Nepřečtené příspěvky | Zobrazit aktivní témata



Odpovědět na téma Stránka 19 z 93    Přejít na stránku Předchozí  1 ... 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22 ... 93  Další
Autor Zpráva
Offline
122
23 čer 2014 12:31
Bože, to je zase hledání problému tam, kde není. Má pravdu eriksson1505, aktuální stav evidentně nikomu nevadí.
Ta bloková smyčka je tam několik desetiletí. Jestli by měl někdo problém, tak zrušit parkovací místa a bude vyřešeno.
Na blokové smyčce jako takové nic špatného nevidím. Fungují úspěšně i v jiných evropských městech.

Mimochodem, návrh linkového vedení, se kterým přišel eriksson1505, tak vypadá zajímavě.
Lecos by to řešilo, je vidět, že nad tím musel chvíli strávit, dobrá práce. :wink:


Offline
589
25 říj 2019 10:12
eriksson1505: Ano tohle zdůvodnění současného stavu dává smysl, což ovšem nevylučuje fakt (a naopak jej potvrzuje), že na nějaké pravidelné používání je ta "smyčka" kolem bloku velmi nevhodná, protože tak nějak všechno zavazí všemu... Aspoň tedy z mého pohledu.


Offline
2814
01 črc 2006 22:24
Bedřichovice
Ad 9/11 o víkendu: pokud by se měla ponechat jen linka 9, tak by se mohla otáčet na Nových Sadech, pokud jen linka 11, tak na Maliňáku. V obou případech to vyžaduje jen přizpůsobení obratového času tak, aby byl co nejkratší.


Offline
75
29 lis 2017 11:29
Robert: u té 9 a 11 mě napadá otázka jak to dělat o víkendu? Nechat 11 vracet přes Maliňák na Moravák se mi moc nelíbí, to je dost jiná trasa než v PD a nechat v provozu obě linky s intervalem 20 minut taky není zrovna ok, na takovou linku by nejspíš na zastávce u Tomáška nikdo nečekal a všichni by chodili automaticky na pětku. S tou linkou 7 z Julcu je to samozřejmě nejjednodušší řešení, mně se ale moc nelíbí zdvojovat osmičku, která jezdí často, ještě další linkou s velmi podobnou trasou. Ale to je čistě moje subjektivní vidění, které může jiným připadat jako nesmysl, uznám.
Ondrah98: Ta značka tam není možná právě proto, že nikdo moc nechce rýpat do stávajícího stavu. Předpokládám, že těmi uličkami se motají hlavně místní, kterým by absence parkovacích míst vadila, takže jsou vlastně rádi, že šalinu objet nesmí, protože by přišli o místa k parkování. Policie to nejspíš taky trpí, takže jsou vlastně všichni spokojení nebo aspoň nikdo není až tak moc nespokojen, aby dával podnět ke změně.


Offline
589
25 říj 2019 10:12
No každopádně na Jeronýmově/Porhajmově není, takže i kdyby se tam parkovalo podle předpisů (respektive neparkovalo), tak bez značky nemůžu tramvaj legálně objet.


Offline
30
02 črc 2014 21:29
Samozřejmě, že tato značka není jen v brněnském Komíně. Další je třeba v Olomouci, konečná zastávka Pavlovičky (bloková smyčka).


Offline
7195
27 úno 2010 07:40
Plzeň-Slovanská. :-)


Offline
Uživatelský avatar

849
16 bře 2013 21:03
Bystrc, Černého
3 roky zpět mi tvrdili v autoškole, že jinde v ČR, než v Komíně ve smyčce, ta značka není.
Mám ale o tom docela pochyby. :-k


Offline
589
25 říj 2019 10:12
Robert píše:
Samozřejmě, že ano. Viz značka IP23b.


To samozřejmě. Ale je ta značka na Jeronýmově/Porhajmově? Nevím o tom, že by tam byla...


Offline
Uživatelský avatar

1406
29 dub 2006 12:26
Sebrowitz
Je to třeba v Komíně na smyčce...

_________________________________
… účastníkům provozu v tomto pořadí důležitosti - chodci, veřejná osobní doprava, cyklisté, motorová vozidla.


Offline
7195
27 úno 2010 07:40
Ondrah98 píše:
No dobře, i kdyby na Jeronýmově stála auta v zálivu tak jak mají a na Porhajmově nestála vůbec, tak objíždět tramvaj zleva je povolené?

Samozřejmě, že ano. Viz značka IP23b.


