Nepřečtené příspěvky | Zobrazit aktivní témata



Odpovědět na téma Stránka 65 z 723    Přejít na stránku Předchozí  1 ... 62, 63, 64, 65, 66, 67, 68 ... 723  Další
Autor Zpráva
Offline
Uživatelský avatar

3213
14 čer 2004 18:56
blekfild
Pavel píše:
Na druhou stranu chápu, že je pro DPMB složité, že má víceméně odříznuté všechny smyčky a vlastně jezdí v tramvajové části, co by nemusel. Pisárky jsou vyblokované linkou 1, Mendlák rozkopaný, Nové sady malé (nevím nevím, zda by se tam zvládla otáčet komplet linka 8), Zvonařka zrušená a Maliňák nemá vyrovnávací čas. Tedy všechny dvojky musí do Modřic a téměř všechny 5 ke hřbitovu (zbytečně).


doprava z centra ke hřbitovu je teď fest předimenzovaná, vždyť tam toho jezdí 2 x tolik co do Bystrce. Nebylo by řešení všechny původně "krátké" dvojky odklonit od Václavské na Mendlovo nám. a tam provozně spojit s 5? Tím by se z Vídeňské odebrala dohromady 1 linka a ušetřilo se dost km...

_________________________________
přeprava šotoušů je povolena pouze ve schránkách s nepropustným dnem


Offline
Uživatelský avatar

800
15 srp 2012 14:28
funtom píše:
- ve špičkách pracovních dnů jede z Koniklecové do Kohoutovic linka 37 v čase 00-15-30-45 a linka 50 v čase 01-16-31-46.


Letos to prohodily, minulý rok to jezdilo z Kohoutovic do Bohunic minutu po sobě.

Třeba to klapne příští rok a rozumný proklad bude oběma směry :D

_________________________________
"Všichni se jednoznačně shodli, že Solaris je novou, velmi moderní firmou s kvalitními produkty. A proto budeme mít trolejbusy SOR."


Offline
1078
09 lis 2006 18:16
Ojin píše:
Já bych osobně protáhl x6 a x8 od Jihlavské přes Celní a Vojtovu na hlavas, 8 ukončil na nových sadech. 7 je je sice dobrá šotozajímavost, ale zmíněné řešení by přineslo víc užitku. Chápu, že je snaha toho co nejvíc odvézt šalinou, ale jestli to musí být za každou cenu... Fakt tady cítím ten tlak, kdo můžete jeďte jinak (autem, na kole, pěšky...) A každopádně bych v exponovaných časech nějakým způsobem omezil průjezd Jihlavskou směrem do centra pro IAD. Ano, znamenalo by to jisté zdržení, ale ve výsledku ne větší, než u cestujících NAD.

Jak jsem psal, otázka, zda by to Nové sady zvládly (reálnější by bylo tam možná ukončit 2 a naopak do Modřic poslat 8). A druhá otázka, zda by to bylo rychlejší než současné řešení, protože by ten bus čekal na jiných místech.
Omezení IAD v Jihlavské - to by mě zajímalo, co by se tam dalo vymyslet. Možná by stačilo více upřednostnit na semaforech Jihlavskou před Vídeňskou (méně kolon v Jihlavské, více ve Vídeňské) - pro současné linkové vedení samozřejmě.


Offline
1078
09 lis 2006 18:16
I když se mi mnohé nelíbí, tak některým věcem nerozumím.
Trochu nechápu tu hysterii, že x8 musí navazovat na 8 a x6 na 6. Přeci jen x6 a x8 je náhrada za jak 6, tak 8. Takže aby to fungovalo, tak jak má, tak by na každou 6 a 8 měly navazovat oba autobusy, jak x6, tak x8 a opačně, což je stejně nereálné. A pokud by 8 navazovala na x8, tak by to víceméně znamenalo, že kdo jede druhý směr (8->x6 nebo 6->x8), tak bude vždy čekat.

