Nepřečtené příspěvky | Zobrazit aktivní témata



Odpovědět na téma Stránka 33 z 323    Přejít na stránku Předchozí  1 ... 30, 31, 32, 33, 34, 35, 36 ... 323  Další
Autor Zpráva
Offline
589
25 říj 2019 10:12
Wiki má stejnou kapacitu uvedenou jako u "pražské", tak u "brněnské" verze rekonstruovaných KT8. U obou 56+171, což je vzhledem k rozdílnému uspořádání sedadel určitě nesmyslný údaj.

Každopádně mi z toho vyplývá jediné. Tramvaje podobných rozměrů/konstrukce budou mít papírovou kapacitu v podstatě vždy velmi podobnou. Drobné rozdíly v řádu jednotek lidí se v praxi absolutně setřou, protože lidé nikdy nebudou stát jaksi ideálně, navíc každý je jiný (viz výše)... Připadá mi to podobné jako bych řešil kolik aut se vejde na plácek (parkoviště) bez vyznačených parkovacích míst, jednou to bude 30, jednou 25 třeba. Každý si nechá jinou mezeru, je rozdíl mezi místem potřebným pro Felicii nebo pro BMW X6, atd...


Offline
Uživatelský avatar

3090
29 srp 2009 19:30
Nevím, z čeho čerpá Wiki (a to jsem z ní v případě kapacity stojících cestujících u brněnských KT8 čerpal), ale já jsem se v případě pražských KT8D5.N2P dopočítal na fotkách z prtek (rok 2006!) pouze 46 pevných sedaček a další 4 sklopné. 56 sedaček tam nelze při uspořádání 2+1, zanedbání sklopek a zachování počtu řad narvat (18 řad × 3 = 54). Kapacita by měla být tedy obdobná jako u brněnských KT8D5N a Wikipedie v tomto případě uvádí u KT8D5.N2P špatnou kapacitu, možná to je překlep (i Plzeň má sedačky v uspořádání 2+1, ale počet sedaček je drobně vyšší - 48+4).

_________________________________
Brnem hrne šmirgl, trajf a basík. Vo tym ani nedéché.


Offline
589
25 říj 2019 10:12
Jenom jsem tak přemýšlel "nahlas", ale začínám si o těch číslech (všech) myslet svoje. Protože pak tu máme pražskou KT8D5.RN2P, která má uspořádání 2+1 , ale kapacitu (dle wikipedie) 56+171 (5 os./m2), což v porovnání s těmi čísly, co tu máme o brněnských KT8 (libovolné verze) nějak nedává smysl.

https://www.prazsketramvaje.cz/view.php?cisloclanku=2006040801


Offline
2818
01 úno 2006 10:39
Sedadla mají stejnou šířku, rozdíl je v tom, že u KT8D5N jsou sedadla dál od okna a je mezi nimi větší mezera, původně přišly s uspořádáním taky 2+2 jako ostatní KT8, ale díky větším mezerám mezi sedadlama byla moc úzká ulička a tak se to tu měnilo. Každopádně to nevysvětluje to, že je tam jen o jedno místo více na stání, to je blbost. Kdyby to přišlo s namačkanýma sedadlama vedle sebe jak je to v 21Tr bde je sedadlo uplně u stěny okna a mezi sedadly neni téměř žádná mezera, taky by byla širší ulička a možná by to uspořádání 2+2 zůstalo.
https://foto.bmhd.cz/foto/34500?searchP ... date#photo
https://foto.bmhd.cz/foto/6935?searchPa ... date#photo
https://foto.bmhd.cz/foto/85000?searchP ... date#photo


Offline
589
25 říj 2019 10:12
Nemohl by ten rozdíl být v jiném typu sedadel? Nejsou sedadla v KT8D5N rozměrově větší (především o něco širší)? Což by mohl být i důvod toho, že má uspořádání pouze 2+1, protože při 2+2 by zůstala příliš úzká ulička?


