Nepřečtené příspěvky | Zobrazit aktivní témata



Odpovědět na téma Stránka 19 z 233    Přejít na stránku Předchozí  1 ... 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22 ... 233  Další
Autor Zpráva
Offline
31
04 úno 2019 19:33
PvvS: Člověk plánuje a Bůh se směje... Do té budoucnosti může ještě zasáhnout tolik faktorů.


Offline
Uživatelský avatar

9304
10 čer 2004 11:19
Stačí si projít poslední 3-4 stránky nazpátek a bude jasnější, jakou budoucnost mají 22Tr a 25 Tr.


Offline
31
04 úno 2019 19:33
Ondrah98: Ono to docela vychází. Zatím. Je potřeba si uvědomit, že jednak je Brno v situaci velkého deficitu trolejbusů obecně. Jednak se poslední roky mnohem víc vyřadilo, než zařadilo a také nové parciální vozy skýtají spoustu možností rozšiřování trolejbusové trakce na úkor autobusové. Ale to ještě není na pořadu dne, protože zatím je trolejbusů opravdu málo. V první fázi, kdy dorazí 40 kolubáků, to patrně povede k tomu, že bude některá další trolejbusová linka převedena do kloubů. Logicky se to nabízí. Ano, staré klouby se budou vyřazovat, ale snad né všechny najednou. Pominu-li dvě 15Tr, tak jsou 22Tr a 25Tr plně nízkopodlažní vozy, produkují stejné emise jako nové trolejbusy a jediná vada na kráse je absence klimatizace. Což vadí tak 2 měsíce v roce... Tudíž vyřadit všechny tyto vozy najednou a stejně tak vozy 21Tr by bylo dle mého názoru chyba. Samozřejmě, pokud vůz najede km do SO a ta by stála přes půl mega, je asi rozhodnuto. Ale pokud je to vůz v dobré kondici a SO by byla za hubičku, je asi škoda, aby ještě neposloužil. Navíc bude jistě politický tlak vyřadit i všechny 14Tr a to dřív, než přijdou nová sóla. Takže "staré kloubáky" budou muset nahradit i přestárlé 14Tr-ky. Tudíž pokud časem opravdu dojde 40 + 40 vozů a ze starších modelů zůstane několik slušných ještě v provozu, je to relativně OK. Ovšem je na místě hned vypsat další výběrko a stanovit strategii, kde začne Brno nahrazovat autobusy pariálními trolejbusy. Aspoň bude DPMB lehce v předstihu, než EU striktně nařídí opustit v MHD fosilní paliva...


Offline
598
25 říj 2019 10:12
11: Tak pak už to tak hezky nevychází, ale pořád je tu výběrko na ty skládačky, kterýma se to dá doplnit. Ovšem pak už narážíme na realitu jako je kapacita dílen... Pak ještě ty zmíněné prohlídky. No začínáte mě přesvědčovat, že to tak pěkně nevychází, jak se mi zdálo na začátku. :-)


Offline
31
04 úno 2019 19:33
Janatak: A co se tak šušká, bude to od 29. 9. ještě veselejší :-)
Ondrah98: 14Tr je provozních 13 kusů. To, že se ty Slatinské momentálně využívají minimálně, je způsobeno pouze dočasnou výlukou linky 31. Od 1. 12. se může opět ve všední dny stávat, že bude vypraveno 12 kusů 14Tr současně.


Offline
Uživatelský avatar

3984
25 led 2006 16:11
všudezdejší
Koukám, že na komínských kurzech dneska povícero slatinských vozů...

