Nepřečtené příspěvky | Zobrazit aktivní témata



Odpovědět na téma Stránka 31 z 800    Přejít na stránku Předchozí  1 ... 28, 29, 30, 31, 32, 33, 34 ... 800  Další
Autor Zpráva
Offline
175
23 led 2011 03:17
Kde jsou k nalezení nové jř linky č.10?
Martan píše:
Tak při pohledu do JŘ linky 10 mi to zase tak strašné nepřipadá. Četnost spojů na Ečerovu stejná jako na 1. Na Stránskou skálu naopak omezení ve špičkách na polovinu tj. interval 30 minut místo 15.
Vozidla jsou kombinace KT8 a 2xT6.


Offline
Uživatelský avatar

1870
05 lis 2005 19:50
Johnny93: Samostatný obsáhlý článek o těch objektech se také chystám časem sepsat. Toto byla aktualita o nových zařízeních, proto tam není zmíněna Barvičova, která nahrazována nebyla (a v dohledné době rozhodně nebude).


Offline
609
24 čer 2005 20:56
Tak při pohledu do JŘ linky 10 mi to zase tak strašné nepřipadá. Četnost spojů na Ečerovu stejná jako na 1. Na Stránskou skálu naopak omezení ve špičkách na polovinu tj. interval 30 minut místo 15.
Vozidla jsou kombinace KT8 a 2xT6.

_________________________________
I cesta může být cíl.


Offline
Uživatelský avatar

133
01 srp 2011 14:55
Dovolím si reagovat na poslední aktualitu od Filipa Daňka na téma revitalizace WC na konečných. Především mně zajímá historie těch původních dřevěných staveb. Prý pochází z 60. - 80. let. Lze dohledat, jak se v průběhu těchto let stavby lišili? Ať už vzhledem nebo vybavením. Kde aktuálně stojí nejstarší a kolik existuje modifikací? (WC samostatné, s čekárnou, s předprodejem jízdenek atd., tak jako u těch nových). V aktualitě by možná stála za zmínku i zděná budova čekárny a WC na konečné Barvičova.


Offline
597
25 říj 2019 10:12
Ojin: Zajímavý, díky. Myslel jsem hlavně nějakou oficiální cestu ne rozbitý ploty a nenápadné procházení "vrátnicemi", ale aspoň něco, průzkum to chtít určitě bude. :)


Offline
Uživatelský avatar

194
12 čer 2020 15:02
Brno-Černá pole
Ojin píše:
bude to chtít nějaký průzkum :)

Zařazuji na seznam, už dlouho se tam chystám. e_smile


Offline
Uživatelský avatar

435
10 bře 2006 08:34
u Gagarina, Armstronga a Remka
Citace:
Zrovna nedávno jsem přemýšlel, jestli se dá z Líšně dostat skrz areál na Stránskou skálu - nedá.


Pár roků zpátky byla díra v plotě (resp. místo sedmi panelů tam byly jenom tři, takže se to dalo v pohodě překročit) zhruba v úrovní schodů k chodníku ke Stránské skále a dalo se to projít zhruba takto https://mapy.cz/s/javetazeje Ale nevím jaká je situace dneska. Potom u smyčky Stránská skála je takový turniket (kterým se dá myslím dostat jenom dovnitř areálu, ale údajně není potřeba žádná zaměstnanecká karta) a vyjít někde u této závory (https://mapy.cz/s/gebuzesodo), ale to jsem zatím nezkoušel. Podle panoramy to vypadá, že se mohlo dat projít i tudy https://mapy.cz/s/fucodudaju, bude to chtít nějaký průzkum :)

_________________________________
Moravská národní obec - od roku 1985 Za Moravu!


Offline
7286
27 úno 2010 07:40
Ondra K. píše:
Zkrácení intervalu devítky na 5 minut a přidání linky v relaci Nové sady - nádraží - Maliňák v intervalu 10 minut by znamenalo +12 spojů za hodinu na 1. i 2. koleji na nádraží. To si myslím, že už není kapacitně reálný.