Navíc zapomínáte, že lze využít i linku 2 a 5. A že minimálně polovina cestujících může využít obě náhradní linky (x6, x8). A že prakticky všichni mohou využít i linku 61 (i když s delší jízdní dobou), takže v tom bude guláš tak jako tak a ta výše popsaná návaznost je vlastně nesmysl. Navíc kvůli rozkopanému Mendláku prakticky všechny 5 jedou až ke hřbitovu. Takže mne vlastně ani neuráží, že to nečeká (ve špičce by ten bus ani neodjel). Spíš mne štve ten interval náhradních busů, stačilo by aby byl jak před prázdninami (sice jezdí méně lidí, ale zase pobírají větší výluku). Na druhou stranu chápu, že je pro DPMB složité, že má víceméně odříznuté všechny smyčky a vlastně jezdí v tramvajové části, co by nemusel. Pisárky jsou vyblokované linkou 1, Mendlák rozkopaný, Nové sady malé (nevím nevím, zda by se tam zvládla otáčet komplet linka 8), Zvonařka zrušená a Maliňák nemá vyrovnávací čas. Tedy všechny dvojky musí do Modřic a téměř všechny 5 ke hřbitovu (zbytečně).
Linka 7 může být šotozajímavost, ale evidentně funguje, jezdí tím docela dost lidí. A interval přeci zas tak nevadí, protože na nic nemusí navazovat. Trochu by se mi líbilo, i když by to bylo na prodloužení intervalu, kdyby linka 7 jezdila až k busové zastávce Krematorium, ačkoli v těch místech se překládají koleje, tak je to stejně asi nereálné.


Offline
Uživatelský avatar

427
10 bře 2006 08:34
u Gagarina, Armstronga a Remka
Řekl bych, že letošní letní náhradní doprava do Bohunic a do Lískovce se opravdu moc nepovedla. (Teda léto 2018 a 2019 do Líšně taky žádný zázrak, ale to jsem si "neužil" tak moc osobně).
První problém je, že autobusy x6 a x8 mají kromě pozdního večera jiný interval (pracovní dny 10, víkend 15, večer 15) než šaliny (pracovní dny 7-8, víkend 10, večer 15), takže ani návaznosti vycházet nemůžou. To je ale obecný problém hlavně u prázdninových jízdních řádů, zejména v dopoledním sedle (např. nově 64 z Chrlic v sedle 20 minut, šalina 7-8 minut, takže to zákonitě někdy 12 na Konopné ujíždí před nosem, což může navíc vytvářet nepříjemné až nebezpečné situace vzhledem ke čtyřproudovce s dlouhým cyklem semaforu)
Za druhé jízdní doba je neúměrně dlouhá - zajížďka ke hřbitovu, náhodně dlouhý přestup (cestou z města o to delší) a cesta k nádraží po delší trase přes Václavskou - v ideálním případě (když to náhodou navazuje) je jízdní doba o 10 minut delší než v reálu, ale v realitě o dost delší (ucpaná Jihlavská, náhodně dlouhé čekání, cestou z města objíždění hřbitova, intervaly autobusů jsou pro tak hustě osídlenou oblast dost dlouhé.). Např. na hlavas je v řadě případů rychlejší jet 50kou přes Komárov. Směr Vojtova je to asi nejlepší pěšky - linka 7 s intervalem 12 minut mi taky přijde dost bizarní, když ostatní šaliny mají 7-8, tady navíc s nulovou rezervou na obrat na obou koncích, to už tam mohli nechat těch 15 celodenně.

K tomu ještě připočtěme, že 25 je bez náhrady zkrácena do kampusu (resp. náhrada je stávající linka 61 - tj. v bezvýlukovém stavu 69), ale k už tak pomalé lince to přidá 5 minut a další přestup. A kdyby se náhodou někdo chtěl na sever města dostat v rozumném čase, tak na léto pro jistotu zrušíme i E56 a o víkendu prodloužíme interval na 44-84.

Já bych osobně protáhl x6 a x8 od Jihlavské přes Celní a Vojtovu na hlavas, 8 ukončil na nových sadech. 7 je je sice dobrá šotozajímavost, ale zmíněné řešení by přineslo víc užitku. Chápu, že je snaha toho co nejvíc odvézt šalinou, ale jestli to musí být za každou cenu... Fakt tady cítím ten tlak, kdo můžete jeďte jinak (autem, na kole, pěšky...) A každopádně bych v exponovaných časech nějakým způsobem omezil průjezd Jihlavskou směrem do centra pro IAD. Ano, znamenalo by to jisté zdržení, ale ve výsledku ne větší, než u cestujících NAD.

_________________________________
Moravská národní obec - od roku 1985 Za Moravu!


Offline
263
09 úno 2007 13:59
Brno
TMB píše:
Fakt je, že i mě pár věci nově vytáčí:
- ve špičkách pracovních dnů jede z Koniklecové do Kohoutovic linka 37 v čase 00-15-30-45 a linka 5 v čase 01-16-31-46.
- naopak o víkendu odjiždí linka 50 od nemocnice dvě minuty před příjezdem linky 40 (do teď tam mnoho let byla vždy nějaká návaznost)
- večer a o víkendech linka 50 také odjíždí na Čtvrích těsně před linkou 25, takže pokud vám kdekoli ujede 26 a nechtěli byste dvacet minut čekat na další, stejně máte smůlu.