3025 - 025 49
3026 - 032 01
3015 - 039 01

_________________________________
Zkratka je většinou delší, zato horší cesta


Offline
Uživatelský avatar

9304
10 čer 2004 11:19
Současný stav provozu dostatečný nejni. Právě 2018, 2019 bych bral jako poslední roky, kdy se dá počítat s reálnýna datama. Navíc se aktuálně jede poměrně na doraz.
Až se situace plně vrátí k normálu, tak to bude jiná.
Co třebas nastane, až 26Tr, 31Tr začnou nabíhat do prohlídek ? Dodaný skoro zaráz, kilometrický rozdíly budou minimální. kapacita dílen minimální. Bude možný bez zásahu do provozu s klidem odstavit třebas 4 vozy do dílen na měsíc na GO, a k tomu pár vozů na dvůr s naběhanejma kilometrama / poruchou / havárkou ?


Offline
598
25 říj 2019 10:12
Rok 2019 si myslím, že už nemá vypovídající hodnotu... Je současný stav provozu dostatečný? Je potřeba někde navyšovat kapacitu přidáním spojů? Je takové přidání spojů reálné? (finančně, personálně) Navíc je otevřené výběrko na ty skládačky, tam by se nějaký potenciál (co do počtu) ještě skrýval, kdyby nestačilo to, co snad doufejme bude (40+40). Problém bych spíš viděl v čase, v ideálním rozpoložení za víc než 2 roky od teď je při současném stavu velmi daleko.


Offline
2830
01 črc 2006 22:24
Bedřichovice
Jakub S. píše:
Já napočítal aktuálně 73 provozních sól a 49 kloubů o celkové kapacitě 10500 osob. To znamená, že k dnešnímu datu jsme -1400 osob kapacity oproti konci roku 2019.

Takhle se to podle mě nedá počítat, počet obrátek toho vozidla je dán taky dobou prostojů na konečných.


Offline
Uživatelský avatar

3098
29 srp 2009 19:30
Ondra98: Spočítej to znovu. Prvně bych to začal porovnávat s rokem 2019. Dnešní pohled do evidence by zcela určitě neumožňoval vypravit stejnou kapacitu jako jako v roce 2019. A stejně tak by byl problém i se současným, byť dlouhodobě omezeným (trolejbusy jezdí už od doby předkoronavitové podle PDP), bezvýlukovým provozem.
Já napočítal aktuálně 73 provozních sól a 49 kloubů o celkové kapacitě 10500 osob. To znamená, že k dnešnímu datu jsme -1400 osob kapacity oproti konci roku 2019.

_________________________________
Brnem hrne šmirgl, trajf a basík. Vo tym ani nedéché.


Offline
598
25 říj 2019 10:12
Zapomeňme na realitu výběrek a vezměme to jen početně. Pokud to budeme brát i s tou opcí, tak je to 40 sól a 40 kloubů. Pohledem do evidence je provozních 7x 14Tr, 50x 21Tr = 64 sól a 2x 15Tr, 8x 22Tr, 8x 25Tr = 18 kloubů. Tj. dohromady 82 vozů na vyřazení a oproti tomu 80 nových vozů. S tím, že se zvýší poměr kloubů tj. zvýší se možná celková přepravní kapacita. Nevím, co se vám nezdá na počtech, mě to vychází.


Offline
Uživatelský avatar

3098
29 srp 2009 19:30
Podle hrubých propočtů kapacity vozidel (kloub 110 osob a sólo 70) jsme byly na konci roku 2019 na 11900 osobách při 142 vozech. Na konci minulého roku to už bylo 10740 osob při 126 vozech. A v průběhu letošního roku dochází k dalším odstavům.
Aktuálně lze jako perspektivní považovat vozy 26Tr, 31Tr a budoucí 27Tr + snad 40 nových sól z aktuální zakázky. To dělá kapacitu 11200 osob při 120 vozech. Ke kapacitě z roku 2019 tedy chybí ještě 10 sólo vozů. Pokud bych neuvažoval s žádnými novými sóly, kapacita perspektivních vozů je jen 8400 osob.

Pvvs: Neuzavřené je teď jen to na "skládačky" o velikosti 2-40 trolejbusů. Pokud se nepletu, tak také leží u ÚOHSu. Zbytek výběrek (60 parciálů, 15 parciálů a 45 standardních) byl zrušen v dubnu 2021.

