Nepřečtené příspěvky | Zobrazit aktivní témata



Odpovědět na téma Stránka 28 z 233    Přejít na stránku Předchozí  1 ... 25, 26, 27, 28, 29, 30, 31 ... 233  Další
Autor Zpráva
Offline
Uživatelský avatar

565
12 črc 2008 21:51
Brno, Černá pole
Nějak nevidím smysl trasovat trolejbus přes půlku města bez zastavení, kde nevyužije svoje výhody (rychlá výměna cestujících, vysoké hodnoty zrychlení a zpomalení) a neobslouží prakticky žádné území. K tomu jsou vyšší subsystémy MHD (vlak, metro, diametr).


Offline
Uživatelský avatar

1344
17 črc 2010 21:41
Krno
Ne že by to asi na VMO byla podmínka, ale je vůbec nějaký trolejbus, který má maximální rychlost 80 km/h? Minimálně ty od Škodovky mají všechny psáno 65 km/h.

_________________________________
Ano, jsem to já, Fantomas...


Offline
Uživatelský avatar

9304
10 čer 2004 11:19
Domis píše:
Já se přiznám, že absolutně nechápu tuhle brněnskou myšlenku "trolejbus nemá na rychlé silnici co dělat". Trolejbus nemusí nutně být pomalá zastávková linka (příklad u nás silnice I/13 v Chomutově). Dále se podívejte, že v Německu a Švédsku testují trolejové vedení na dálnicích.

A co se týče problému, jak bude řidič nasazovat vypadlé faje. To bych se rád zeptal, proč by měly trolejbusu na rovném úseku relativně kvalitním povrchu (pokud bude přestavěna Jedovnická na VMO) při novém trolejovém vedení (které nebude dělat DPMB vlastními silami z historických skladových zásob) bez výhybek a křížení při rychlosti do 80 km/h vypadávat sběrače. To mi přijde pravděpodobnější důvod opuštění vozidla řidičem nějaký ťukanec při hustém provozu nebo při smyku na náledí.


Mno na rovném úseku. Myslím, že podstatně větší problémy by to mělo na napojování u výjezdu z tunelu. Pomalu mám dojem, že některí netuší, ajk moc se to tu bude přestavovat.. Změněnej výškovej profil sem radši ani dávat nebudu. Z původní silnice zbyde akorát směr okolo spalovny.
Příloha:
muk.jpg


Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.


Offline
Uživatelský avatar

565
12 črc 2008 21:51
Brno, Černá pole
Domis píše:
Dále se podívejte, že v Německu a Švédsku testují trolejové vedení na dálnicích.

Tak on je rozdíl mezi trolejbusovým sběračem a tahačem s pantografem, který umožňuje mnohem vyšší rychlosti a navíc nemá ani jak vypadnout.

E-dálnice jsou spíš jen taková mediální masáž. Navíc pochybuju, že jim tam ty tahače ,,zavazí,, každých 5 min (navíc na dálnici 4+4 pruhy) jako u nás na VMO.


Offline
25
27 čer 2020 17:36
Aha, a já to porovnávám s "platným" JŘ na idsjmk (resp. dpbm označeným platnost do 8.1.21) :oops:


Offline
Uživatelský avatar

9304
10 čer 2004 11:19
Asi taky nic nevidím :
Nový JR
https://pdf.dpmb.cz/pdf/_31/20210109/31_(16159_2)T.pdf

Starý JR
https://pdf.dpmb.cz/pdf/_31/20201213/31_(16159_2)T.pdf

Jedinej rozdíl vidím v tom že mezi Krejčího a Řípská došlo k narovnání mezizastávkovývh jízdních dob z 5-5-6-8 na reálnějších 5-6-7-8 ..


Offline
7330
27 úno 2010 07:40
Tady je JŘ od 13. 12. 2020. Nevidím tam změnu.


Offline
25
27 čer 2020 17:36
Nahoře výňatek (neumím zjistit link) nového JŘ (od 9.1.), dole platný JŘ (od 12.12.) Stahuju něco co neexistuje? :oops:
Dle mého jsou zde čtyři nové spoje v jednom směru.


Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.


Offline
7330
27 úno 2010 07:40
Tak su asi slepej, já tam nic jinak nevidím.


Offline
25
27 čer 2020 17:36
porovnávám 31 před a po 9.1. z https://dpmb.cz/cs/jizdni-rady-linkove
Mezi spoji 6:25 a 8:17 (směr hl.n.) je dříve 16 spojů a od 9.1. 20 spojů. Ve směru šlapanice je JŘ beze změny. Tedy 4 nové spoje na nádraží, které se nevrací? (nebo se dříve zjevovaly, neumím dost dobře párovat protijedoucí spoje z JŘ)


Offline
7330
27 úno 2010 07:40
Šlo by to konkretizovat? Jestli jsou 4 spoje tam i zpět, tak se asi nevypaří, ne?
Hlavně tam ale žádné nové spoje nevidím, jen upravenou JD.