Offline
Uživatelský avatar

3714
08 čer 2005 23:12
Jen mi hlava nebere, jaktože je v KT8D5N menší plocha na stání než v KT8D5R.N2, když ta prvně jmenovaná mé méně sedaček (tj. logicky by mělo zbýt více místa na stání a měl by se vejít i větší počet stojících při stejném poměru os./m2)


Offline
2818
01 úno 2006 10:39
Opravdu si myslíte, že když je v KT8D5.RN2 uspořádání sedadel 2+2 a v KT8D5N 2+1 že rozdíl v počtu míst ke stání je pouze jedna osoba jak je níže psáno? To asi ne že? V KT8D5N bude míst na stání o dost více a nebo v klasícké kachně o více méně, ale určitě ne jen o jednu osobu.


Offline
Uživatelský avatar

3090
29 srp 2009 19:30
Teď se dívám, že mi v prvním příspěvku uteklo typové označení 45T/42T. A taky opravuji, že 64 sedaček u 45T je včetně sklopných - ne, jsou to jen pevné sedačky, nad každou z osmi náprav jsou 4+4 zády k sobě.

Antirez:
Myslíš? Dokaž.

Pokud stanovíme "předpoklad", že míra 5 os./m2 je konstantní v KT8 i v 45T (nehledě nakolik je reálná), lze z toho dopočítat podlahovou plochu pro stání, a to je zcela jednoznačně porovnatelný údaj. V případě KT8D5 to je 35,4 m2, u KT8D5N to je 35,2 m2 a u 45T 33,8 m2. A pokud to přepočítáme na, dle mého, reálnější obsaditelnost 3 os./m2 (stojících cestujících), vyjdou nám kapacity 106/106/101 (zaokrouhleno). Celkové kapacity jsou pak následující:
- KT8D5.N2: 54+177=231 / 54+106=160 (kapacita při 5 os./m2 lomeno při 3 os./m2),
- KT8D5N: 46+176=222 / 46+106=152,
- 45T: 64+169=233 / 64+101=165,
- pozn: slopné sedačky jsem u KT8 nezapočítal, protože jsou zároveň započítány v podlahové ploše pro stojící cestující.

Rozdíl mezi KT8D5.N2 a 45T se zvětšuje, že? Na základě čísel si troufám tvrdit, že kapacity jsou obdobné a dokonce spíš ukazují na drobně vyšší kapacitu nových 45T. V reálnem provozu se ale může situace drobně lišit, jak píše Ondrah98 a taky na základě vlastního vnímání (komfortní a nekomfortní místa, viz starší článek z idnesu, který byl na fórum už několikrát sdílen).

_________________________________
Brnem hrne šmirgl, trajf a basík. Vo tym ani nedéché.


Offline
589
25 říj 2019 10:12
Jestli je 5 osob na m2 reálných nebo ne je přece irelevantní... Pokud jsou Jakubova data o kapacitě správná, tak to prostě vychází rovnocenně, ať si o 5 osobách na m2 myslíme cokoliv. A samozřejmě to vyjde rovnocenně i když počet osob na m2 uvedeme jakýkoliv. Nebo snad v KT je 5 osob na m2 dosažitelné a v 45T není? Ano pak by to nevycházelo... Ale pokud mám jednotnou metodiku a správná data, tak to prostě srovnatelné je. Nevím jaký by měl být důvod toho, aby tramvaje srovnatelných rozměrů měly mít nějak zásadně rozdílnou kapacitu. Jistě se v oblasti teorie budou lišit o pár míst, ale v praxi se tento rozdíl absolutně setře (nastoupí víc tlustých x hubených, víc zavazadel, někdo radši počká, někdo se ještě vmáčkne...) a nehraje žádnou roli.


Offline
122
23 čer 2014 12:31
Jakub S.:
Takže při uspořádání sedadel 2+2 se do té brněnské novinky vejde jen o 7 lidi na stání méně, než do KT8D5N?
No, myslím, že bludy tady šíří někdo jiný. A 5 osob na m2 bych taky rád někdy v praxi viděl.


Offline
Uživatelský avatar

3090
29 srp 2009 19:30
Antirez:
KT8 má 30,3 m, brněnské 42T mají mít 31 m. Rozmístění dveří stejné a počet nástupních/výstupních proudů je taky stejný. Kabiny nejsou do kapacity započítávány. Kapacity jsou:
- KT8D5.N2: 54 míst k sezení (+ 4 sklopné) a 177 ke stání (při 5 os./m2),
- KT8D5N: 46 míst k sezení (+ 4 sklopné) a 176 ke stání (při 5 os./m2),
- 45T: 64 míst k sezení (včetně x ks sklopných) a 169 ke stání (při 5 os./m2),
Přemýšlím proč se tedy nemůžeme bavit o rovnocenné náhradě za KT8? Na šíření bludů by náš národ užilo.

