Nepřečtené příspěvky | Zobrazit aktivní témata



Odpovědět na téma Stránka 19 z 413    Přejít na stránku Předchozí  1 ... 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22 ... 413  Další
Autor Zpráva
Offline
Uživatelský avatar

1344
17 črc 2010 21:41
Krno
Naxashi píše:
Sedačky mají být na jedné straně otočené jedním směrem, na druhé opačným. Tím pádem tu není to trapné sezení naproti sobě. Podvozky nutně nemusí překážet. Dalo by se to jistě uspořádat *nějak* dobře.

Nejsem si jistý, jestli jsem někdy viděl 100% nízkopodlažní tramvaj (a ještě ke všemu s otočnými podvozky), kde by sedačky nad podvozky nebyly naproti sobě. Nejvyšší místo je totiž nad koly a logicky na něj musíš posadit sedačku, nemůžeš tam dát prostor na nohy, jinak bys na tu sedačku musel šplhat po žebříku, když máš nízkopodlažní uličku. Tím pádem ti nezůstane jiná možnost než ty sedačky otočit proti sobě, resp. zády k sobě nad každou nápravou. Zkus si to namalovat nebo ještě lépe, vymodelovat ve 3D, a vsadím se, že na nic lepšího nepřijdeš; já jsem nepřišel. A hlavně, naprostá většina lidí nemá se sezením naproti sobě takový problém jako ty. Naopak se většinou líp vystupuje od okna, protože obvykle nemusí nikdo sedící u uličky vstávat, maximálně pootočit nohy, pokud se tam teda zrovna nesejdou dva profesionální basketbalisti.

_________________________________
Ano, jsem to já, Fantomas...


Offline
2843
23 říj 2012 11:06
na křížení trolejbusu 25 s devítkou
No fuj, LF/O+40T, to by byl dobrý zmatlanec.

_________________________________
Jaro, léto, podzim a zima: nejlepší podnební pás.


Offline
Uživatelský avatar

1900
01 srp 2006 14:13
Bezkov
goldfinger píše:
To, že obousměrné šaliny jezdí převážně na d8 neznamená, že se nemohou objevit jinde, zejména při výlukách, ale nejen při nich. A pak půjdeme problému naproti.

V případě velké výluky je v současnosti možné d-8 zkrátit na Líšeň - Nové sady, jak to bylo při reko Joštovy, čímž se dá získat několik dalších vozů na výluky. Po otevření trati na kampus to už nepůjde. Proto bych se opravdu nebál navýšení počtu obousměrných vozů.

P.S. Ještě mě napadá kacířská myšlenka pro prodloužení soupravy. Objednat tramvaj na způsob EVO1/o a provozovat je v soupravě se Š-45T.


Offline
2843
23 říj 2012 11:06
na křížení trolejbusu 25 s devítkou
To, že domy patří městu, neznamená, že by šlo snadno spáchat ÚR+SP, byl by to normální proces jako jinde. Navíc ty zastávky třeba na Běloruské a jinde jsou už rozpůlené, takže by se znovu muselo přistoupit k překopání, kdyby na nich stavěla delší šalina.
Podle mě by se ovšem taková úprava na delší nástupiště zrovna na Švermové nebo Běloruské dost hodila, už jsem víckrát zažil poskakování osmičky za šestkou, právě kvůli krátkým nástupištím. Většinou teda směrem z města do Lískovce.

_________________________________
Jaro, léto, podzim a zima: nejlepší podnební pás.


Offline
Uživatelský avatar

9306
10 čer 2004 11:19
Hm, sice je dobrý, že se něco nakoupí.. Ale furt to neřeší problém v tom, že dílny nestačej ani dnešním vozům , natož něčemu novějšímu. Ale pro DP, potažmo město je jednodušší a levnější se vymlouvat na to, že nejsou dílny, není infrastruktura. A pak se tady zkouší prasečiny typu trojčata, LF2+LF2, LF2+LF1.. Kapacita chybí a zásadní řešení taky.

D9lny a vozovna je problém. Mifkova je snadno řešitelná. Stačí se podívat, komu patří ty zahrady a domy za konečnou..


