v Židlochovicích. Na místní obsluhu Hrušovan a zastávky Židlochovice škola bohatě stačí 154.
A ještě poznámka, na S51 ten motorák nebude dlouho. Počítá se na ni totiž s dvouvozovou Moraviou, která bude, stejně jako ten motorák dnes, oběhově provázána se spoji Hodonín - Brno na S9. A díky bohu za to, protože ten motorák tam už kapacitně nestačí.

_________________________________
Zákaz kouření není zádná sranda!

Ares: To nejlepší z Irisbusu ;-)


Offline
615
17 říj 2011 09:57
Brno-Bystrc
R13 v hodině bez zastavení Brno - Břeclav a dále do Olomouce je v plánu až při plném provozu VRT, kdy má být doplněna krajskými spěšňáky se zastávkami jak jsem psal. Tohle by šlo teoreticky zavést už teď, ale musí to někdo (kraj) zaplatit...
Osobně jsou mi Hustopeče celkem ukradené, ale z hlediska daných možností je v nich ukončení pomalé vrstvy celkem rozumný krok. Ono se to možná nezdá, ale pro kraj může být klidně současné linkové vedení levnější, než při minulém vedení Os vlaků do Břeclavi (dražší elektrické osobáky jezdí kratší část - z Šakvic do Hustopečí, než kdyby jezdily do Břeclavi, kam jezdí jen levnější motor).
Zastavení R13 v Rakvicích nemusí mít nutně vliv na cestovní dobu, viz současný Sp 833. Že by jedna zastávka navíc bez vlivu na JD zabila spojení do Hodonína, mi přijde jako demagogie. Ale chápu, že tam je osobní zájem a tak se vymýšlejí různé argumenty, proč to nejde. Nicméně rád si přečtu konkrétní reálný návrh, jak to vyřešit lépe.


Offline
2667
23 říj 2012 11:06
na křížení trolejbusu 25 s devítkou
No, nemyslím si, že by Židlochovice měly nějkou extra výhodu proti třeba Hodonínu. Jo, Peno a jestli ty chybí extra rychlá vrstva z Hodonína, tak můžeš jet s přestupem expresama, z Ho do Bv a pak Jančurákem třeba od Vídně na Brno, však v něm taky platí Ids jízdenka (R50).

_________________________________
Jaro, léto, podzim a zima: nejlepší podnební pás.


Offline
7090
27 úno 2010 07:40
Trať do Hustopeč platila tehdejší SŽDC, pokud vím, ne kraj.

A jak by sis představoval to osekání autobusů kolem Židlochovic?


Offline
Uživatelský avatar

1577
11 lis 2008 15:56
Hodonín, zóna 900 IDS JMK
To je právě to. Kdyby se nevymýšlely kraviny s vlaky do Hustopečí a zároveň se rozumně osekaly autobusy okolo Židlochovic (což se dodnes nestalo), a zrušil provoz na zbytečné lokálce z Šakvic do Hustopečí, místo, aby se do ní zbytečně a nesmyslně investovalo a k tomu se udělaly nějaké další drobné optimalizace ve zbytku kraje (třeba 109 si o optimalizaci říká už dlouho, současný stav této linky je dlouhodobě neudržitelný), tak by se to ufinancovalo. Ale tady se holt upřednostnila megalomanie pro pár set lidí denně, která je pro kraj ekonomickou sebevraždou.

_________________________________
Zákaz kouření není zádná sranda!

Ares: To nejlepší z Irisbusu ;-)


Offline
7090
27 úno 2010 07:40
A platit bys to chtěl z čeho? Rychlíky, spěšňáky a osobáky na jedné trati. A nejlépe doplněné autobusy z Hustopeč.