Je pravda, že ta 50 na Čtvrtích mě o svátku dost nepříjemně překvapila (dřív bývalo 4-5 minut, zkrátka tak akorát na překonání křižovatky z 25 na 50, a večer s tím každej počítal, vždy aspoň půlka 25 na Čtvrtích vystupovala) - předevčírem jsem jel 44, která měla zpoždění 6 minut, tím pádem mi u Anthroposu ujela 26 - říkám si OK, pojedu klasicky 25, ale DPMBinfo mě rychle vyvedlo z omylu... naštěstí jsem mrknul včas, tak jsem jel čekat na další 26 až na Mendlák. Každopádně když to nenavazuje už ani na 40 u nemocnice (jak bylo zmíněno, "léta praxe"), tak by asi stálo za to situaci na 50 zvážit...


Offline
109
07 dub 2018 23:27
Mendelplatz
M: Kristepane, to je zas demagogie. Nerikam cekat vsude na vsechny, to je samozrejme nerealizovatelny. Ale kdyz jezdi nahradni doprava za nejakou tramvajovou linku, tak je uplne silenej koncept, aby to proste necekalo, a je smutny, ze tem ridicum je to uplne u riti. Nikdo ani nerika zrusit JR u NAD, ale proste jezdi to za tramvaj, tak se holt stane, ze kdyz ma zpozdeni salina, tak bude mit pri vyjezdu i nahradni doprava, no, blby. Je to ale porad mensi zlo nez aby vsichni ze saliny cekali 15 minut na dalsi.

Pokud se tu bavime z hlediska pedantisticke formality, tak je to tak, jak jsi psal: ridici nemusi cekat nikde na nikoho mimo JR a garantovane pripoje. Z hlediska sloganu DPMB a jakesi sounalezitosti s tema cestujicima je ale fajn obcas obetovat ty dve minuty zpozdeni a pockat na tu salinu, za kterou jezdim nahradku. Nebavim se o 5+ minutach zpozdeni (pak uz se stejne zkracuje cekani na dalsi spoj ND), ale 2 minuty zpozdeni saliny by proste ta nahradka mela prebrat.


Offline
796
25 led 2006 09:46
Chápu, že né vždy se dá čekat, ale třeba řidič trolejbusu linek 25 a 26 na Mendláku směrem do Lískovce nikam spěchat nemusí. A třeba ujet přijíždějící jedničce je (o víkendu) prasárna.
A totěž platí o linkách náhradní dopravy, zejména při dlouhém intervalu (ve špičku bych to neřešil).


Offline
796
25 led 2006 09:46
Fakt je, že i mě pár věci nově vytáčí:
- ve špičkách pracovních dnů jede z Koniklecové do Kohoutovic linka 37 v čase 00-15-30-45 a linka 5 v čase 01-16-31-46.
- naopak o víkendu odjiždí linka 50 od nemocnice dvě minuty před příjezdem linky 40 (do teď tam mnoho let byla vždy nějaká návaznost)
- večer a o víkendech linka 50 také odjíždí na Čtvrích těsně před linkou 25, takže pokud vám kdekoli ujede 26 a nechtěli byste dvacet minut čekat na další, stejně máte smůlu.


Offline
2818
01 úno 2006 10:39
mekrydy:
prosím tě, udělej si řidičák a pojď nám to ukázat jak se to má dělat.
Já jezdím s autobusem 17 let, nikdo nikomu schválně neujede. Neleze všude na všechny čekat a zároveň dodržovat jř a všechny bezpečnostní pauzy při dodržení dopravních předpisů atd atd. Ono je toho trochu víc než jen někomu neujet. Kdo má YT zná i dobrovolnýho šalináře i on to vysvětluje v jednom videu. Ono když někde na něco čekáš 2 nebo 3 minuty nedejbože déle, nemáš šanci to zpoždění dohnat a pak se to s tebou jen kumuluje a o kus dál ti nadávají jak jedeš pozdě a jak jim ujeli jiný spoje kde chtěli přestoupit a podobně. Navíc na té osmičce je zavedena jen náhradní bus doprava, nikde jsem nenašel že je tam zaručena návaznost a čekání na spoje. Toto kdyby tam DPMB udělal, tak na té ND může zrušit jízdní řády.


