Nepřečtené příspěvky | Zobrazit aktivní témata



Odpovědět na téma Stránka 17 z 233    Přejít na stránku Předchozí  1 ... 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20 ... 233  Další
Autor Zpráva
Offline
Uživatelský avatar

400
05 lis 2007 18:35
Bystrc
Podle FB DPMB se podařilo dokončit výběrové řízení na parciální trolejbusy :applause: V příštích letech tak bude dodáno 10-40 vozů Škoda 32Tr (karoserie SOR). Podle druhého fóra by karoserii SOR měly mít i trolejbusy montované v Brně. Já osobně jsem za SORy rád, hlavně kvůli výrobně v ČR a řešení interiéru (motor vzadu, nikoliv uprostřed v prostoru pro kočárky jako u Solarisu či Temsy).


Offline
Uživatelský avatar

9289
10 čer 2004 11:19
https://www.brno-lisen.cz/2022-02-04-1/f19582 Vydáno stavební povolení DU pro Jedovnickou.


Offline
Uživatelský avatar

3980
25 led 2006 16:11
všudezdejší
Ano, kolega měl dneska z 3613, byť na odpolední části trhajdy, ohromnou radost :mrgreen: :mrgreen: #-o

_________________________________
Zkratka je většinou delší, zato horší cesta


Offline
1475
28 čer 2014 21:40
Fanklub 21/22Tr
Dojezdila se nám 3607.
Taky je již odstrojena 3615. Zbývá poslední vůz 25Tr v provozu, a to je 3613.

_________________________________
Jediný normální auto na elektriku je trolejbus!


Offline
9986
15 led 2005 23:41
Počítání do sta se učí na 2. stupni 1. třídy základní školy i školy pro duševně choré, tzv. zvláštní školy
Sčítání na 1. stupni 2. třídy základní školy
A um otevřít evidenci a spočítat si provozní vozy snad umí i podprůměrný fotič
To je takový problém...?


Offline
2804
23 říj 2012 11:06
na křížení trolejbusu 25 s devítkou
Myslím, že 14Tr různých podtypů je provozních cca. 20, takže je nahradí ta dvacetikusová 27Tr opce, co přijde v létě.

_________________________________
Jaro, léto, podzim a zima: nejlepší podnební pás.


Offline
Uživatelský avatar

9289
10 čer 2004 11:19
POkud vyšla situace, tak že stejně ty klouby najíždí kilometry do prohlídek, je o ně zájemce a je za ně náhrada, tak je nesmysl do nich vrážet peníze. Pak by to mohlo dopadnout stejně jako u Vrakos B961, u kterých se v rámci Go nechala postavit nová vlečka a u některých i motor. A pak ty straší pár VP mezi samýma NP.. Jen kvůli tomu, že se do těch vozů investovalo.

A riskovat investici do VP (a náprav), s tím že mezitím Ústí může vypsat a vyhrát novou soutěž, případně už nebude mít o dražší vozy zájem.. A tady pak zbydou vozy akorát na šrot.. Ani na ND pro jiný řady to není.


Offline
Uživatelský avatar

800
15 srp 2012 14:28
A co těch deset nebo kolik jich je 14Tr? Náhrada v nedohlednu.

To se ty NP kloubáky mohly dojezdit na 31/33.

_________________________________
"Všichni se jednoznačně shodli, že Solaris je novou, velmi moderní firmou s kvalitními produkty. A proto budeme mít trolejbusy SOR."


Offline
Uživatelský avatar

Administrátor
2497
28 lis 2007 23:00
Brno
Kdyby si alespoň přečetl Zimní trolejbusové aktuality
Tak se doslova píše o vyřazení starších vozidel typů 15Tr, 22Tr a 25Tr. ](*,)

_________________________________
Smyslem života je, aby byl rozum a instinkt v rovnováze.


Offline
597
25 říj 2019 10:12
To je sice možný, ale jak ti v situaci, kdy přijede VP tramvaj, pomůže to, že se hypoteticky nevyřadila nějaká 25Tr, to teda netuším...


Offline
24
27 čer 2020 17:36
OndraS píše:
Kdy jindy, než dvacátého pátého, ukončit pravidelný provoz 25Tr.


Jako cestujícího mě nic nepotěší tak, jako vyřazený NP trolejbus, zatím co kolem sebe vidím VP tramvaje a autobusy... /s


Offline
Uživatelský avatar

3980
25 led 2006 16:11
všudezdejší
Myslím, že ne. Tam by nemělo nic bránit tomu trasu zachovat.

_________________________________
Zkratka je většinou delší, zato horší cesta


Offline
Uživatelský avatar

800
15 srp 2012 14:28
Janatak píše:
Já bych naopak řekl, že vzhledem k termínu, kdy má dojít k uzavření Tomkova náměstí, je se stavbou manipulačky kolem spalovny docela pohnuto. Není potřeba to udělat hned na poslední chvíli, ale stavba se realizuje dopředu a postupně. Taky se nějakou dobu čekalo na dokončení mostů na Bělohorské. Ale v zásadě je stavba komplet připravena na pověšení trolejí a....ehm....napojení na současnou síť. Což teda v případě kruháče u slatinské vozovny nechci vidět :-k .