A co devítka z Lesné přes nádraží do Lískovce po 10 minutách, k tomu 11 z Lesné přes 5./6. kolej na Stránskou skálu/Geislerku po 10 minutách a 10 ze Juliánova do Žabin přes nádraží a Husovu/Masaryčku taky po 10 minutách?


Offline
597
25 říj 2019 10:12
Citace:
Zrovna ukončení linky "Y" se dá řešit poměrně jednoduše - prostě by se z té jedné linky s krátkým intervalem udělala dvojlinka, tzn. dvě různé linky s dvěma čísly které by měly velkou část trasy společnou... něco jako dřívější 3+11, 12+13, 25+26 (ta i teď),... apod.

Jako jo, ale jak to reálně vypadá třeba s přehledností JŘ u 25/26, i když tam jsou k tomu i další důvody. Nemyslím si, že tohle je optimální řešení. Na papíře to vypadá celkem snesitelně, ale v praxi se mi to moc nelíbí.

Citace:
Mimochodem, plocha mezi Úlehlovou a Trnkovou prochází slušnou revitalizací, dost se to tam již nově zastavělo a pokračuje se, takže tato oblast bude určitě generovat nějaké nové potenciální cestující. A na d-10 je to rozhodně blíž, než na d-8 na Novolíšeňskou. Akorát si nejsem jistý tím, do jaké míry je to tam k té desítce volně průchozí, ale určitě by to bylo nějak řešitelné.
Citace:
Průchod tam není. V dobách největší slávy Zetoru tam byl regulerní vstup do fabriky s vrátnicí, štípačkama a krásným dřevěným nástupištěm. Teď se celý areál v přestavbě, rozkouskovaný na jednotlivé haly a určitě by prospělo zpřístupnit zastávku ostatní veřejnosti a ne jen jedné firmě.

Někde jsem viděl reportáž o snad 8 nebo 10 nových halách, potenciálně snad 1500 zaměstnanců. Z Novolíšeňské je to daleko, ze Stránské skály by to možná mohlo být blíže. Ale s tím souvisí problém "rozparcelování" areálu. Kdy si každá jednotlivá firma ohradila svou halu novým plotem, tak nějak "kolem dokola" (jasně musí to být jejich pozemek, nebo to mají nějak povolené), ale úplně se tím rozbil koncept té fabriky a nedá se tam moc procházet (byť to dává smysl např. z hlediska bezpečnosti). Zrovna nedávno jsem přemýšlel, jestli se dá z Líšně dostat skrz areál na Stránskou skálu - nedá. biggrin Ale doporučuju si to tam projít minimálně na street view - relativně zajímavé (když moc jiné zábavy nemáme). Jinak bych se vůbec nedivil, kdyby do budoucna byl tlak na nějakou linku jezdící do areálu (minimálně účelové spoje na začátky/konce směn). Odevšad je to relativně daleko a to území se podle všeho znatelně rozvíjí a rozvíjet bude.


Offline
52
16 lis 2018 09:17
Antirez píše:
Akorát si nejsem jistý tím, do jaké míry je to tam k té desítce volně průchozí, ale určitě by to bylo nějak řešitelné.

Průchod tam není. V dobách největší slávy Zetoru tam byl regulerní vstup do fabriky s vrátnicí, štípačkama a krásným dřevěným nástupištěm. Teď se celý areál v přestavbě, rozkouskovaný na jednotlivé haly a určitě by prospělo zpřístupnit zastávku ostatní veřejnosti a ne jen jedné firmě.


Offline
123
23 čer 2014 12:31
Kari píše:
Existuje. Přímo ve smyčce je vstup do nějaký fabriky a na začátek a konec směny tam jede dost lidí. Navíc je u zastávky Stránská skála další vrátnice do areálu Zetoru, nebo možná do jiný firmy. Ale mimo začátky a konce směn tam na Podstránskou vezeš tak 1 - 3 lidi.

