Nepřečtené příspěvky | Zobrazit aktivní témata



Odpovědět na téma Stránka 4 z 83    Přejít na stránku Předchozí  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 ... 83  Další
Autor Zpráva
Offline
Uživatelský avatar

800
15 srp 2012 14:28
Tak nabízí se ještě možnost, že zachováme tedy 3 vozy 14Tr, kde je problém? biggrin

_________________________________
"Všichni se jednoznačně shodli, že Solaris je novou, velmi moderní firmou s kvalitními produkty. A proto budeme mít trolejbusy SOR."


Offline
Uživatelský avatar

Administrátor
6672
26 říj 2005 00:04
Brno-Bohunice
Přijde mi, že když má muzeum 3501, která vypadá téměř úplně "emkovsky", by byla škoda dělat "další eMko".

Zatímco renovací 14Tr14 bychom získali něco opravdu unikátního a pro Brno typického.

Nicméně osobně jsem především rád, že se vůbec v programu retrovozidel pokračuje.


Offline
Uživatelský avatar

3098
29 srp 2009 19:30
Johnny93 píše:
Taky jsem pro zachování eMka. A jedna techická, ta tmavá barva v interiéru kolem oken je něčím zdrsnělá, jsou to takový jakoby kapky. Jak se toho efektu docílí? Měli to i původní 21Tr, pak v rámci prvních generálek se jim sice ještě dával černej interiér, ale lakování kolem oken už bylo hladký, takže předpokládám že to bylo něco zbytečnýho a pracnýho na vyrobení. A myslím že to ještě mají i pražský T6.

Jde o rozdílný způsob nanášení barvy. Jednou to je práškování a podruhé nástřik.

_________________________________
Brnem hrne šmirgl, trajf a basík. Vo tym ani nedéché.


Offline
Uživatelský avatar

11624
07 bře 2005 23:57
Brno
Po necelém roce jsem byl nucen se přihlásit opět na fórum, protože se mne spousta lidí začala dotazovat, jak to bude s 3260 vs 14TrM a že to četli na fóru. Když už to OndraS tedy vytáhl, tak moje vyjádření.

Při formování vozového parku retro vozidel DPMB za účelem repre na 150 let MHD v roce 2019, bylo mimo trakce ED a AD počítáno za TD s dvěma vozy: 14Tr a 15Tr (9Tr se přidala až později po tom, co se podařilo realizovat ten pološílený nápad dostat jednu do Brna z Ukrajiny). U 15Tr padla volba celkem logicky na 3502 (chtěli jsme Rábu, 3501 mělo muzeum a 3503 šla do Žytomyru), u 14Tr zase na reprezentanta série 14Tr14 s krabicoidním transparentem. Díky provozní potřebě se 14Tr prozatím upozadila a pracovalo se na 15Tr, avšak bohužel díky velké vytíženosti dílny v Komíně kvůli nutnosti neustálé reinkarnace rozpadajících se 21Tr se do výročí stihla jen ta.

Nyní se možnost opravy 14Tr dostává opět do popředí, ale vozovna najednou přišla s nápadem místo 14Tr14 vzít do programu retro 14TrM a jejich nejsilnějím argumnetem, který se těžko rozbíjí, je to, že budeme mít dva trolejbusy z jedné rodiny, z nichž každý bude v zcela odlišném kabátě.

V případě 14Tr14 je však nutné si uvědomit, že tato úzká série vozů jezdila výhradně v Brně. Je to jistý mezityp mezi čtrnáctkami se starým čelem a "eMky". Trolejbusy s čely M budou v ČS zachovány - Teplice, Padubice, ČB, Jihlava (ZHTA má funkční brněnskou 14Tr), Košice, předpokládám i Blava si jeden nechá...
Dokonce to vypadá, že se podaří sehnat i technická dokumentace pro výrobu čel (zejm. předního čela) 14Tr14...

Chápu, že v budoucnu, až 14Tr nebudou jezdit, bude M pro širokou veřejnost možná atraktivnější, ale ač se má jednat o retro vůz, s ohledem na unikátnost a typičnost pro Brno jednoznačně neustupuji z názoru zachovat vůz 3260.

Otázka, který vůz zůstane, je prozatím otevřená. Pevně však věřím, že v tomto případ vyhraje spíše ten "muzejnický" pohled. Technicky jsou reálné obě možnosti.