_________________________________
Brnem hrne šmirgl, trajf a basík. Vo tym ani nedéché.


Offline
Uživatelský avatar

9304
10 čer 2004 11:19
Pochybuju. S aktuální rychlostí vyřazování 21tr, plánovaným vyřazením 22Tr a 25Tr budeme rádi, když se udrží aspoň stávající stav. Spíš si myslím, že DP těžce kalkuluje se snížením vypravenosti po zavření tomkáče.

No 40 je možná kvůli těm neuzavřeným výběrkám co leží u UOSH.


Offline
125
18 srp 2019 17:01
Taky mě ten počet dost překvapil. Myslím, že i s těmi novými klouby to na vyřazení všech 14 a 21Tr stačit nebude. A navíc jen na opci.


Offline
31
04 úno 2019 19:33
Jakub S: Tak může se to zdát jako málo, ale je potřeba si uvědomit, že přijde 40 klubáků. Takže celkový stav trolejbusů se patrně navýší a skoro bych si vsadil na to, že některá linka/linky budou převedeny do kloubáků. (31?) Takže vypravení sólo vozů by se mohlo výhledově zmenšit. Spíš mě zaráží ta doba dodání prvních vozů až 540 dní od podpisu. I kdyby šlo vše hladce (ha ha ha), tak se to podepíše tak za půl roku, + 540 dní, to znamená, že první vozy přijdou za víc než dva roky. Takže ať žije císař pán! Tedy myslím trolejbusy 14Tr :-) (Né že bych se zlobil, spíš naopak, ale chápu, že provoz vysokopodlažních trolejbusů už je dnes přece jen za zenitem)


Offline
Uživatelský avatar

1899
01 srp 2006 14:13
Bezkov
Hezký, ale jistě všichni víme, co bude následovat, pokud to nevyhraje Schade.


Offline
Uživatelský avatar

3098
29 srp 2009 19:30
Slibované výběrové řízení na dodavatele sólo trolejbusů je venku:
https://zdopravy.cz/brno-zkousi-opet-vy ... -tr-92151/
Tentokrát 10 + opce na 30 parciálních vozu v letech 2022-2025. Prvních 10 do 540 dní nabytí smlouvy právní moci. Zbytek pak vždy do 360 dní. Jinak standardní parametry požadované i v předchozích VŘ na parciály. A pokud jsem se dobře díval, zdá se mi nejotevřenější že všech v posledních dvou letech vypsaných.
Osobně mě ale překvapuje rozsah - vnímám to jako málo.

_________________________________
Brnem hrne šmirgl, trajf a basík. Vo tym ani nedéché.


Offline
2831
23 říj 2012 11:06
na křížení trolejbusu 25 s devítkou
Alanis: Právě proto jsem se ptal, protože právě Slovaňák docela znám a skrz kruhák u komínské pošty jsem jel mockrát v autě a zas tak malý a nevhodný pro větší trajfl mi nepřišel.

_________________________________
Jaro, léto, podzim a zima: nejlepší podnební pás.


Offline
1374
10 bře 2010 18:00
BRNO-Řečkovice
Alanis píše:
No když si vzpomenu na nasazení kloubů na 30 (myslím že to bylo v rámci Ignis), tak za mě katastrofa.


Zas tak horký to nebude, přece jen v roce 2015 tady klouby o prázdninách pravidelně jezdily (díky nedostatku sól) a žádný drastický zpoždění ani zhoršení kvality zde nenastalo, spíš naopak. Ano, možná jeden ůsek Lísky-Svratecká, je trošku obtížnější a horší, ale jinak bych zde s klouby neviděl moc problém, možná jen u křižovatky u bývalého OBI. Totéž u 36, kde jezdily klouby myslím předloni, kdy probíhala výluka tramvají v Žabinách a žádný problém nebyl.