Offline
Uživatelský avatar

1653
10 čer 2006 20:45
Hrubšice
Hlavně se nic delšího Kačeny nevleze na Mifkovu.

_________________________________
Připravte si prosím jízdenky a průkazy na slevu!


Offline
Prznitel češšššššštiny
Uživatelský avatar

Prznitel češšššššštiny
1977
07 dub 2006 09:03
To, že obousměrné šaliny jezdí převážně na d8 neznamená, že se nemohou objevit jinde, zejména při výlukách, ale nejen při nich. A pak půjdeme problému naproti.


Offline
Uživatelský avatar

Administrátor
2499
28 lis 2007 23:00
Brno
Pořád se bavíme o lince 8, která nejezdí na 1 a 2 nástupiště.
Pokud mě paměť neklame, tak bylo počítáno se zapojením 2 x KT8.
I nástupiště byla takto uzpůsobena.

_________________________________
Smyslem života je, aby byl rozum a instinkt v rovnováze.


Offline
Prznitel češšššššštiny
Uživatelský avatar

Prznitel češšššššštiny
1977
07 dub 2006 09:03
Alanis píše:
goldfinger: co to je za argument? Odkdy jezdí 8 přes 1. a 2. kolej? A odkdy nejezdí přes 1. a 2. kolej 40m soupravy? Já tam běžně vídám 3x T6, nebo LF2+LF1...

Nástupní hrany mají délku max. 70 m (uvažuju i prostor dole pod klandrem). Takže když na 1. kolej přijede např. 3x T6, která má 45 m, zbývá tak tak flek na další 30m vlak (např. 13T na d9, což je poměrně časté). Ale to už jsou poslední dveře druhé soupravy mimo všechno. A nesmíme zapomínat na to, že delší souprava potřebuje delší čas k opuštění křižovatky a déle by blokovala vexle pro spoj za ní, což by se negativně podepsalo na cestovní rychlosti a jízdní době. Proto další rozšíření dlouhých souprav nepovažuju za krok správným směrem.


Offline
2824
01 úno 2006 10:39
Pokud najdu starý časopis Městská doprava, tak se tam o tom psalo, bylo jich objednáno více než 7, ale jestli to bylo 10 nebo 20 si už nepamatuju, ČKD bylo schopno dodat jen 5 a pak 2 a to bylo vše, navíc i podle podnikového časopisu měly mít uplně jiný vzhled a čela. Taky původně to mělo sedadla 2+2 a pak se ubíralo, protože byla moc úzká ulička, pamatuju si zkušební jízdy, kdy ty dvojsedačky byly ještě odmontované a ty jednosedačky tam nebyly, vím, že jsem se tehdy zhrozil, že na té straně budou jen dvě sedadla sarcastic

Tady píší, že jich mělo být 12:
https://cs.wikipedia.org/wiki/Tatra_KT8D5N
tak aby v Brně bylo 40 KT8.


Offline
821
25 led 2006 09:46
Objednáno 20 KT8D5N určitě nebylo.


Offline
Uživatelský avatar

1900
01 srp 2006 14:13
Bezkov
Ještě si zauvažuju nad počtem obousměrných šalin:
V roce 1997 bylo v Brně jen 28 kachen. Na prodlouženou d-8 byly potřeba další, proto bylo z ČKD objednáno dalších 20 KT8, už v eNkovém provedení. Jestli to dobře chápu, tak se měl celkový počet KT8 zvednout na 48 ks.
Může mi to někdo z pamětníků potvrdit?


Offline
Uživatelský avatar

800
15 srp 2012 14:28
goldfinger: co to je za argument? Odkdy jezdí 8 přes 1. a 2. kolej? A odkdy nejezdí přes 1. a 2. kolej 40m soupravy? Já tam běžně vídám 3x T6, nebo LF2+LF1...

_________________________________
"Všichni se jednoznačně shodli, že Solaris je novou, velmi moderní firmou s kvalitními produkty. A proto budeme mít trolejbusy SOR."