Přesně tak, je tam vstup, tuším, že do ZKL. Zetor sídlí o něco výš na Trnkově ulici.
Mimochodem, plocha mezi Úlehlovou a Trnkovou prochází slušnou revitalizací, dost se to tam již nově zastavělo a pokračuje se, takže tato oblast bude určitě generovat nějaké nové potenciální cestující. A na d-10 je to rozhodně blíž, než na d-8 na Novolíšeňskou. Akorát si nejsem jistý tím, do jaké míry je to tam k té desítce volně průchozí, ale určitě by to bylo nějak řešitelné.

Souhlasím rovněž s tím, co psal Ondrah98, že pokud by se trať na Stránskou skálu přestala využívat, tak šance na obnovení provozu až do staré Líšně by pak byla už zcela minimální. Možná se to teď nezdá, ale ta trať má do budoucna rozhodně potenciál, je otázkou času, než se eventuálně začne rozvíjet území i za současnou konečnou na Stránské skále, směrem na Líšeň. Bude to nejspíš ještě nějakých pár let trvat, ale rozhodně bych tuto trať nezatracoval.
A je určitě lepší mít již vyhrazený prostor pro tramvajovou trať v nějakém potenciálně rozvojovém území, než se pak zpětně snažit tu trať dostat do již zastavěného území, což je třeba případ trati na Kampus. Kdyby se tam s ní počítalo hned od začátku, nemusel by teď vznikat nákladný "paskvil" s neoperativním kusým zakončením.


Offline
Uživatelský avatar

639
08 kvě 2008 15:15
Brno - Žabokvaky
Ondra K. píše:
Zkrácení intervalu devítky na 5 minut a přidání linky v relaci Nové sady - nádraží - Maliňák v intervalu 10 minut by znamenalo +12 spojů za hodinu na 1. i 2. koleji na nádraží. To si myslím, že už není kapacitně reálný.

To je fakt... d-9 by musela jet přes Husovu, aby mohla přes koleje 3 a 4, ale při 5 minutovém intervalu by to asi nebylo to pravé ořechové :(

Ondrah98 píše:
Ke zdejším návrhům, že by tam odbočil nějaký spoj linky do Juliánova (ať tam navrhujete cokoliv), tak mít linku do Ypsilonu (se třemi konečnými) se mi jeví jako nepřehledný nesmysl, pro běžného cestujícího určitě... Netuším, proč by to mělo fungovat zrovna zde. To už byste mohli poslučovat spoustu (hlavně trolejbusových) linek do Ypsilonů (z České by to šlo dokonce do tvaru Ψ (psí)) a o tom se zcela určitě neuvažuje, tak proč zrovna zde by něco takového mělo fungovat? Záměrně to přeháním, ale skutečně v tom nevidím logiku nebo dokonce systém.
Zrovna ukončení linky "Y" se dá řešit poměrně jednoduše - prostě by se z té jedné linky s krátkým intervalem udělala dvojlinka, tzn. dvě různé linky s dvěma čísly které by měly velkou část trasy společnou... něco jako dřívější 3+11, 12+13, 25+26 (ta i teď),... apod.

_________________________________
Ostatně soudím, že Kartágo musí být zničeno... (Cato)


Offline
597
25 říj 2019 10:12
ZGHK píše:
Zeptám se zcela bez ironie: existuje jiný důvod pro provoz tramvají na Stránskou Skálu než ten, že tam z historických důvodů stále vedou koleje?

Dobrá otázka. Kromě zde zmíněných důvodů bych přidal ještě jeden, který nepřináší prakticky nic nyní, ale pokud by provoz z jakéhokoliv důvodu ustal, tak by bylo velmi těžké tam provoz dostat zpět. Což je sice takový provoz pro provoz, ale minimálně tenhle "zbytečný" výběžek sítě tramvajových tratí ukazuje, že je něco jinak než by mělo. Tj. může to způsobovat tlak na realizaci prodloužení do Líšně, pokud by se nechal zpustnout i ten současný samostatný úsek desítky, tak bych se obával, že se trať do Líšně dostane zcela mimo realitu...