Offline
Uživatelský avatar

1577
11 lis 2008 15:56
Hodonín, zóna 900 IDS JMK
Právě další zastávky na R13 jsou to, co mě, jako Hodoňákovi na tomto konceptu hlavně vadí. R13 by naopak ideálně neměla mezi Brnem a Břeclaví zastavovat nikde. A takový plán MD kdysi mělo, R13 jako rychlou vrstvu (oproti současnosti placenou jen MD) pro spojení Břeclavi, Hodonína, Starého Města a Otrokovic s Brnem (a pochopitelně, z druhé strany i Přerovem a Olomoucí) s hodinovým intervalem ve špičce a dvouhodinovým mimo špičku (ale všechny vlaky v celé trase až z Olomouce, na rozdíl od současnosti), doplněné o pomalejší Sp vrstvou (pochopitelně placenou krajem, což je to, na čem to ztroskotalo), Hodonín - Brno, který by zastavoval i v Podívíně, Zaječí, Šakvicích, Modřicích a oproti současnému stavu i ve Vranovicích, s půlhodinovým taktem ve špičkách a hodinovým mimo špičky. To vše doplněné ještě zastávkovými Os vlaky, které by měly ve Vranovicích návaznost na Sp vrstvu. Za mě, kdyby se to doplnilo rychlým autobusem z Hustopečí do Brna, ideální model dopravy pro tuto oblast. Bohužel ztroskotal na tom, že kraj chtěl mocí mermo do Hustopečí vlaky a dnes už by tento koncept realizovat nešel, jednak kvůli de-fakto půlhodině na Prahu, která vznikla nástupem RegioJetu, ale také díky půlhodině do Hustopečí. Takže díky tomuto nesmyslu pro 600 lidí denně, jsme R13 zakonzervovaly v současné podobě, ještě se zastávkou navíc, a zabily tak rychlé spojení s Brnem pro mnohem více lidí z Hodonína, Starého Města a Otrokovic. Dobrá práce, šotouši na kraji a v Kordisu sarcastic Ještě někdo chce tento koncept stále obhajovat?

_________________________________
Zákaz kouření není zádná sranda!

Ares: To nejlepší z Irisbusu ;-)


Offline
2788
01 črc 2006 22:24
Bedřichovice
No však právě proto, zadarmo jsi otestoval, že by to mělo smysl tam zřídit zastávku. Ušetřil jsi za průzkum. :mrgreen:


Offline
9986
15 led 2005 23:41
Tak jsem se netrefil a sjel jsem místo na Blučinu vo sjezd dřív přímo do té fabriky. Naděláte. Ale tři lidi tam hned vystoupili :mrgreen:


Offline
2788
01 črc 2006 22:24
Bedřichovice
A dokonce už byla otestována i obslužnost, že? :mrgreen:


Offline
9986
15 led 2005 23:41
Jen takový návrh - za Měnínem je docela slušný rozvoj fabrik a není tam žádná zastávka. Od Blučiny hřbitov je to poměrně daleko a od Albrechtova též, nemluvě o nepříliš komfortní pěší chůzi po silnici. Nebylo by na škodu někde za kruháčem vybudovat zastávku.


Offline
2667
23 říj 2012 11:06
na křížení trolejbusu 25 s devítkou
Hlavně by posílení busu vyšlo levněji, jak posílení vlaku, i když už budou dvouvozové Moravie/panteři.

_________________________________
Jaro, léto, podzim a zima: nejlepší podnební pás.


Offline
615
17 říj 2011 09:57
Brno-Bystrc
U Hustopečí ale stále není dosaženo plánovaného provozního konceptu. To bude možné, až přijdou panteři. Ano, dokázal bych si představit (a dokonce by to bylo realizovatelné), že ve špičce bude jezdit rychlá vrstva Brno - Šakvice - Hustopeče v dvouvozovém panteru, ale kde na ni vzít finance...
Na Břeclavsko by spíše chtělo provozní koncept typu každou hodinu rychle do Šakvic, pak zastávkově do Břeclavi. Tedy na R13 doplnit Rakvice (kraj je spoluobjednatel, tak by to mělo jít) a zbylé spoje do celodenního celotýdenního intervalu, paskvil v podobě S51 zrušit. Dokonce by to vyšlo na méně km, než je potřeba v současnosti. Obsluhu Ladné řešit výhradně 574 s vazbou v Podivíně na Brno, zde by však muselo dojít k nějakému nárůstu km, které by však finančně šlo kompenzovat z vlakové úspory.