Offline
Uživatelský avatar

133
01 srp 2011 14:55
Taky jsem pro zachování eMka. A jedna techická, ta tmavá barva v interiéru kolem oken je něčím zdrsnělá, jsou to takový jakoby kapky. Jak se toho efektu docílí? Měli to i původní 21Tr, pak v rámci prvních generálek se jim sice ještě dával černej interiér, ale lakování kolem oken už bylo hladký, takže předpokládám že to bylo něco zbytečnýho a pracnýho na vyrobení. A myslím že to ještě mají i pražský T6.


Offline
1485
28 čer 2014 21:40
Fanklub 21/22Tr
Kus plechu, vyrobitelné.

_________________________________
Jediný normální auto na elektriku je trolejbus!


Offline
Uživatelský avatar

283
18 kvě 2009 18:38
Pardubice
OndraS píše:
Metry máme bez problémů. S nimi se počítá, ať už to bude krabicoid (ono je to kromě té krabice stejně defakto eMko) nebo 17/6M

I ten zadní světle šedej kryt? confused

_________________________________
14Tr a 15Tr


Offline
1485
28 čer 2014 21:40
Fanklub 21/22Tr
Metry máme bez problémů. S nimi se počítá, ať už to bude krabicoid (ono je to kromě té krabice stejně defakto eMko) nebo 17/6M

_________________________________
Jediný normální auto na elektriku je trolejbus!


Offline
Uživatelský avatar

3221
14 čer 2004 18:56
blekfild
každopádně by to chělo dosadit transparenty z Metry Blansko, přeci jen, byly to první terčíkové orientace v Brně (u vozů 3252-56 v roce 94)

_________________________________
přeprava šotoušů je povolena pouze ve schránkách s nepropustným dnem


Offline
Uživatelský avatar

Moderátor
6181
11 dub 2010 15:05
Juliánov
Osobně bych byl pro zachování eMka, protože v původním stavu je už zachována 3173 a 3502.

_________________________________
Šotouš bez foťáku, je jako tělo bez duše. :-)

"fejsbůk" BMHD.cz


Offline
Uživatelský avatar

9306
10 čer 2004 11:19
Osobně si myslím, že postačí ceduloidní 14Tr a jedno Mko. Třebas krabicoid, nebo ta HN2 neřekne nic 99% lidí. To už by bylo jednodušší někde fiknout přední čelo a udělat z něj krabicoidní simulátor někde u zdi.. Stejnej problém je u dost vozidel. Třebas 15Tr. U těch to vychází +- přesně na polovinu, kdy jezdily v původním stavu a kdy jako 15TrR. A držet 2 vozy jen kvůli tomu, že někdo před pár lety odflexoval hromadu rzi a navařil tam kus jeklu s jiným tvarem.. Nebejt toho, že tady má vozy DPMB aj TMB, tak máme jen jednu variantu.


Offline
9987
15 led 2005 23:41
Můj názor je, že zachovat 3239/3249 jakožto zástupců pracovních vozidel. Běžných 14Tr je už docela dost, ale služebáky nebude mít nikdy nikdo, protože to je prej sběratelsky nezajímací


Offline
Uživatelský avatar

283
18 kvě 2009 18:38
Pardubice
OndraS píše:
To je námět k diskusi i pro šotouše: zatím se řeší, že to vlastně asi vůbec 3260 nebude a udělá se nějaký originální eMko.

Výběr z názorů:
- krémových vozů už jsou tři zadky
- krabicovej transparent je unikát
- šotouši budou z krabicoidu nadšeni
- běžným lidem krabicoid nic neřekne
- na krabicoid nejsou okna atd
- eMko je pro renovaci jednodušší co do shánění komponent

atd , ale jsme ve špatné diskusi, takže pokud k tomu někdo bude mít konstruktivní připomínky, tak přesun jinam

Když bych se k tomu vyjádřil jako skorošotouš, za mě by byla výhra jakákoliv z obou variant, protože náprava HN2 (byť spousty lidmi z praxe nenáviděná), kterých moc u nás zachováno nebude (DSZO 170 a možná Teplice?). Je fakt, že v případě toho eMka je třeba do původní podoby získat původní provedení výzbroje a displeje METRA (co nechat BUSE a jen sehnat ten zadní kryt?), sedačky původní má, jen změnit podobu čalounění a celkově odstranit poziční světla a klimu a je to? Je fakt že oba typy vozy jsou vzácné, tedy 3252-66 byly jen v Brně. Emka sice byly v obdobném provedení všude, ale jen v Brně s tmavým interiérem a oranžovými, který se mi líbil. No a to Kotasovo schéma ve své době působilo taky pěkně... Je to dilema. Toť můj laický názor. AD náprava - teď nejsou díly, ale zanedlouho jich bude habaděj, nemám pravdu? :D

_________________________________
14Tr a 15Tr


Offline
280
04 bře 2013 22:47
Dnes v 8.30 zkolabovala doprava na hlavasu díky 3240, co by cvičné jízdě, kdy špatnému najetí do smyčky mu spadly sběrače, nešly nasadit, tak setrvačností zacouval, ale k ničemu to nebylo. Nakonec mimo provoz linky 31, 33, 10, 8, 12 v obou směrech. čekalo se na odtah.