Ke zdejším návrhům, že by tam odbočil nějaký spoj linky do Juliánova (ať tam navrhujete cokoliv), tak mít linku do Ypsilonu (se třemi konečnými) se mi jeví jako nepřehledný nesmysl, pro běžného cestujícího určitě... Netuším, proč by to mělo fungovat zrovna zde. To už byste mohli poslučovat spoustu (hlavně trolejbusových) linek do Ypsilonů (z České by to šlo dokonce do tvaru Ψ (psí)) a o tom se zcela určitě neuvažuje, tak proč zrovna zde by něco takového mělo fungovat? Záměrně to přeháním, ale skutečně v tom nevidím logiku nebo dokonce systém.


Offline
Uživatelský avatar

Moderátor
6177
11 dub 2010 15:05
Juliánov
Zkrácení intervalu devítky na 5 minut a přidání linky v relaci Nové sady - nádraží - Maliňák v intervalu 10 minut by znamenalo +12 spojů za hodinu na 1. i 2. koleji na nádraží. To si myslím, že už není kapacitně reálný.

_________________________________
Šotouš bez foťáku, je jako tělo bez duše. :-)

"fejsbůk" BMHD.cz


Offline
Uživatelský avatar

639
08 kvě 2008 15:15
Brno - Žabokvaky
mekrydy píše:
Ale to neřeší ten hlavní problém Bystrce: tristní dopravu na Ečerovu/Kamechy. Od doby, co linka 3 přestala zajíždět na Ečerovu, nemá Ečerka přímé spojení s Českou. Já sám cestuju v 80 % případů právě na Českou, takže z Kamech můžu jet buďto l. 52, která se natřikrát otáčí Žebálem, nebo můžu při každé cestě mít 5minutový přestup na Přístavišti z jedničky na trojku.

A taky - důvodem toho zkrácení trojky bylo nasazení velkokapacitních souprav na jedničku, takže pokud na desítce budou jezdit 2xT3 a 13T, proč nemohli trojku taky prodloužit - teď už by se přece vešla.

S prodloužením trojky na Ečerku bych problém neměl, když na to vyjdou vozkm tak proč ne, ale linkové výlukové vedení d-10 v návrhu řeší ještě jeden problém - chybějící spojení Žabiny hlavák. To by stálo za zachování i po výluce. Po dostavění kolejí na Kampus bude stejně potřeba do Starého lískovce poslat něco navíc místo d-8 která pojede do Kampusu. Pokud by se linkové vedení poskládalo tak, aby do Lískovce jako ta náhrada jela desetiminutová linka z hlaváku, která by pak jela Roosveltovou do Žabin (d-11 zrušit a na Lesnou d-9 v 5 min intervalu, na druhém konci do Julcu jen každá druhá), stálo by to za zvážení. Pokud by u d-9 někdo argumentoval tím, že Geislerova-HN by pak po výluce bylo předimenzované (přebývala by 10 minutová linka na Stránskou skálu), tak by to šlo doladit tím, že ty spoje d-9 které by jezdily z Lesné jenom na Geislerovu by někdy mohly pokračovat na Stránskou skálu (a aby neměla d-9 tři konečné, tak by to mohly být dvě linky s různými čísly každá po 10 minutách, dohromady v prokladu 5).

_________________________________
Ostatně soudím, že Kartágo musí být zničeno... (Cato)


Offline
Uživatelský avatar

3221
14 čer 2004 18:56
blekfild
Ondrah98 píše:
A na Stránskou skálu by jezdilo co? Jasně jezdí tam pět a půl člověka za den, ale něco tam jezdit musí.

Ve špičce každá třetí 10 (do julianova jich pořád bude 6 za hodinu) a v sedle nějaké sólo z malinaku, ať už se to jmenuje jakkoliv...

_________________________________
přeprava šotoušů je povolena pouze ve schránkách s nepropustným dnem


Offline
Uživatelský avatar

194
12 čer 2020 15:02
Brno-Černá pole
Na to jsem úplně zapomněl, díky.


Offline
Uživatelský avatar

3079
16 črc 2006 13:52
Na trase linky 201.
Existuje. Přímo ve smyčce je vstup do nějaký fabriky a na začátek a konec směny tam jede dost lidí. Navíc je u zastávky Stránská skála další vrátnice do areálu Zetoru, nebo možná do jiný firmy. Ale mimo začátky a konce směn tam na Podstránskou vezeš tak 1 - 3 lidi.