Offline
Uživatelský avatar

1868
05 lis 2005 19:50
Jo, tyhle brigádky snad okusil každý tehdejší čtenář fóra :)


Offline
9986
15 led 2005 23:41
Dříve dělal Kordis ve vlacích nějaký průzkumy jízdních dokladů v rámci zjištění informací kdo, kam, kdy, za kolik. Sám jsem se před lety těchto akcí účastnil. Pokud se toto stále děje a jsou z toho nějaká veřejná data, pak samozřejmě by asi bylo na tomto nejlépe vidět skladba cestující veřejnosti v oblasti, o které je zde řeč.


Offline
Uživatelský avatar

218
11 srp 2012 21:46
Alanis píše:
Já si myslím, že ideál by byl, kdyby vlak jezdil Brno-Břeclav a v Šakvicích by se přestoupilo na vlak do Hustopečí, mohla by to být např. linka S51 :-"

A tohle by mělo smysl jaký? Pomalým Os na delší trasu nikdo nepojede.


Offline
Uživatelský avatar

218
11 srp 2012 21:46
mravenec píše:
Šlo by pro zrychlení spojení do Brna jezdit od/do Hustopečí Panterem, který by se v Šakvicích připojil/odpojil k rychlíku? Záleží samozřejmě na tom, jak dlouho by trvala manipulace a následná zkouška brzdy. S automatickým spřáhlem by to ale nemuselo trvat tak dlouho.

Teoreticky ano, prakticky už moc ne. Jednak by kapacita R byla zbytečně naddimenzovaná a druhak R jsou v závazku státu a Os v závazku kraje, což by taky byly zbytečné komplikace. Navíc by stejně v úseku Šakvice - Brno musela jet vrstva Os tak jako tak, tudíž výrazné navýšení vlkm. Za mě spíš R13 nechat zastavovat v Rakvicích a Ladné a pohřbít S51. Nejenže by to pro místní bylo zlepšení a návrat přímého spojení s Brnem, ale i ušetřené vlkm jsem schopen využít jinde. Jako příklad uvedu vylepšení tzv. "rekreáků" v sezóně.


Offline
7090
27 úno 2010 07:40
Něco mi říká, že tento model tu už byl.


Offline
Uživatelský avatar

800
15 srp 2012 14:28
Já si myslím, že ideál by byl, kdyby vlak jezdil Brno-Břeclav a v Šakvicích by se přestoupilo na vlak do Hustopečí, mohla by to být např. linka S51 :-"

_________________________________
"Všichni se jednoznačně shodli, že Solaris je novou, velmi moderní firmou s kvalitními produkty. A proto budeme mít trolejbusy SOR."


Offline
2
21 úno 2020 14:53
Šlo by pro zrychlení spojení do Brna jezdit od/do Hustopečí Panterem, který by se v Šakvicích připojil/odpojil k rychlíku? Záleží samozřejmě na tom, jak dlouho by trvala manipulace a následná zkouška brzdy. S automatickým spřáhlem by to ale nemuselo trvat tak dlouho.


Offline
7090
27 úno 2010 07:40
Nicméně jestliže celá ta mnohasetmilionová akce přinesla přímé (a pomalejší) spojení pro 600 lidí, tak je to, když to přeženu, na trestní oznámení.


Offline
615
17 říj 2011 09:57
Brno-Bystrc
Ta "účelová" čísla jsou ze sčítání lidu, takže bych si je dovolil považovat za nejpřesnější dostupná. Ano, za 10 let se něco změnit mohlo, ale asi ne nějak dramaticky.

Do Šakvic dojíždělo celkem 26 lidí, do Hustopečí cca 2300, z toho 600 školáků. Jen bude asi potřeba mít na paměti, že nádraží v Šakvicích je tuším vlastně v Hustopečích, takže ty fabriky u nádraží jsou vlastně v jiné obci, než je název nádraží. Ale to je pro ohnutí vlaku irelevantní.

