Nepřečtené příspěvky | Zobrazit aktivní témata



Odpovědět na téma Stránka 17 z 145    Přejít na stránku Předchozí  1 ... 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20 ... 145  Další
Autor Zpráva
Offline
325
21 dub 2009 20:30
Leccos může být tady. Do prvního řádku zadat třeba Rajhrad


Offline
597
25 říj 2019 10:12
Falkon: Historická ortofota by nepomohla? https://ags.cuzk.cz/archiv/?start=lms


Offline
Uživatelský avatar

364
03 črc 2007 20:00
IDS JMK, zóna 535
Nemáte někdo náhodou nějakou fotku z Rajhradu před redukcí tamního kolejiště? Zkoušel jsem to pohledat přes strejca googla, ale vyplivuje mi to jen samý aktuální fotky. Plus by se mi i hodilo info o tom, kdy k redukci kolejiště došlo; vím, že to bylo někdy na přelomi milénia, ale už nevím, kdy přesně a buďto neumím pořádně hledat, nebo google fakt nic neví… (koukal jsem i na wikičlánek o rajhradské železniční stanici a veskrze žádné kloudné info, krom zmínky, že 29.3.2000 byla stanice změněna na zastávku).
Mimochodem, kdyby bylo i nějaký podrobnější info ohledně připravované výhybny, která se tam má v budoucnu postavit, taky bych nepohrdnul. O tom jsem teda nějaké letmé zmínky na netu našel, ale doopravdy taky nic konkrétního, i když chápu, že je zatím vše pouze v plánu.
Díkec


Offline
Uživatelský avatar

6616
21 pro 2005 17:01
Cracatit píše:
Mouka a Robert: Jasně, už jsem si to přečetl i na Zdopravy, ty odklony Railjetů nach Berlin, jen by mě zajímalo, kolik se ušetří touhle jízdou. Co vím, tak tyhle přímé vlaky mají v současném stavu stání na hlavním nějakých 20 minut cca. Průjezd Vysočinou přidá oproti normálu půl hodiny, nebo víc?


Je to v tom článku, jízdní doba se prodlouží o 21 - 24 minut.


Offline
609
24 čer 2005 20:56
Cracatit píše:
Mouka a Robert: Jasně, už jsem si to přečetl i na Zdopravy, ty odklony Railjetů nach Berlin, jen by mě zajímalo, kolik se ušetří touhle jízdou. Co vím, tak tyhle přímé vlaky mají v současném stavu stání na hlavním nějakých 20 minut cca. Průjezd Vysočinou přidá oproti normálu půl hodiny, nebo víc?

Před pár lety jela trasou přes Vysočinu Avala a nabrala asi 40 minut. Vynechání PHA hl.n. je tedy docela velká časová úspora.

_________________________________
I cesta může být cíl.


Offline
2807
23 říj 2012 11:06
na křížení trolejbusu 25 s devítkou
Mouka a Robert: Jasně, už jsem si to přečetl i na Zdopravy, ty odklony Railjetů nach Berlin, jen by mě zajímalo, kolik se ušetří touhle jízdou. Co vím, tak tyhle přímé vlaky mají v současném stavu stání na hlavním nějakých 20 minut cca. Průjezd Vysočinou přidá oproti normálu půl hodiny, nebo víc?

_________________________________
Jaro, léto, podzim a zima: nejlepší podnební pás.


Offline
7286
27 úno 2010 07:40
Cracatit píše:
Mouka: To je text k té velké výluce od září, ne k Blansku. Jo a co to je za blbost, že Railjet do Berlína staví jen v Holešovicích, to jako nepojede na hlavní vůbec? Není to nějakej nesmysl?

Ono se tím ušetří docela dost času, když pojede rovnou do Libně.


Offline
Uživatelský avatar

6616
21 pro 2005 17:01
Cracatit: Je tam zmíněných těch výluk víc, Brno - Blansko je tam též.
Vlaky 172/173 a 256/257 vynechají Prahu hlavní, zastaví v Praze jen v Holešovicích. Při jízdě přes Vysočinu bude prodloužená jízdní doba, tak se to tím srovná.


Offline
2807
23 říj 2012 11:06
na křížení trolejbusu 25 s devítkou
Jinak děkuju za přepis, takhle jako holý text se to čte dobře. :smile:

_________________________________
Jaro, léto, podzim a zima: nejlepší podnební pás.


Offline
2807
23 říj 2012 11:06
na křížení trolejbusu 25 s devítkou
Mouka: To je text k té velké výluce od září, ne k Blansku. Jo a co to je za blbost, že Railjet do Berlína staví jen v Holešovicích, to jako nepojede na hlavní vůbec? Není to nějakej nesmysl?