_________________________________
Brnem hrne šmirgl, trajf a basík. Vo tym ani nedéché.


Offline
Uživatelský avatar

1634
10 čer 2006 20:45
Brno
Na linky 1 a 2 to v Plzni bude stačit v pohodě, na čtyřku budou delší vozy

_________________________________
Připravte si prosím jízdenky a průkazy na slevu!


Offline
122
23 čer 2014 12:31
Mně tedy připadá hlavně hodně krátká. Ale vím, je to v souladu se zadáním a tím, co zákazník poptával.
Bohužel tady budeme mít něco podobného a o rovnocenné kapacitní náhradě za KT8 nemůže být ani řeč.
Délka pouhých 29 m, přičemž je potřeba odečíst obě kabiny řidiče, výsledek nic moc. Přitom rozložení podvozků by umožňovalo minimálně 32 m provedení.


Offline
Uživatelský avatar

1894
01 srp 2006 14:13
Bezkov
Připadá mi nějaké úzká, ale to může klamat to horní zakastlování výzbroje.


Offline
Uživatelský avatar

2484
19 dub 2009 12:06
Brno
Tak Plzeň už má novou šalinu, po cca ročním skluzu, venku. Jsem zvědav kdy se dočkáme my.

_________________________________
Můj YOUTUBE kanál, obsahující zajímavá videa a foto-videa z oblasti veřejné dopravy.

Moje fotogalerie s dopravní tématikou.


Offline
Uživatelský avatar

1894
01 srp 2006 14:13
Bezkov
iHeute.cz

Něco nového kolem krachu ČKD


Offline
2818
01 úno 2006 10:39
Naxashi: to máš pravdu.


Offline
1787
04 bře 2012 23:26
M: Ty zelený Xkový 7články a žlutý X-Z 6články: to by bylo super mít v Brně.

_________________________________
1901 – 1919 = 13TA (ty špatný)
1920 – 1949 = 13TB (ty dobrý)


Offline
Uživatelský avatar

9272
10 čer 2004 11:19
https://de.wikipedia.org/wiki/Schweizer_Standardwagen popis motoráku.


Offline
2818
01 úno 2006 10:39
Video tramvají z Basileje:
https://www.youtube.com/watch?v=CYrmJyPUGio
Zajímavý je provoz jedné čtyřnápravové tramvaje a dvou čtyřnápravových vleků. Celkem by mě zajímal výkon motorů těchto vozů a opotřebovávání brzd na vlecích.


Offline
Uživatelský avatar

1894
01 srp 2006 14:13
Bezkov
Sice to není MHD, ale je to elektrické a je to z Brna:
EMU z Brna zradily baterky. První český elektromobil dojel na socialismus


Offline
Uživatelský avatar

6607
21 pro 2005 17:01
Tady ještě video


Offline
Uživatelský avatar

6607
21 pro 2005 17:01
Zkušební jízda vlakotramvaje v Szegedu


Offline
Uživatelský avatar

9272
10 čer 2004 11:19
Nebyl tam upravenej 15tkovej ?


Offline
1471
28 čer 2014 21:40
Fanklub 21/22Tr
Pvvs - no samozřejmě nemám. A kdybys mě zabil, tak si teď nemůžu vybavit, jak to tam bylo. Točna byla "celotočna", tzn podlaha kruhová. No fakt teď nevim, viděl jsem to určitě už rozpojený, a dost možná tam bylo něco velmi podobného, jako mají kloubovy devítikila, tzn takovej ten prstenec.

_________________________________
Jediný normální auto na elektriku je trolejbus!


Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 8074 ]  Přejít na stránku Předchozí  1 ... 30, 31, 32, 33, 34, 35, 36 ... 323  Další

Nepřečtené příspěvky | Zobrazit aktivní témata


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Přejít na:  
Právě je 26 čer 2024 07:07
Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]
Fórum běží na systému phpBB
Pro BMHD.cz vytvořil mceza | © 2011-12 [mceza.com]