Nepřečtené příspěvky | Zobrazit aktivní témata



Odpovědět na téma Stránka 10 z 96    Přejít na stránku Předchozí  1 ... 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13 ... 96  Další
Autor Zpráva
Offline
Uživatelský avatar

947
14 říj 2004 16:45
Úsuší
Byl bych pro zrušení závleku a-52 na Ríšovu a místo ní bych tam udělal závlek a-51. Myslím, že ta by pro obsluhu těch pár lidí co od tam jezdí úplně stačila. Ale dokud nebude tramvaj na Kamechy pochybuji, že se bude a-52 jakkoli měnit.

_________________________________
Dekstra LF38 7524 -> Karkulka


Offline
Uživatelský avatar

344
31 kvě 2016 10:01
Brno
Nechápu, proč linky 51 a 52 jezdí až do ZOO a nekončí a Ečerce a d-3 končí na Rakovecké. Pro obsluhu Kamech s centrem je jediným řešením dva expres autobusy na Mendlák a Kampus, kam bude jezdit d-8 a trolejbusy k vlaku ve Starým Lískovci.


Offline
Uživatelský avatar

3098
29 srp 2009 19:30
Troufám si tvrdit, že cestou opětovného dělení linek, které byly dříve propojeny dnes už nikdo nepůjde. Viz osud 40+60 nebo 63+64. Trend je vytížit optimálně vozy a řidiče, ne je nechat stát na vyrovnávačkách. Dopravně nápad rozdělit současnou 52 také nic nepřinese, maximálně přestup navíc. Neplýtvejte tedy časem nad tím, co funguje :roll:

_________________________________
Brnem hrne šmirgl, trajf a basík. Vo tym ani nedéché.


Offline
2856
23 říj 2012 11:06
na křížení trolejbusu 25 s devítkou
Možná byl, ale tak můžou být odstavený na Mendláku, dokud je tam ještě to stání pro autobusy. Jakmile ho překopou na park, bude hůř...

_________________________________
Jaro, léto, podzim a zima: nejlepší podnební pás.


Offline
Uživatelský avatar

3757
08 čer 2005 23:12
Nebyl tehdy problém v odstavování busů v Žebětíně, na což tam opravdu moc prostoru není?


Offline
7351
27 úno 2010 07:40
Ten roh je ovšem půl kilometru dlouhý a lidí tam bydlí asi nejvíc z celého Žebětína.


Offline
2856
23 říj 2012 11:06
na křížení trolejbusu 25 s devítkou
Tak zrovna z Bartolomějské je Křivánkovo náměstí za rohem. Osobně jsem to klikaté zajíždění v nové trase po zprovoznění Kamech nikdy úplně nepochopil. Průlet 51 je jinak docela fajn, při výluce šaliny v Lískovci během léta jsem se tak několikrát vracel z města - desítkou z Tábora na Zoo, tam přeskok na 51 a na Veselce na regionálku směr Říčany, oproti přestupu na hřbitově to z oblasti okolo Konečného náměstí nebylo o moc delší, možná někdy i rychlejší.
Dva přestupy v každém případě, buď Česká a UH, nebo Zoo a Veselka. A rychlejší to bylo hlavně proto, že se regionálka pravidelně přicpávala na dolním konci Jihlavské.
Jsem dost zvědav na reálnou jízdní dobu regionálky, až dojde letos na konci roku k přesměrování 401/402 na kampus.