Z Podivína do Rajhradu jezdil 1 člověk, do Modřic 9 lidí a do Vranovic 3 lidi. Z Rakvic byla čísla velmi podobná, jen tam bylo navíc 5 lidí do Hrušovan. Suma sumárum, o přímé spojení přišlo zhruba 50 lidí (lidé z obcí Modřice - Popice dojíždějící do Břeclavi + lidé z obcí Podivín a Rakvice dojíždějící do Popic - Modřic), naopak cca 600 lidí přímé spojení získalo (Hustopečtí převážně do Brna, Modřic a Hrušovan, ale i v opačném směru, ten poměr je zhruba 1:4). Tolik čísla.


Offline
7090
27 úno 2010 07:40
Co je prosím v Šakvicích za firmy? Ty bych skutečně rád viděl.

Lidé nejezdí z Brna do Hustopeč, ale z nich do Brna a pak se tam vracejí. Do Břeclavi je dojížďka minimální, to je známá věc. Jestli je to opravdu 1:10, si netroufám tvrdit, ale poměr byl vždy výrazně pro Brno.

Čímž neříkám, že projekt osobních vlaků do Hustopeč je něco, z čeho bych byl nadšený. Krom toho, jak to rozdrbalo celou návaznou dopravu na Hustopečsku, to vyvolalo další problém, jako je dojížďka z obcí za Šakvicemi do obcí před Šakvicemi, zejména z Podivína a Rakvic do Hrušovan, Modřic a Rajhradu.


Offline
Uživatelský avatar

1577
11 lis 2008 15:56
Hodonín, zóna 900 IDS JMK
Dojmy jsou spíš tahle stoletá čísla, nejspíše účelově vycucané z prstu, aby obhájily tuto nesmyslnou akci. Můj dojem stále je, že se tu vyhodily peníze na dopravu do šestitisícové díry, místo dopravy do logického správního a spádového centra. Co je v Hustopečích, aby tam lidé z okolí cestovali? Parodie na nemocnici, nějaká ta škola a to je asi tak všechno. Ani žádný velký zaměstnavatel tam není, na rozdíl od Šakvic, kde jsou aspoň nějaké podniky. Tak proč by kdo do téhle díry jezdil? Co by tam probůh dělal? Smiřme se s tím, prostě se tu vyhodily peníze na nesmyslnou akci pro pár set cestujících denně, která jim možná něco přinesla, ale všem ostatním přinesla jen zhoršení. Přitom by se Hustopeče daly mnohem snadněji a levněji vyřešit expresním autobusem do Brna. Ale to je pro Kordis sprosté slovo. A tak jsme holt všichni zaplatily tento nesmysl a zaplatíme ho ještě jednou, omezováním dopravy ve zbytku kraje. Přitom jsou v kraji mnohem důležitější věci, které jsou mnohem více potřeba, ale na které teď díky tomuto nesmyslu nebude. A to mě opravdu hodně irituje a překvapuje mne, že jsem sám.

_________________________________
Zákaz kouření není zádná sranda!

Ares: To nejlepší z Irisbusu ;-)


Offline
615
17 říj 2011 09:57
Brno-Bystrc
Já nevím, že je potřeba tady tak plácat, když jsou dostupná data, byť už ne úplně aktuální. Dojížďka Hustopeče - Břeclav : Brno je v poměru cca 1 : 10.
https://obce.radekpapez.cz/obec.php?obe ... 5#vyjizdka
Z dat ze stejných stránek dojíždí z obcí podél trati (Hrušovany až Popice) do Břeclavi celkem cca 20 lidí, dále k Brnu to už jsou jen dalších pár jednotek. Do Hustopečí dojíždí z každé obce podél trati lidí víc, než do Břeclavi. Tedy ohnutí vlaku do Hustopečí - jednoznačné zlepšení, navzdory dojmům. Až se navíc nasadí panteři, dojde i k výraznému zkrácení jízdních dob do Brna (odpadne předjíždění osobáků rychlou vrstvou ve Vranovicích, projíždění zastávek Popovice a Vojkovice, které obslouží Židlochovické spoje, střídavá obsluha Popic a Pouzdřan).


Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 2675 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 107  Další

Nepřečtené příspěvky | Zobrazit aktivní témata


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Přejít na:  
Právě je 28 bře 2024 14:54
Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]
Fórum běží na systému phpBB
Pro BMHD.cz vytvořil mceza | © 2011-12 [mceza.com]