Kohoutova - nevím, jak dlouho trvá osazení potřebného počtu tv sloupů na cca 120 m délky smyčky, měsíc, dva? To je řekněme časově náročnější stavařina, pověšení trolejí pak jde relativně rychle. Na Merhutové sloupy jsou, a řekl bych, že na pověšení tv jsou dimenzovány i sloupy od šalinové smyčky po odbočku na Kohoutovu (tram koleje směrem na Lesnou).


Ta trolejbusová trať na Kohoutovu bude také provizorní, jako trať na Jedovnické?

_________________________________
"Všichni se jednoznačně shodli, že Solaris je novou, velmi moderní firmou s kvalitními produkty. A proto budeme mít trolejbusy SOR."


Offline
Uživatelský avatar

9289
10 čer 2004 11:19
Další pokračováni trati Jedovnická:

https://www.brno-lisen.cz/2022-01-04-1/f19441


Offline
Uživatelský avatar

3345
13 lis 2004 11:58
To by musel dostat další ban do 1.1.2023 sarcastic


Offline
Uživatelský avatar

1646
10 čer 2006 20:45
Brno
DPMB: od vašeho posledního dotazu žádné změny. Zkuste to zase za rok.

_________________________________
Připravte si prosím jízdenky a průkazy na slevu!


Offline
47
22 úno 2021 17:01
Dobrý den chtěl jsem se zeptat jak to vypadá s retro trolejbusy 9 tr, 14 tr, 21 tr a 22 tr děkuji za odpověď


Offline
25
24 pro 2021 09:18
Ad pozohybané výložníky:
Použili poněkud útlé sklolaminátové trubky, vhodné podle mého názoru spíš pro vedení 1 trolejbusové stopy těsně u sloupů.
Tytéž jsou použity v úseku Slatina - Šlapanice. Je to v provozu chvilku, a už se ohýbají. Je otázkou, zdali se ta deformace nebude časem zhoršovat.
V Praze na Prosecké se jim také kroutily a měnili je za silnější.
Ale jinak ze Slatiny do Šlapanic je nyní docela luxusní svezení - doporučuji. Tankodrom je minulostí, a s ním i otřesy a vrzání. Konečně je slyšet pouze magický zvuk elektromotoru. Lehký závan Švýcarska :-)

Ad zpochybněný nákup kloubových vozů:
To by bylo zlé. Nákup kloubových vozů by měl mít prioritu (zvlášť když se je podařilo vysoutěžit levně), aby bylo možno navýšit kapacitu 1 vozidla a prodloužit intervaly (tam, kde to tolik nevadí), a tak ušetřit.
Á propos, když už jsme u toho Švýcarska (potažmo západní Evropy), jednoznačně tam převládají velkokapacitní trolejbusy (a tramvaje) nad sólo vozy. Určitě to není náhoda. Spočítali si, že je to vyjde z hlediska provozních nákladů levněji.


Offline
Uživatelský avatar

2776
07 kvě 2008 20:25
Čebín
pepola píše:
Klubáků možná - na ředitelství na Novobranské. sarcastic
Ale na 20 kloubáků z té opce bohužel nebudou peníze...


Neboj na ukor zaměstnanců peníze budou sarcastic


Offline
808
25 led 2006 09:46
To je domněnka nebo nějaká aktuální ověřená informace, že by DPMB odstoupil od již uzavřené a v registru smluv zveřejněné smlouvy na dodávku trolejbusů v roce 2022?

Tedy - jak jsme se nedávno bohužel přesvědčili - odstoupit od podepsané a zveřejněné smlouvy DPMB umí. Ale ve výše uvedeném případě by byl sám proti sobě.


Offline
Uživatelský avatar

3720
28 úno 2006 19:00
11 píše:
Jakub S: Tak může se to zdát jako málo, ale je potřeba si uvědomit, že přijde 40 klubáků.

Klubáků možná - na ředitelství na Novobranské. sarcastic
Ale na 20 kloubáků z té opce bohužel nebudou peníze...


Offline
9986
15 led 2005 23:41
S provozovatelem by mohli pomoci spřátelené spolky, ale pořád si myslím, že největší problém bude "pustit na trať". A hlavně teda ještě mít řidiče.


Offline
808
25 led 2006 09:46
Koupit trolejbus asi lze, ale cena ve statisících Kč. Otázka je, zda také s průkazy způsobilosti, či zda DÚ v Praze bude ochoten akceptovat změnu majitele. Tuším, že nyní se liší vlastník a provozovatel, tudíž vlastnik by asi změnit šel.