Offline
7195
27 úno 2010 07:40
Mně furt nejlíp vychází tato varianta:

1: beze změny
2: beze změny
3: beze změny
4: beze změny
5: beze změny
6: beze změny
7: Juliánov-Hlavní nádraží-Renneská-Starý Lískovec
8: Mifkova-Hlavní nádraží-Renneská-Nemocnice Bohunice
9: Lesná-Dětská nemocnice-Česká-Masarykova-Hlavní nádraží (pokračuje jako 11)
10: Stránská skála-Hlavní nádraží-Malinovského náměstí-Česká-Rakovecká (o víkendu jen Stránská skála-Hlavní nádraží-Nové sady/Malinovského náměstí)
11: Lesná-Cejl-Hlavní nádraží (pokračuje jako 9)
12: Komárov-Hlavní nádraží-Česká-Technologický park

Minimum změn a vše obslouženo.


Naposledy upravil Robert dne 14 bře 2021 20:47, celkově upraveno 1

Offline
589
25 říj 2019 10:12
No dobře, i kdyby na Jeronýmově stála auta v zálivu tak jak mají a na Porhajmově nestála vůbec, tak objíždět tramvaj zleva je povolené?


Offline
Uživatelský avatar

1406
29 dub 2006 12:26
Sebrowitz
Zdeněk píše:
Jenže na Geislerové nemají id 5 do 19 hod. ty zaparkovaný auta co dělat, jenže to nikoho netrápí.

Jeronýmova je v pohodě, kdyby motoristé používaly ty parkovací zálivy tak jak mají.
Porhajmova... jak říkáš.

_________________________________
… účastníkům provozu v tomto pořadí důležitosti - chodci, veřejná osobní doprava, cyklisté, motorová vozidla.


Offline
2814
01 črc 2006 22:24
Bedřichovice
Tak není nic jednoduššího než to napočítat tak, aby byl Maliňák průjezdný max. třeba s 2 minutama vyrovnávačky.


Offline
Uživatelský avatar

1634
10 čer 2006 20:45
Brno
Jenže na Geislerové nemají id 5 do 19 hod. ty zaparkovaný auta co dělat, jenže to nikoho netrápí.

_________________________________
Připravte si prosím jízdenky a průkazy na slevu!


Offline
589
25 říj 2019 10:12
V čem ta nevhodnost spočívá? Geislerova mi tedy přijde mnohem nevhodnější, tam když zastaví šalina, tak je zablokován veškerý provoz...


Offline
125
18 srp 2019 17:01
Líbí se mi, jak to máš propočítané a jako celek mi to dává docela smysl. Nicméně není výtku k tomu mám - myslím si, že Maliňák není tolik vhodný k ukončování pravidelné linky. Na mimořádnosti a výluky ok, ale na pravidelný provoz se mi to moc nelíbí.


Offline
312
21 dub 2009 20:30
Jedna technická: kromě kapacity kolejí na hl. n. je omezující i kapacita propojek kolejí na Nových Sadech. Takže na to v šotofantaziích nezapomínejte:-)


Offline
75
29 lis 2017 11:29
Tak mě napadlo možné řešení problematiky linek 7 a 10 pro případ, že bychom je chtěli zachovat i po skončení výluk. Možná je to trošku radikálnější řez, ale obávám se, že bez něj by vznikl akorát ještě větší paskvil. Viděl bych to následovně:

4 – Obřany - Tkalcovská - Malinovského nám. – Hlavní nádraží – Šilingrovo nám.– Komenského nám - nám. Míru a zpět místo přes Šilingrák tak přes Českou a nám. Svobody. - interval 10 min, o víkendu z Obřan jen na Nové Sady.
7 – Lesná Čertova Rokle – Jugoslávská – Tkalcovská – Malinovského nám. – Hlavní nádraží - Vsetínská – Osová – Starý Lískovec - jen V PD, interval 10 min
8 – Líšeň Mifkova - Geislerova – Masná – Hlavní nádraží – Vsetínská – Osová – Nemocnice Bohunice
9 – Lesná Čertova Rokle – Jugoslávská - Moravské nám. – Nám.Svobody – Hl.nádraží – Malinovského nám. – Moravské nám. – Jugoslávská – Čertova Rokle - interval 10 min
10 – Stránská Skála – Geislerova – Masná – Hlavní nádraží – Malinovského nám. – Česká - – Konečného nám. – Vozovna Komín – (Rakovecká) - víkend jen na Maliňák
11 – Maloměřický most - Tkalcovská - Malinovského nám. – Česká – Šilingrovo nám. – Mendlovo nám. (– Pisárky) - jen V PD, Pisárky beru jako možnost spojení z České k lanovce
13 – Juliánov – Geislerova - Masná – Hlavní nádraží – nám. Svobody - Česká - Komenského nám. – Nám.Míru a zpět opačně než linka 4, tj. přes Šilingrák. - interval 10 min