Offline
Prznitel češšššššštiny
Uživatelský avatar

Prznitel češšššššštiny
1977
07 dub 2006 09:03
Délka vozů je kromě vybavení dílen limitovaná délkou nástupních hran na nejdůležitějším přestupním uzlu HBf, které ze známých důvodů nejde prodloužit a kvůli zatížení zejména 1. a 2. koleje musí umožnit současné odbavení dvou souprav. Takže snění o houdrnkách je zbytečné.


Offline
598
25 říj 2019 10:12
Naxashi píše:
Stále tu čtu, jak tu nemáme zázemí na dlouhé vozy. Udělal bych to jinak. Prostě nakoupit dlouhé vozy a zázemí řešit až pak. Protože pak tu bude nutnost to vyřešit, nějaký tlak. Ten tu teď není. Takže se to neřeší.


Tohle je podobně smysluplný přístup třeba jako si půjčit na dovolenou a ještě začátek splácení třeba o 3 měsíce odložit. Však je to daleko, ono se to nějak vyřeší... V soukromé sféře velmi hloupá cesta do pekel, ale ve veřejné sféře nemyslitelná hloupost.


Offline
Uživatelský avatar

925
14 čer 2004 18:43
Brno - Bystrc
Ten interier na tech vizualizacich nevypada zas tak spatne. Hodne me to pripomina tramvaje od Alstomu, ktere jsou reseny podobne. Oproti KT8 (kde prostor mezi 1. a 2. dvermi neni zadny zazrak) to mozna realne bude mit i vice mista, protoze tam nebudou schody u levych dveri, takze tam vznikne docela dost "pohodlnych" mist k stani (hlavne diky tomu, ze vetsina zastavek ma vnejsi nastupiste. K tomu tam nebudou schody ve strednim clanku, ktere take hodne ubiraji atraktivite. Uvidime, jak to bude v realite, ale muj tip je, ze to bude s KT8 srovnatelne.

Co se tyce delsich vozu, tak by se problem dilen dal nejspis vyresit nakupem 20m s kabinou na jedne strane, dvermin na obou a bez zadniho cela -- misto cela by bylo propojeni na druhy vuz. Kazda pulka by pak byla "samostatna" (i kdyz pro jizdu s cestujicimi by to nebylo kvuli chybejicimu celu mozne). Nevyhoda je vyssi cena kvuli jednomu podvozku navic a nutnost dvou samostatnych vyzbroji. Vyhoda pak moznost v pripade poruch/havarie jedne casti sestavit vuz z provoznich polovicek.


Offline
Uživatelský avatar

6976
15 dub 2008 16:23
Žlutý kopec
Kdyby to mělo 4 články, vůbec by to nebylo od věci. Ale tady narážíme zase na limity DP a jeho zařízení.


Offline
821
25 led 2006 09:46
Zvetšení vzdálenosti otočných čepů podvozků středního dílu způsobí jedině to, že v oblouku se tento díl posune více do středu oblouku a bude zasahovat do profilu protijedoucích tramvají. A ještě čím se víc v oblouku střední článek posune ke středu, tím více vně vybočí čela vozu.
Takže by byly třeba další zákazy míjení. Už tak měly s hodnotou 7,5 problémy Varia třeba na lince 4, kde neprojely podel parkujících aut (T3 tam projela). Dále to bude vyžadovat větší úhel natočení podvozků, tedy užší uličku mezi sedadly. Vzdálenost otočných čepů je pro konstrukci vozu a jeho průjezdný profil dost zásadní a limitující hodnota.


Offline
Uživatelský avatar

6976
15 dub 2008 16:23
Žlutý kopec
Udělal bych to jinak. Prostě nakoupit dlouhé vozy a zázemí řešit až pak. Protože pak tu bude nutnost to vyřešit, nějaký tlak. Ten tu teď není. Takže se to neřeší.
Jenže tohle nikdo rozumný neudělá, protože je to obrovská investice, a zároveň pravděpodobnost, že se o ty vozy nebudeš moct adekvátně postarat.