A stát se provozovatelem znamená získat licenci k provozování drážní dopravy, což zase předpokládá mít odpovědnou osobu s praxi v drážní dopravě a odpovídající kvalifikací. A samozřejmě smlouvu s DPMB, že vás na jeho trolejbusovou dráhu pustí.

A u historického trolejbusu 1x ročně revize UTZ-E, technickou prohlídku a brzdové zkoušky, každých 6 let revizi UTZ tlakového.

To vše je v podstatě nezbytné minimum.


Offline
9986
15 led 2005 23:41
Trolejbus nevím, ale soudě podle autobusů, se ti:

a) protočí panenky
b) stane, že nebudeš mít osobní život, protože tě rodina zavrhne
c) stane, že budeš muset dělat v práci přesčasy a mít ještě dvě brigády navíc, abys měl na nový gumy a na rohlík
d) stane, že na tebe nepoletí vůbec žádný holky, jen hromada fotičů, ale zas tě budou uctívat
e) sstane, že nebudeš počítat výdaje a desetitisíce, ale na statisíce
f) nikdy nepovede sehnat kvalitní parkování
g) stane, že najdeš hromadu kontaktů na spousty překupníků náhradních dílů a seznámíš se blíže s majiteli všech vrakovišť kolem tebe

:mrgreen: :mrgreen:

Teď vážně
To nejde úplně říct. Když jsem letos řešil okup 21Tr, šlo o cenu šrotu, což bylo nějakých 70tis Kč s tím, že auto bylo nekompletní a nebylo možné s ním jezdit. Plus odvoz na tahači po Brně cca 10tis vč. naložení a složení. Údržba v provozuschopném stavu, co si pod tím představuješ? Zachování v původním stavu, jen dolívat olej a jezdit? Opravy řešit formou nových dílů nebo použitých z jiných likvidovaných aut? Nutno také někde parkovat atd. Já mám parkování za 1.500 Kč měsíčně, ale není to pod střechou.

Za sebe mohu říci, jak to vypadá s autobusy:
- LC 735 jsem kupoval za 70 tisíc a vzhledem k pokročilé korozi karoserie, kdy by oprava stála 400 až 500 tisíc, jsem to prodal za 30 tisíc do kovošotu v Prostějově (v podstatě jako skelet, použitelné věci jsou uschovány, případně si je vzali jiní sběratelé)
- B952 stála 50 tisíc, dalších 20 tisíc převoz ze Slovenska a zprovoznění základních věcí po dvou letech stání, 14 tisíc ročně pojistka, dalších cca 50 tisíc jsem v tom na dílech, který ale z velké části nejsou nový, teď nedávno použitá nezezlá plechařina za 11tis od Kačeny, 5 tisíc za nový osvětlení...
- C734 stála v nákupu 200tis, krom nových pneu za 15tis jsem nic jinýho neřešil, teď budu ladit renovaci sedaček, příští rok bude potřeba poladit střecha, oboje hádám cca 50tis, pojistka skoro nula, má to testaci HV
- LC936 byla za 90tis, je potřeba vyvařit levou stranu vzadu (30tis), nový pneu (15tis), nový čelní sklo (z vrakoviště od Kačeny za 3tis)

Provoz těch autobusů... Pojistku mám za 14tis ročně, ale mám tam velký slevy, protože tam mám všechny auta, skůtr, autobusy, byt, pojistku na blbost... Takže lepší ceny. Původně to mělo být nějakých 40tis. Nafta, olej, provozní náplně, to nejde úplně říct, ale něco viz foto dole, gumy jsem psal, pokud s tím najedeš pár tisíc km ročně, tak se ti zase nevyjebe nic extra drahého, ale třebas generálka motoru do Karosy 700 je otázkou tak kila, když to bude pořádně, a když najdeš někoho, kdo to bude umět. Já jezdím na údržbu a servis do Tourbusu, takže nevím, kolik to stojí v DP, ale zadarmo to samozřejmě není. Trolejbus ti taky neudělají v každé garáži, pokud jde o mechanické části.

On ten trolejbus v těch nákladech na údržbu nebude o moc rozdílný. Kolik by stál provoz, těžko říct, ani nevím, zda by to bylo reálně možné.


Offline
Uživatelský avatar

3737
08 čer 2005 23:12
Když se řeší zachování historického trolejbusu. Zajímalo by mě, na kolik by to vyšlo, kdyby takový trolejbus chtěla odkoupit soukromá osoba, následně jej udržovat v provozuschopném stavu (případně údržbu outsourcovat u DP) a provozovat pod komunálními dráty.


Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 5802 ]  Přejít na stránku Předchozí  1 ... 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20 ... 233  Další

Nepřečtené příspěvky | Zobrazit aktivní témata


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Přejít na:  
Právě je 21 zář 2024 11:59
Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]
Fórum běží na systému phpBB
Pro BMHD.cz vytvořil mceza | © 2011-12 [mceza.com]