_________________________________
Jaro, léto, podzim a zima: nejlepší podnební pás.


Offline
115
07 dub 2018 23:27
Mendelplatz
Nad tou šílenou trasou 52 občas taky dumám, ale lepší řešení mě úplně nenapadá. Jako člověka, který dlouhou dobu bydlel ve spodní části Kamech (Chvalovka), by mně useknutí 52 v Žebětíně hodně vadilo, protože se jednalo o 'v pohodě' spojení s Mendlákem, které jsem hodně často využíval. Je to taky pohodlnější než s přestupem na Zoo. Faktem je, že tristní dopravní obsluze Kamech nepomůže prakticky nic (ani to zvažované protažení 1), protože dostat se z Kamech kamkoli trvá šílenou dobu. Maximálně pak zavést 51 na Ríšovu a Bartolomějskou místo 52, vložit nějaké posilové spoje Zoo-Bartolomějská pro zachování intervalu, a 52 nechat otáčet na Křivánkově náměstí. To by zkrouhlo z jízdní doby dobrých 10 minut a udělalo by to z ní použitelnou linku i pro tu relaci Kamechy — Mendlovo náměstí.

Ale jak říkám — to je z pohledu někoho z Kamech. Je mi jasné, že lidi z Bartolomějské i Ríšovy taky oceňují přímé spojení s Mendlákem, tím pádem by se do toho ta radnice vložila znovu a nic by z toho nebylo.


Offline
143
10 lis 2012 09:29
Ondrah98 píše:
(…) než vymýšlet A a B, tak by bylo podle mě lepší zapojit do toho protaženou 54 (…)
Já jsem to tak nějak i myslel, jen jsem nechtěl říkat nějaká konkrétní čísla. To protažení 54 by s sebou přineslo „normální“ průjezd Kamechy místo toho polookružního zakončení (ale zase nevím, jestli ta polookružnost vůbec někomu vadí).


Offline
600
25 říj 2019 10:12
Myslím si, že to je o zvyku, byť to může na první pohled vypadat nepřehledně, tak místním to tak nejspíš nepřijde... A když už to nějak řešit, tak než vymýšlet A a B, tak by bylo podle mě lepší zapojit do toho protaženou 54. Takže něco jako 52 Mendlák - Žebětín a 54 Zoo - Žebětín. Konkrétní konečné v Žebětíně těžko říct, ale to by bylo asi jedno. Vždycky by nějaká část měla při cestování komplikace oproti současnosti. Nevím no, možná by to líp vypadalo na mapě "od stolu", ale prakticky by se ta obslužnost spíš zkomplikovala.


Offline
Uživatelský avatar

3727
28 úno 2006 19:00
PavelS píše:
Když se vedle řeší Žebětín, už dlouho mi vrtá hlavou, proč ta 52 jezdí po Žebětíně tak divně a jestli by se to nedalo nějak znormalizovat. Osobně by mi přišlo logické, kdyby se linka 52 rozdělila na 52A po trase Mendlovo náměstí <–> Bartolomějská a 52B po trase Zoo <–> Ríšova. Obyvatelé kolem Ríšovy by neměli přímé spojení na Mendlák a z Bartolomějské by se nedalo jet rovnou na Bystrc (nepočítám 51) – nevím, jak poptávané jsou zrovna tyto vazby, ale možná je to malá cena za to, že by se po Žebětíně 52 nemotala tam a zpátky naprosto nepřehledným způsobem? Škoda, že se nedá nějak normálně přestupovat na Křivánkově náměstí, to by oba problémy (při dobrém JŘ) v podstatě vyřešilo…

Původně měla zůstat a-52 tak, jak byla - MN - Ríšova.
A a-54 měla jezdit v trase Zoo - Bartolomějská.
Jenže se do toho vložila nějaká "madam" z radnice, a od té doby si řidiči DPmB hrají v Žebětíně na svoz komunálního odpadu SAKO Brno. Ti taky musí pojezdit všechny ulice...