Offline
1787
04 bře 2012 23:26
Však vždyť přestupy v Brně realizujeme tak, že to, na co chci přestoupit, odjede minutu před tím, než tam přijede to, čím jedu. Nevím, co se tu rozčilujete, takhle DPMB vnímá „navazování přestupů“. Tohle je pro ně návaznost. Nechápete, že se vás z té MHD snaží vytlačit? Budete čekat při každém přestupu, to je úmysl. Maximalizace čekacího času oproti tomu jízdnímu. Vozy jsou plný, tak se DPMB snaží lidi motivovat, aby si brali jinou dopravu. Protože moderní a kapacitní vozy tu mít nechceme (=vedení je tu mít nechce), na běžných linkách jezdí historické jízdy (a z nějakého důvodu se pořádají jízdy ještě historičtější), což je taky další aspekt, kterým nás DPMB motivuje pryč z MHD, tak…nevím, jeďte si vlastním.
Když se nad tou situací zamyslíte z tohohle úhlu pohledu, vše najednou dává smysl.

_________________________________
1901 – 1919 = 13TA (ty špatný)
1920 – 1949 = 13TB (ty dobrý)


Offline
109
07 dub 2018 23:27
Mendelplatz
MartinV: Ta cesta samozrejme je — funkce ELP na palubnim pocitaci. Ridici, kterym zalezi na cestujicich se mrknou na ty odjezdy (samozrejme to plati i mimo nahradni dopravu), ridici, kterym je to egal, na to kaslou a nechaji ten plebs tvrdnout tech 15 minut. Jezdime pro lidi, zejo.


Offline
Prznitel češšššššštiny
Uživatelský avatar

Prznitel češšššššštiny
1972
07 dub 2006 09:03
Ausgerechnet u x9 žádné zdržení estujicich v busu nehrozí, kdo by taky jel ze Schodove na Lesnou přes 28.10.Takže když se za busem v křižovatce objeví jakákoli salina, bylo by na místě par sekuned pockať


Offline
7195
27 úno 2010 07:40
Mě ani tak nezajímá, proč je to takto. Mně to jen přijde nelogické, viz MartinV.

Mimochodem argument se zdržením pro jiné lidi po trase je taky nelogický. Kdyby výluka nebyla, čekali by lidi na tu zpožděnou šalinu.


Offline
Uživatelský avatar

6932
15 dub 2008 16:23
Žlutý kopec
M: jelikož se jedná o navazující náhradní dopravu, kde se předpokládá přestup většiny cestujících z tramvaje, dávalo by větší smysl, aby řidič počkal i v případě zpoždění. A snad existuje cesta, jak k němu dostat informaci, jestli daný spoj už přijel (a je ve smyčce) nebo ještě ne.


Offline
2818
01 úno 2006 10:39
Tak vzhledem k těm zpožděním co tam vznikají jak u tramvaje tak u autobusu, tak to čekání fakt nelze zaručit, proto je tam asi napsáno, vidíš čekej, nevidíš jeď a je to logické, asi těžko tam budu čekat, tramvaj nikde, podívám se na polohu tramvaje, ta je u unionu, nebo nedejbože ještě dál a já tam na ni budu x minut čekat? Jako fakt? Ten bus neslouží jen těm lidem co jsou v tramvaji,ale všem po celé trase aurtobusu. Jinak mimochodem tramvajáci to tam mají napsané podobně, pokud uvidí přijíždět bus mají čekat na přestup, pokud žádnej bus nevidí tak jedou a je to logické, kdyby to byla linka co má hodinový interval, byla by to jiná. A jak jsem už psal, pokud se vám to nelíbí, tak klábosení zde je na nic, napište si na DP, oni vám to rádi vysvětlí proč to tak je.


Offline
7195
27 úno 2010 07:40
Chodíme na to tam, kde je to obvyklé. Tedy třeba k selskému rozumu, který napovídá, že když je mezi příjezdem šaliny a odjezdem NAD minuta, že by asi měla být garance přestupu. Že to nefunguje ani v okrajových časech nebo o víkendech, by asi člověka nenapadlo.


Offline
2818
01 úno 2006 10:39
To se musíš obrátit na DPMB, nikoli sem.