Je to řešení s 13 linkami, které nám poměrně dlouhou dobu v Brně fungovalo. Tímto řešením by 1 a 2. kolej na nádru zůstala na stejném počtu spojů jako v běžném bezvýlukovém stavu. Spojení na nám. Míru a do Obřan je sice díky rozdělení na dvě linky poněkud kostrbaté, na druhou stranu zrovna v Masaryčce to pro místní není úplný nezvyk, pamatuju doby, kdy d-4 jela do MČ přes Českou a z MČ přes Šilingrák. Důležité je, že obě linky na nám. Míru pojedou z nádru a to z 1.koleje a na druhou stranu Husovice a Maloměřice budou mít dvě linky ze stejného nástupiště jednak na České a druhak je i případná možnost na Maliňáku. Jinak dále linky směr Lesná pojedou z nádru sice odlišnou trasou, ale obě z 2.koleje, dále tím, že linka 13 pojede do Juliánova přes Šilingrák, tak uvolní místo na 2.koleji a pojede logicky spolu s d-8 z koleje čtvrté. Jinak desítka samozřejmě o víkendu jen na Maliňák a naopak v PD velká část spojů z Geislerky. Uznám, že tak trošku navíc je v mém návrhu linka 11, její jediný účel je ten, že samotná d-4 v intervalu 10 min by do Maloměřic nestačila, aby ta linka měla přece jen ještě nějaký smysl, mohla by zajíždět do Pisárek k lanovce, ale to beru spíš jako lehkou fantasmagorii. Alternativní řešení je d-11 vůbec nezavádět a polovinu spojů linky 4 z Maloměřic otáčet na Maliňáku. Co se tímto naopak nevyřeší vůbec je jiné nástupiště linek 7 a 8. Tady by řešení existovalo také, byť ultra šílené a to prohodit od nádru k nemocnici respektive do Bystrce trasy d-1 a d-8. To bychom ale museli nakoupit opravdu hodně obousměrných šalin. A teď do mě ;-)


Offline
Uživatelský avatar

1082
22 pro 2008 22:51
PoŠuKov, 2. část
Ad: osekání 405, 406. Až bude šalina ke kampusu, natož lanovka k tomu, nabízí se ukončení u kampusu a osekání spojů na úkor vlaků (viz druhý odstavec).

U 406 se nabízí ukončení např. Rosicích, Trávníkách a povede-li se, tak obousměrně vázat v Tetčicích na rychlý vlak do Brna (pro Rosice jako MHD a pro Oslavany). Ivančice už jsou mimo, ty mají vlak, kde do budoucna lze předpokládat zvýšení počtu přímých spojů do Brna (místo přestupů v Bránících). Pro cesty k nemocnici zastaví S41 na terminálu v Lískovci.

Ostopovice: No tady asi nějaká 403 v rozsahu obsluhy Omic a 404 v rozsahu obsluhy Radostic vždy zůstane. Vedení těchto linek k terminálu na vlak nedává žádný smysl, to už je logičtější současné vedení vedení na Osovou (a dál dle kapacity obratišť). Nicméně nečekejte nijak četný zastavování vlaků v Ostopovicích, a už vůbec ne do modernizace celé tratě.


Offline
Uživatelský avatar

1634
10 čer 2006 20:45
Brno
Jen dotaz, na Labskou ke škole by jelo co? Že tou 403 jezdí poměrně dost děcek směr Ostopovice, Troubsko a Omice

_________________________________
Připravte si prosím jízdenky a průkazy na slevu!


Offline
1078
09 lis 2006 18:16
Co psali, tak až bude zastavovat vlak v Ostopovicích, tak dojde k redukci 403.
Jinak si myslím, že bude končit na Osové ve smyčce (až linka 25 pojede k Leskavě). Pokud nebude Leskava, tak je stále možnost ji nechat jet na Labskou, akorát ne kolem šaliny. Ještě by se mi líbila myšlenka ji poslat z Ostopovic na smyčku do Lískovce a dále k nemocnici - přeci jen zajíždí do stejné oblasti jako 51 a 402 a byla by možnost přestoupit na smyčce i u nemocnice. Je tam sice málo místa, ale myslím, že se budou dát odstavovat vozy na té rampě vedoucí k Jihlavské, vedoucí nad novým tunelem (ta má snad sloužit snad jen pro MHD jako velká smyčka pro trolejbusy).