_________________________________
Jaro, léto, podzim a zima: nejlepší podnební pás.


Offline
Uživatelský avatar

6616
21 pro 2005 17:01
Citace:
Stavební práce související s modernizací prvního tranzitního koridoru letos výrazně ovlivní cestování vlaky Českých drah. Například expresy linky Ex3 budou vedeny oklikou přes Vysočinu, vybrané vlaky kategorie EC a railjet mířící z Grazu do Berlína nezastaví na pražském hlavním nádraží, ale jen v Holešovicích. Doba jízdy se pak u všech dotčených vlaků linky Ex3 výlukami prodlouží o 21 minut, respektive v opačném směru o 24 minut. Dotčená bude většina vlaků v dálkové i regionální dopravě.

Postupná rekonstrukce prvního koridoru změní trasu řady vlaků Českých drah, jiným prodlouží dobu jízdy a místo dalších vyjedou na řadě míst autobusy. Pracovat se již začalo nebo začne mezi Poříčany a Velimí, Brandýsem nad Orlicí a Ústím nad Orlicí, Brnem a Blanskem a v Pardubicích. Největší změny pak kvůli výlukám doznají dálkové vlaky linky Ex3 (Praha – Pardubice – Brno – Břeclav), které budou vedeny z Brna do Prahy a zpět přes Vysočinu. Ostatní sice pojedou přes Pardubice, nicméně prodlouží jízdní dobu o 5 až 25 minut. Změny v jízdním řádu by měly platit od 6. dubna a potrvají nejspíše do poloviny roku 2023.

Výluky tratí se dotknou více než sta kilometrů. Doba zpoždění se bude odvíjet od systému zastavování jednotlivých linek a především možnosti průjezdu úzkými hrdly v místě vyloučení traťové koleje.

Hungaria a Vindobona výjimkami

A zatímco rychlíky do Brna a expresní vlaky na Ostravsko budou vedeny v tradiční trase, byť s výlukovým jízdním řádem, expresní vlaky linky Ex3 pojedou odklonem přes Havlíčkův Brod. Zastaví až na brněnském hlavním nádraží. Kromě toho vlaky EC 172/173 Hungaria z Budapešti do Hamburku a dvojice spojů rj 256/257 Vindobona z Grazu do Berlína nezastaví na pražském hlavním nádraží a z Libně pojedou rovnou do Prahy-Holešovic.

Dálkové dopravě se bude muset přizpůsobit i doprava regionální. Ve Středočeském kraji se kvůli výluce mezi Poříčany a Velimí omezí už z Prahy. „Jistá je změna časových poloh vlaků linek S1 a S7 od začátku dubna, v období letních prázdnin zřejmě dojde k dočasné náhradě osobních vlaků autobusy v úseku Poříčany – Kolín a opačně,“ informoval Jakub Goliáš, ředitel pražského Regionálního obchodního centra (ROC) ČD.

Běžný stav až v zimě

Změny v regionální dopravě nastanou i na Pardubicku. Po změně jízdního řádu (6. dubna) by měl být umožněn provoz osobních vlaků mezi Chocní a Českou Třebovou pouze měsíc, pak ke slovu přijdou autobusy. „Osobní vlaky budou poté jezdit pouze mezi Kolínem a Chocní, a to v mírně pozměněných časech. Tento stav by měl trvat do konce jízdního řádu. Přes zimu se na koleje opět vrátí osobní vlaky, ale po zahájení jarní stavební sezony je bude opět nutno nahradit autobusy,“ upřesnil Tomáš Netolický, ředitel pardubického ROC ČD.
Na jihu Moravy začne nepřetržitá výluka 1. září. Vyloučena bude druhá traťová kolej v úseku Adamov – Blansko. Do té doby brněnské ROC ČD očekává pouze výluky víkendové. Protože od dubna 2021 pojedou expresy jinudy, nebude mít výluka výrazný dopad do provozu. Jen osobní vlaky, které jezdí z Brna směr Blansko ve čtvrthodinovém taktu, skončí už v Adamově. Ostatní pojedou bez omezení.

Po celou stavební sezonu 2022 má být ještě výluka TK v úseku Blansko – Rájec (rekonstrukce mostu v km 182,618). Během úplného zastavení provozu v úseku Brno – Blansko už tato výluka dopravní opatření výrazným způsobem nezhorší.


Moravský ostrov


Autobusy však začnou v úseku Brno-Maloměřice – Blansko jezdit se začátkem platnosti jízdního řádu 2021/2022. „Náhradní doprava bude zavedena za linky S2 a R19. Osobní vlaky pojedou v úseku Blansko – Letovice,“ uvedl Jiří Sysel, ředitel brněnského ROC ČD. Zajímavé bude z pohledu provozu i období od 1. 6. 2022 do 26. 8. 2022, kdy začne výluka v úseku Březová nad S. – Svitavy. V úseku Blansko – Letovice (resp. Březová nad S.) tedy nastane prakticky ostrovní provoz, v nezávislé trakci. Vozidla bude na výkony možno dopravovat pouze přes Velké Opatovice. „Zajištění tohoto provozu je teprve v řešení,“ doplnil Sysel.