Offline
143
10 lis 2012 09:29
Když se vedle řeší Žebětín, už dlouho mi vrtá hlavou, proč ta 52 jezdí po Žebětíně tak divně a jestli by se to nedalo nějak znormalizovat. Osobně by mi přišlo logické, kdyby se linka 52 rozdělila na 52A po trase Mendlovo náměstí <–> Bartolomějská a 52B po trase Zoo <–> Ríšova. Obyvatelé kolem Ríšovy by neměli přímé spojení na Mendlák a z Bartolomějské by se nedalo jet rovnou na Bystrc (nepočítám 51) – nevím, jak poptávané jsou zrovna tyto vazby, ale možná je to malá cena za to, že by se po Žebětíně 52 nemotala tam a zpátky naprosto nepřehledným způsobem? Škoda, že se nedá nějak normálně přestupovat na Křivánkově náměstí, to by oba problémy (při dobrém JŘ) v podstatě vyřešilo…


Offline
25
24 pro 2021 09:18
Ještě pár doplňujících poznámek:
1) Vytíženost linky 31 v úseku Šlapanice-Slatina je silně závislá na čase: ve špičkách pracovních dnů jsou vozy obsazené (i přes 40 cestujících), v sedlech cca 10-25 cestujících, po vypuknutí pandemie došlo k úbytku cestujících v okrajových časech (víkendová rána a večery apod.): 0-10 cestujících. Ale to je tak asi všude.

2) Linka je trochu využívána i místně, z Kalvodovy na sídliště a zpět (0-5 cestujících na spoj).

3) Někteří šlapaničtí cestující přestupují na linku 78, jiní vystupují na Černovičkách (nákup v Kauflandu apod.), další např. na Životského (přestup na tramvaj) - všechno mimo vlak.

4) Když si řeknete, že vlak nabízí alespoň rychlejší přímé spojení na hl. nádraží než trolejbus, v praxi to dopadne tak, že jdete pěšky na dalekou zastávku, vlak přijede se zpožděním, pak vás vozí "po všech čertech" kdesi obloukem přes staré Černovice (protože spojka v prostoru ul. Jílkovy nebyla nikdy zbudována), a ještě na trati stojí, takže na hlavní nádraží dorazíte ve výsledku za stejnou dobu jako trolejbusem, nebo později, počítáno od okamžiku opuštění domovních dveří.

5) Když probíhala rekonstrukce trati, trolejového vedení a budování nové zastávky, někteří naivní lidé se těšili (nekecám), že prý budou jezdit moderní elektrické vlaky po 20 minutách. Hahahahaha, kde by je ČD vzaly? A odkud by jezdily, když elektrizace vlárské trati se nikdy neuskutečnila? Starý motorák párkrát za den!

6) Blízko žel. zastávky je nové sídliště Brněnská Pole. Když si stoupnete k tamní příjezdové komunikaci, co MINUTA, to AUTO, buď do Brna nebo z Brna. Na blízké, draze zbudované vlakové zastávce ani noha...

7) Naše městečko si na MHD připlácí za účelem zvýšení komfortu cestování, doufajíc, že občané nechají doma osobní automobil ("Hleďte, jezdí to každou chvilku a není to přeplněné!"). Skepticky musím konstatovat, že kdo už je zvyklý na auto, nepřesedne ani do MHD, ani do vlaku, i kdyby mu zastavovaly přímo pod nosem.


Offline
25
24 pro 2021 09:18
Ještě můj osobní pohled, jakožto Šlapaňáka, na trolejbus kontra vlak ve Šlapanicích:
1) k zastávce trolejbusu mám 2 min chůze, k vlaku 6 min - volba je jasná;
2) vlak nejede tehdy, kdy potřebuji;
3) vlak nezastavuje, kde potřebuji;
4) kdybych zkombinoval vlak + přestup na MHD, potrvá mi cesta ve výsledku 2x déle, než tím pomalým trolejbusem;
5) 1 schod do nízkopodlažního trolejbusu × strmé, mělké schůdky do vlaku (mně je to jedno, seniorům nikoli);
6) trolejbusy odjíždějí ze Šlapanic obvykle na minutu přesně × vlak má VŽDY zpoždění;
7) osobně dávám přednost elektrickému, lokálně bezemisnímu vozidlu před obstarožním motorákem znečišťujícím ovzduší.