Offline
2736
23 říj 2012 11:06
na křížení trolejbusu 25 s devítkou
P.s. Neberte mě za slovo, 403 na Kamenný vrch nebo Mendlák jsem tak nějak nadhodil jen pro porovnání, není to součást žádných plánů, pokud vím. Resp. asi pojedou na terminál u špitálu, ale nenapadá mě, kde je nějak rozumně odstavit.

_________________________________
Jaro, léto, podzim a zima: nejlepší podnební pás.


Offline
2736
23 říj 2012 11:06
na křížení trolejbusu 25 s devítkou
K regionálkám na Kampus: Ano, všechny ty úvahy o rušení 405 a zavedení 401 a 402 k Leskavě jsem četl. Ano, terminál u vlaku Sl (Leskava) bude menší, ale mít v něm zhruba tolik trajflů, co je teď na Osové a k nim jen 401 a 402 by neměl být problém, venkov nejezdí tak často, zhruba jednou za 30 minut, víkend jednou za hodinu proklad 401 nebo 402. Řekl bych, že ve všední den stojí od Bíteše na Kyjevské dva Crossy nebo Sorka a Cross a střídají se. Každopádně všechno lepší, než stávající ukončení.
Jestli je plán mít regionálky 401 a 402 na Kampus se zastávkama na Osové, Pod nemocnicí, FN Bohunice a Kampus, jsem všema deseti pro, co vím, tak spousta sestřiček a personálu ze špitálu bydlí v Bosonohách, Říčanech a okolí, i u nás v Knínicích jich pár bydlí, takže celkově by přestup až na Osové s větším výběrem linek přišel vhod a kdyby bus tyhle lidi vyhodil přímo u špitálu, tak paráda a odpadá jim jeden nebo dvojí přestup.
V současném GVD to vylepšili tou 401Ex po dálnici, i když mám teda zkušenost, že je lepší jen ukončením, ne jízdní dobou. Konkrétně jsem před Koronou jel opakovaně v 14:47 z Knínic s možností výběru mezi 402 a 401Ex v Říčanech, dokonce na sebe čekají i se 151 od Zastávky a pokud jsem zvolil přeskok na Ex, přijel jsem na Osovou o 2 minuty později, než 402 na Lískovec, takže při třetí jízdě ve stejnou dobu, jsem se na přesedání vykašlal, i když to znamená jet celou cestu starým Trábošem a ne Crossem LE, kterých tu frčí většina.
Takže by bylo docela fajn, kdyby 401 a 402 končily třeba u internátu sestřiček (Kampus-sever), jen se obávám, že v souběhu se 40 a 61 tam není místo. Umím si představit, že by 61 odklonili na Osovou do smyčky, nebo ji "zapíchli" už dole na Centrálce. Její hlavní smysl je v obsluze Holandské a vazeb okolo.
Se 40 bych tuhle trasu neslučoval, už tak je z ní místní "metrolinka," která si sama veze dost tras.
Jen nevím, kde a jak chtějí ukončit 403 a 404, na Kampus se nevlezou už tuplem, pokud nemají končit na Leskavě. Protáhnout je na Kameňák je zas blbost kvůli moc dlouhému souběhu s městskýma linkama a na Mendlák Kordis tyhle linky nechce, což mi vyplynulo z toho, že na něm nechce ani 405 a 406.
Rušit 405 je trochu blbé, zvlášť v Rosicích je vlak hodně z ruky, zvlášť od pracáku, od kaufů na přivaděči směr Brno, zajímalo by mě, jak tohle chce Kordis řešit, posílit 423 s místníma olítanýma Trábošama, aby lidi přesedali v Tetčicích, to mi moc smysl nedává, ale asi je to jediné řešení, jak obsloužit kompletní vazby v Rosicích a Zastávce mimo trasu vlaku.
Rušit 406 by byl úplný nesmysl, protože obsluha Ivančic, Nesovic a okolí je už tak docela slabá a z jízdy po "Hajveji číslo jedna" těží jen na posledních cca. 10 km, což není mnoho.

_________________________________
Jaro, léto, podzim a zima: nejlepší podnební pás.


Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 2318 ]  Přejít na stránku Předchozí  1 ... 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22 ... 93  Další

Nepřečtené příspěvky | Zobrazit aktivní témata


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Přejít na:  
cron
Právě je 29 čer 2024 05:53
Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]
Fórum běží na systému phpBB
Pro BMHD.cz vytvořil mceza | © 2011-12 [mceza.com]