Offline
Uživatelský avatar

194
12 čer 2020 15:02
Brno-Černá pole
A samotná Stránská Skála je vzduch? :-(


Offline
325
21 dub 2009 20:30
Ondrah98 píše:
A na Stránskou skálu by jezdilo co? Jasně jezdí tam pět a půl člověka za den, ale něco tam jezdit musí.

Zeptám se zcela bez ironie: existuje jiný důvod pro provoz tramvají na Stránskou Skálu než ten, že tam z historických důvodů stále vedou koleje?


Offline
597
25 říj 2019 10:12
A na Stránskou skálu by jezdilo co? Jasně jezdí tam pět a půl člověka za den, ale něco tam jezdit musí.


Offline
Uživatelský avatar

3221
14 čer 2004 18:56
blekfild
já bych akorát dal ke zvážení, jestli po skončení výluky Lesnická vracet 9 do Juliánova, kam už pár let nejezdí, a neposlat tam zatím 10. Protože si nemůžu pomoct, ale připadá mi, že úsek nádraží - Geislerova bude opravdu zbytečně předimenzovaný.

_________________________________
přeprava šotoušů je povolena pouze ve schránkách s nepropustným dnem


Offline
449
24 lis 2017 11:40
To by bylo luxusní! Zajímalo by mě, jak to bude s 3/11 až (pokud) se jednou ta trať na ty Kamechy vážně postaví..


Offline
35
14 pro 2014 11:03
Ondrah98 píše:
A proč mít na Plotní po skončení výluky pořád nějaký výlukový provoz? Překopávat linky v půlce města, když už to není nutné nevidím jako výhodu. Vyveďte mě klidně z omylu, ale myslím si, že by se výlukové vedení linek mělo oproti normálu lišit, co možná nejméně, jak z "funkčního" hlediska (zachovám plus minus stejná spojení), tak z hlediska "provozního" (co nejméně zasahuju do jednotlivých linek s tím, že se snažím plnit bod 1). Uvažuju špatně nebo se málo oddávám šoto-teoriím? :lol:


Souhlasím s myšlenkou, že by se mělo linkové vedení měnit pokud možno co nejméně. Moje varianta byla spíš zaměřena na ekonomickou stránku dané věci a úsporu velkokapacitních souprav na větvi do Pisárek a Juliánova.

Co se týče vedení linek do Bystrce, stálo by za zvážení obnovení provozu 3 až na Ečerovu aspoň ve špičkách PD, víkend klidně ponechat ve stávajícím režimu. Nárůst vozokilometrů by bylo možné kompenzovat ukončením spojů brzo ráno a pozdě večer na Vozovně Komín, se kterým se od 9. ledna nepočítá.


Offline
597
25 říj 2019 10:12
Tak to můžeš chodit pěšky i o něco dál na Rakoveckou nebo až na tu Českou, když vyrazíš dost brzo. sarcastic Ale vážně, nemyslím si, že by to přirovnání Líšeň - Bystrc nesedělo. V Líšni ta tramvaj taky procházela nějakými fázemi výstavby (Novolíšeňská, Kotlanova, Jírova, Mifkova) nebyla hned všude. Stejně tak, jako není nyní v Bystrci na Kamechy. Trať v Líšni se podařilo dostavět a Kamechy jsou taky v řešení, pár let to sice potrvá, ale i na ně (snad) bude tramvaj. Zdá se mi to jako velmi podobné příklady, akorát vůči sobě o několik let zpožděné. Mimochodem i v té Líšni to není z některých míst sídliště na tramvaj zrovna nejblíže (byť samozřejmě o něco blíže než z Kamech na Ečerovu).


Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 20000 ]  Přejít na stránku Předchozí  1 ... 28, 29, 30, 31, 32, 33, 34 ... 800  Další

Nepřečtené příspěvky | Zobrazit aktivní témata


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Přejít na:  
Právě je 27 zář 2024 04:19
Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]
Fórum běží na systému phpBB
Pro BMHD.cz vytvořil mceza | © 2011-12 [mceza.com]