Verdikt: Vlak pravidelně využívá pouze ta skupina občanů, kteří bydlí blízko a časy odjezdů a zastávky se jim náhodou trefily do noty. Proti trolejbusu však nemá a v dohledné době nebude mít šanci. DP to dobře ví, proto koneckonců i ta rekonstrukce trolejbusového vedení ze Slatiny do Šlapanic.


Offline
2856
23 říj 2012 11:06
na křížení trolejbusu 25 s devítkou
Tak záleží na homologaci, pokud by šlo o baterkáč schválenej jako autobus, tak po dálnici jet může, pokud by šlo o drážní vozidlo/trajfl, tak je jasný, že to takhle nikdo neschválí. Mě jenom baví ta představa, jak něco takovýho plachtí od Kývalky na Brno-západ. :mrgreen: A cyklisti se občas vyskytnou, stejně jako chodec.

_________________________________
Jaro, léto, podzim a zima: nejlepší podnební pás.


Offline
600
25 říj 2019 10:12
xcav8 píše:
Ještě by se ozvali cyklisti, že chtějí jezdit taky po dálnici. Sorry za offtopic


No já už je tam několikrát viděl...


Offline
Uživatelský avatar

Administrátor
2499
28 lis 2007 23:00
Brno
Ještě by se ozvali cyklisti, že chtějí jezdit taky po dálnici. Sorry za offtopic

_________________________________
Smyslem života je, aby byl rozum a instinkt v rovnováze.


Offline
9987
15 led 2005 23:41
a) ekonomickej nesmysl
b) provoz drážního vozidla po dálnici nikdo neschválí (a na elektrobus není česká legislativa moc stavěná)


Offline
2856
23 říj 2012 11:06
na křížení trolejbusu 25 s devítkou
Hm, trajfl do Zastávky valící po dálnici, to je dobrej úlet. :mrgreen: Na druhou stranu si umím představit nějakej elektrickej bus třeba od Scanie nebo Medvěda na 405, kdyby měl troleje na obou koncích a mohl si sosnout, tak by to dávalo smysl, trasa je na to dlouhá akorát a jízdní doby by šly asi taky vymyslet, navíc jízdou z Kývalky k Troubsku nebo opačně na přivaděču z Kývalky až skoro do Rosic by mohl slušně rekuperovat, sjezdy jsou dost dlouhý. :smile: Jsem zvědav, co tu bude jezdit po změnách dopravců. Na 401/402 zůstává BDS, to už jsem někde četl, takže skoro všechny spoje obou linek dvanáctimetr Cross.

_________________________________
Jaro, léto, podzim a zima: nejlepší podnební pás.


Offline
615
17 říj 2011 09:57
Brno-Bystrc
P. Haluza píše:
Jasně že interval by se musel dořešit. Umím si představit další vlaky v relaci Blažovice--Brno, otázka je, jak je na tom kapacitně ta trať.

Což o to, další vlaky by se i uživily, ale nevejdou se, maximálně do Židenic. V omezujícím úseku Černovice - hlavní nádraží provezete maximálně 9 vlaků za hodinu (tedy 4,5 páru), ale jen v případě totálního svazku -> zapomeňte na půlhodinový interval čehokoli, ty dva osobáky by mohly jet maximálně za sebou...
Richie píše:
Trolejbusy jezdí plné, protože je nabídka a hlavně je lepší trolejbus, co má spoustu zastávek dle vaší potřeby, než vlak. Když je nabídka, bude i poptávka, Šlapanice dokazují, že by to fungovalo i jinde... Například souměstí Rosice+Zastávka

Ale ta jízdní doba... Ze Zastávky bych zastávkovým ( biggrin ) trolejbusem fakt jezdit nechtěl, to by trvalo celou věčnost.
U Šlapanic je trolejbus z nouze ctnost, protože vlak je ještě horší. Nenabízí rozumný interval (důvod viz výše), umístění zastávek až tak tragické není, 10 minut chůze pokrývá cca půlku Šlapanic. Při jízdní době méně než 15 minut do centra (těch 15 minut už je dnes) každých 15, příp. 30 minut by se mohl trolejbus s dvojnásobnou jízdní dobou jít klouzat a pro spojení do Slatiny by zůstal tak jeden do hodiny, ve špičce možná dva.


