Nepřečtené příspěvky | Zobrazit aktivní témata



Odpovědět na téma Stránka 3 z 50    Přejít na stránku Předchozí  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 50  Další
Autor Zpráva
Offline
Uživatelský avatar

2655
13 črc 2009 13:42
Tak na Minské plní funkci bezpečnostního zastavení zastávka Králova... Nevím, jestli tam byla už i tenkrát... Každopádně plecháče byly na sračku a šalina před nima taky. Prý tam byl i jeden mrtvý. Neměl by náhodou někdo fotografii nehody?


Offline
2824
01 úno 2006 10:39
Možná proto bývaly v kopcích na klesání tzv bezpečnostní zastávky, tu na Husove směr Nové sady asi pamatují všichni, byla tam ještě poměrně do nedávno.


Offline
Uživatelský avatar

2655
13 črc 2009 13:42
goldfinger píše:
Jakto, že to u dřívějších vlečňáků brzdy zvládaly, např. plecháče jezdily přes Minskou a Horovu. O starších vozech ani nemluvím.

Tímto tvrzením bych si nebyl tak jistý. Přesně v těchto místech moje babička zažila v takovéto soupravě dost ošklivou nehodu.


Offline
Uživatelský avatar

6980
15 dub 2008 16:23
Žlutý kopec
Citace:
Součástí výcviku bylo i seznámení s konstrukcí tramvajového vozu.

S ohledem na fakt, že se jednalo o VV60LF, to bylo jistě efektivní seznámení :mrgreen:
Je jasné, že i jiné typy budou svojí konstrukcí podobné.


Offline
822
25 led 2006 09:46
Jinak samozřejmě, že vleky VV60LF mohly i v brněnských podmínkách dále jezdit. Ovšem ukázalo se, že jde o slepou uličku modernizace vozového parku a že daleko schůdnější je jít cestou Varií LF. Výsledkem bylo rozhodnutí o vyřazení čtyř atypických kousků po najetí km na VP, podpořené vysokými náklady na údržbu brzd. Spřažená souprava, případně článové vozidlo je pro Brno (i většinu tramvajových provozů) vhodnější.


Offline
200
04 čer 2009 13:05
Včera hasiči v rámci výcviku rozstříhali 1301.
https://www.facebook.com/media/set/?vanity=HZSJMK&set=a.3166825996752675


Offline
822
25 led 2006 09:46
Protože soupravu z větší části brzdil elektrodynamickou brzdou motorový vůz. Takovou soupravu na spádu není možné nechat příliš rozjet a od počátku je třeba držet nízkou rychlost - viz nehoda v Ústí nad Labem. Jakékoliv porušení postupů při brzdění se mohlo krutě vymstít.
Pokud by se vlečňák v takovém spádu při jízdě nahoru odpojil, bylo by to také dost vzrušující. Sice by průvodčí mohl použít ruční brzdu, ale je otázka s jakým výsledkem. Vlečńák by možná trochu zpomalil, pokud by se nedostal do smyku.
Jinak v PTP městských drah byla později pro staré soupravy stanovena maximální rychlost 29,5 km/hod.


Offline
Uživatelský avatar

Moderátor
6181
11 dub 2010 15:05
Juliánov
V dobách dvounápravových tramvají to vleky nějakým způsobem zvládat musely, protože jiná alternativa prostě nebyla. Druhá věc je, že s odstupem tolika desetiletí už můžem jenom hádat nakolik to ty vleky opravdu bezpečně byly schopné zvládat.

_________________________________
Šotouš bez foťáku, je jako tělo bez duše. :-)

"fejsbůk" BMHD.cz


Offline
Prznitel češšššššštiny
Uživatelský avatar

Prznitel češšššššštiny
1977
07 dub 2006 09:03
Jakto, že to u dřívějších vlečňáků brzdy zvládaly, např. plecháče jezdily přes Minskou a Horovu. O starších vozech ani nemluvím.


Offline
2824
01 úno 2006 10:39
xxx: byly to vozy typu L, L3+l3+l3 a podobné deriváty.
https://upload.wikimedia.org/wikipedia/ ... 3_1730.jpg


Offline
Uživatelský avatar

205
03 bře 2013 15:12
xxx píše:
... Jen nevím, jestli měly z výroby i tu optickou závoru...