Offline
25
27 čer 2020 17:36
Omlouvám se za hloupou otázku, ale na DPBM je nový JŘ 31, kde jsou 4 nové spoje v ranní špičce DC, ale stejný počet ZC. Kam se ty 4 trolejbusy vypaří? Děkuji


Offline
Uživatelský avatar

1082
22 pro 2008 22:51
PoŠuKov, 2. část
Já se přiznám, že absolutně nechápu tuhle brněnskou myšlenku "trolejbus nemá na rychlé silnici co dělat". Trolejbus nemusí nutně být pomalá zastávková linka (příklad u nás silnice I/13 v Chomutově). Dále se podívejte, že v Německu a Švédsku testují trolejové vedení na dálnicích.

A co se týče problému, jak bude řidič nasazovat vypadlé faje. To bych se rád zeptal, proč by měly trolejbusu na rovném úseku relativně kvalitním povrchu (pokud bude přestavěna Jedovnická na VMO) při novém trolejovém vedení (které nebude dělat DPMB vlastními silami z historických skladových zásob) bez výhybek a křížení při rychlosti do 80 km/h vypadávat sběrače. To mi přijde pravděpodobnější důvod opuštění vozidla řidičem nějaký ťukanec při hustém provozu nebo při smyku na náledí.


Offline
2831
23 říj 2012 11:06
na křížení trolejbusu 25 s devítkou
Jak už jsem psal, nekoná se, protože 21Tr nemá baterky pro pojezd. Kdyby tam bylo něco jiného, co třeba pár metrů dojezd zvládá (nejen 31Tr), tak se to konat může. A že nový VMO je parametrama rychlostka, to třeba Žabovřeská taky a jezdí po ní normální autobusy městské hromadné. Takže nové VMO není nic jiného, než čtyřpruhová dělená jednička, na kterou trolejbusy nemají zákaz, nejedná se o silnici pro motorová vozidla, takže nezájem, jestli líbí/nelíbí, prostě tam ta trolejbusová trať může existovat, pokud splní ostatní stavební nároky.

_________________________________
Jaro, léto, podzim a zima: nejlepší podnební pás.


Offline
Uživatelský avatar

800
15 srp 2012 14:28
LukinT: Však to samozřejmě vím, s tímto nápadem tady vyrukoval mnadenicek a někteří se toho chytli, tak jsem jen poukázal na to, že na "srovnatelné" trati se nic takového nekoná.

_________________________________
"Všichni se jednoznačně shodli, že Solaris je novou, velmi moderní firmou s kvalitními produkty. A proto budeme mít trolejbusy SOR."


Offline
Uživatelský avatar

769
21 lis 2010 09:08
Alanis píše:
Jen poukazuji na to, že DPMB nebyl schopen zajistit parciální trolejbusy (nebo trolejbusy s nouzovým dojezdem) na trať, kde se ostatní vozidla pohybují rychlostí 90km/h, kde se trolejbus plouží a když mu ty fáje spadnout, tak se může řidič jen modlit, aby ho někdo nepřišpendlil k trolejbusu.

To ale přece není účel parciálních trolejbusů - vozit pod trolejemi baterie, kdyby náhodou...

Ondrah98 píše:
Mimochodem, jezdí někde v Česku trolejbus po silnici srovnatelné kategorie s novým VMO? Máte o tom někdo přehled?

Silnice I/13 v Chomutově.

_________________________________
Obrázek


Offline
333
21 dub 2009 20:30
Ondrah98 píše:

Mimochodem, jezdí někde v Česku trolejbus po silnici srovnatelné kategorie s novým VMO? Máte o tom někdo přehled?


Není to sice O(kruh), ale srovnatelná kategorie asi jo: https://mapy.cz/s/peberonosu


Offline
598
25 říj 2019 10:12
Cracatit:
Citace:
S vedením trolejbusů nebude problém, když můžou jezdit po současném VMO

Jenže současný VMO je prostě obyčejná ulice přetížená mícháním všech druhů dopravy. Staví se v podstatě rychlostní komunikace, tam za mě osobně trolejbus nepatří.

Mimochodem, jezdí někde v Česku trolejbus po silnici srovnatelné kategorie s novým VMO? Máte o tom někdo přehled?


Offline
Uživatelský avatar

800
15 srp 2012 14:28
Jen poukazuji na to, že DPMB nebyl schopen zajistit parciální trolejbusy (nebo trolejbusy s nouzovým dojezdem) na trať, kde se ostatní vozidla pohybují rychlostí 90km/h, kde se trolejbus plouží a když mu ty fáje spadnout, tak se může řidič jen modlit, aby ho někdo nepřišpendlil k trolejbusu.