Offline
1591
18 led 2009 10:06
A hlavně interval a zastávky jenom na krajích obce pro malou část lidí a na navíc tam zastavuje jednou na jedné, ondy na druhé, zcela nahodile. A to jak často zastavuje je je jako by vůbec nejezdil. Trolejbusy jezdí plné, protože je nabídka a hlavně je lepší trolejbus, co má spoustu zastávek dle vaší potřeby, než vlak. Když je nabídka, bude i poptávka, Šlapanice dokazují, že by to fungovalo i jinde... Například souměstí Rosice+Zastávka (podovné množství obyvatel a časová vzdálenost od centra)

_________________________________
Děkujeme, že používáte IDS JMK. Šetříte životní prostředí pro své děti.


Offline
2834
01 črc 2006 22:24
Bedřichovice
Jasně že interval by se musel dořešit. Umím si představit další vlaky v relaci Blažovice--Brno, otázka je, jak je na tom kapacitně ta trať.
A ano, trolejbusy jsou využívané právě proto, že vlakem prakticky nikdo nejezdí. Důvod je jasný, špatná dostupnost.
A to je to, o čem tu mluvím. Tohle by bylo potřeba změnit třeba tím protažením 710 k vlaku nebo vybudováním komunikace a točny na Brněnských Polích.


Offline
115
07 dub 2018 23:27
Mendelplatz
Jasne ze vlak je paterni doprava, ale v jakem je to stavu? Kdyz to srovnam se Stredoceskym krajem (nebo Prahou)... tam by se asi nestalo, ze v pulce vystavby zjisti, ze by k nadrazi mohli postavit i pristupovou cestu (narazim na Stary Liskovec). To je presne mysleno tou systematicnosti — postavim novou zastavku v Liskovci nebo ve Slapanicich, a misto abych to vyuzil jako moznost vybudovani terminalu/cehokoli, tak to tam proste picnu a nekdo to bude vyuzivat.


Offline
9987
15 led 2005 23:41
Kdykoliv projedu kolem trolejbusové točny ve šlapanicích a podívám se na počet cestujících čekajících na trolejbus, nemám pocit, že by to bylo nevyužívané.

ale tim jak v JMK dlouhodobe dlabeme na jakoukoli systematicnost zeleznicni dopravy,
Zajímavé, a já mám zase pocit, že vlak je v JMK tak nějak páteřní dopravou, a podle toho je k němu nahlíženo. Ale možná se pletu.


Offline
115
07 dub 2018 23:27
Mendelplatz
P. Haluza: No odpovedel sis sam :D vlakova preprava je samozrejme v principu kapacitnejsi a lepsi nez nejaky trolejbus, ale tim jak v JMK dlouhodobe dlabeme na jakoukoli systematicnost zeleznicni dopravy, tak proste se mi nezda dobry, aby obec 3 km od Brna mela vlakove spojeni mimo spicku jednou za dve hodiny.

Pokud by ten vlak jezdil celotydenne co 30 minut a pokazde zastavoval v Cernovicich (na trase 31), tak uz by melo smysl o tom diskutovat. Na druhou stranu, nevim nic o vytizenosti tech trolejbusu. Pokud to vozi vzduch, moje argumenty padaji.


Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 2385 ]  Přejít na stránku Předchozí  1 ... 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13 ... 96  Další

Nepřečtené příspěvky | Zobrazit aktivní témata


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Přejít na:  
cron
Právě je 05 pro 2024 03:57
Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]
Fórum běží na systému phpBB
Pro BMHD.cz vytvořil mceza | © 2011-12 [mceza.com]