Neměly, optická závora se u E1 dodělávala až s úpravou na provoz bez průvodčího, viz https://www.strassenbahnjournal.at/wiki/index.php?title=Type_E1


Offline
Uživatelský avatar

2655
13 črc 2009 13:42
M píše:
POD bylo v Německu už sto let před náma sarcastic
T3,T4, T6, KT4 vše do Německa POD mělo, jen k nám se to nedávalo, nevím proč.
Tak stejně v době kdy se do Nměceka dodávaly T6 a KT4, my jsme kupovaly T3...
POD bylo třeba ve Vídni už na starých dvounápravových vozech.

Taky to nechápu. I bratislavské T3 měly POD, ne? Nebo tam bylo taky dodělávané?

Na dvounápravových vozech? :-o Kterých? Já jen vím, že to měly E1 a E2. Jen nevím, jestli měly z výroby i tu optickou závoru...


Offline
Uživatelský avatar

Moderátor
6181
11 dub 2010 15:05
Juliánov
M píše:
...Tak stejně v době kdy se do Nměceka dodávaly T6 a KT4, my jsme kupovaly T3...POD bylo třeba ve Vídni už na starých dvounápravových vozech.

Export měl prostě přednost a ČSSR byla odkázaná na to co zbylo. Soudruh navíc počítal s podstatnou redukcí pražského tramvajového provozu, který měl ojeté T3 předávat jiným provozům, aby se dorovnala nevýroba nových tramvají pro tuzemsko.

_________________________________
Šotouš bez foťáku, je jako tělo bez duše. :-)

"fejsbůk" BMHD.cz


Offline
126
18 srp 2019 17:01
MKzB píše:
Co se týče provozu vleku, tak v kopcovitém Brně brzdy doslova hořely, ale v Německých městech, které jsou spíš rovinaté, není s vleky zas takový problém.

Souhlasím. Lipsko, Drážďany, Berlín, ... Všechno to je na rovině nesrovnatelné s Brnem


Offline
Uživatelský avatar

1901
01 srp 2006 14:13
Bezkov
Co se týče provozu vleku, tak v kopcovitém Brně brzdy doslova hořely, ale v Německých městech, které jsou spíš rovinaté, není s vleky zas takový problém.


Offline
2824
01 úno 2006 10:39
POD bylo v Německu už sto let před náma sarcastic
T3,T4, T6, KT4 vše do Německa POD mělo, jen k nám se to nedávalo, nevím proč.
Tak stejně v době kdy se do Nměceka dodávaly T6 a KT4, my jsme kupovaly T3...
POD bylo třeba ve Vídni už na starých dvounápravových vozech.


Offline
Uživatelský avatar

2655
13 črc 2009 13:42
A dokonce i POD.


Offline
126
18 srp 2019 17:01
Tak jsem zase o něco moudřejší


Offline
2824
01 úno 2006 10:39
HonzaP : vždy měly a vždy tak jezdily:
https://i.pinimg.com/originals/71/db/96 ... 2ac169.jpg


Offline
126
18 srp 2019 17:01
Až po podrobném zkoumání jsem si všiml druhého staženého pantografu. Nenapadlo mě, že T4 můžou mít propojky.


Offline
Uživatelský avatar

2655
13 črc 2009 13:42
Já tam teda vidím dvě T4...


Offline
126
18 srp 2019 17:01
Já se zase divím, že 1 vůz T4 utáhne 2 vleky (B4 a ten nový)
http://www.strassenbahn-online.de/Betri ... 150306.jpg


Offline
Uživatelský avatar

3757
08 čer 2005 23:12
Taky se divím, že v Německu nízkopodlažní vleky vyrobené po roce 2000 bez problémů jezdí... http://www.strassenbahn-online.de/Betri ... index.html


Offline
1485
28 čer 2014 21:40
Fanklub 21/22Tr
Dyť ten krumpl ještě jezdí v Ostravě ne?

_________________________________
Jediný normální auto na elektriku je trolejbus!


Offline
Uživatelský avatar

3345
13 lis 2004 11:58
Šrotační zakázky jsou na všechny, takže nevím nevím.. ale zkus se obrátit na jiná místa, tady už s tím nikdo nic neudělá.. nicméně by se nedalo čekat, že by to byl někdy provozní exponát..


Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 1236 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 50  Další

Nepřečtené příspěvky | Zobrazit aktivní témata


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Přejít na:  
Právě je 03 pro 2024 19:29
Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]
Fórum běží na systému phpBB
Pro BMHD.cz vytvořil mceza | © 2011-12 [mceza.com]