Už vidím ty hordy nových parciálních trolejbusů, co se budou nasazovat na klasickou trolejbusovou linku jen kvůli kratičkému úseku na VMO, to je šotosen.

_________________________________
"Všichni se jednoznačně shodli, že Solaris je novou, velmi moderní firmou s kvalitními produkty. A proto budeme mít trolejbusy SOR."


Offline
2831
23 říj 2012 11:06
na křížení trolejbusu 25 s devítkou
VMO je městská komunikace, jen vícepruhová, takže Vmax 80, nejen kvůli kategorizaci, ale taky kvůli hluku a vlastně tak trochu i kvůli kapacitě,
ale hlavní důvod je kategorie komunikace I. třída ve městě.
S vedením trolejbusů nebude problém, když můžou jezdit po současném VMO, nicméně samostatný bus pruh by měl smysl právě kvůli různým rychlostem vozidel.
No a že se manévr s baterkou po spadnutí fají na trase do Šlapanic nekoná, to je logické s ohledem na typ vozidla, není to nepřekonatelná fyzikální vlastnost, ani šotosen.

_________________________________
Jaro, léto, podzim a zima: nejlepší podnební pás.


Offline
Prznitel češšššššštiny
Uživatelský avatar

Prznitel češšššššštiny
1977
07 dub 2006 09:03
Přesně tak, po zprovoznění Tonkáče by se mohla vyzkoušet nějaká Ex Lösch/ Vincky - Tomkovo nám. - Přívrat - Technopark/Žabiny?, případně zkusit hnát vybrané spoje okružek mezi Šrajbecem a Tomkáčem po VMO.


Offline
Uživatelský avatar

800
15 srp 2012 14:28
Na VMO bych cpal max. nějakou expresní autobusovou linku, honit po VMO trolejbus mi přijde jako hloupost.

O tom, že tam ten trolejbus pojede 80 a když mu to náhodou spadne, tak přepne nouzově na baterky a odjede pryč, to je šotofantazie.

Na realitu se můžete jít podívat na linku 31, kde se po rovné okresní silnici plahočí trolejbusy 50-60km/h a při vypadnutí se také žádné bateriové šotofantazie nekonají sarcastic

_________________________________
"Všichni se jednoznačně shodli, že Solaris je novou, velmi moderní firmou s kvalitními produkty. A proto budeme mít trolejbusy SOR."


Offline
Uživatelský avatar

769
21 lis 2010 09:08
mnadenicek píše:
Řekl bych, že spíš maximálně 80 km/h.

Záleží na parametrech komunikace, ale v tomto případě to bude opravdu spíš maximálně.

mnadenicek píše:
Pokud by trolejbusy měli baterii (né na 10km ale čistě nouzovou pro takový případy a krátký přejezdy...), tak by by ten problém s vypadením nemusel být zas takovej strašák.

Nouzový bateriový pojezd dokáže vysvobodit trolejbus z kratšího úseku (a sklonově příznivějšího) než by byl daný úsek VMO. Ale nejde jen o to, že pak trolejbus dokáže odjet na bateriový pojezd mimo danou komunikaci, ale i o samotné vysmeknutí sběrače. Stahováky nemusí sběrač stáhnout vždy správně a vždy až k ochrannému rámu na střeše tak, aby trolejbus dojel na bezpečné místo. U poloautomatické sběrací soustavy pak může při vyšších rychlostech a jízdě oblouky nebo mimo osu trolejové stopy dojít k narušení průjezdného profilu ve vedlejších pruzích.

Nechci tím zastávat pozici odpůrce trolejbusů na tomto úseku VMO, ale snažím se upozornit na možná bezpečnostní rizika.

_________________________________
Obrázek


Offline
455
24 lis 2017 11:40
LukinT píše:
Předpokládám, že rychlost na VMO by měla být minimálně 80 km/h.

Řekl bych, že spíš maximálně 80 km/h.

Pokud by trolejbusy měli baterii (né na 10km ale čistě nouzovou pro takový případy a krátký přejezdy...), tak by by ten problém s vypadením nemusel být zas takovej strašák.


Offline
Uživatelský avatar

769
21 lis 2010 09:08
Robert píše:
To je něco nového, jiného? Tyto "klíčenky" pamatuju už v době před cca 20 lety.

Před těmi 20 lety, tj. před instalací vozidlové části BSV, to byl oficiální způsob, jak výhybky přehodit. Dnes se jedná o vlastní aktivitu řidičů (bez podpory vedení TD).

_________________________________
Obrázek


Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 5818 ]  Přejít na stránku Předchozí  1 ... 25, 26, 27, 28, 29, 30, 31 ... 233  Další

Nepřečtené příspěvky | Zobrazit aktivní témata


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Přejít na:  
Právě je 12 lis 2024 21:00
Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]
Fórum běží na systému phpBB
Pro BMHD.cz vytvořil mceza | © 2011-12 [mceza.com]