Offline
1792
04 bře 2012 23:26
Pokud ten interiér bude takový, jaký je na obrázku, tak to bude naprostá katastrofa. Taky to ve mě nevzbuzuje důvěru v nějakou kapacitu. Pochybuji, že uvnitř bude aspoň těch 30 m prostoru obsaditelnýho lidma.
Sedačky mají být na jedné straně otočené jedním směrem, na druhé opačným. Tím pádem tu není to trapné sezení naproti sobě. Podvozky nutně nemusí překážet. Dalo by se to jistě uspořádat *nějak* dobře.
Mám i obavy o místa na nohy. Výrobci si zřejmě myslí, že to prodávají trpaslíkům.
Střední článek by mohl být delší. Minimálně na stejnou mezipodvozkovou vzdálenost jako v případě střední – krajní.
Tohle není náhrada KT8. Tohle je downgrade. Z hlediska kapacity minimálně.
Stále tu čtu, jak tu nemáme zázemí na dlouhé vozy. Udělal bych to jinak. Prostě nakoupit dlouhé vozy a zázemí řešit až pak. Protože pak tu bude nutnost to vyřešit, nějaký tlak. Ten tu teď není. Takže se to neřeší.

_________________________________
1901 – 1919 = 13TA (ty špatný)
1920 – 1949 = 13TB (ty dobrý)


Offline
Uživatelský avatar

Moderátor
6180
11 dub 2010 15:05
Juliánov
Kotasův "unifik" je fajn na vysokopodlažních tramvajích pro které byl kdysi navržen, ale na dnešní tramvaje se už nehodí. Dnešní moderní tramvaje mají mnohem menší podíl lakovatelných ploch a proto si myslím, že se na ně hodí spíš jednodušší nátěry. Ostatně ne náhodou dneska používá spousta dopravců po celým světě jednoduchý jednobarevný schémata.

Třeba ta červenobílá varianta nabídnutá Škodou mi přijde super. Varianta od uživatele Vario1523 mi taky přijde fajn akorát bych z ní vyhodil tu šedou a nahradil ji červenou.

_________________________________
Šotouš bez foťáku, je jako tělo bez duše. :-)

"fejsbůk" BMHD.cz


Offline
Uživatelský avatar

194
12 čer 2020 15:02
Brno-Černá pole
Mně to co poslal Vario přijde naprosto perfektní. :wink:


Offline
Uživatelský avatar

6976
15 dub 2008 16:23
Žlutý kopec
Fantomas píše:
Čím víc proužků, tím víc šalinas? To mi nepřijde jako zrovna nejvhodnější kritérium pro hodnocení kvality barevného řešení. Podle této logiky by nejlepší bylo mít šaliny pruhované jako zebry, to by byla přece nejmenší nuda. :mrgreen: Mně ten unifik prostě přijde už zastaralý a hlavně není ani pro Brno unikátní. Vždyť stejně natřené tramvaje jezdí v Práglu, to by mělo každého brněnského patriota štvát.

No proužky už tak nějak máme ve znaku města (i s tím by se ale dalo lépe pracovat). I proto mi návrh, který tu nadhodil Vario, přijde pěkný.


Offline
Uživatelský avatar

278
31 led 2010 23:09
jinak myslím, že červené s bílou střechou nevypadá zas až tak špatně, jen mi na boku chybí nápis DEUTSCHE-BAHN...


Offline
Uživatelský avatar

278
31 led 2010 23:09
Fantomas píše:
...Vždyť stejně natřené tramvaje jezdí v Práglu...


Unifik popřípadě jeho variace se tam používá už jenom na kachnách, jinak T3 maj krémový a 14T a 15T maj taky svoje vlastní zbarvení. Za mě je unifik mnohem, ale mnohem lepší než "dračí" zbarvení, ale zároveň je pravda, že je tu s námi už skoro 20 let a nějakou obměnu by to možná chtělo... na druhou stranu oprati unifiku s pruhem z jiných měst a jednobarevné Ostravě myslim, že furt dobrý.


Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 10302 ]  Přejít na stránku Předchozí  1 ... 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22 ... 413  Další

Nepřečtené příspěvky | Zobrazit aktivní témata


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Přejít na:  
cron
Právě je 26 lis 2024 01:16
Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]
Fórum běží na systému phpBB
Pro BMHD.cz vytvořil mceza | © 2011-12 [mceza.com]