Jsou tam určité nepřesnosti, určitě se nebude přestupovat z vlaku na náhradní dopravu v Majlontě. V Majlontě pouze fyzicky začne výluka traťových kolejí.


Offline
2807
23 říj 2012 11:06
na křížení trolejbusu 25 s devítkou
Taky by se mi to hodilo jako text, kdyby byl někde odkaz na Blansko.

_________________________________
Jaro, léto, podzim a zima: nejlepší podnební pás.


Offline
7286
27 úno 2010 07:40
Celé bys to neměl? Nebo aspoň odkaz, jestli to je někde ke zhlédnutí?


Offline
Uživatelský avatar

6616
21 pro 2005 17:01
Něco málo k výluce Brno - Blansko od 6. dubna (+ navazující).


Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.


Offline
615
17 říj 2011 09:57
Brno-Bystrc
V Brně jsou pohotovostní dokonce 4 soupravy. Pro R9 a R12 (362+A+BDs+4xB), pro R19 (362+A+5xB), IDS motorová (754+3xBdmtee), IDS elektrická (242+4xBdmtee). Trochu mně teda nesedí, že tam byl plecháč a ne eso. Vůz AB bych vyloučil, těch je v Brně akorát, zvláště když v současnosti jezdí na R12 dvojmo. Ještě to teoreticky mohla být souprava "co depo dalo", zvláště když v současnosti je většina vlaků krácena, ale to bych tam nečekal 1. třídu.


Offline
Uživatelský avatar

2626
13 črc 2009 13:42
Aha, to rozhodně. To jsem nevěděl, že ČD mají v Brně takovouto zálohu...

Jinak možná tam teda bylo i nějaké Bd soudě dle toho, že ta souprava je určena pro R12. Ale to jsem neměl šanci rozpoznat, viděl jsem to z auta z mostu.


Offline
615
17 říj 2011 09:57
Brno-Bystrc
Podle popisu to odhaduji na pohotovostní soupravu pro R12. Asi nebyla k dispozici pohotovostní souprava IDS, tak vyjelo toto. Lepší, než nic.


Offline
Uživatelský avatar

2626
13 črc 2009 13:42
Už jsem zažil béčka na S3, takže vím, že nemožné to není. Nejvíc mě ale udivuje to áčko.


Offline
7286
27 úno 2010 07:40
Občas se stane.


Offline
Uživatelský avatar

2626
13 črc 2009 13:42
Dnes okolo půl dvanácté jsem v Rájci viděl plecháče s béčkama a jedním áčkem (nebo AB?). Je možné, že to jelo jako S2?


Offline
Uživatelský avatar

6616
21 pro 2005 17:01
Přes železniční trať v Blansku povede nový most, práce začnou do půl roku


Offline
450
24 lis 2017 11:40
navíc je problém v židenicích, kde vlaky z majlontskýho odstavnýho kříží při cestě na jih frekventované koleje


Offline
615
17 říj 2011 09:57
Brno-Bystrc
Taková spojka je nereálná. Oblouk o poloměru zhruba 250 metrů (https://mapy.cz/s/horeteceke), což je (na novostavbu) málo - aspoň 300 by to chtělo. Navíc v těch místech má být odstavné nádraží. Kromě toho by taková spojka měla být mimoúrovňová (ideálně na obou stranách) a dvoukolejná. To tam prostě smysluplně nenarvete.


Offline
Uživatelský avatar

1342
17 črc 2010 21:41
Krno
Tin: Tuto kolej mě taky napadlo využít, ale jak píše Goldfinger, musela by se zdvojkolejnit (plus ji výhybkami propojit ve směru do Maloměřic), a vzhledem k tomu, že už v současnosti vede prakticky v zástavbě, nevím, jak moc by to bylo průchozí. Ale pokud by to šlo, pak by to samozřejmě bylo nejlevnější řešení.

_________________________________
Ano, jsem to já, Fantomas...


Offline
Prznitel češšššššštiny
Uživatelský avatar

Prznitel češšššššštiny
1975
07 dub 2006 09:03
Možná by stačila, ale to by předpokládalo zdvojkolejnění komárovské spojky a vyřešit křížení s VMO. Oblouk leží ausgerechnet v ose prodloužené Jihlavské (za budoucí MÚK Heršpická).


Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 3617 ]  Přejít na stránku Předchozí  1 ... 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20 ... 145  Další

Nepřečtené příspěvky | Zobrazit aktivní témata


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Přejít na:  
Právě je 28 zář 2024 19:26
Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]
Fórum běží na systému phpBB
Pro BMHD.cz vytvořil mceza | © 2011-12 [mceza.com]