Offline
86
15 črc 2021 23:22
OndraS píše:
3278, 3281 a 3285 se budou šrotovat


3281 již sešrotována, 3278 taky. Ale jestliže v poznámce u 3278 je napsáno datum likvidace a místo (Sokolnice), tak mi moc nedává smysl, že by byla jen "vyřazena" podle evidence. Spíš už je sešrotována zcela. :-k


Offline
822
25 led 2006 09:46
Kolega TMB oslaví podobné výročí až za sedm let - narozdíl od instituce TMB. A historici by měli v rámci linky 32 jezdit jen kousek - dále pak po lince 30 a H24.
Ale je to jen návrh, ve středu má být jednání s DPMB, po němž to upřesním.
A mimochodem - takhle jsme slavili 25 let TMB.


Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.


Offline
Uživatelský avatar

3990
25 led 2006 16:11
všudezdejší
TMB píše:
Po třech letech odstavení si 3501 zprovoznění zaslouží. Jinak v souvislosti s oslavami výročí TMB 28.8. se zvažují i jízdy trolejbusů v prodloužené trase linky H24 na Srbskou - s mladšími vozy, co nejely na nostalgii.


Tak bezesporu, že zprovoznit ju by bylo fajn. A ten důvod jsou oslavy kolegy TMB :mrgreen:, což je v pořádku, ne že by vozovej park byl tak na huntě, že budou jezdit i historici...v rámci linky 32 teda budou.

_________________________________
Zkratka je většinou delší, zato horší cesta


Offline
822
25 led 2006 09:46
Po třech letech odstavení si 3501 zprovoznění zaslouží. Jinak v souvislosti s oslavami výročí TMB 28.8. se zvažují i jízdy trolejbusů v prodloužené trase linky H24 na Srbskou - s mladšími vozy, co nejely na nostalgii.


Offline
Uživatelský avatar

3990
25 led 2006 16:11
všudezdejší
V Komíně na dvorku dotažená 3501. Co s ní, málo vozů, tak se zprovozní všechno co má kola a faje? :mrgreen:

_________________________________
Zkratka je většinou delší, zato horší cesta


Offline
Uživatelský avatar

Administrátor
2499
28 lis 2007 23:00
Brno
Měl jsem včera možnost jet 3504 ze Staré osady do Líšně.
Takový bordel co ozýval z kloubu jsem dlouho neslyšel a čekal jsem, že se fakt v půli kopce rozpadne.

_________________________________
Smyslem života je, aby byl rozum a instinkt v rovnováze.


Offline
280
04 bře 2013 22:47
V 8.30 byl zdechlý slatinský vůz 3259 na blbým místě. Na semaforu na křižovatce Křenová x Koliště. Naštěstí směr do centra.


Offline
31
04 úno 2019 19:33
OndraS: Díky.


Offline
1485
28 čer 2014 21:40
Fanklub 21/22Tr
Ma najeté km do prohlídky, na kterou zatím není místo.

_________________________________
Jediný normální auto na elektriku je trolejbus!


Offline
31
04 úno 2019 19:33
Tak 3256 již opět v provozu. Ale při bližším pohledu na Husovické vypravení vyběhla další nemilá zpráva a to že 3274 jela naposledy 14. 4. Má někdo tušení proč tomu tak je? Respektive v jakém stavu a kodici se vůz nachází a co brání jeho provozu? Děkuji


Offline
31
04 úno 2019 19:33
Dnes už je 3256 na kanále. Tak snad nějaká drobnější oprava toho zhoršujícího se cukání při rozjezdu i el. brzdě. :-)


Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 2059 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 ... 83  Další

Nepřečtené příspěvky | Zobrazit aktivní témata


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Přejít na:  
Právě je 04 pro 2024 21:01
Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]
Fórum běží na systému phpBB
Pro BMHD.cz vytvořil mceza | © 2011-12 [mceza.com]