Offline
Uživatelský avatar

800
15 srp 2012 14:28
Tak na obou místech jezdí bez problémů autobusové kloubové linky.

Takže buď je nevhodně vedené trolejové vedení, nebo je to jen prostě nevyježděnost trolejbusáků s daným typem vozu na dané lince.

_________________________________
"Všichni se jednoznačně shodli, že Solaris je novou, velmi moderní firmou s kvalitními produkty. A proto budeme mít trolejbusy SOR."


Offline
2831
23 říj 2012 11:06
na křížení trolejbusu 25 s devítkou
No jo, uličky v Komíně jsou prostě užší, ale zrovna u kruháče v Komíně a na Slovaňáku bych ty problémy nečekal. Jedná se jen o drátařinu, nebo je problém i s nějakýma dělícíma ostrůvkama a podobnýma blbostma? Zrovna Slovaňák mi totiž připadá široky docela dost.

_________________________________
Jaro, léto, podzim a zima: nejlepší podnební pás.


Offline
455
24 lis 2017 11:40
Na tu 31/33 právě doufám, že padne těch dalších 20 přiobjednaných kloubáků po tom co těch prvních 20 nahradí 3 nejstarší generace.


Offline
Uživatelský avatar

800
15 srp 2012 14:28
No když si vzpomenu na nasazení kloubů na 30 (myslím že to bylo v rámci Ignis), tak za mě katastrofa.

Odbočení z Hlavní na Branku, v obou směrech vždy alespoň 5 minut stání, než nějaké auto zastavilo daleko od křižovatky a pustilo nás.

Na slovaňáku jsme vymetli každý obrubník, i když to by se asi zlepšilo tím, když by si to řidič párkrát projel. Kruhák v Komíně se sice projel, ale ve směru do centra jsem si říkal, že teď se už půjde tlačit, protože jsme přes poslední výhybku jeli tak km/h.

36 je na ty ostrá odbočení snad ještě horší. Klouby sice nabídnou na 30/36 větší kapacitu, ale podle mě je cestovní rychlost znatelně nižší.

U 31/33 je nasazení kloubů bez debaty.

_________________________________
"Všichni se jednoznačně shodli, že Solaris je novou, velmi moderní firmou s kvalitními produkty. A proto budeme mít trolejbusy SOR."


Offline
1374
10 bře 2010 18:00
BRNO-Řečkovice
Než řešit něco s kloubama na Lesnou, tak by se měly nejdříve řešit klouby na linky, kam při současných intervalech by měly už trvale jezdit, tudíž linky 30,31,33 a 36. Nějak pochybuji, že za současné situace se vše vrátí k 5-min intervalům a menším, tudíž by se mělo hledat uplatnění hlavně v těchto linkách. Protože za prvé komínské sóla začínají ve velkým odcházet (korodovatět) a nějak pochybuji, že by se sem nějak přesouvaly zpátky 14Tr, a za druhé těm linkám by se hodilo nějaké to kapacitní posílení od doby, kdy se to zde poslední roky intervalově dost ošetřilo (třeba i díky problému s nedostatkem řidičů), a to nejen 31 a 33, ale i zmíněná 30 a 36.


Offline
2831
23 říj 2012 11:06
na křížení trolejbusu 25 s devítkou
Neřekl bych, že to spí, ony ty procesy získání územka, nebo společného ÚR+SP chvíli trvají. Mělo by to ležet na stavebním odboru magistrátu.

_________________________________
Jaro, léto, podzim a zima: nejlepší podnební pás.


Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 5818 ]  Přejít na stránku Předchozí  1 ... 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22 ... 233  Další

Nepřečtené příspěvky | Zobrazit aktivní témata


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Přejít na:  
Právě je 11 lis 2024 02:46
Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]
Fórum běží na systému phpBB
Pro BMHD.cz vytvořil mceza | © 2011-12 [mceza.com]