Offline
Prznitel češšššššštiny
Uživatelský avatar

Prznitel češšššššštiny
1972
07 dub 2006 09:03
A nedal by se ten pokyn rozšířit tak, že když za sebou uvidí šalinu, že počká, jestli někdo nechce přeskočit? Zejména u NAD. Co se "upravily" interaly u a46/x9, tak už nenavazuje vůbec nic, občas d3, ale ta nikoho zezajímá.


Offline
2818
01 úno 2006 10:39
Robert: řidič autobusu nemusí na žádnou tramvaj čekat, on má pouze pokyn, pokud UVIDÍ přicházet cestující od tramvaje, má na ně počka, pokud tam tramvaj neni, nikdo nejde, nemusí na nikoho čekat. Takže žádná chyba v řidiči. Fakt tady ty vaše názory miluju, nechápu kam na to chodíte.


Offline
7195
27 úno 2010 07:40
Když přijedeš osmkou na ÚH, má autobus navazovat (20:13->20:14). Že řidič x8 ujel, není chyba v JŘ, ale v řidiči. A tu neeliminuješ nikdy.


Offline
Uživatelský avatar

6932
15 dub 2008 16:23
Žlutý kopec
Tommy: zrovna ráno mi to přišlo v pohodě. Byla to teda linka 6. Tramvaj přijela na Ústřední hřbitov, o pár minut později najel na zastávku autobus x6 (cestující měli dostatek času na přesun). Pokud to v jinou denní dobu je jinak, tak to není dobře.


Offline
Uživatelský avatar

177
23 kvě 2006 21:30
Nebudu úplně navazovat na předchozí diskuzi. Ale když dojedu 8kou na přestup na náhradní dopravu na x8, tak mi trochu přijde divné 15 minut čekat (pro info 20.14). Tohle není vůbec zvládnuté. U přestupu na jiné linky chápu, i když interval 15/20 atd. no comment.


Offline
589
25 říj 2019 10:12
jara255: Z Nádraží stačí přestoupit na Soukenické, kde je ten přestup dle mě zcela v pořádku, bavíme se o nízkých desítkách metrů a jednom přechodu. Naprosto rozumím, že i těch pár desítek metrů je pro někoho velmi náročných, ale od zastávky u nemocnice to je do nemocnice samotné násobně dále, nehledě na to, že se dá předpokládat, že každému nemohoucímu nezastavuje MHD přímo u dveří. V kontextu celé cesty ode dveří ke dveřím a zpět je těch pár desítek metrů při přestupu naprosto marginální záležitost. Pokud je někdo v takovém zdravotním stavu, že při přestupu nedokáže ujít pár desítek metrů, tak těžko cestuje přes celé Brno sám do nemocnice. Cílem MHD prostě není mít přímé spojení od každých dveří ke každým dveřím, na to jsou jiné služby.

Navíc tady došlo pouze k návratu do dřívějšího stavu před výlukou, nic se nezhoršilo oproti standardu. To, že výluka poskytla lepší spojení je shoda okolností. Navíc na řešení se intenzivně pracuje.


Offline
Uživatelský avatar

344
31 kvě 2016 10:01
Brno
Rozumím tomu, že se najdou jedinci, kterým se zavděčit nelze. Co se týče dostpnosti nemocnice v Bohunicích nebo Žlutý kopec, je fakt, že z Hlavního nádraží by měl být přímý spoj. Za rok tam bude jezdit d-8, tak si myslím, že ta a-40 mohla ten rok zůstat. Vy všichni, co míníte, že dopravní spojení a počet přestupů je vyhovující, nevíte o čem mluvíte, zatím jste nepoznali, kdy nemocný člověk opravdu váží každý krok a Seniortaxi není taky všespásou. Ona totiž i taková banalita, chybějící nástupní ostrůvek na Nerudově (zadní vchod poliklinika Zahradníkova) nutí cestujícího z Kr. Pole (d-12) jet až na Konečného nám., tam přestoupit na d-3 směr Bystrc a svézt se jednu zastávku na Rybkovu, kde již ostrůvek je. To vše jsou detaily, které zdraví lidé nevidí a dokud se s tímto problémem osobně nebo u někoho blízkého nesetkají, ani nepochopí.


Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 18061 ]  Přejít na stránku Předchozí  1 ... 62, 63, 64, 65, 66, 67, 68 ... 723  Další

Nepřečtené příspěvky | Zobrazit aktivní témata


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Přejít na:  
Právě je 26 čer 2024 13:13
Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]
Fórum běží na systému phpBB
Pro BMHD.cz vytvořil mceza | © 2011-12 [mceza.com]